Uuden puhelimen hankinta ajankohtainen nyt loppukeväästä

Mitä puhelinta suosittelisitte?Samsung Android nykyinen.
Hinta voisi olla max 500 euroa.
Ei pelejä. Kohtuullinen kamera.

102

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KVG

      Puhelimia nyt kaupataan kaikkialla ja merkkejä ja tyyppikoodeja piisaa. Markkinoidaan yleensä liirumlaarumilla ja tarpeettomilla ominaisuuksilla.

      Meinaan, itellä meni akku finaaliin tässä vuodenvaihteessa ja piti hankkimani uus tilalle, koska akkuja ei oikein vaihdella nykyisin. Vanha ois kelvannut vielä muuten erittäin hyvin omaan käyttööni.

      Ostin samanmerkkisen, kuin entinen, noissa aika puhtaat androidit, ei liikaa turhaa sälää. Lisäks tsekkasin akun koon ja muistien määrät, kummankin pitää olla riittävän isot. Sitten kattelin, että näytössä tarpeeks resoluutiota, enenpi parempi. Ja sitten tilasin sellasen netistä.

      Ihan hyvä puhelin. Uudemmassa androidissa itessään turhaa ominaisuutta, joilla en tee mitään. Lisäks puhelimessa kolme kameraa vaikka oikeestaan en tarvis ensimmäistäkään. Mutta puhelimella voi soittaa, lukea ja lähettää tekstareita, netti ja sen jakaminen toimii.

      Mainittava 5g- valmius. Tällä hetkellä normikäyttäjä ei tarvi sitä mihinkään. Mutta ehkä sille keksivät jotain hyötyominaisuutta ajanoloon. Edellisen puheimen ostin kun 4g alkoi yleistyyn, eli puhelin itessään kesti hyvin aikansa. Oletan, tämä uus kestää siihen asti, kun 6g tulee markkinoille. Mutta siis 5g ois hyvä olla uudessa puhelimessa.

      Sulla muuten ainakin tuplat liika suuri budjetti, osta paljon halvempi. Turha maksaa turhasta.

      =DW=

      • Anonyymi

        Unohtui.

        Tilasin verkkokaupasta, ei tarvitse kuunnella asiakaspalvelijoitten höpinöitä. Eikä tarvinnut myöskään kuunnella, kun net väkisellä koittavat kaupustella 5g liittymää. Hankin ehkä sellasen sitten, kun siitä saa jotain hyötyäkin.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui.

        Tilasin verkkokaupasta, ei tarvitse kuunnella asiakaspalvelijoitten höpinöitä. Eikä tarvinnut myöskään kuunnella, kun net väkisellä koittavat kaupustella 5g liittymää. Hankin ehkä sellasen sitten, kun siitä saa jotain hyötyäkin.

        =DW=

        Thanks!
        Mulle saivat tyrkytettyä jo aiemmin 5G"n vaikka mun puhelimella sitä ei voi käyttää. Mutta koska liittymällä sama hinta ja kun oli tarkoitus muutoinkin vaihtaa puhelin otin sen ns ennakkoon.

        Tuo 500 egee on max mieluiten joku about 350. Olen ollu nykyiseen puhelimeeni tyytyväinen mutta tietenkään tätä samaa ei enää valmisteta joten pitäisi löytää joku vastaava.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­N­­y­m­­­f­­­o­m­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      No onhan huvittavaa,,itse ostin uuden pari viikkoa sitten,,maksoi peräti 59€
      Mitään ei puutu, akkukin on 5000milliamppeeria, joka riittää muutaman päivän kerrallaan.

      • Niinpä. Kukin tarpeidensa mukaan.


    • Anonyymi

      No osta joku alle 500€ samsung, saa varmaan 300€ missä on Android 14 mihin saa uusia päivityksiä andod 12 ja 13 on siinä ja siinä päivitetäänkö niitä. Samsung A14 luvataan päivityksiä 2026 asti ja maksaa satasen verran

      • Muistaakseni A 14:ssa on muistia liian vähän 64 Gt. Minä tarvitsen 256Gt.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Muistaakseni A 14:ssa on muistia liian vähän 64 Gt. Minä tarvitsen 256Gt.

        Pystyyhän muistia lisäämään….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystyyhän muistia lisäämään….

        Joo tai ostaa semmosen puhelimen missä sitä on valmiina. Edellisessä 128 eikä riitä enää.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Joo tai ostaa semmosen puhelimen missä sitä on valmiina. Edellisessä 128 eikä riitä enää.

        Pitäisikö siivota puhelinta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö siivota puhelinta?

        Kyllä varmaan kannattaa jos puhelimesi on siivouksen tarpeessa.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kyllä varmaan kannattaa jos puhelimesi on siivouksen tarpeessa.

        Okei, arvasinkin ettet ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, arvasinkin ettet ymmärrä.

        Vastasinhan esittämääsi kysymykseen😁. Mistä päättelit et minä en ole omaa puhelintani siivonnut?


    • Anonyymi

      Android ei ole mikään puhelimen merkki, vaan käyttöjärjestelmä ja sehän on kaikissa Samsungin puhelimissa.

      • No kuka niin on väittänytkään että se merkki olisi😆


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No kuka niin on väittänytkään että se merkki olisi😆

        Itse tuossa aloituksessasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse tuossa aloituksessasi

        No siitä taisi pilikku puuttua välistä. Oletin että kaikki tietää mikä Android on mutta pahoittelut🙂


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No siitä taisi pilikku puuttua välistä. Oletin että kaikki tietää mikä Android on mutta pahoittelut🙂

        Tuskin itse tiesit, kun mainitset puhelimen merkkiin käyttöjärjestelmän, oli pilkku tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin itse tiesit, kun mainitset puhelimen merkkiin käyttöjärjestelmän, oli pilkku tai ei.

        Nonookoo. Sinä tiedät paremmin mitä mimä tiesin. Sovitaan näin😄 jos mielesi on siitä hyvä.


    • Anonyymi

      Älypuhelimissa hyvä iso näyttö, älyllä puhelimellani olematon käyttö lisäksi maksat liittymä maksuja lähes 400 euroa vuodessa. Riittäisi peruspuhelin niihin vähiin soittoihin. 500 euroa sopiva hinta kun puhelimen käyttö ikä ehkä 5 vuotta.

      Netin käyttöön sopivampi vähintään tabletti, pöytätietokone paras käy mukavasti tv-näyttöön, puhelimella saa kyllä maksettua laskuja.

    • Anonyymi

      Ostin uuden Nokian, 200. Minulle riittää, kamera erikseen.

      • Anonyymi

        Minua tympii nää puhelimien mainokset, joissa hehkutetaan loistavaa kameraa. Tuntuu, et kamera olisi puhelimen tärkein ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua tympii nää puhelimien mainokset, joissa hehkutetaan loistavaa kameraa. Tuntuu, et kamera olisi puhelimen tärkein ominaisuus.

        No sehän on se puhelin se pienin osuus näissä,kännyköissä , joten kamerat sun muut ovat sillä digitaalisella osalla laitetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua tympii nää puhelimien mainokset, joissa hehkutetaan loistavaa kameraa. Tuntuu, et kamera olisi puhelimen tärkein ominaisuus.

        Jokunen vuos sitte olin jyrkästi mieltä että puhelin on puhelin, ja kamera erikseen.
        Nyt vaan on käyny huomaamatta muutos.
        Kamera jääny enimmäkseen käyttämättä.
        Ihan ok kuvia saa vähemmänkin arvokkaalla luurilla.
        Helppo nappailla, ja poistaa, tai säilyttää, jopa valmistaa kuviksi joskus.
        Hienoja tilannekuvia muistoiksi tulee, kun se puhelin nyt vaan kulkee aina mukana 🤗


    • Anonyymi

      Hommaa lankapuhelin !

      • Sitä on vähän vaikea kuljettaa mukana😁


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Sitä on vähän vaikea kuljettaa mukana😁

        Ei ole pakko kuljettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko kuljettaa.

        Jos kulkeissaan tarvitsee puhelinta niin on pakko.


      • Hienoa että löysit itseäsi miellyttävän.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Hienoa että löysit itseäsi miellyttävän.

        Minulla kolmas I phone menossa aloitin nelosella ja nyt on 12 ja olen ollut tyytyväinen . Mutta ystävälläni on Samsung ja kun hänelle tulee ongelmia oman puhelimensa kanssa niin en pysty auttamaan sillä samsung ja i phone ovat niin erilaiset .
        Mutta kai se in niin että sen minkä oppii pitää parhaana mahdollisena. Ennen vanhaan oli Nokia minun merkkikin kun ei vielä ollut näitä nykyisiä pienoistietokoneita ainoastaan tekstiviestit sai lähettää , sekin oli siihen aikaan jotenkin ihmeellistä uutuutena . Nyt on kaikilla lastenlapsillakin ranteessa kellopuhelimet jotta saas nähdä mikä on seuraava muoti juttu tällä alueella , ei tässä iäkäs kohta edes pysy mukana kun muutokset tulevat tiheään tahtiin .


    • Anonyymi

      Nuo kalliit on sellaisia höynäytettyjä varten.
      Luulevat jotakin etua saavansa,,osat maksavat muutaman dollarin.

      Hölmöläiselle tarkoitettuja.

      • Olipas ilkeä kommentti.


      • Anonyymi

        Miten niin kaikkihan ne maksaan ei niitä kukaan; ilmaiseksi saa . Onko siinäkin jo heti vedetty kahtiajako esille . Kukin ostaa sen minkä katsoo itselleen sopivaksi , oli se sitten kallis tai halpa


    • Anonyymi

      Minulla on halvin lasten kännykkä Samsung A10
      käyn sillä jopa hiukan pörssikauppaa toimii

      Tärkeä on ettet osta kiinalaista Huawei Honor ...
      koska Usa käy kauppasotaa Kiinaa vastaan ja Trump koventaa sitä

      • Minulla ei ole taplettia ja aika vähän käytän pöytäkonettakaan. Käytän siis puhelinta tosi paljon laskujen maksuun esim.


      • Anonyymi

        Mulla on honr, ei sen huonompi kuin Samsung, latautuu täyteen noin puolessa tunnissa. Testi arvot yhtä hyvät kuin kalliimmissa länsi malleissa, tosin menee päiviä etten pidä sitä edes kädessä, puhelin soittamista varten vaikka kiinalainen.
        Joillakin puhelin ei irtoa kädestä edes ravistelemalla.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minulla ei ole taplettia ja aika vähän käytän pöytäkonettakaan. Käytän siis puhelinta tosi paljon laskujen maksuun esim.

        Laskut e-laskuina ja suoraveloitukseen, sekin aika säästyy. Ja turvallisuus lisääntyy.
        Itse en anna pankkiasioitani kännykän juurelle lainkaan - aina on vaara, että kännykkä katoaa, etäluetaan jne. Varsinkin, kun ikää tulee.
        Ja, olen ollut töissä taloushallinnossa, taidoista ei ole siis puute. En vain pidä oikeana suuntana, että oletetaan, että kaikilla on älypuhelin, maksatetaan isoja summia vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on honr, ei sen huonompi kuin Samsung, latautuu täyteen noin puolessa tunnissa. Testi arvot yhtä hyvät kuin kalliimmissa länsi malleissa, tosin menee päiviä etten pidä sitä edes kädessä, puhelin soittamista varten vaikka kiinalainen.
        Joillakin puhelin ei irtoa kädestä edes ravistelemalla.

        Kävin hammashoitolassa maanantaina. Siellä odotustilassa oli minun lisäkseni 6 eri-ikäistä ihmistä ja kaikilla muilla, paitsi minulla, oli kännykkä tiukasti kädessä. Jokainen sitä ahkerasti räpläsi tärkeän näköisenä.
        Minusta se oli niin koominen näky, että sain ponnistella tosissani, etten olisi purskahtanut nauruun.

        Minulla on 10 vuotta vanha Nokia 113 ja sillä pärjään hyvin, koska käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstareihin.
        Läppärillä hoitelen mm. pankkiasiat ja tänne kirjoittelun.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laskut e-laskuina ja suoraveloitukseen, sekin aika säästyy. Ja turvallisuus lisääntyy.
        Itse en anna pankkiasioitani kännykän juurelle lainkaan - aina on vaara, että kännykkä katoaa, etäluetaan jne. Varsinkin, kun ikää tulee.
        Ja, olen ollut töissä taloushallinnossa, taidoista ei ole siis puute. En vain pidä oikeana suuntana, että oletetaan, että kaikilla on älypuhelin, maksatetaan isoja summia vuodessa.

        Minulla on kännykässä kuten tietokoneessakin turva-ohjelma ja kännykkä suojattu salasanalla. Tokikaan se ei estä jotain taitavaa hakkeroitumasta kännykkääni.

        Älykännykkä on tätä päivää je etenkin meitä nuorempi sukupolvi on siihen kasvanut ja kasvaa. Tätä kehitystä ei voine estää.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minulla ei ole taplettia ja aika vähän käytän pöytäkonettakaan. Käytän siis puhelinta tosi paljon laskujen maksuun esim.

        Minulla on tabletti , koska kun käytän välillä puhelinta kun kommentoin niin on kamalasti virheitä ja jopa sanojakin muutettu eikä niitä aina , itse huomaan.
        Läppäreitä on kolme kappaletta ja en edes usein niitä käytä edes.helpoin on tabletti mielestäni .
        Joten on mennyt maailma mallilleen kun puhelimella hoidellaan kohta kaikki asiat, nyt jo maksetaan laskut sillä, käynnistetään pölyimuri töistä käsin että koti on pöly vapaa kun tulee kotiin. Samoin pesukone ja tiskikone myös käynnistetään töistä käsin . Oven lukko aukaistaan puhelimella kukan katselijalle jos ollaan matkoilla .
        Sanoin lapsenlapselle että kohta varmaan pöytäkin katetaan puhelimen nappia painamalla . Ei näissä jutuissa ole niin helppo pysyä mukana kun koko ajan on jotain uutta. Veroilmoituskin laitetaan verovirastoon kännykällä, menemään .
        Huomasin että minun käsialani on mennyt huonoksi ,koska kaikki kirjoitetaan nykyään koneen kanssa .
        Joten pitää vaan yrittää roikkua mukana niin kauan kun jaksaa ymmärtää jotenkin näitä teknillisiä juttuja.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minulla on kännykässä kuten tietokoneessakin turva-ohjelma ja kännykkä suojattu salasanalla. Tokikaan se ei estä jotain taitavaa hakkeroitumasta kännykkääni.

        Älykännykkä on tätä päivää je etenkin meitä nuorempi sukupolvi on siihen kasvanut ja kasvaa. Tätä kehitystä ei voine estää.

        Ihan niin nuoret ovat kasvaneet tähän systeemiin eivätkä mitenkään pidä sitä vaikeana kuten me iäkkäämmät joilla ei ole samaa pohjaa asian osaamiseen , vaan meitä opettaa usein lastenlapset kun tulee ongelmia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin hammashoitolassa maanantaina. Siellä odotustilassa oli minun lisäkseni 6 eri-ikäistä ihmistä ja kaikilla muilla, paitsi minulla, oli kännykkä tiukasti kädessä. Jokainen sitä ahkerasti räpläsi tärkeän näköisenä.
        Minusta se oli niin koominen näky, että sain ponnistella tosissani, etten olisi purskahtanut nauruun.

        Minulla on 10 vuotta vanha Nokia 113 ja sillä pärjään hyvin, koska käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstareihin.
        Läppärillä hoitelen mm. pankkiasiat ja tänne kirjoittelun.

        kylmätotuus

        Miten niin naurettava saattavat lukea lehdet netistä odotellessaan ,enhän hammaslääkärin odotushuoneessa kakki selasivat paperilehtiä joten naurattako silloinkin kovasti itse en olis tuollaiseen edes kiinnittänyt huomiota, koska se on niin tavallinen asia että kännykkä on joka ihmisellä . Ei sen erikoisempaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tabletti , koska kun käytän välillä puhelinta kun kommentoin niin on kamalasti virheitä ja jopa sanojakin muutettu eikä niitä aina , itse huomaan.
        Läppäreitä on kolme kappaletta ja en edes usein niitä käytä edes.helpoin on tabletti mielestäni .
        Joten on mennyt maailma mallilleen kun puhelimella hoidellaan kohta kaikki asiat, nyt jo maksetaan laskut sillä, käynnistetään pölyimuri töistä käsin että koti on pöly vapaa kun tulee kotiin. Samoin pesukone ja tiskikone myös käynnistetään töistä käsin . Oven lukko aukaistaan puhelimella kukan katselijalle jos ollaan matkoilla .
        Sanoin lapsenlapselle että kohta varmaan pöytäkin katetaan puhelimen nappia painamalla . Ei näissä jutuissa ole niin helppo pysyä mukana kun koko ajan on jotain uutta. Veroilmoituskin laitetaan verovirastoon kännykällä, menemään .
        Huomasin että minun käsialani on mennyt huonoksi ,koska kaikki kirjoitetaan nykyään koneen kanssa .
        Joten pitää vaan yrittää roikkua mukana niin kauan kun jaksaa ymmärtää jotenkin näitä teknillisiä juttuja.

        Kyllä. Ja ei tarvitse mennä kaikkeen mukaan, vain niihin pakollisiin ja itselle tarpeellisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin nuoret ovat kasvaneet tähän systeemiin eivätkä mitenkään pidä sitä vaikeana kuten me iäkkäämmät joilla ei ole samaa pohjaa asian osaamiseen , vaan meitä opettaa usein lastenlapset kun tulee ongelmia .

        Tai lapset😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin naurettava saattavat lukea lehdet netistä odotellessaan ,enhän hammaslääkärin odotushuoneessa kakki selasivat paperilehtiä joten naurattako silloinkin kovasti itse en olis tuollaiseen edes kiinnittänyt huomiota, koska se on niin tavallinen asia että kännykkä on joka ihmisellä . Ei sen erikoisempaa

        No ennen esimerkiksi työpaikan kahvihuoneessa ruokatauolla juteltiin työkavereiden kanssa mutta nykyisin jokainen lärää omaa kännykkää katse tiiviisti puhelimen näytössä. Tuskin aiemmin lehtiä esim.Tuossa tilanteessa selasivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin hammashoitolassa maanantaina. Siellä odotustilassa oli minun lisäkseni 6 eri-ikäistä ihmistä ja kaikilla muilla, paitsi minulla, oli kännykkä tiukasti kädessä. Jokainen sitä ahkerasti räpläsi tärkeän näköisenä.
        Minusta se oli niin koominen näky, että sain ponnistella tosissani, etten olisi purskahtanut nauruun.

        Minulla on 10 vuotta vanha Nokia 113 ja sillä pärjään hyvin, koska käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstareihin.
        Läppärillä hoitelen mm. pankkiasiat ja tänne kirjoittelun.

        kylmätotuus

        Hienoa, että meitä on muitakin. Fiksuja.
        Olen aina ihmetellyt, mitä ne ihmiset sieltä puhelimistaan tiirailevat - koko ajan?
        Koomisen näköistä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No ennen esimerkiksi työpaikan kahvihuoneessa ruokatauolla juteltiin työkavereiden kanssa mutta nykyisin jokainen lärää omaa kännykkää katse tiiviisti puhelimen näytössä. Tuskin aiemmin lehtiä esim.Tuossa tilanteessa selasivat.

        Heillä olisi pitänyt olla mummokännykät. Ei olisi ollut tuollaista ongelmaa, hyi hyi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että meitä on muitakin. Fiksuja.
        Olen aina ihmetellyt, mitä ne ihmiset sieltä puhelimistaan tiirailevat - koko ajan?
        Koomisen näköistä.

        Miksi tiirailet ihmisiä ja heidän tekemisiään? Uteliasko olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heillä olisi pitänyt olla mummokännykät. Ei olisi ollut tuollaista ongelmaa, hyi hyi

        Pitäisikö tehdä aloite et kouluissa saisi olla käytössä vain mummokännykät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tiirailet ihmisiä ja heidän tekemisiään? Uteliasko olet?

        No hällä einolekaan katse kännykässä. Mihin sitä sitten "saa katsoa" 😆.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin naurettava saattavat lukea lehdet netistä odotellessaan ,enhän hammaslääkärin odotushuoneessa kakki selasivat paperilehtiä joten naurattako silloinkin kovasti itse en olis tuollaiseen edes kiinnittänyt huomiota, koska se on niin tavallinen asia että kännykkä on joka ihmisellä . Ei sen erikoisempaa

        Voihan asia noinkin olla, mutta on myös paljon mahdollista, että ihmiset suorastaan pelkäävät joutuvansa keskustelemaan esim. vierustoverinsa kanssa ja puhelin pelastaa heidät tuolta karmealta kohtalolta.

        Muutettuani täältä maalta, jossa ihmiset puhelevat toisilleen, Vantaalle, huomasin työmatkoilla, että paikallisjunassa matkustajat, jotka istuivat ikkunan vieressä, tuijottivat ulos samoja "kiinnostavia" maisemia kuukaudesta toiseen. Ne onnettomat, jotka eivät onnistuneet ikkunapaikkaa saamaan, tuijottivat kenkiään. Silloin ei kännyjä vielä ollut, mutta tuijotettavaa riitti silloinkin ja pelko siitä, että joutuu suunsa avaamaan.

        Suomalaiset ovat hiljaista väkeä, mutta kännissä ääntä lähtee.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Pitäisikö tehdä aloite et kouluissa saisi olla käytössä vain mummokännykät.

        Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kännykät pitäisi laittaa johonkin säilöön koulupäivän ajaksi.
        Koulu on oppimista varten, eikä siihen kännyköitä tarvita.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kännykät pitäisi laittaa johonkin säilöön koulupäivän ajaksi.
        Koulu on oppimista varten, eikä siihen kännyköitä tarvita.

        kylmätotuus

        Nythän oli uutisissa että nuoret katselevat oppitunneilla netflixiä😬. Kysyin yhdeltä opettajalta tästä niin hän sanoi että isot luokkaryhmät jopa 30 oppilasta ei voi valvoa kaikkia🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan asia noinkin olla, mutta on myös paljon mahdollista, että ihmiset suorastaan pelkäävät joutuvansa keskustelemaan esim. vierustoverinsa kanssa ja puhelin pelastaa heidät tuolta karmealta kohtalolta.

        Muutettuani täältä maalta, jossa ihmiset puhelevat toisilleen, Vantaalle, huomasin työmatkoilla, että paikallisjunassa matkustajat, jotka istuivat ikkunan vieressä, tuijottivat ulos samoja "kiinnostavia" maisemia kuukaudesta toiseen. Ne onnettomat, jotka eivät onnistuneet ikkunapaikkaa saamaan, tuijottivat kenkiään. Silloin ei kännyjä vielä ollut, mutta tuijotettavaa riitti silloinkin ja pelko siitä, että joutuu suunsa avaamaan.

        Suomalaiset ovat hiljaista väkeä, mutta kännissä ääntä lähtee.

        kylmätotuus

        Miten oli? Yrititkö puhua heidän kanssaan vai odotitko, että he alkavat jutteleen sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten oli? Yrititkö puhua heidän kanssaan vai odotitko, että he alkavat jutteleen sinulle?

        Alkuaikoina yritin, mutta pian huomasin sen olevan turhaa. Kenkien tuijottelu vei voiton.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuaikoina yritin, mutta pian huomasin sen olevan turhaa. Kenkien tuijottelu vei voiton.

        kylmätotuus

        Kyllä sen ihmisen elekielestä huomaa haluaako hän ottaa kontaktia toisiin vai ei. Jos ei edes vilkaise kohti vaikka samassa tilassa ollaan se on merkki siitä että small talk ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      One plus 3norigisssa on 16ram muistia ja 260 g, niin kyllä sillä pyörittää isoakin yritystä. Muistin lisäksi pitää oll järjestelmä mihin saa päivityksiä

    • Anonyymi

      Ostin maaliskussa 2023 Samsung A54, hinta n. 500. Toukokuussa 2023 oli pudonnut 300:aan lyhytaikaisissa operaattoreiden tarjouksissa, normaalihinta oli enemmän. On päivityksiä muutama vuosi, tarkkaa aika ei missään kerrota. Eli varmaan hyvä ostaa kesällä tai sen jälkeen sen vuoden uusi malli.
      Minä ottaisin 5g- valmiuden, vaikka ylempänä joku meinasi ettei kannata. On tässä puhelimessa vaikka tällä hetkellä 4g käytössä. Voi olla että tarvitsee, kun pidän pitkään samaa puhelinta. Edellinen oli ainakin 6 v.
      Oikein hyvin tämä on toiminut.

      • Kyllä hinnat näyttävät aika nopeasti putoavan uusista jotta ei heti kannata rynnätä ostamaan. Minullakin tämä samsung A50 jo niin vanha malli että käsittääkseni tämän valmistus jo lopetettu. Eli useamman vuoden tämä minullakin ollut ja hyvin edelleen pelittää muutoin kuin akku alkaa ilmoitella itsestään.


    • Anonyymi

      Kun nykyinen puhelimeni jossa ei kameraa,ei netti yhteyttä hajoaa,On muten 15 vuotta olut käytössä,Ostan vastaavan " mummo puhelimen" Saa kulkaa olla rauhassa.ei turhia soitoja. toisien mietä hoitaa ja ei turhia viestejä. Kun elää tosi elämässä tapaa ihmiset livenä.On mielikin virkeä. Toistataitaa olla niillä jotka elää älypuhelimen maailma eli netin kuplassa.

      • No katoppakö mummopuhelimen käytöllä ja nettikuplassa elämisen välilläkin on välimuotoja.

        Monelle yksinäiselle joka ei pääse enää fyysisesti kodin ulkopuolelle netin suomat mahdollisuudet osallistua ja viihtyä tuovat mahdollisuuksia. Joten ei kannata arvostella muita. Se että sinulle riittää mummopuhelin on ihanbok sinulle mutta jokainen valitsee oman tapansa.

        Jäin miettimään että jos itse elät mummokännymaailmassa miten tiedät arvostella heitä jotka elävät tässä päivässä? Ja kuitenkin varmaan sitten dometat jollain mummotapletilla tai mummopöytäkoneella😆.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No katoppakö mummopuhelimen käytöllä ja nettikuplassa elämisen välilläkin on välimuotoja.

        Monelle yksinäiselle joka ei pääse enää fyysisesti kodin ulkopuolelle netin suomat mahdollisuudet osallistua ja viihtyä tuovat mahdollisuuksia. Joten ei kannata arvostella muita. Se että sinulle riittää mummopuhelin on ihanbok sinulle mutta jokainen valitsee oman tapansa.

        Jäin miettimään että jos itse elät mummokännymaailmassa miten tiedät arvostella heitä jotka elävät tässä päivässä? Ja kuitenkin varmaan sitten dometat jollain mummotapletilla tai mummopöytäkoneella😆.

        Millaisia on mummotabletit ja mummopöytäkoneet?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No katoppakö mummopuhelimen käytöllä ja nettikuplassa elämisen välilläkin on välimuotoja.

        Monelle yksinäiselle joka ei pääse enää fyysisesti kodin ulkopuolelle netin suomat mahdollisuudet osallistua ja viihtyä tuovat mahdollisuuksia. Joten ei kannata arvostella muita. Se että sinulle riittää mummopuhelin on ihanbok sinulle mutta jokainen valitsee oman tapansa.

        Jäin miettimään että jos itse elät mummokännymaailmassa miten tiedät arvostella heitä jotka elävät tässä päivässä? Ja kuitenkin varmaan sitten dometat jollain mummotapletilla tai mummopöytäkoneella😆.

        Näyttää hänellä olevan nettikin, koska tänne pystyy kirjoittamaan, joten eiköhän hänellä ole mahdollisuus osallistua netin maailmaan ilman älykännykkääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia on mummotabletit ja mummopöytäkoneet?

        Kysy mummokännyn käyttäjältä😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää hänellä olevan nettikin, koska tänne pystyy kirjoittamaan, joten eiköhän hänellä ole mahdollisuus osallistua netin maailmaan ilman älykännykkääkin.

        Juu. Pääsee omaa mieltään hoitamaan sekä viestejä kirjoittamaan ja vastaanottamaan.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Juu. Pääsee omaa mieltään hoitamaan sekä viestejä kirjoittamaan ja vastaanottamaan.

        Sitäkö netti on sinulle? Mielesi hoitamista?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kysy mummokännyn käyttäjältä😊.

        Sinulta kysyin, koska sinähän ne mainitsit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkö netti on sinulle? Mielesi hoitamista?

        No minä en aina puhu minusta vaan yleisesti. Mutta kyllä voisin ajatella että jos koen tämän viihteenä ja ajatusten vaihtonakin mielenkiintoisista aiheista eikö siitä silloin mielikin tykkää vai mitä sinä haet/saat täältä netistä yleensäki?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No katoppakö mummopuhelimen käytöllä ja nettikuplassa elämisen välilläkin on välimuotoja.

        Monelle yksinäiselle joka ei pääse enää fyysisesti kodin ulkopuolelle netin suomat mahdollisuudet osallistua ja viihtyä tuovat mahdollisuuksia. Joten ei kannata arvostella muita. Se että sinulle riittää mummopuhelin on ihanbok sinulle mutta jokainen valitsee oman tapansa.

        Jäin miettimään että jos itse elät mummokännymaailmassa miten tiedät arvostella heitä jotka elävät tässä päivässä? Ja kuitenkin varmaan sitten dometat jollain mummotapletilla tai mummopöytäkoneella😆.

        Sinulla on digitaali noussut päähän
        Se sallitaan ei siinä mitään
        Älä sekoa salauksiisi pidä kirjaa mappia...

        Käytin tietokonettajo 80-luvulla kun netin nimi oli arpanet ja sen jälkeen bitnet ...

        Olen todennäköisesti 10 ensimmäisen joukossa jotka pääsivät ajamaan Craylla
        Lähin oli Lontoon yliopiston laskentakeskuksessa siihen aikaan piti matkustaa linjat katkeilivat liikaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta kysyin, koska sinähän ne mainitsit.

        Mainitsin ne tavallaan sarkastisesti rinnastaen mummokännykkään. Siis en tarkoittanut että kirjaimellisesti mummotabletti tai mummopöytäkone .
        Siis hän mainitsi mieluummin olevansa livessä viesteilemässä ihmisten kanssa eikä kännykuplassa mutta kuitenkin jollain välineellä täälläkin viesteilee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on digitaali noussut päähän
        Se sallitaan ei siinä mitään
        Älä sekoa salauksiisi pidä kirjaa mappia...

        Käytin tietokonettajo 80-luvulla kun netin nimi oli arpanet ja sen jälkeen bitnet ...

        Olen todennäköisesti 10 ensimmäisen joukossa jotka pääsivät ajamaan Craylla
        Lähin oli Lontoon yliopiston laskentakeskuksessa siihen aikaan piti matkustaa linjat katkeilivat liikaa

        Ni hyvä sinä mutta mitä tarkoittaa
        "Älä sekoa salauksiisi pidä kirjaa mappia..."


      • Anonyymi

        Miten sinä voit tietää muiden ihmisten ” kuplasta” mitään, vaimoletko kokeillut kuplassa olemista.
        Itselläni on näitä digitaalisia tavaroita , siltikin tapaan ihmisiä livenä ja silloin ei ole puhelin kädessä. Senhän päättää ihan itse miten käyttää, kännykkäänsä . Paljon sitä sentään on oppinut uusia asioita kännykän kautta kautta . Joten sekin on positiivista


    • Anonyymi

      Netistä paljon iloa eläkeläiselle, älypuhelin on tietokone, turvallinen laskujen maksamiseen. Silmälaseista huolimatta minulle puhelimen näyttö on liian pieni joutuu tiirailee tekstiä. Matkan päällä siitä on iloa, voi kuunnella radiota kuulokkeiden kautta, jotain muutakin.

      • Anonyymi

        Ongelma ratkaistu taittuvalla puhelimella, näyttö tuplaantuu.


      • Anonyymi

        Minä en viitsisi kirjoittaa älykännyllä mitään pitkiä juttuja. En osaa tätä nuorison tyyliä näpytellä kahdella peukalolla, joten itse törkin vain yhdellä sormella.

        Kotona ollessani jos mulle tulee whatshap-viesti, niin siihenkin menen vastaamaan läppäriltä.

        Matkan päällä, mun puhelin on jossain repun pohjalla. Ranteessa, kello tärisee, jos joku yrittää soittaa tai lähettää viestin. Vilkaisen ranteeseen ja näen kuka siellä piippailee . Harvemmin sellainen, jolle pitäisi heti vastata ei harvoin kaivan puhelimen esiin reissun päällä.


      • Anonyymi

        Ihan niin oikeastaan ei edes tarttis puhelimeksi kutsua koska se on ihan pienimosa kokonaisuutta . Ei puhelimella tehdä muuta kun puhutaan , siksi sitä kutsutaan puhelimeksi, mutta känny sisältää tietsikan ja sillä sitten hoidellaan ne muut asiat .ja samalla kännykällä voi myöskin puhua toisten kanssa monella eri tavalla on Face time , zoom, messenger jne joilla voi kommunikoida keskustelemalla ja että näkeekin toisensa , niin että kivoja mahdollisuuksia on olemassa se on sitä nykyaikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en viitsisi kirjoittaa älykännyllä mitään pitkiä juttuja. En osaa tätä nuorison tyyliä näpytellä kahdella peukalolla, joten itse törkin vain yhdellä sormella.

        Kotona ollessani jos mulle tulee whatshap-viesti, niin siihenkin menen vastaamaan läppäriltä.

        Matkan päällä, mun puhelin on jossain repun pohjalla. Ranteessa, kello tärisee, jos joku yrittää soittaa tai lähettää viestin. Vilkaisen ranteeseen ja näen kuka siellä piippailee . Harvemmin sellainen, jolle pitäisi heti vastata ei harvoin kaivan puhelimen esiin reissun päällä.

        Ihan niin kun katsoo nuoria niin ihmettelee miten ne kahdella peukalolla Saana sekunnissa tekstiä tulemaan , ei se käytä minullakaan . Mutta minulla on kosketus kynä ( touchkynä ) jolla työkin ja sitten käytän oikeaa kättä apuna sen etusormella tökin ja omasta mielestä olen nopea, vaan kun lastenlapset tulevat ja tekstailevat niin huomaan miten hitaasti kirjoitus minulta käy . No kaikilla tyylinsä pääasia että on tyytyväinen itseensä,


      • Anonyymi

        Puhelimeen pieni blotoot kaijutin, oin 40€ hintaan, automatkalla kaijutin roikkuu apumiehen takkikoukussa, puhelimesta tulee ilmaista musiikkia tuntitolkulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimeen pieni blotoot kaijutin, oin 40€ hintaan, automatkalla kaijutin roikkuu apumiehen takkikoukussa, puhelimesta tulee ilmaista musiikkia tuntitolkulla.

        No mulla on autossa autoradio jonka kanavilta tulee musiikkia tarvittaessa tuntitolkulla.

        Eikö nykyään saa liitettyä puhelimen auton radiosysteemiin ja musiikin tulemaan auton kaiuttimien kautta?


    • Anonyymi

      Läppäriä ja kännykkää käytän, hymiöt näyttää läppärillä vähä oudoilta.
      Pankkijutut tuntuu turvallisemmilta läppärin verkkopankissa, ym. jutut, joihin pankkitunnuksilla kirjaudutaan.
      Luuri toimii kaikessa, kun päivittäin lataa, vaihtaakin pitäis.
      Mutta että miten saada kaikki tiedot siirrettyä uuteen, ja totutella käyttään, se ei houkuta kiirehtiin vaihtamista.
      Eikä ollu vastaus avaukseen, sorit siitä :)

      • No liittyyhän vastauksesi uuden puhelimen hankintaan ja käyttöönottoon :).

        Jos ostat uuden puhelimen kaupasta etkä verkosta eikö siellä myyjät neuvo tietojen siirrosta vanhasta uuteen?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No liittyyhän vastauksesi uuden puhelimen hankintaan ja käyttöönottoon :).

        Jos ostat uuden puhelimen kaupasta etkä verkosta eikö siellä myyjät neuvo tietojen siirrosta vanhasta uuteen?

        Viimeksi vaihtanut 4-5 v sitte, korvausta vastaan oli siirto.
        Se ei sujunut ihan tovissa silloinkaan, ja nyt tullut lisää toimintoja vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi vaihtanut 4-5 v sitte, korvausta vastaan oli siirto.
        Se ei sujunut ihan tovissa silloinkaan, ja nyt tullut lisää toimintoja vielä.

        Minä en edes muista milloin viimeksi vaihdoin puhelinta. Useampi vuosi kuitenkin. Enkä sitä miten sain siirrettyä tiedot vanhasta uuteen mutta varmaan jostain katselin ohjeet koska en muista että niitä olisi minulle valmiiksi siirretty :).

        Onkohan joku antanut vanhan puhelimensa vaihdossa ja jopa rahaakin siitä saanut?


    • Anonyymi

      Nokia G42, hinta 169€ ja varmasti on hyvä.

      • Quick-Fix-?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Quick-Fix-?

        Kyllä on, tämä itsellänikin. Joka kolmas pv lataus riittää. Hyvä hinta/laatu suhde. Toivon kestävän 15 vuotta, kuten edellinenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajoittain otan käyttöön vanhan Nokialaisen, toimii kuin ihmisenmieli:)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nokia_3310

        Mullaki oli joskus tuommonen. Onko se tuo malli mikä on kohta arvossaan vai oliko se joku muu?

        Nii. Otat käyttöön ja siihen prepaid-liittymän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on, tämä itsellänikin. Joka kolmas pv lataus riittää. Hyvä hinta/laatu suhde. Toivon kestävän 15 vuotta, kuten edellinenkin.

        Niivvai pitääkö siihen osata vaihtaa itse osia kun entiset tilttaa?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niivvai pitääkö siihen osata vaihtaa itse osia kun entiset tilttaa?

        Jep. pitää aivot vireenä ja luontoa säästyy.


    • Anonyymi

      Tää googlas mikä merkki on KVG 😂😂😂😂😂, että näillä mennään 😅

      • No mikä se oli. En minäkää tienny mitä sillä tarkoitettiin. OMG😆


      • Siili2 kirjoitti:

        No mikä se oli. En minäkää tienny mitä sillä tarkoitettiin. OMG😆

        No just. Ei mulla ole käytössä v-googlea. Se taitaa olla dream weawerin ihkaoma saitti.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No just. Ei mulla ole käytössä v-googlea. Se taitaa olla dream weawerin ihkaoma saitti.

        Sain makeat naurut, kun googlasin, kiinnosti se merkki. Voishan v olla 'vaikka', ja oli kuitenkin pitkästi vaivautunut vastaamaankin 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sain makeat naurut, kun googlasin, kiinnosti se merkki. Voishan v olla 'vaikka', ja oli kuitenkin pitkästi vaivautunut vastaamaankin 😅

        DW on DW. Tuollaisten lapsusten lisäksi kirjoittaa ihan asiaakin.
        Humöörimiehiä ainakin joskus.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        DW on DW. Tuollaisten lapsusten lisäksi kirjoittaa ihan asiaakin.
        Humöörimiehiä ainakin joskus.

        Mistä tiedät että tuo oli DW:n viesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että tuo oli DW:n viesti?

        Ai tämäkö?
        Anonyymi
        2024-03-06 12:56:36

        KVG

        Tässä viestissähän oli DW:n nikki alla ja tyyli kyllä on ihan DW:n


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ai tämäkö?
        Anonyymi
        2024-03-06 12:56:36

        KVG

        Tässä viestissähän oli DW:n nikki alla ja tyyli kyllä on ihan DW:n

        Enhän minä noin pitkä ole, jotta noin ylös näkisin. :)

        Ihan kiva, että huumoriakin löytyy palstalla, vaikka uskonkin, että moni tuosta nyrpisti nenäänsä.

        ps. kiitos vastauksestasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä noin pitkä ole, jotta noin ylös näkisin. :)

        Ihan kiva, että huumoriakin löytyy palstalla, vaikka uskonkin, että moni tuosta nyrpisti nenäänsä.

        ps. kiitos vastauksestasi

        Samaa mieltä, huumoria pitää olla. Kaikilla se ei vaan kukka kuki samalla tavoin :).

        Minä en edes kiinnittänyt huomiota tuohon KVG:hen ennen kuin joku muu oli kiinnittänyt🙃
        Ollos hyvä😊


    • Anonyymi

      Harvoin tulee enää soiteltua, enempi surfailua lehtiä lukien ja youtubea katselen, väliin vilkuilen tik tokia.
      Monikäyttöinen vekotin. Tietsikka enää harvoin käytössä, laskujen maksussa.
      Varoilla on vanha noksu vuosituhannen vaihteesta, jossa pidän prepaidia varalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe