Mitähän on tullut ruusuihini, se on tornionjokilaakson ruusu,varsissa on tosiaan siellä täällä jotain oranssin väristä "tököttiä" annoin sille keväällä ruoho- ja lehtikompostia juurille, komposti ei ollut maatunutta, olisikohan saanut siitä jonkun pöpön, sienitaudin, tms. olen ihan äimänkäkenä. Auttakaa hyvät immeiset, mitä teen?
Jotain oranssia ruusunvarsissa, mitäköhän?
4
480
Vastaukset
- Jokke
Ruostehärmää? Ruiskuta Saprolilla tms...
- jukis
On kurtturuusu ja siihen on tänä keväänä tullut myös sellasta vaalenapunaista varsiin joka pölyää, kun niihin koskee. Olisiko tuosta saprolista apua?
- Puuhailija
Meidän neilikkaruunun varsissa myös kirkkaan oransseja läiskiä. Oli jo viime kesänä ja taas on ilmestynyt. Ei kyllä tuntunut olevan muuta haittaa kuin näkö. Onkohan muita keinoja kuin jo mainittu päästä siitä eroon.
- Ann-Cristin
Hei!
Minulla on sama vaiva tornionjokilaakson ruusuissani. Niitä on kolmessa eri paikassa ja jokaisessa näkyy räikeitä oranssisia läikkiä. Oli jo viime keväänä, - älyttömän hyvin tuntuu silti kasvavan ja kukkivan. Nyt näkyy joitain lahonneita oksia ja läikät pölisevät, kun niitä koskee. Mitä pitäisi tehdä?? Onko tämä tämän lajin joku oma sairaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665151Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1293757Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483194Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652257Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4501964Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771648- 631365
- 641306
- 2611107
- 471082