Jotenkin menny koko elämä ohi

Anonyymi-ap

Kärsin diagnosoimattomasta masennuksesta koko nuoruuteni, olin kiusattu, eristetty ja köyhästä perheestä.

Tästä johtuen olen polkenut paikallani koko elämäni, yksikään parisuhde ei ole onnistunut kestämään kolmea vuotta pidempään. Olen jotenkin kaikkien silmissä liian erilainen kuin muut.

Olen nyt 36 vuotias. Olen tullut tulokseen että tähän mennessä en ole päässyt kokemaan levin reissuja, saatika mökkireissuja juhannuksena sen jälkeen kun olen eronnut, en ole koskaan käynyt muilla festareilla kuin niillä jotka kotikaupungissani järjestetään.

En ole reissannut maailmalla läheskään niin paljon kuin muut. Kaikki reissut ovat tapahtuneet parisuhteessa, tuolloin olen toki pyrkinyt saamaan reissusta mahdollismman paljon irti kulttuurin, ruooan ja aktiviteettien suhteen.

Huomasin että töiden ohella on aikaa todella paljon, koska ei ole perhettä joten aloin opiskelemaan. Toki 36 vuotiaana opiskelu ei ole samaa kuin parikymppisenä. Plussana minulla on vakaampi talous, mutta en kuulu nuorten bileporukoihin ikäni puolesta. Tästäkin minulle todennäköisesti jää käteen vain tutkinto ja ehkä parempi työ tulevaisuudessa ja sitä kautta lisää rahaa. Mutta silti olen aina yksin.

En tiedä löytyisikö täältä joku , aivan sama onko mies vai nainen. Jonka kanssa tehdä laskettelureissuja, reissuja tai ylipäänsä jotain aktiviteetteja. Ja ehkä oppia jossain määrin sosiaalisemmaksi. Ja vaikka ei löydykkään niin ainahan tämä asioiden auki kirjoittaminen auttaa jonkun verran. Toki luulisi että meissä aikuisissa olisi jonkunlaista yhteen hiileen puhaltamista, että autetaan toinen toisiamme.

9

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laskettelureissuja, reissuja, retkiä ja muita aktiviteetteja voi tehdä ilman kaveriakin, vieläpä paljon helpommin ja mukavammin oman mielen mukaan.

      Olen elänyt, matkustanut ja harrastanut sekä hyvän puolison kanssa että ilman kumppania. Kyllä parhaat hetket olen kokenut itsenäisenä.

      • Anonyymi

        Noin on monella.
        Suomalainen kasvatus ja olosuhteet ovat monella karut.
        Olet nyt tarttunut tilanteeseen ja päättänyt että muutat tilannetta.
        Rohkeasti vaan eteenpäin!
        Yksin voi reissailla.

        Olet erilainen, se on rikkaus, et kulje massan mukana ja sinulla on omat ajatukset.

        Entäs jos liittyisit johonkin yhdistykseen, kerhoon, kansalaisopistoon?
        Jos ei ole omassa kaupungissa, niin kurkkaa toisen kaupungin ryhmiä.
        Ehdota kansalaisopistoon jotain matkustusryhmää!

        Toivon sinulle niin paljon kaikkea hyvää!
        Kesä on tulossa, ja varmaan jotain jännää!

        Hali minulta!


    • Anonyymi

      Mua kiusataan erilaisissa konserteissa ja muualla joten se estää

    • Tuohan se on se kuuluisa "elämä", mökkireissut, levin reissut, ulkomaanmatkat. Lisäksi pitäisi olla perhe, vaimot, lapset, koirat. Polkupyörät, riippukeinut, grillit.

      Entäs jos ei vaan kiinnosta.
      Ei huvita.
      Menkööt tuo elämä,
      menkööt tulevaisuus, menkööt ihmiset menojaan.
      Kävelkööt vaan ohitse.

      Minä olen minä itse, minulla on itseisarvo.
      Omanarvontunto.
      En tarvitse kaikkea tuota keinotekoista, teennäistä ***kaa ollakseni arvokas. Ollakseni jotain. Jotain enemmän kuin nuo muut.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        Nuo on vain meille opetettuja arvoja joista ei monesti tule onnea vaikka niin voisi luulla


    • Anonyymi

      Miksi omaa elämää täytyy verrata muiden elämään ?
      Lisäksi vielä kokea kateutta siitä, kun jollain toisella on mennyt ehkä paremmin kuin itsellä ?
      Elämää ei tarvitse suorittaa, ei tarvitse saada aikaiseksi ja tehdä kaikkea samaa ja samanlaista kuin joku muu tekee.
      Omaan vaatimattomaan elämäänkin voi olla lähes täysin tyytyväinen, jos se itselle riittää. Ja jos ei riitä, mutta jostain syystä on pakko elellä hissukseen, niin muuttaa asennettaan sillä tavalla, että tämä minun elämäni nyt menee näin, piste.

      Sitä ei tarvitse miettiä, mitä muut mahtavat ajatella, jos itsellä ei ole kaikkea, ei matkustele, ei käy siellä eikä täällä, se ei kuulu muille, miten kukin elämäänsä elää.
      Ei kaikkea tarvitse tehdä, omistaa, osata, tms. vain sen takia, että näyttäisi muille " voi mulla menee nyt niin hyvin ".
      Ihminen riittää, ja kelpaa, vaikka olisikin vähän köyhempi, heikompi, sairaampi, työtön, pulleampi, kaljumpi, eläkeläinen, tai mitä ikinä voikaan olla.

    • Anonyymi

      Ei reissailu niin ihmeellistä ole. Ehkä jotkut ulkomailla asumiset olisi voinut jättää väliin. Kadun niitä. Rahaa menee helvetisti ja voi saada huonoja kokemuksia.

      • Anonyymi

        Maksaahan ne ulkomaan matkat , mutta en minä ainakaan kadu yhtäkään matkaa , kiva on että on saanut nähdä ja kokea muitakin maita kun näitä pohjoismaita . Aika aikaa kutakin sanoi eräs vanhus kerran. Elämässä on erilaisia vaiheita joka ikäkaudella omansa . Sitten kun alkaa vanhuus vaivata niin on mukava muistella menneitä , kun ei enää ole halua matkustella , vaikka joskus pieni ajatus kun näkee esim televisiosta joitakin ohjelmia vierasta maista , niin tulee mieleen että mitäs jos siltikin kävis siellä, mutta yleensä ne jää vaan ajatukseksi .
        Mutta kun on nuori niin matkustaminen on kivaa . Vanhempana ei aina jaksa


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe