Kysymykseni liiittyen costellon kappaleisiin call me the doctor ja we are the kings

Anonyymi-ap

Onko nuo kappaleet onko niistä julkaistu singlet?
WE are the kingsiä soitetaan usein jääkiekkopeleissä. Oottako panneet merkille we are the kingsin riffi on aika identtisen sama kuin yhden tunnetun tiktak yhtyeen hittikappaleen riffi???? Melkein sama alku mut joka muuttaa muotoaan sitten eri musamuotoasuun toki.

Call me the doctor kappaleesta ei tiatoo että onko siitä singlelevyä koskaan? Mut eikös nää molemmat biisit ole costellon soololevyillä ??

10

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      We are The kings oli olemassa kauan ennen kuin joku Tik Tak bändi.

      • Anonyymi

        muistank oikein että we are the kings on jollaki costellon 80-luvun studiokiakolla?? Ja sitten kysyn että onko costellolla miten paljon niitä omia sävellyksiä soolokiekoilla ? Oon miettinyt kun oon kuullut costellon säveltämät enkunkieliset we are the kings ja call me the doctor että olisi voinut tehdä paljon enemmän soolouralla englanninkielisiä kappaleita vai mitä , mutta on kai se nyt sanomattaki selevää, että popeda on vieny suurimman ajan hänen tekemisistään niin ei ole soolouralla ollut vipinää niin palijoo. Mut tosi hyvin toimii nuo kaks costellon englanninkielistä kappaletta jotka sen omia tekemiä niin haluun kyssyy että onks sillä muitaki englanninkielisiä omia sävellyksiä ja jos on niin kerro mitä tai lähetä linkki niihin levyihin??

        Costellon soolokiakot on jääneet mulla jotenki pimentoon(syystä tai toisesta) ja kun on kyse niin legendaarisesta muusikko-lauluntekijästä niin on aika nolo juttu myöntää tää !Pitäs ottaa hänen soololevyt kuunteluun viimeistään ensi viikolla ja käyvä antamassa niille myös pisteytykset ja sanalliset arvostelut tuolla erräällä maailman suurimmalla musasivustolla jossa oon käyttäjänä (steelesman10 käyttäjätilillä).


      • Anonyymi

        minulla ei ole siis we are the kingsiä mut löytyy call me the doctor eli se löytyy popedan hallelujaa 25 vuotisjuhlapainoslevyltä joka sisältää 4 bonusbiisiä.


      • Anonyymi

        we are the kingsin oon kuullut ilveksen maalilauluna. Jääkiekon Tampereen ilves. Youtubesta muistaakseni koko laulun oon tainnu joskus kuunnella (en varma).


      • Anonyymi

        ylivertainen maalilaulu muute! En keksi suomessa (tai koko maailmalla??) mitään parempaa jääkiekon maalilaulua kuin toi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistank oikein että we are the kings on jollaki costellon 80-luvun studiokiakolla?? Ja sitten kysyn että onko costellolla miten paljon niitä omia sävellyksiä soolokiekoilla ? Oon miettinyt kun oon kuullut costellon säveltämät enkunkieliset we are the kings ja call me the doctor että olisi voinut tehdä paljon enemmän soolouralla englanninkielisiä kappaleita vai mitä , mutta on kai se nyt sanomattaki selevää, että popeda on vieny suurimman ajan hänen tekemisistään niin ei ole soolouralla ollut vipinää niin palijoo. Mut tosi hyvin toimii nuo kaks costellon englanninkielistä kappaletta jotka sen omia tekemiä niin haluun kyssyy että onks sillä muitaki englanninkielisiä omia sävellyksiä ja jos on niin kerro mitä tai lähetä linkki niihin levyihin??

        Costellon soolokiakot on jääneet mulla jotenki pimentoon(syystä tai toisesta) ja kun on kyse niin legendaarisesta muusikko-lauluntekijästä niin on aika nolo juttu myöntää tää !Pitäs ottaa hänen soololevyt kuunteluun viimeistään ensi viikolla ja käyvä antamassa niille myös pisteytykset ja sanalliset arvostelut tuolla erräällä maailman suurimmalla musasivustolla jossa oon käyttäjänä (steelesman10 käyttäjätilillä).

        Kriitikot haukku jopa Popedaa huonommaksi sen Costellon englanninkielisen sooloolevyn. Costello oli silloin jotain 27v ja loukkaantui verisesti niistä arvosteluista. Kuulemma todella huonoa englannin lausumista ja todella typeriä sanoituksia.

        Sen takia teki seuraavan soololevyn vasta 2013 ja Suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriitikot haukku jopa Popedaa huonommaksi sen Costellon englanninkielisen sooloolevyn. Costello oli silloin jotain 27v ja loukkaantui verisesti niistä arvosteluista. Kuulemma todella huonoa englannin lausumista ja todella typeriä sanoituksia.

        Sen takia teki seuraavan soololevyn vasta 2013 ja Suomeksi.

        kriitikot tekkee vain oman työnsä. Myö oon amatööririitikko (en tee työkseni riitikon hommia). Musasivulla www.rateyourmusic.com oon käyttäjänä jossa arvioin musalevyjä. Taitanee olla mualiman suurimmat musasivut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriitikot haukku jopa Popedaa huonommaksi sen Costellon englanninkielisen sooloolevyn. Costello oli silloin jotain 27v ja loukkaantui verisesti niistä arvosteluista. Kuulemma todella huonoa englannin lausumista ja todella typeriä sanoituksia.

        Sen takia teki seuraavan soololevyn vasta 2013 ja Suomeksi.

        en ossoo sanua mithään noista sanoista ku en oo tutustunu, mut äkkiseltään we are the kings tuntuu ihan oivalliselta sanoitukselta mut kun en koko kappaleen teksti nähäny niin en uskalla pohdiskella tota sanoitusta. Nuo sanoitukset kun voi olla niin ovelan monimutkaisia että älykäskin ihminen voi "kompastua" niihin. Onpa sanottu että osa popedan sanoituksista on yllättävän kryptisiä. We are the kings voi olla sanoituksena myös monitulkintainen, mut en lähe arvaileen ,mut alako ihan "simona" kiinnostaa joten varmaanki pitäs käyvvä lukkeen sen kappaleen koko teksti. Mie diggaan pohtia sanoituksia esim paljo! call me the doctor -teksti alko myös innostaa.

        Hyviä sävellyksiä molemmat, etenki we are the kings, joka on ihan klassikko minulle ainaski. Jottain sammaa on kuin popedan kappaleissa, mutta paljon myös eri tyyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriitikot haukku jopa Popedaa huonommaksi sen Costellon englanninkielisen sooloolevyn. Costello oli silloin jotain 27v ja loukkaantui verisesti niistä arvosteluista. Kuulemma todella huonoa englannin lausumista ja todella typeriä sanoituksia.

        Sen takia teki seuraavan soololevyn vasta 2013 ja Suomeksi.

        nii ja sit aloin miettii sitä aiemmmin päivällä lähetettyä viestiäni jossa sanoin että ei kait costellolla ollu aikaa soolomusalle kun popeda vei niin paljon aikaa mut sitte aloin nyt äsken miettii että onhan pate soolouralla ollut kohtalaisen aktiivinenkin, että tuskinpa sittenkään se on syynä siihen costellon harvakseltaan levyttämiseen soolona. Sitä toki fanina toivoo että levyjä ois tekeny enemmän kun lahjakkuutta o. ETenki niit englanninkielisiä levyjä (ja omia sävellyksiä).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriitikot haukku jopa Popedaa huonommaksi sen Costellon englanninkielisen sooloolevyn. Costello oli silloin jotain 27v ja loukkaantui verisesti niistä arvosteluista. Kuulemma todella huonoa englannin lausumista ja todella typeriä sanoituksia.

        Sen takia teki seuraavan soololevyn vasta 2013 ja Suomeksi.

        Voihan hemmetti. Työtään tekevät kriitikot olivat varmasti oikeassa. Silti on fiilis, että tuon täytyy olla paras (virallinen) soololevy - täytyy varmaan ottaa joskus kuunteluun.

        4711 ja Pauketta ja räminää kannattaa jokaisen reippaan ihmisen kuunnella vähintään kerran kesässä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe