Mitähän on tullut ruusuihini, se on tornionjokilaakson ruusu,varsissa on tosiaan siellä täällä jotain oranssin väristä "tököttiä" annoin sille keväällä ruoho- ja lehtikompostia juurille, komposti ei ollut maatunutta, olisikohan saanut siitä jonkun pöpön, sienitaudin, tms. olen ihan äimänkäkenä. Auttakaa hyvät immeiset, mitä teen?
Vastaukset 4
- Jokke
Ruostehärmää? Ruiskuta Saprolilla tms...
- jukis
On kurtturuusu ja siihen on tänä keväänä tullut myös sellasta vaalenapunaista varsiin joka pölyää, kun niihin koskee. Olisiko tuosta saprolista apua?
- Puuhailija
Meidän neilikkaruunun varsissa myös kirkkaan oransseja läiskiä. Oli jo viime kesänä ja taas on ilmestynyt. Ei kyllä tuntunut olevan muuta haittaa kuin näkö. Onkohan muita keinoja kuin jo mainittu päästä siitä eroon.
- Ann-Cristin
Hei!
Minulla on sama vaiva tornionjokilaakson ruusuissani. Niitä on kolmessa eri paikassa ja jokaisessa näkyy räikeitä oranssisia läikkiä. Oli jo viime keväänä, - älyttömän hyvin tuntuu silti kasvavan ja kukkivan. Nyt näkyy joitain lahonneita oksia ja läikät pölisevät, kun niitä koskee. Mitä pitäisi tehdä?? Onko tämä tämän lajin joku oma sairaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22822Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha535756- 80677
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561