Uusi Prius menestyi hyvin TM:n talvitestissä.

Anonyymi-ap

Saavutti viidennen sijan itseään paljon kalliimpien autojen jälkeen.

Miksi täällä Lapissa, Kemijärvellä ja Savukoskella on kaikkein eniten Toyotia eli kolmasosa autoista?

No siksi:

https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/03/05141445/graafi_sisatil-lampiaminen-maantie_png.png

88

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se neljäntoista auton vertailussa aivan hyvä sijoitus.

      • Anonyymi

        Toyota Prius on auto, jonka uskaltaa antaa kenen tahansa ajettavaksi. Ohjauksessa on sopiva yhdistelmä tunnokkuutta ja rauhallisuutta. Käytös ei yllätä ääriilanteissakaan, vaan Prius on pidon rajoillakin looginen hallittava, ja ajonvakautus toimii mallikkaasti.


      • Anonyymi

        Vuoden Auto Hyundai Kona Electric 65 kWh Premium oli kolmanneksi viimeinen. Että sellainen Vuoden Auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Prius on auto, jonka uskaltaa antaa kenen tahansa ajettavaksi. Ohjauksessa on sopiva yhdistelmä tunnokkuutta ja rauhallisuutta. Käytös ei yllätä ääriilanteissakaan, vaan Prius on pidon rajoillakin looginen hallittava, ja ajonvakautus toimii mallikkaasti.

        Olisit kopioinut pari seuraavaakin virkettä samasta kappaleesta!
        "Jarrutusmatka venyi kitkaerokokeessa joukon pisimmäksi yhdessä BYD:n kanssa. Sähköinen toimintamatka oli lataushybridien lyhyin, mutta silti 45 km."


    • Anonyymi

      Prius pärjäsi lämmityslaitteen perusteella, mutta se lämmönvaihdin tahtoo vain puhjeta kovin nopeasti ja siihen loppuu lämpö ja ajaminen kun menee vesi pesään.

      • Anonyymi

        Pien pojan pieni teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pien pojan pieni teksti.

        Luin lehdestä suoraan tuloksia.


      • Anonyymi

        Korjattu on uusissa Toyotissa.Ei puhkea enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjattu on uusissa Toyotissa.Ei puhkea enää.

        Ei ole korjattu, koska ongelma on vain pienellä merkityksettömällä markkina alueella, eli pohjolassa.


    • Anonyymi

      Montako uutta ladattavaa Priusta siellä Savukoskella on?

      • Anonyymi

        Kyse on Toyotista, ei uusista Priuksista.


    • Anonyymi

      Surkea etenemiskyky on oikein hyvä talviominaisuus.

      • Anonyymi

        Hallittavuus on erinomainen. Täysi kymppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallittavuus on erinomainen. Täysi kymppi.

        Kitkaerojarrutus on Toyotille myrkkyä. Kuten taas saamme lukea talvivertailusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkaerojarrutus on Toyotille myrkkyä. Kuten taas saamme lukea talvivertailusta.

        20 m ero parhaaseen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkaerojarrutus on Toyotille myrkkyä. Kuten taas saamme lukea talvivertailusta.

        Toyota jatkaa perinteitä.


    • Anonyymi

      Lämmityslaitteen painoarvo 20% ja ajo maantiellä 15%,melko typerä painotus, varsinkin kun matkustamon lämmön pitää nousta kovilla pakkasilla +20 asteeseen. Sehän on sauna kun ihmisellä on kuitenkin talvivaatteet ja pitkät kalsarit jne....

      • Anonyymi

        On sulla erikoinen näkemys.


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan aja pitkää matkaa talvivaatteet päällä. yleensä vain lyhyt matka voidaan ajaa noin. Pitkät matkat ajetaan t-paita päällä ja shortsit jalassa mikäli lämpötila on n. -30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan aja pitkää matkaa talvivaatteet päällä. yleensä vain lyhyt matka voidaan ajaa noin. Pitkät matkat ajetaan t-paita päällä ja shortsit jalassa mikäli lämpötila on n. -30.

        Ehkä siellä Savukoskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla erikoinen näkemys.

        95% on kanssani samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Tuo lämmityslaite on talviautoilussa kaikista tärkein. Sen osuus voisi olla 25-30%.Kitkaero jarrutusta ei tarvi missään normaalia sen sijaan tarvitaan. Valoillekin oli turhan suuri arvo annettu. Tosiasiassa kaikissa oli riittävät valot. Lähivalot Toyotassa oli hyvät. Niillä ajo pääasiassa tapahtuu. Juuri missään ei ole mahdollista käyttää pitkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lämmityslaite on talviautoilussa kaikista tärkein. Sen osuus voisi olla 25-30%.Kitkaero jarrutusta ei tarvi missään normaalia sen sijaan tarvitaan. Valoillekin oli turhan suuri arvo annettu. Tosiasiassa kaikissa oli riittävät valot. Lähivalot Toyotassa oli hyvät. Niillä ajo pääasiassa tapahtuu. Juuri missään ei ole mahdollista käyttää pitkiä.

        "Kitkaero jarrutusta ei tarvi missään normaalia sen sijaan tarvitaan."
        Kaikki tiet missä on polanteita ja niissä sulia raiteita on sellaisi joissa kitkaerojarrutustilateisiin joutuu. Suurin osa pääteiden ulkopuolisista teistä ja kaupunkien kaduista on sellaisia. Tiedät sen varsin hyvin itsekin, mutta kun tojouskosi vuoksi pitää tosiasioita yrittää kieltää!


    • Anonyymi

      Surkeat jarrut ja valot, eikö niillä ole talvella tarvetta?

      • Anonyymi

        Ne ovat kyllä aivan riittävän hyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat kyllä aivan riittävän hyvät.

        Tojolla pitää ajaa aina hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla pitää ajaa aina hiljaa.

        Eipä ole hiljaa ajajia näkynyt. Tojota-ihmiset ovat sivistyneitä eivätkä aja ylinoputta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat kyllä aivan riittävän hyvät.

        Testin heikommat, jos niistä tykkää ja kyllä Toyotan omapoika tykkää, hihihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole hiljaa ajajia näkynyt. Tojota-ihmiset ovat sivistyneitä eivätkä aja ylinoputta.

        Tuo oli hauskasti sanottu, Tero!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole hiljaa ajajia näkynyt. Tojota-ihmiset ovat sivistyneitä eivätkä aja ylinoputta.

        Peltipoliisi on Tojokuskille kauhistus. Mittarinopeus varmuuden vuoksi max 75 km/h, jos nopeusrajoitus 80 km/h. Mittarivirhe min 5 km/h niin todellinen on alle 70 km/h. Perässä sitten jojoillaan. Toinen riesa on motarin vasentaa kaistaa ajavat vakkari päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hauskasti sanottu, Tero!

        Totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testin heikommat, jos niistä tykkää ja kyllä Toyotan omapoika tykkää, hihihii!

        Eivät olleeet heikoimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peltipoliisi on Tojokuskille kauhistus. Mittarinopeus varmuuden vuoksi max 75 km/h, jos nopeusrajoitus 80 km/h. Mittarivirhe min 5 km/h niin todellinen on alle 70 km/h. Perässä sitten jojoillaan. Toinen riesa on motarin vasentaa kaistaa ajavat vakkari päällä.

        Minä ajan suomen liikenneityimmällä alueella enkä ole nähnyt kuin körötteleviä Skodia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus

        No ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan suomen liikenneityimmällä alueella enkä ole nähnyt kuin körötteleviä Skodia.

        Siis Kehä 1:llä Tuusulantien ja Kannelemäen liittymän välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olleeet heikoimmat.

        Kyllä olivat testin heikoimmat yhdessä Bydin kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peltipoliisi on Tojokuskille kauhistus. Mittarinopeus varmuuden vuoksi max 75 km/h, jos nopeusrajoitus 80 km/h. Mittarivirhe min 5 km/h niin todellinen on alle 70 km/h. Perässä sitten jojoillaan. Toinen riesa on motarin vasentaa kaistaa ajavat vakkari päällä.

        Mitäpä tuo haittaa, kun koko jono voi ajaa oikealla kaistalla Toyotan ohi, kaistaa vaihtamatta.


    • Anonyymi

      Toyotan sähköinen toimintamatka oli ladattavien lyhyin eli 45 km. Se taas niistä lupauksista.

      • Anonyymi

        Jos Toyota lupaa 90 km, niin todellinen 45 km on jo hyvä saavutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyota lupaa 90 km, niin todellinen 45 km on jo hyvä saavutus.

        Taas tule valetta. Katso myös pakkasasteet. Hyvä lämmitys vie sähköä. Kesällä ovat testeissä ajaneet 100 km.


      • Anonyymi

        Kesällä myös aurinkopaneeli tuottaa sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tule valetta. Katso myös pakkasasteet. Hyvä lämmitys vie sähköä. Kesällä ovat testeissä ajaneet 100 km.

        Ei normaalissa käytössä koskaan mene 100km, pitää olla erikoisolosuhteet, alamäki, optimaalinen lämpötila ja lataus 100% ja ajaa täysin kuiviin, eikä saa käyttää mitään sähköä kuluttavaa varustetta ja valotkin pois jne...
        Oikeasti 50-70 km on jo hyvä suoritus ja talvella 30-50 km.


      • Anonyymi

        Muissa ladattavissa on todella suuret akut. Pitää oikeastaan ihmetellä ettei niillä tuon pitemmälle päässyt.


      • Anonyymi

        Onhan se kuitenkin puolet luvatusta. Aivan Toyotan tyylistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä myös aurinkopaneeli tuottaa sähköä.

        Aurinkopaneli on lähinnä mainoskikka, jolla saadaan hintaa korotettua. Käytännössä sillä ei koskaan saada sen hintaa kuoletettua.


    • Anonyymi

      Hienoa kun Toyota pärjäsi noin hyvin, mutta senhän piti voittaa ylivoimaisesti koko kisa, ainakin täällä niin vannottiin Toyotan logo tatuoituna hauikseen.
      Sija 5. on Toyotalle kuitenkin noin isossa ryhmässä poikkeuksellisen hyvä sijoitus, mutta autossa on pari todella surkeaa ominaisuutta jotka ovat varsinkin talvella tärkeimpiä, eli jarrut ja valot.
      VW ID.7 voitti Priuksen, se on kova paikka.

      • Anonyymi

        Puolta kalliimpi täyssähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolta kalliimpi täyssähköauto.

        Älä valehtele!


    • Anonyymi

      PRIUKSESSA ON 13.6 kWh:N AKKU JA SEKIN ILMOITETAAN BRUTTONA KUN NETTO ON 10,4 kWh.

      KATSOPAS NÄMÄ LUKEMAT NIIN NÄET:

      Akun energiasisältö (kWh netto) Ja WLTP- kulutus (l/kWh/ 100 km)

      Toyota kuluttaa sähköa vähiten eli 12,6 kWh/ 100 km

      KAIKISSA MUISSA ON VALTAVAT AKUT.

      Todellinen toimintamatka ja WLTP-toimintamatka sähköllä (km) on muissa akun kokoon nähden huono.

      • Anonyymi

        Ladattavien hybridien irallinen WLTP-mittaus tehdään polttomoottoriautoista poiketen useana eri mittauskertana ajovoima-akun erilaisilla varausasteilla ja tulokset lasketaan eri mittauskertojen tuloksia painottamalla. Jokaisella mittauskierroksella polttomoottorin osuus ajosyklistä kasvaa ja viimeinen mittauskierros ajetaan siten, että ajovoima-akku on lähtötilanteessa kokonaan tyhjä. Pelkällä sähköllä ajettava osuus mittauksesta määrittelee, kuinka suuri osuus koko mittauksesta määritellään nollapäästöisenä ajettavaksi.


      • Anonyymi

        Plugarit kuluttavat yleensäkin sähköä vähemmän, kuin sähköautot. Onhan niillä polttomoottori avustamassa suuremmassa tehon tarpeessa.


    • Anonyymi

      Loppu yhteenvedossa kerrotaan Priuksen heikkouksista mm. kaukovaloautomatiikka ei toimi lumisissa olosuhteissa, kitkaerojarrutuksissa heikoin kiinalaisen halpiksen kanssa ja sähköinen toimintamatka ladattavista hybrideistä lyhin.

      • Anonyymi

        Siis kaikkein pienin akku ja pakkasta 20 astetta. Erinomainen tulos nettoarvoltaan 10,4 kWh:n akulla. Sähkön kututus kaikkein pienin eli 12.6 kWh/100 km.

        Kirjoita ne muiden autojen heikkoudet äläkä Priuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaikkein pienin akku ja pakkasta 20 astetta. Erinomainen tulos nettoarvoltaan 10,4 kWh:n akulla. Sähkön kututus kaikkein pienin eli 12.6 kWh/100 km.

        Kirjoita ne muiden autojen heikkoudet äläkä Priuksen.

        Eikös pieni akku ole juuri ladattavan heikkous?


      • Anonyymi

        Kitkaero jarrutusta ei missään tarvita. Normi jarrutus on se mitä tarvitaan. Kaukovalojen kantamalla ei ole mitään merkitystä, koska käytännössä ajetaan kokoajan lyhkäsillä.


    • Anonyymi

      Huvittavaa, että ladattaviin hybrideihin on laitettu pikalataus. No, siitä kärsii seuraava ostaja huonona akun kuntona. Toyota ei hybrideihinsä laita sellaista koskaan.

      • Anonyymi

        Onko 11 kW lataus mielestäsi jo pikalataus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 11 kW lataus mielestäsi jo pikalataus?

        No, ei tietenkään. Älä yritä antaa värää kuvaa noista muiden pikalatauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tietenkään. Älä yritä antaa värää kuvaa noista muiden pikalatauksista.

        Miksei Tojossa ole edes sitä 11 kW hidaslatausta?


    • Anonyymi

      Olisihan se ollut noloa laittaa Mersu, BMV ja Tesla häviämään Toyotalle. Ei niin voinut tehdä.

      • Anonyymi

        Olisihan se ollut noloa. Katso hintoja!

        1. BMW i5 eDrive40 M Sport 96 520 €
        2. Mercedes-Benz E 300 e T A 83 032 €
        3. Volkswagen ID.7 Pro Elegance 64 210 €
        4. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 62 690 €

        ..mutta...

        5. Toyota Prius 2,0 Plug-in Hybrid Premium 51 732 €)


      • Anonyymi

        Olisi se ollut noloa, vähän kuin viime vuonna kun kaksi haloista oli 1ja 2 ja tupla hintainen Toyotan helmi Rav hävisi niille, hävettää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se ollut noloa. Katso hintoja!

        1. BMW i5 eDrive40 M Sport 96 520 €
        2. Mercedes-Benz E 300 e T A 83 032 €
        3. Volkswagen ID.7 Pro Elegance 64 210 €
        4. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 62 690 €

        ..mutta...

        5. Toyota Prius 2,0 Plug-in Hybrid Premium 51 732 €)

        Kun painotukset laittaa oikeiksi niin Prius voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se ollut noloa. Katso hintoja!

        1. BMW i5 eDrive40 M Sport 96 520 €
        2. Mercedes-Benz E 300 e T A 83 032 €
        3. Volkswagen ID.7 Pro Elegance 64 210 €
        4. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 62 690 €

        ..mutta...

        5. Toyota Prius 2,0 Plug-in Hybrid Premium 51 732 €)

        Neliveto Tesla pitkällä akunkestolla, hintaero Tojoon vain reilut 10000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun painotukset laittaa oikeiksi niin Prius voittaa.

        Se taitaa olla jo vaikeaa vääntää niin älyttömät perusteet ja painotukset, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto Tesla pitkällä akunkestolla, hintaero Tojoon vain reilut 10000 euroa.

        Teslassa on enemmän autoa 20 000euron edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se ollut noloa. Katso hintoja!

        1. BMW i5 eDrive40 M Sport 96 520 €
        2. Mercedes-Benz E 300 e T A 83 032 €
        3. Volkswagen ID.7 Pro Elegance 64 210 €
        4. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 62 690 €

        ..mutta...

        5. Toyota Prius 2,0 Plug-in Hybrid Premium 51 732 €)

        Niin harvoin halvalla saa hyvää, kuten ei tässäkään.


    • Anonyymi

      Vähän kuin viime vuonna kun kaksi halpaa autoa voitti tuplahintaisen Toyota Ravin😂. Eroa on vain siinä, että Prius oli vasta sijalla viisi ja viime vuonna Skoda Fabia oli koko kisan voittaja ja Dacia kakkonen.😇

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten liittyy Priukseen, sehän on tämän ketjun aihe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy Priukseen, sehän on tämän ketjun aihe?

        Siten, että Prius on valittu eri puolilla maailmaa Vuoden Autoksi ja se menestyi Lapin talvessakin hyvin.


    • Anonyymi

      Kummallinen testi kun bemarin jarrut ei toimi 15min ajon jälkeen ja volkkariin ei pääse ollenkaan sisään😂😆ja nämä ovat sitten hyviä talviautoja.

    • Anonyymi

      Tojojen ajettavuus on kehittynyt kovasti. RAV4 phev sai talvitestissä kiitettävän ja niin sai Priuskin. Ei ole enää sellaisia kuin 90-luvulla.

      Corollakin oli TM testissä parempia ajoltaan kuin Octavia.

      • Anonyymi

        Mitähä testiä mahtanet tarkoittaa?
        Jos tarkoitat talviautovertailua, Octavia ja Corolla eivät ole olleet samassa vertailussa.
        TM19b/2022 automaattivaihteisten farkkuautojen vertailussa Corolla jäi kokonaispisteiltä neljänneksi selvällä erolla kolmanteen, joka oli Golf. Voiton otti Octavia. Corolla sai ajettavuudesta maantiellä ja kaupungissa 8/8, Golf ja Octavia kumpikin 9/9.


    • Anonyymi

      TM laittoi kaksi kertaa kalliimmat autot lukoksi ettei vain Toyota voita vertailua.

      Toyota olisi voittanut, jos autot olisivat oleet samassa hintaluokassa.

      1. BMW i5 eDrive40 M Sport 96 520 €
      2. Mercedes-Benz E 300 e T A 83 032 €
      3. Volkswagen ID.7 Pro Elegance 64 210 €
      4. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 62 690 €

      ..mutta...

      5. Toyota Prius 2,0 Plug-in Hybrid Premium 51 732 €

      • Anonyymi

        Talviautovertailuun otetaan auto uutuudet, se on valintakriteeri.
        Joskus käy myös toisin päin, eli halpa voittaa kalliin, kuten kävi toissa vuonna kun Skoda Fabia ja Dacia voittivat tuplasti kalliimman Toyota Ravin ihan pystyyn.


      • Anonyymi

        Toyota olisi voittanut, jos autot olisivat oleet samassa hintaluokassa."
        Tätikin olisi setä jos sillä olisi munat!
        TM:n talviautovertailussa ei koskaan ole autoja arvotettu hinnan vaan ominaisuuksien mukaan.

        Ei menestys talviautovertailussa ole hinnasta kiinni jos auto on talviautona hyvä.
        TM 4b/2022
        1. Skoda Fabia, hinta 27000€,
        2. Dacia Sandero hinta 19500€,
        3...,
        4...,
        5. Toyota Yaris Cross, hinta 32500€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talviautovertailuun otetaan auto uutuudet, se on valintakriteeri.
        Joskus käy myös toisin päin, eli halpa voittaa kalliin, kuten kävi toissa vuonna kun Skoda Fabia ja Dacia voittivat tuplasti kalliimman Toyota Ravin ihan pystyyn.

        Tietysti Tekniikan Maailman testissä Toyotan voittaa sekä halvat että kalliit.


    • Anonyymi

      Toyota.fi -sivuilla uuden Priuksen toimitusaika on noussut kuuteen kuukauteen. Ymmärrätkö sinä mitä se tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Lähestyy normaalia. Tosin noita saa hyllystäkin.
        Kallis Toyota joka tapauksessa ja ominaisuudet parasta Toyotaa, mutta se ei vaan riitä muiden tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähestyy normaalia. Tosin noita saa hyllystäkin.
        Kallis Toyota joka tapauksessa ja ominaisuudet parasta Toyotaa, mutta se ei vaan riitä muiden tasolle.

        Ei oikein saa hyllystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähestyy normaalia. Tosin noita saa hyllystäkin.
        Kallis Toyota joka tapauksessa ja ominaisuudet parasta Toyotaa, mutta se ei vaan riitä muiden tasolle.

        Kaikkia saksalaisia saa hyllystä.


      • Anonyymi

        Se tarkoittaa sitä, ettei kukaan pidä Pruksia varastossa nopeaan toimitukseen, vaan kaikki tilaukset menevät tehdastilaukseen. Mitäpä muuta se voisi tarkoittaa?


    • Anonyymi

      Toyota valitaan kun halutaan paras auto.

      • Anonyymi

        Hauska yritys ja toisaalta nolo ja epätoivoinen.


    • Anonyymi

      Vastaavasti heikkoihin kahden tähden tuloksiin jäivät Vuoden auto Suomessa 2024 -kisan voittanut Hyundai Kona ja Vuoden auto Euroopassa 2023 -voittaja Jeep Avenger.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe