Tehdäänpäs vähän matematiikkaa pellettien hinnasta. Tosiaan viime vuoden heinäkuun alussa hinta oli 400 euroa per tonni. Nyt se on 278 euroa per tonni. Välissä on 250 päivää ja pudotus näin ollen eli noin 50 senttiä päivässä putoaa hinta. Näin ollen ensi syyskuussa eli 177 päivän päästä hinta on jo alle 200 euroa per tonni. Mielipiteitä?
Lämmityksen hinta
10
263
Vastaukset
- Anonyymi
Hölö hölö.
- Anonyymi
Kerropas missä tein virheen? (400-278)/250=0,488 => 177*0,488=86,37 0=> 278-86,37=191,63. Mielestäni matematiikka täsmää
- Anonyymi
Olen huomannut saman asian. Milloinkohan pelletti myyjät tajuavat? :D
- Anonyymi
Onko pelletit ja niiden hinta jollekin pakkomielle ??
- Anonyymi
Järjellä ei voi selittää pelletin hintaeroa lahden tuolla ja tällä puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjellä ei voi selittää pelletin hintaeroa lahden tuolla ja tällä puolella.
Jos epäilet https://www.kkv.fi/kilpailuasiat/kartellit/vihjaa-kartellista-tai-muusta-kilpailunrajoituksesta/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos epäilet https://www.kkv.fi/kilpailuasiat/kartellit/vihjaa-kartellista-tai-muusta-kilpailunrajoituksesta/
Tehty ilmoitus muutamasta myyjästä! Muutkin vaan tekemään niin saadaan homma käyntiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehty ilmoitus muutamasta myyjästä! Muutkin vaan tekemään niin saadaan homma käyntiin
Mitä tehdään niille joppareille, jotka tuovat muun lastin muassa balttian maista mukanaan pellettiä ja brikettiä ja myyvät hyvällä voitolla täällä Suomessa. Liian hyvällä katteella. Saako niin tehdä? Kai katteelle joku yläraja on, onhan? Pakko olla!
- Anonyymi
Miksi pitää polttaa jotain mikä on suurella vaivalla ja enrgialla höylätty lastuiksi jonka jälkeen vielä synnytetty liian pienestä reijästä mailmaan. Pelletin energia määrä on käytetty viiteen kertaan ennen kuin pellettiä on saatu kotipihaan.
Puutahan voi polttaa sellaisenaan kun vain pätkii uuniin sopivaksi pätkäksi.
Kun viitsii itse vähän kuntoilla ei puusta tarvitse maksaa mitään.
Ai perkule joutuuhan maksamaan kun uuniin ei kelpaa muu kuin koivu jolla hajoitetaan kaikki missä vain tulta poltetaan.
Sanotaan mitä sanotaan niin leppä ja haapa on parasta uunit pysyy ehjinä eikä tulisijat pikeenny. Lepän ja haavan polttajat hymyilee kun koivupolttajat kantavat jatsarin vartta muistuttavia puukiukaita romukauppaan.
Onko se jokin miehuus koe että kiuas punottaa nurkassa kuin krapulaisen silmä.
Muistutan että kiuas ei koskaan tulla punahehkuiseksi.
Suuttunut muurari. - Anonyymi
Nykykehityksellä tulee paljon nopeammin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606264- 1003232
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252546- 212188
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271686
- 251470
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2251403- 491382
- 301341