Kansalaisaloite eutanasian laillistamiseksi

Anonyymi-ap

etenee eduskuntaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kansalaisaloite-eutanasian-laillistamiseksi-etenee-eduskuntaan/8891178#gs.5y2btq

Vaikka eutanasialaki menisi läpi se ei tarkoita mitään "eutanisiapillereitten" jakoa kelle vain kuka haluasi. Asiasta on ihmisillä paljon väärinkäsityksiä.

Veikkaan, että eutanasialakia ei tule pitkiin aikoihin.
Ei se nimien keruulla tule. Hallitus vastaanottaa kansalaisaloitteen,
muttei ota sitä ehkä ollenkaan käsittelyyn.
Näin käy noin 99%:lle kansalaisaloitteista.
Ei niitä oteta käsittelyyn eikä niistä äänestetä.

46

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos lakiehdotus otettaisiin käsittelyyn , pitäisi ottaa huomioon laajalti asiaan liittyviä seikkoja. Ei noin suuri muutos menisi heittämällä läpi. Ehtisitte kuolla, ennen kuin laki astuisi voimaan. Kyllä varmasti harmittaisi.
      Ehkä tässä on ajateltu tulevien polvien etua?
      Mikä onni olisikaan meille ikäihmisille tietää, että lapsenlapsemme saavat tehdä itsarit kenenkään estämättä milloin vain ja lain suojeluksessa!
      Mkr.

      • Anonyymi

        Joko on alkanut sinullakin heittää ?

        Et siis tiedä, että eutanasia tapahtuu lääkärin valvonnassa ja sen voi saada vain parantumattomasti sairas, jonka tuskat ovat kestämättömät.

        Sveitsiläiset yksityisklinikat ovat asia erikseen, mutta niissäkin kaikki tapahtuu
        valvotusti ja perusteena on vaikea parantumaton sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko on alkanut sinullakin heittää ?

        Et siis tiedä, että eutanasia tapahtuu lääkärin valvonnassa ja sen voi saada vain parantumattomasti sairas, jonka tuskat ovat kestämättömät.

        Sveitsiläiset yksityisklinikat ovat asia erikseen, mutta niissäkin kaikki tapahtuu
        valvotusti ja perusteena on vaikea parantumaton sairaus.

        Kuule, täällä on jo pitkään ounasteltu että uuden lain voimaantulon jälkeen jokainen voi hankkia lääkekaappiinsa eutapillerit ja napata ne haluamallaan hetkellä!
        Tätä innostusta on syytä hiukan hillitä.
        Ei se niin vain toteudu.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, täällä on jo pitkään ounasteltu että uuden lain voimaantulon jälkeen jokainen voi hankkia lääkekaappiinsa eutapillerit ja napata ne haluamallaan hetkellä!
        Tätä innostusta on syytä hiukan hillitä.
        Ei se niin vain toteudu.
        Mkr.

        Ei mitään "eutapillereitä" ole olemassa, joita itselleen kaappiinsa voisi hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko on alkanut sinullakin heittää ?

        Et siis tiedä, että eutanasia tapahtuu lääkärin valvonnassa ja sen voi saada vain parantumattomasti sairas, jonka tuskat ovat kestämättömät.

        Sveitsiläiset yksityisklinikat ovat asia erikseen, mutta niissäkin kaikki tapahtuu
        valvotusti ja perusteena on vaikea parantumaton sairaus.

        09:03:49

        MIETIPPÄ nyt tarkkaan,

        vanha ihminen on takuulla jo niin sairas
        ettei taatusti enään parane nuoreksi uutta elämää rakentavaksi ihmiseksi,
        jos vanhus jotaka ovat jo yli 80+++ pyytää eutanasia niin kaikille pitäisi se myöntää jos on ITSE sitä pyytäny
        EI kenenkää muun käskystä, eikä toiveesta,
        vaan aivan omasta lähtökohdastaan ITSE ,

        kyllä suomeen PITÄÄ saada eutanasia laki voimaan
        moni meistä vanhuksista yli 80+++ on jo niin väsyneitä ja kipeitä ja yksinjo jääneitä että moni haluaisi jo lähteä ikuisuuteen jossa on jo kaikki lähisukulaiset ja puolisoki ,

        sweizi on todella fiksu valtio, ymmärtää väsyneitten ihmisten tarpeen päästä jo ijäiseen leppoon, kun enään ei ole tulevaisutta maanpäällä,
        on vain kärsimystä ja muille huolen aihe,


    • Anonyymi

      Jos eläimellä on kovat kiputilat, eikä ole enää toiveita sen paranemisesta, silloin se saa kuolin avun ja pääsee pois kärsimästä.
      Näillä perusteilla tämä pitäisi ihmisellekin sallia.
      Eikö ihminen ole arvokkaampi, kuin eläin?

      • Anonyymi

        Mieti!
        Yksikään eläin ei päätä siitä itse. Kyllä eläimen kärsimykset lopetetaan muiden päätökselä.
        Kenelle itse antaisit päätösvallan omalla kohdallasi?
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti!
        Yksikään eläin ei päätä siitä itse. Kyllä eläimen kärsimykset lopetetaan muiden päätökselä.
        Kenelle itse antaisit päätösvallan omalla kohdallasi?
        Mkr.

        Sairas i hminen päättää itse haluaako eutanasian. Ei kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas i hminen päättää itse haluaako eutanasian. Ei kukaan muu.

        Juuri siitä syystä laki on vaikea laadittava. Kyseessä on myös lainsäätäjien omantunnonkysymykset, Lääkärien tehtävä on parantaminen, ei kuolinapu.
        Tarvitaan paljon tietoa, että voidaan määritellä, millaisessa tilanteessa sairas voi eutanasiapäätöksen tehdä.

        Juuri sen vuoksi on aiheetonta sanoa, että eläimillekin annetaan kuolinapu.
        Ihmistä ei pidä verrata eläimeen missään oloissa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas i hminen päättää itse haluaako eutanasian. Ei kukaan muu.

        11:05:16
        AIVAN OIKEIN
        kyllä vanhaki ihminen ITSE sen päättää ja ottaa sitten kun ITSE on niin päättäny että elämä on nyt tässä ja mä lähden nyt ikuisuuteen,

        rakkailleen voi jättää kirjeen jäähyväiseksi jos niin halyuaa,

        mutt sekään ei ole pakko,
        siilä ainaki mun jälkeläiset tietää että hevovat haudan takanaki mulle rakkaita,
        nyt on vain mun vuoro poistua emämästä,

        näytelmä on kohdallani päättyny ja rooli loppuun suoritettu,

        hartain toiveeni ON ,
        haluisin helpon , nopean, kivuttoman poislähdön ,
        ehkä pillerin muodossa jos se olisi mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siitä syystä laki on vaikea laadittava. Kyseessä on myös lainsäätäjien omantunnonkysymykset, Lääkärien tehtävä on parantaminen, ei kuolinapu.
        Tarvitaan paljon tietoa, että voidaan määritellä, millaisessa tilanteessa sairas voi eutanasiapäätöksen tehdä.

        Juuri sen vuoksi on aiheetonta sanoa, että eläimillekin annetaan kuolinapu.
        Ihmistä ei pidä verrata eläimeen missään oloissa.
        Mkr.

        Ihmisen pitäisi olla arvokkaampi, kuin eläin.
        Mutta onko päivastoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas i hminen päättää itse haluaako eutanasian. Ei kukaan muu.

        Juu, näin aluksi. Kunnes "eutanasiasta" tulee yleinen tapa poistaa tarpeettomat ihmiset valtion muonavahvuudesta. Näinhän oli aborttienkin kohdalla.


    • Anonyymi

      >>Vaikka eutanasialaki menisi läpi se ei tarkoita mitään "eutanisiapillereitten" jakoa kelle vain kuka haluasi. Asiasta on ihmisillä paljon väärinkäsityksiä.<<

      Se tarkoittaa juuri tuota ja etenee myös luvalliseksi muiden ihmisten murhaamiseksi.

      Noin kävi aborttilain kohdallakin. sen piti alkujaan olla "vain painavista lääketieteellisistä syistä" tai "raiskausten uhreille" tehtävä, kunnes siitä tuli yleinen jälkiehkäisykeino, lastenmurha.

      Jo nyt vedotaan eutanasian kuuluvan kaikille, jotka vain haluavat kuolla. Harvoilla on sellainen sairaus, johon ei muka sairaanhoito ja kipulääkkeet tehoa. Itse olen elämäni aikana kokenut monenlaista kärsimystä, sairauksien aiheuttamia kovia kipuja, mutten ole huutanut keitään tappamaan itseäni. Ne oli vain käytävä läpi, kuten esivanhempammekin, (kymmenien-) tuhansien vuosien ajan.

      Monet nykypäivän ihmiset eivät ole todellisia ihmisiä lainkaan, heiltä puuttuu luonnetta ja sisua. Häpeäisivät. Muualla maailmassa ihmiset joutuvat ottaman vastaan monenlaista kärsimystä. No, tappakoot itse itsensä, kunhan jättäisivät muut ihmiset rauhaan. Mutta jo laajoista aborttimurhista näemme, etteivät he tähän tyydy.

      Nuo abortit ovat lapselle julmia: yleensä paloitellaan elävänä "äidin" kohtuun, äidin, jonka olisi pitänyt olla lapsensa turva. Nuo huorat ajattelevat vain omaa mukavuuttaan.

      Toisen ihmisen, myös syntymättömän ihmislapsen jopa näin kiduttamalla tappaminen, sen salliminen ja hyväksyntä on aina murha ja osallisuus murhaan, josta pitäisi antaa tekijöille hirttotuomio.

      • Anonyymi

        älä höpötä,
        sinät et tiedä todelisista kivuista yhtikäs mitään, jokainen meistä on nuorena sairastanu vaikka mitä on ollu kuuetta jotta hengengaara on ollu lähellä jokainen joka on saanu kaikesta huolimtta elää yli 80+++ on kokenu suuriaki sairauksia,
        ja paljon suurempia kuin sinä ikinä,
        niin meikääinenki on olu kuoleman porteilla jo montakertaa,
        lääketide on pelastanu henkiin ja nyt ole alle ysikymppinen,

        ja nyt olen uupunu, minella tavlla kipeä ihminen, liikkuminen hankalaa,
        jos minä haluan nyt kuolla jotan EN nuorempana vielä halunni niin näin vanhalle uupuneelle PITÄÄ suoda armollinen HELPPO LÄHTÖ täältä pois ikuisuuteen,
        se ei ole kenenkään tappanista se on mun itseni elämän päättämistä, olen TYÖNI ja velvollisuuteni tehny yhteiskunnalle , NYT EN hakua että mun pitää kitua ja kärsiä vielä vuosia ennen kuin jonkunlaisena IDIOOTTINA sitten nukkuisin pois, mä haluun kuolla silloin kun ITSE katson että nyt on elämä lopussa ja haluan pois lepoon,

        joten lopeta toisten ihmisten tappamis ajatuksesi, ei kukaan halua toista ihmistäö tappaa mutta jos itse on väsyny ja elämä eletty niin jokaisella pitää olla lupa päästä pois silloin kun ITSE niin päättää ja vaakasti sitä mieltä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä höpötä,
        sinät et tiedä todelisista kivuista yhtikäs mitään, jokainen meistä on nuorena sairastanu vaikka mitä on ollu kuuetta jotta hengengaara on ollu lähellä jokainen joka on saanu kaikesta huolimtta elää yli 80 on kokenu suuriaki sairauksia,
        ja paljon suurempia kuin sinä ikinä,
        niin meikääinenki on olu kuoleman porteilla jo montakertaa,
        lääketide on pelastanu henkiin ja nyt ole alle ysikymppinen,

        ja nyt olen uupunu, minella tavlla kipeä ihminen, liikkuminen hankalaa,
        jos minä haluan nyt kuolla jotan EN nuorempana vielä halunni niin näin vanhalle uupuneelle PITÄÄ suoda armollinen HELPPO LÄHTÖ täältä pois ikuisuuteen,
        se ei ole kenenkään tappanista se on mun itseni elämän päättämistä, olen TYÖNI ja velvollisuuteni tehny yhteiskunnalle , NYT EN hakua että mun pitää kitua ja kärsiä vielä vuosia ennen kuin jonkunlaisena IDIOOTTINA sitten nukkuisin pois, mä haluun kuolla silloin kun ITSE katson että nyt on elämä lopussa ja haluan pois lepoon,

        joten lopeta toisten ihmisten tappamis ajatuksesi, ei kukaan halua toista ihmistäö tappaa mutta jos itse on väsyny ja elämä eletty niin jokaisella pitää olla lupa päästä pois silloin kun ITSE niin päättää ja vaakasti sitä mieltä .

        "älä höpötä,
        sinät et tiedä todelisista kivuista yhtikäs mitään..."

        Muista omat sanasi. Minä muistan.

        Kuinka voit tietää mitä kipuja itselläni on ollut, kuinka ne syntyivät ja kuitenkin vähätellä niitä?

        Olet julma ja paha ihminen. Minä en unohda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "älä höpötä,
        sinät et tiedä todelisista kivuista yhtikäs mitään..."

        Muista omat sanasi. Minä muistan.

        Kuinka voit tietää mitä kipuja itselläni on ollut, kuinka ne syntyivät ja kuitenkin vähätellä niitä?

        Olet julma ja paha ihminen. Minä en unohda.

        Sinäkö meinaat etti toiset ihmiset ole kokeneet hirmukipuja jopa kuoleman portilla käy jo useamman kerran, höh olet typerä itsekäs tyhmä, omahyväinen,
        en arvosta, en pidä epärehellisistä tyhmistä röyhkeistä itsekkäistä ihmisistä ,
        sinä vaikutat just tökeröltä
        jopa epärehelliseltä toisten mollaajalta, pyh sanon mä,


    • Anonyymi

      Monissa valtioissa sallitaan eutanasia oikeudet mm. Beneluxmaissa.

      Mikä tuossa suomalaisia päättäjiä pidättelee?
      Jos kivut ovat säännöllisiä, pitäisi olla vapaampi keino päästä niistä ilman itsemurhaa.

      • Anonyymi

        Säännölliset kivut ei ole peruste eutanasialle.


      • Anonyymi

        Sukulaisellani oli hermosärky vyöruusun jälkeen vuosikausia. Hän sanoi, että koska se oli jatkuvaa 24/7 ja saman vahvuista koko ajan, siihen tottui. Olihan hänellä kipulaastarit ja muut, mutta vähitellen kivunsieto parani.
        Hän sairasti muitakin tauteja, mutta koskaan ei valittanut kipujaan. Hänellä oli tapana sytyttää kynttilä lyhtyyn yöksi parvekkeen koukkuun, niin että herätessään hän lyhdyn nähdessään tiesi olevansa edelleen elossa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännölliset kivut ei ole peruste eutanasialle.

        toivottovasti tulet itte " säännöllisten " kipujen kouriin, sittempä tiedät kuinka vanhaksi haluat elää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toivottovasti tulet itte " säännöllisten " kipujen kouriin, sittempä tiedät kuinka vanhaksi haluat elää,

        Minulla on kipuja muille jakaa, mutta ei niitten takia saa eutanasiaa.
        Jos ihmisellä on kuolemaanjohtava sairaus loppuvaiheessaan
        ja sietämättömät kivut sen takia kai voi saada eutanasian ymmärtäisin.
        Voin olla ymmärtänyt väärinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kipuja muille jakaa, mutta ei niitten takia saa eutanasiaa.
        Jos ihmisellä on kuolemaanjohtava sairaus loppuvaiheessaan
        ja sietämättömät kivut sen takia kai voi saada eutanasian ymmärtäisin.
        Voin olla ymmärtänyt väärinkin.

        Sinun kipusi ei taatusti ole kovia
        koska pystys vieläki noin keveästi jatkamaan elämääsi kivuista huolimatta,
        tommosia pikku särkyjä kaikki ihmiset kestää
        MUTTA
        me joilla kivut raastaa luita ja läskiä helekutti näitä ei kestä ikuisesti,
        jos olis mahdollista meikä hakkis heti myrkky pillerin kaappiini valmiiksi,
        kaikenlaiset hörhöt tänne tuleeki kehumaan kipujaan
        kun NOIN KEVEÄSTI jaksaa jatkaa elämäänsä
        MUKA kipujensa kanssaki HAH HAH, salli mun nauraa.
        sulla ei oikeita kipuja olekkaan, pyh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kipusi ei taatusti ole kovia
        koska pystys vieläki noin keveästi jatkamaan elämääsi kivuista huolimatta,
        tommosia pikku särkyjä kaikki ihmiset kestää
        MUTTA
        me joilla kivut raastaa luita ja läskiä helekutti näitä ei kestä ikuisesti,
        jos olis mahdollista meikä hakkis heti myrkky pillerin kaappiini valmiiksi,
        kaikenlaiset hörhöt tänne tuleeki kehumaan kipujaan
        kun NOIN KEVEÄSTI jaksaa jatkaa elämäänsä
        MUKA kipujensa kanssaki HAH HAH, salli mun nauraa.
        sulla ei oikeita kipuja olekkaan, pyh,

        Te, jotka kärsitte niitä "helvetillisiä kipuja", niin kertoisiko edes joku, mitä lääkkeitä olette käyttänyt?


      • Anonyymi

        "Benelux-maat". (Entiset) natsivaltiot?


    • Anonyymi

      Sitä voisi laajentaa koskemaan eduskunnassa oppositiota joka puuhastelee ajankulukseen ruhtinaallisella palkalla . Siis turhakkeita kaik .

      • Anonyymi

        Oi voi kun persu sai taas "älynväläyksen".


    • Anonyymi

      eihän tämä lääkäreille kuulu vaan
      eutanasian tekevien virka perustetaan
      ja siihen valitaan henkilöt

      eutanasiavastaava ombudsman eo
      esim. joka sote-alueele

      voisiko tältä palstalta löytyä sopiva
      eo ?

      • Anonyymi

        AI JAAA, siis uusi virka,

        entisellä nimeltään se oli PYÖVELI

        keskiaikanahan on ollu PYÖVELI
        joka leikkas tuhmien ihmisten PÄÄN POIKKI
        jollaki kylälle rakennetulla härvelillä

        oliko sen nimi KILJOTIINI,

        jaaaaaa että suomenki yhteiskunta palaa KESKIAIKAISEEN hyväksi nähtyyn käytäntöön,


        rakennetaan KILJOTIINI
        ja perustetaan PYÖVELIN VIRKA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AI JAAA, siis uusi virka,

        entisellä nimeltään se oli PYÖVELI

        keskiaikanahan on ollu PYÖVELI
        joka leikkas tuhmien ihmisten PÄÄN POIKKI
        jollaki kylälle rakennetulla härvelillä

        oliko sen nimi KILJOTIINI,

        jaaaaaa että suomenki yhteiskunta palaa KESKIAIKAISEEN hyväksi nähtyyn käytäntöön,


        rakennetaan KILJOTIINI
        ja perustetaan PYÖVELIN VIRKA !

        Mummoni sanoi aikoinaan, että "Luoja siull elämän antaa ja Hiän sen siulta pois ottaa".

        Itse tyydyn tähän.

        Ehkä pitäisi vielä oppia jotain tässä elämässä ennen kuin kuolee?
        Ehkä sinunkin?


    • Anonyymi

      Loput aloittaja ja muut tälläiset pakkomielyeiset jutut.
      Sinua vaivaa joku mielen ahdistus ja hae apua.
      Kylvät ja kostat muille jotain tekemälllä tyhmiä aloituksia.
      Hae apua et ole,täysillä. Älä levitä negatiivisia jutyuja tänne.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!

        Tää aloittaja "asuu" tällä palstalla, valittaa päivät pitkät, ja kylvää kielteisyyttä.
        Joka toinen aloitus on tältä samalta, moni viestiketju yksinvalitusta. Tunnistaa myös "HAH HAH, salli mun nauraa"- fraasistaan.

        Suosittelen, että aloittaja ottaisi yhteyttä hoitoalan ammattiauttajaan, kertoisi ongelmansa hänelle ja saisi apua, ja myönteistä elämänkatsomusta, ja viettäisi loppuelämänsä myönteisen ja ymmärtäväisenä vanhuksena. Kun se on vain niin, että oikeastaan kivut tulee just siitä omasta mielestä.

        Kaikki valitukset vain lisäävät kipuja. Joku viisas on sanonut, että omista kivuistaan ei pitäisi puhua ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!

        Tää aloittaja "asuu" tällä palstalla, valittaa päivät pitkät, ja kylvää kielteisyyttä.
        Joka toinen aloitus on tältä samalta, moni viestiketju yksinvalitusta. Tunnistaa myös "HAH HAH, salli mun nauraa"- fraasistaan.

        Suosittelen, että aloittaja ottaisi yhteyttä hoitoalan ammattiauttajaan, kertoisi ongelmansa hänelle ja saisi apua, ja myönteistä elämänkatsomusta, ja viettäisi loppuelämänsä myönteisen ja ymmärtäväisenä vanhuksena. Kun se on vain niin, että oikeastaan kivut tulee just siitä omasta mielestä.

        Kaikki valitukset vain lisäävät kipuja. Joku viisas on sanonut, että omista kivuistaan ei pitäisi puhua ollenkaan.

        Hyviä neuvoja annat!

        Toivottavasti aloittaja ottaa opikseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä neuvoja annat!

        Toivottavasti aloittaja ottaa opikseen!

        itteäkö kehut hah, sinut tunnistetaan

        onko nyt pilkut paikoilaan heh,


    • Anonyymi

      Hyvä asiallinen aslotus
      ja tosi on eutanasialaki viedään eduskuntaan,
      hyvä niin, jopa tärkeä kauan odotettu laki,
      monessa maassa laki on ollu voimassa kymmeniä vuosia,
      nyt vihdoun saadaan myös suomeen.


      ja muutamat asiattomat molluas jutut voi ohitaa
      panna ajattelemattomuuden ja tyhmyyden aiheuttamiksi mielen purkauksiksi.

      • Anonyymi

        Kukas tässä ihteänsä kehuu?
        Haloo.

        Rauhoitu.
        Jos on esillä eduskunnassa, niin mitä ihmettä sinä pilkuttajat täällä uhoot?

        ää aloittaja "asuu" tällä palstalla, valittaa päivät pitkät, ja kylvää kielteisyyttä.
        Joka toinen aloitus on tältä samalta, moni viestiketju yksinvalitusta. Tunnistaa myös "HAH HAH, salli mun nauraa"- fraasistaan.

        Suosittelen, että aloittaja ottaisi yhteyttä hoitoalan ammattiauttajaan, kertoisi ongelmansa hänelle ja saisi apua, ja myönteistä elämänkatsomusta, ja viettäisi loppuelämänsä myönteisen ja ymmärtäväisenä vanhuksena. Kun se on vain niin, että oikeastaan kivut tulee just siitä omasta mielestä.

        Kaikki valitukset vain lisäävät kipuja. Joku viisas on sanonut, että omista kivuistaan ei pitäisi puhua ollenkaan.

        Hyvää yötä kuitenkin, vai aiotko uhota täällä yön taas?


    • Anonyymi

      00:04::41 oletko tosiaan menny ihan sekasi,

      asiallinen alotus,
      jopa tuiki tärekä tiedonanti monelle tälläki palstalla oleville,

      eutanasia lakia on odotettu suomeen jo pitkät ajat,

      kyllä nyt on sinun itsesi parasta kääntyä psykiatrin puoleen
      vaikutat jo hyvin sekavalta moittessasi asiallista alotusta,


      sitäpaitsi alotus EI ole minun tekemä
      vaan sivistyneen korkeasti koutetun alotus,


      häpeä komentiasi ja pyydä alottajalta anteeksi,

      meikä kokee myötähäpeää puolsetasi,

      • Anonyymi

        On näköjään asiallinen aloitus, ja toisen tekemä aloitus.
        Sorry, sotkin sinut ja asiallisen aloittajan.
        Mutta kaikki sinun röpöllyksesi ovat täyttä kielteisyyden lietsomista ja omia ongelmiasi.

        Rauhoitu (jos sait nukuttua).

        Lopeta uhoilusi ja jankutuksesi. Kun on kerran eduskunnassa, niin mitä sitä enää jankata?

        Ja sinä todella "asut" tällä palstalla, valitat ja rähjäät päivät pitkät.
        Joka toinen vastaus on sinulta, pelkkää valitusta. Tunnistaa sinut myös "HAH HAH, salli mun nauraa"- fraasista.
        Keikut myös 70+ palstalla.

        Suosittelen, että otat yhteyttä hoitoalan ammattiauttajaan, kerrot ongelmasi ja kipusi hänelle . Saat apua, ja MYÖNTEISTÄ ELÄMÄNKATSOMUSTA, ja vietät loppuelämäsi myönteisenä ja ymmärtäväisenä vanhuksena.

        Kun se on vain niin, että oikeastaan kivut tulee just siitä omasta mielestä!
        Jokainen on oman onnensa seppä.

        Kaikki valitukset vain lisäävät kipuja.
        Joku viisas on sanonut, että omista kivuistaan ei pitäisi puhua ollenkaan.
        Ei muille. Lisäät vain toisten taakkaa ja teet elämän heillekin raskaaksi.

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!


    • Anonyymi

      09:35:13

      Pilkun nussia on heränny neuvomaan
      ja moittimaan fiksuja vanhuksia ,

      ymmärtäähän sen hän kun ei ymmärrä luettua tekstiä jos pilkku ei ole oieassa kohdassa,

      kuitenki mukava kun on vielä elossa,
      meitä muita höperöitä opettamssa pilkun käytöstä,

      hieman huolestuttaa ,
      onko hänellä joku joka pitää henestä parempaa huolta,
      ettei sekoa enempää.
      mukavaa ja rattoisaa päivää sinulle
      ja toivottavasti näet paljon pilkkuja tänään.
      kirjoitellaan taas mukavia,,,,,,,, moikka,,,,

      • Anonyymi

        Tarkistahan edellisestä kannanotosta pilkun neuvomiset, itse en löytänyt.

        Fiksuja vanhuksia ei moitita. Vain sinua ainoastaan, kun koko ajan oot täällä valittamassa, hahhattamassa ja samaa asiaa toistamassa.

        Suoraan neuvon sinua vielä kerran, että hankippa itellesi myönteisempi elämanasenne ja rupee puuhaamaan muuta, vaikka sukkaa kutomaan, kuin vaan täällä märehtimään.

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!


    • Anonyymi

      heh heh, joooo, oot hauska
      varmaan olen tehny enemmän käsitöitä kuin sinä , jopa ommellu kaikkea mahdollista jopa näyttäviä juhlapukuja tansiaisiin,
      koitahan päästä nekatiivisesta asenteesta irti suhteessa muihin kirjoittajiin, et sinä sen kummempi ole kuin me muutkaan,
      otahan lääkeesi ette sekoa enempää,

      • Anonyymi

        Mistähän sinä tuonkin tiedät, että oot tehnyt enemmän käsitöitä?
        Taas täysin perätön väite, kuten kaikki muutkin otattelusi!

        Entä jos satun olemaan eläkkeellä oleva käsityönopettaja?
        Mitäs siihen sanot?

        Mitenkä monta mattoa, raanua, täkänää, kuultokuvaa ym ym olet saanut aikaseksi?
        Entä käsityönäyttelyä ym ym?

        Rauhoitu, ja lopeta ajoissa, kun sinun rahkeet eivät vain kestä, kuomaseni.

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sinä tuonkin tiedät, että oot tehnyt enemmän käsitöitä?
        Taas täysin perätön väite, kuten kaikki muutkin otattelusi!

        Entä jos satun olemaan eläkkeellä oleva käsityönopettaja?
        Mitäs siihen sanot?

        Mitenkä monta mattoa, raanua, täkänää, kuultokuvaa ym ym olet saanut aikaseksi?
        Entä käsityönäyttelyä ym ym?

        Rauhoitu, ja lopeta ajoissa, kun sinun rahkeet eivät vain kestä, kuomaseni.

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!

        Muistathan ottaa lääkkeesi,
        lääkket rauhottaa sinua,
        verisuoni voi katketa päässä kun noin raivostuu,
        ja verenpaine äkisti nousee.
        mukavaa päivänjatkoa sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan ottaa lääkkeesi,
        lääkket rauhottaa sinua,
        verisuoni voi katketa päässä kun noin raivostuu,
        ja verenpaine äkisti nousee.
        mukavaa päivänjatkoa sinulle.

        Olet tosi jankkaaja ja hyvin tylsä ihminen, oikea märehtijä.

        Olen erittäin terve.
        Minä en ole ollut valittelemassa täällä, neuvon sinua ainoastaan myönteisyyteen.
        Olisit kiitollinen!

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tosi jankkaaja ja hyvin tylsä ihminen, oikea märehtijä.

        Olen erittäin terve.
        Minä en ole ollut valittelemassa täällä, neuvon sinua ainoastaan myönteisyyteen.
        Olisit kiitollinen!

        Asia olkoon loppuunkäsitelty.
        Ei sinun tartte enää päiväkaupalla jahkata.
        Kevät tulossa, nauti elämästä ja keväästä, ole iloinen, tee hauskaa ja katso asioita myönteiseltä kannalta!

        Korjaus:
        En tiedä keneltä 16:50:57 postaus tuli.

        Annetaan nyt asian olla kuitenkin.


    • Anonyymi
      UUSI

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      💋 ­­­V­i­­­t­t­u­ ­t­­ä­­­m­­ä­­­ ­­­k­­­u­­­u­­m­a­­­ ­­n­­­a­r­t­t­­u­­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe