Popedan kansanpopeda levystä turinointia

Anonyymi-ap

Elikkäs vuonna 90 julkaistu kiakko jossa vielä timo törrö tapaninen kitaran varressa. Hän mm sävelsi levylle kaksi kappaletta ; serkkuni on rasisti(sopii nykyaikaan hyvin tekstin puolesta tää kappale= ajankohtainen teksti joka oikeastaan sopii aikaan kuin aikaan mut harmi että sävellys on aika kökkö) ja hyvin humoristinen ja hieman rillumarei tyylinen renkutus sukkana alas. Yksi coveri löytyy myös= viisas ihminen ja loput costellon sävellyksiä.

Ostin levyn noin 17 vuotta sitten. Vieläki hyväkuntoinen. Mut on kyl mun makuuni liian epätasainen kiekko jonka takia en koskaan enää enkä pitkiin aikoihin ole kuunnellu sitä alusrta loppuhun vaan poiminut ne muutamat kappaleet levyltä enkä ees muista millon oon viimeks kuunnellu koko levyn alusta loppuun hmm.

Tuntuu että soittokaan ei ole levyllä parasta popedaa kun jotenkin ehkä aavistuksen löysähköt soundit aika-ajoin. Parhaiten soitto onnistuu kappaleissa kuuma kokardi ja kauheeta ja kamalaa jotka onkin tän julkaisun parhaat biisit ja lisäänmyös kappaleen viisas ihminen.

Kiinnostaisko sua nettikaverini (tiedät ketä tarkoitan) käydä antamassa analyysit tän kiekon kaikista biiseistä? Tai jos et viitsi niin mitä sanot tästä levystä? Ootko jyrkästi eri mieltä kuin mä?

28

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Terve j82, nyt vasta huomasin tämän topikin. Täytyy johonkin väliin ottaa levy arvostelun alle. Muistini mukaan ei sieltä parhaasta Popeda levyjen päästä, siitä harvinainen Popeda levy, ettei yhtään hittiä oikeastaan levyltä löydy.

    • Anonyymi

      Tietty Popedan paras levy, heti KaasuannN ja ehkä Svobedan jälkeen.

      • Anonyymi

        mull mennee näin;

        1.Hullut koirat(sävellykset parhautta ja vaikka soundit utuiset hieman, niin sävellykset on kuitenki niin laatuluokkaa 5/5 että oksat poies! )

        2.Popeda(debyyttikiakolla vaikka kappaleet meinaa kaatua nenälleen kuten pate sanonut näin niin tässä myös sävellykset huikeita ja ilpo ainialan basson soitto hivelee korvia= upeat liuutukset ja täyteläinen soundi ja hyvä rytmiikan taju ja pysyy silti tahdissa koko ajan)

        3.Raswaa koneeseen(nimibiisi, luvattu maa, da da ja palkkasoturiksi nubiaan huikeita kappaleita jossa esim palkkasoturiksi nubiaan alkaa hitaalla tempolla ja sitten kaartuu kertosäkeeseen punk rock-tahtilajjiin )

        4.Mustat enkelit(ei tämäkään epätasainen levy vaan ehjä ja parhaina poimintoina costellon kappaleet kuulat sekaisin ja varo sekä arwon kappaleet yö ja mä unta näin ja levyllä myös ainialan ilpon kappale huumoribiisi hormoonihuulet joka esitetään akustisesti)

        5.Ei oo valoo(poprock -kappaleita pääosin tällä julkaisulla joista omina suosikkeina maailmankaikkeuden suvijenkka kantaaottavine teksteineen, lauri moskovassa rockn roll , ainialan paljastaja karppanen ja rokettirock -kappale masuunimestarin musta maanantai)

        6.Kaasua(nimibiisissä on tehoja ja muutenki levyllä on paljon tehoja eli soundimaailma on vahava ja kiinni jäin on myös suosikkihetki kuten coveribiisi soittomatkalla)

        7.Harasoo(tuntemattomammat kappaleet nousee esille kuten aamulla ja pullaristo ihmemaassa ja hiteistä nousee esille palle and the boys ja matkalla alabamaan joka viimeksimainittu usein korvamatona)

        8.pohjantähden alla(ei ole kovin ehjä vaan hyvinkin epätasainen joka sisältää mm varsin ponnettoman ja epäonnistuneen bruce springsteen tyylisen kappaleen tää on se yö mut sisältää myös vahvoja hetkiä= 1kuuma kesä 2.pohjantähden alla ja christina)

        9.Halleluja(levy on myynyt kultaa vaikkei sitä kovin moni pidä kovin suuressa arvossa ja kappaleissa on progejuttuja siellä täällä jotka koristaa kokonaisuutta varsin herkullisella tavalla kuten esim progejuttui kappaleihin kummituskrapu ja aivot ankkuriin lisätty)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mull mennee näin;

        1.Hullut koirat(sävellykset parhautta ja vaikka soundit utuiset hieman, niin sävellykset on kuitenki niin laatuluokkaa 5/5 että oksat poies! )

        2.Popeda(debyyttikiakolla vaikka kappaleet meinaa kaatua nenälleen kuten pate sanonut näin niin tässä myös sävellykset huikeita ja ilpo ainialan basson soitto hivelee korvia= upeat liuutukset ja täyteläinen soundi ja hyvä rytmiikan taju ja pysyy silti tahdissa koko ajan)

        3.Raswaa koneeseen(nimibiisi, luvattu maa, da da ja palkkasoturiksi nubiaan huikeita kappaleita jossa esim palkkasoturiksi nubiaan alkaa hitaalla tempolla ja sitten kaartuu kertosäkeeseen punk rock-tahtilajjiin )

        4.Mustat enkelit(ei tämäkään epätasainen levy vaan ehjä ja parhaina poimintoina costellon kappaleet kuulat sekaisin ja varo sekä arwon kappaleet yö ja mä unta näin ja levyllä myös ainialan ilpon kappale huumoribiisi hormoonihuulet joka esitetään akustisesti)

        5.Ei oo valoo(poprock -kappaleita pääosin tällä julkaisulla joista omina suosikkeina maailmankaikkeuden suvijenkka kantaaottavine teksteineen, lauri moskovassa rockn roll , ainialan paljastaja karppanen ja rokettirock -kappale masuunimestarin musta maanantai)

        6.Kaasua(nimibiisissä on tehoja ja muutenki levyllä on paljon tehoja eli soundimaailma on vahava ja kiinni jäin on myös suosikkihetki kuten coveribiisi soittomatkalla)

        7.Harasoo(tuntemattomammat kappaleet nousee esille kuten aamulla ja pullaristo ihmemaassa ja hiteistä nousee esille palle and the boys ja matkalla alabamaan joka viimeksimainittu usein korvamatona)

        8.pohjantähden alla(ei ole kovin ehjä vaan hyvinkin epätasainen joka sisältää mm varsin ponnettoman ja epäonnistuneen bruce springsteen tyylisen kappaleen tää on se yö mut sisältää myös vahvoja hetkiä= 1kuuma kesä 2.pohjantähden alla ja christina)

        9.Halleluja(levy on myynyt kultaa vaikkei sitä kovin moni pidä kovin suuressa arvossa ja kappaleissa on progejuttuja siellä täällä jotka koristaa kokonaisuutta varsin herkullisella tavalla kuten esim progejuttui kappaleihin kummituskrapu ja aivot ankkuriin lisätty)

        Ok. Etkö pidä Svobodasta, saati Hönöstä.

        Epätasaisiahan ne onkin. Kuten kaikki muutkin. Paitsi Kaasua, jossa on pelkkiä vahvoja biisejä.

        Mustat enkelit on routaa (rautaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mull mennee näin;

        1.Hullut koirat(sävellykset parhautta ja vaikka soundit utuiset hieman, niin sävellykset on kuitenki niin laatuluokkaa 5/5 että oksat poies! )

        2.Popeda(debyyttikiakolla vaikka kappaleet meinaa kaatua nenälleen kuten pate sanonut näin niin tässä myös sävellykset huikeita ja ilpo ainialan basson soitto hivelee korvia= upeat liuutukset ja täyteläinen soundi ja hyvä rytmiikan taju ja pysyy silti tahdissa koko ajan)

        3.Raswaa koneeseen(nimibiisi, luvattu maa, da da ja palkkasoturiksi nubiaan huikeita kappaleita jossa esim palkkasoturiksi nubiaan alkaa hitaalla tempolla ja sitten kaartuu kertosäkeeseen punk rock-tahtilajjiin )

        4.Mustat enkelit(ei tämäkään epätasainen levy vaan ehjä ja parhaina poimintoina costellon kappaleet kuulat sekaisin ja varo sekä arwon kappaleet yö ja mä unta näin ja levyllä myös ainialan ilpon kappale huumoribiisi hormoonihuulet joka esitetään akustisesti)

        5.Ei oo valoo(poprock -kappaleita pääosin tällä julkaisulla joista omina suosikkeina maailmankaikkeuden suvijenkka kantaaottavine teksteineen, lauri moskovassa rockn roll , ainialan paljastaja karppanen ja rokettirock -kappale masuunimestarin musta maanantai)

        6.Kaasua(nimibiisissä on tehoja ja muutenki levyllä on paljon tehoja eli soundimaailma on vahava ja kiinni jäin on myös suosikkihetki kuten coveribiisi soittomatkalla)

        7.Harasoo(tuntemattomammat kappaleet nousee esille kuten aamulla ja pullaristo ihmemaassa ja hiteistä nousee esille palle and the boys ja matkalla alabamaan joka viimeksimainittu usein korvamatona)

        8.pohjantähden alla(ei ole kovin ehjä vaan hyvinkin epätasainen joka sisältää mm varsin ponnettoman ja epäonnistuneen bruce springsteen tyylisen kappaleen tää on se yö mut sisältää myös vahvoja hetkiä= 1kuuma kesä 2.pohjantähden alla ja christina)

        9.Halleluja(levy on myynyt kultaa vaikkei sitä kovin moni pidä kovin suuressa arvossa ja kappaleissa on progejuttuja siellä täällä jotka koristaa kokonaisuutta varsin herkullisella tavalla kuten esim progejuttui kappaleihin kummituskrapu ja aivot ankkuriin lisätty)

        Nuo 6-8 on varmaan kaikkien "objektiivisten" listojen top 5 -taikinaa.

        Tykkään kanssa Törrö-Valoosta ja Costin soololujaastakin. Alkupää on anekdootteja. Kaikesta aiheellisesta Arwostuksesta huolimatta bändin parhaat biisikyhyt on kyllä V-P Hermannin kynästä lähtöisin.


      • Anonyymi

        ...Siis '78-'82 sinkut on tietty terästä. Tässä oli kai nyt ölbumit kyseessä.


      • Anonyymi

        ...Joten olen keröckkilainen enkä jaksa arvostaa RaswaanN tylppiä riffi-ideoita määräänsä enempää. Pari klassikkoa, kulttitekstiä, -soundia ja Liikennelaulu on tietysti huomattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Etkö pidä Svobodasta, saati Hönöstä.

        Epätasaisiahan ne onkin. Kuten kaikki muutkin. Paitsi Kaasua, jossa on pelkkiä vahvoja biisejä.

        Mustat enkelit on routaa (rautaa).

        hyvää svobodassa ja hönössä on petanderin bassottelu(rytmittäjänä täydellinen!) ja costellon kitaratyö sekä paten miehekkäät laulunumerot ja svoboda ja hönö on mun makuuni liian epätasaisia, mut on siellä hetkensä kuten hönöllä hittikappale tahdotko mut tosiaan, erotomania ja työtön kummitus ja svobodalla myös hetkensä kuten kersanatti karoliina, viimeiset kaupungit ja punaista ja makeaa joista viimeksimainitussa on tietynlainen kirkkomusahenkinen sovitus kun hammond urku soi koko ajan taustalla .Aika näppärä yksityiskohta toi ja teksti skulaa! Ja työtön kummitus niitä popedan kriittisimpiä sanoituksia jossa kritisoidaan sitä kun oikeisto kiusaa duunareita ja aiheuttaa esim työttömyyttä(ei sais ottaa ny kantaa kun ei liity tää topic aihe politiikkaan, mut on siinä perää että oikeisto yleensä kyykyttänyt duunareita, mut sanoisin että kyllä oikeistoakin yhtälailla kuin kepua ja demareita tarvitahan koska nää kaikki yhdessä tekee taloudestamme monipuolisemman ja eri vaiheissa eri puolueet toimii toisia paremmin) ja kappale minusta on hyvinoivallettu sovitustekovaiheprosessissa eli siit tehty akustinen versio koska sen kappaleen teksti sopii vallan hyvin akustiseen rock-muotoon.

        Svobodan kersantti karoliinan teksti myös oivaltava ja muistaakseni hanoi rocksista paremmin tunnettu michael monroe soittaa siinä kappaleessa torvisoitinsoolon(taitaa olla käyrätorvi eikä tietääkseni ole saksofoni mutta en satavarma) vai oonko väärässä? OOtko tietoinen kuka soittaa sen torvisoitinsoolon? Kerro! mua kiinnosthaa tämmöset asiat paljo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Siis '78-'82 sinkut on tietty terästä. Tässä oli kai nyt ölbumit kyseessä.

        yhdessä vanhassa singlekiekolla sammakkalaulussa huomasin yhden miinusjutun joka on se, että kitaristi soittaa ainakin yhdessä kohtaa epävireisesti. Eikös sammakkalaulu ole jonkun singlelevyn B-puolen kappale? Ei vain tuu miäleeni sen sinkkukiakon nimmee mikä se on, mut sammakkalaulu siinä on toisena kappaleena. Oisko erkki ja leena A-puolen avausraitana tiijätkö nää? Tuo sammakkalaulu singlelevyjulkaisu puserrettu ulos "purkista" vuosien 78-82 aikajaksolla mut tietääkseni 70-luvulla se on julkaistu. 70-luvun tuotoksista kun mainittin popeda studiolevyn niin yksi 70-luvun sinkkukiekko sisältää mönkiäislaulun josta oon aina tykänny jossa hemmetinmoisen nerokas teksti ensinnäkin ja hieno esitystapa&sovitus ja sävellys omaperäinen , huikean laadukas ja silti niin helpostilähestyttävä ja minulle tuo mönkiäislaulu on tietyllä tappaa aeka psykedeelistä rokkia jossa lallal lallal lallal lallala laa -kohta tuo mieleen jopa pienet lastenlauluvivahteet. Nerokkaimpia popeda ralleja on mönkiäislaulun ohella hullut koirat levyn kappaleet korppi(folk rock-kappale joka siitä harvinainen popeda biisi että taitaa olla niije ainut folk rock-laulu) ja avaruusseikkailu(väliosa on aika eppu normaali-tyylistä mennoo mutta kertosäe on sitten popedamaisempaa menoa ja esim väliosassa mie ainakin nautin ihan älyttömästi hienostuneen& ja puhtaanoloisesta kitaran soitosta ja sama puhdas ja hienostunut kitara tulee ilmi kappaleessa muissakin vaiheissa eli taidan tarkoittaa nyt rytmikitaraa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo 6-8 on varmaan kaikkien "objektiivisten" listojen top 5 -taikinaa.

        Tykkään kanssa Törrö-Valoosta ja Costin soololujaastakin. Alkupää on anekdootteja. Kaikesta aiheellisesta Arwostuksesta huolimatta bändin parhaat biisikyhyt on kyllä V-P Hermannin kynästä lähtöisin.

        costello hautamäki = suomen paras livekitaristi. Pidän vain enemmän arwon ja puukan kitarakuvioista&riffeistä. Costello hautamäki popedan kautta aikain paras livekitaristi eikä suomessa taija olla paljoa häntä parempia livekitaristeja. Kaikkein käsittämättömin costellon kitarariffi on kansanpopedan levyn kappaleessa kauheeta ja kamalaa eli se riffi jolla kappale alkaa ja jota toistetaan biisin aikana. Tosi koukeroinen riffi(amatöörillä menis aivot ja sormet solomuun!). En väitä että popeda on koukeroista musaa esittävä bändi vaan ihan tunnettu suoraviivaisista rock-biiseistä. Joo kiva oli jutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvää svobodassa ja hönössä on petanderin bassottelu(rytmittäjänä täydellinen!) ja costellon kitaratyö sekä paten miehekkäät laulunumerot ja svoboda ja hönö on mun makuuni liian epätasaisia, mut on siellä hetkensä kuten hönöllä hittikappale tahdotko mut tosiaan, erotomania ja työtön kummitus ja svobodalla myös hetkensä kuten kersanatti karoliina, viimeiset kaupungit ja punaista ja makeaa joista viimeksimainitussa on tietynlainen kirkkomusahenkinen sovitus kun hammond urku soi koko ajan taustalla .Aika näppärä yksityiskohta toi ja teksti skulaa! Ja työtön kummitus niitä popedan kriittisimpiä sanoituksia jossa kritisoidaan sitä kun oikeisto kiusaa duunareita ja aiheuttaa esim työttömyyttä(ei sais ottaa ny kantaa kun ei liity tää topic aihe politiikkaan, mut on siinä perää että oikeisto yleensä kyykyttänyt duunareita, mut sanoisin että kyllä oikeistoakin yhtälailla kuin kepua ja demareita tarvitahan koska nää kaikki yhdessä tekee taloudestamme monipuolisemman ja eri vaiheissa eri puolueet toimii toisia paremmin) ja kappale minusta on hyvinoivallettu sovitustekovaiheprosessissa eli siit tehty akustinen versio koska sen kappaleen teksti sopii vallan hyvin akustiseen rock-muotoon.

        Svobodan kersantti karoliinan teksti myös oivaltava ja muistaakseni hanoi rocksista paremmin tunnettu michael monroe soittaa siinä kappaleessa torvisoitinsoolon(taitaa olla käyrätorvi eikä tietääkseni ole saksofoni mutta en satavarma) vai oonko väärässä? OOtko tietoinen kuka soittaa sen torvisoitinsoolon? Kerro! mua kiinnosthaa tämmöset asiat paljo!

        Petanderin bassohan on liian v*anteeks*n kovalla. Onnesta osas biisejä tehdä. Punaista ja makeaa maailmanluokan jytäballaadi.

        Sammakka legenda, kai oli toisen, E & L:n kääntöpuoli joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mull mennee näin;

        1.Hullut koirat(sävellykset parhautta ja vaikka soundit utuiset hieman, niin sävellykset on kuitenki niin laatuluokkaa 5/5 että oksat poies! )

        2.Popeda(debyyttikiakolla vaikka kappaleet meinaa kaatua nenälleen kuten pate sanonut näin niin tässä myös sävellykset huikeita ja ilpo ainialan basson soitto hivelee korvia= upeat liuutukset ja täyteläinen soundi ja hyvä rytmiikan taju ja pysyy silti tahdissa koko ajan)

        3.Raswaa koneeseen(nimibiisi, luvattu maa, da da ja palkkasoturiksi nubiaan huikeita kappaleita jossa esim palkkasoturiksi nubiaan alkaa hitaalla tempolla ja sitten kaartuu kertosäkeeseen punk rock-tahtilajjiin )

        4.Mustat enkelit(ei tämäkään epätasainen levy vaan ehjä ja parhaina poimintoina costellon kappaleet kuulat sekaisin ja varo sekä arwon kappaleet yö ja mä unta näin ja levyllä myös ainialan ilpon kappale huumoribiisi hormoonihuulet joka esitetään akustisesti)

        5.Ei oo valoo(poprock -kappaleita pääosin tällä julkaisulla joista omina suosikkeina maailmankaikkeuden suvijenkka kantaaottavine teksteineen, lauri moskovassa rockn roll , ainialan paljastaja karppanen ja rokettirock -kappale masuunimestarin musta maanantai)

        6.Kaasua(nimibiisissä on tehoja ja muutenki levyllä on paljon tehoja eli soundimaailma on vahava ja kiinni jäin on myös suosikkihetki kuten coveribiisi soittomatkalla)

        7.Harasoo(tuntemattomammat kappaleet nousee esille kuten aamulla ja pullaristo ihmemaassa ja hiteistä nousee esille palle and the boys ja matkalla alabamaan joka viimeksimainittu usein korvamatona)

        8.pohjantähden alla(ei ole kovin ehjä vaan hyvinkin epätasainen joka sisältää mm varsin ponnettoman ja epäonnistuneen bruce springsteen tyylisen kappaleen tää on se yö mut sisältää myös vahvoja hetkiä= 1kuuma kesä 2.pohjantähden alla ja christina)

        9.Halleluja(levy on myynyt kultaa vaikkei sitä kovin moni pidä kovin suuressa arvossa ja kappaleissa on progejuttuja siellä täällä jotka koristaa kokonaisuutta varsin herkullisella tavalla kuten esim progejuttui kappaleihin kummituskrapu ja aivot ankkuriin lisätty)

        Mariusz Czerkawski vetää honeja siinä.

        Lucjan Czaplinski, jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petanderin bassohan on liian v*anteeks*n kovalla. Onnesta osas biisejä tehdä. Punaista ja makeaa maailmanluokan jytäballaadi.

        Sammakka legenda, kai oli toisen, E & L:n kääntöpuoli joo.

        petander basso liian kovalla .... aijaa okei niin tota mieleen tuli sitten täysin vastakohta bassosoundista eli yö yhtyeessä jesu hämäläinen 90-luvulla tykkäs pitää kevyet bassosoundit ja tuli tutuksi omaperäisestä tyylistä "bassottaa" eli veti aika omaa linjaansa suhteessa muihin soittajiin. Kolmas nainen orkesterin basisti valkama myös veti aika omaa linjaansa kun siitä tais ihan bändin keulahahamo pauli hanhiniemi todeta niin.

        erkki ja leena alunperin coveri kappale muuten on kyl myös klassikkokappale. Ne popeda teki 70-luvulla ja kasarin alussa singlejä joissa oli myös niitä covereita. Erkki ja leena ja muitakin ja sitten muistan mörrimöykyn joka alunperin marjaliisa Pokelan kappale ellen väärin muista.

        Kukas popedan rumpali on susta ykkönen? minulla tulee mieleen holmin veljeksistä se toinen joka oli ensin bändissä ja lacu lahtinen. Lacu rummuttaa rumpuja tosi taitavasti pate mustajärven patentoitu soololevyllä( muutenki tuolla levyllä soitto ja etenkin soiton harmonia ja omaperäiset soittoratkaisusovitukset on levyllä niin kova juttu että annan levylle 4/5 tai 5/5 ja kappaleet myös legendaarisia)

        niinku aiemmin puhuttiin costellon soololevyistä niin mitenkäs sitte pate mustajärven soolokiekot sinulle toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mariusz Czerkawski vetää honeja siinä.

        Lucjan Czaplinski, jotain.

        kiitti tiedoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        costello hautamäki = suomen paras livekitaristi. Pidän vain enemmän arwon ja puukan kitarakuvioista&riffeistä. Costello hautamäki popedan kautta aikain paras livekitaristi eikä suomessa taija olla paljoa häntä parempia livekitaristeja. Kaikkein käsittämättömin costellon kitarariffi on kansanpopedan levyn kappaleessa kauheeta ja kamalaa eli se riffi jolla kappale alkaa ja jota toistetaan biisin aikana. Tosi koukeroinen riffi(amatöörillä menis aivot ja sormet solomuun!). En väitä että popeda on koukeroista musaa esittävä bändi vaan ihan tunnettu suoraviivaisista rock-biiseistä. Joo kiva oli jutella.

        Erja Lyytinen, Matias Kupiainen, Markku Petander, Tuomas Väinölä, Sakari Pesola, Heikki Silvennoinen, Emppu Vuorinen esimerkiksi kaikki parempia soittajia kuin Costello. Popedan biiseissä ei nyt monessakaan ole mitään ihmeellisiä sooloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erja Lyytinen, Matias Kupiainen, Markku Petander, Tuomas Väinölä, Sakari Pesola, Heikki Silvennoinen, Emppu Vuorinen esimerkiksi kaikki parempia soittajia kuin Costello. Popedan biiseissä ei nyt monessakaan ole mitään ihmeellisiä sooloja.

        en viitannut sooloihin vaan viittasin livesoitossa siihen että pysyy hyvin vireessä ja on tarkka eli käsitit väärin.

        tottakai tiiän sen, että silvennoinen, pesola ja lyytinen on parempia soittajia mutta costello soittaa täydellisen hyvin livenä ne kitaraosuutensa eli sitä tarkoitin. Voihan sitä aina käsittää väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en viitannut sooloihin vaan viittasin livesoitossa siihen että pysyy hyvin vireessä ja on tarkka eli käsitit väärin.

        tottakai tiiän sen, että silvennoinen, pesola ja lyytinen on parempia soittajia mutta costello soittaa täydellisen hyvin livenä ne kitaraosuutensa eli sitä tarkoitin. Voihan sitä aina käsittää väärin.

        No en käsittänyt mitään väärin nuo kaikki parempia sooloissa ja ylipäätään soittamaan. Ei Costello nyt niin kummoinen ole. On itsekin sitä mieltä että on paras soittamaan Popedaa mutta ei kummoinen kitaristi. Pitää itseään enemmän biisien tekijänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en käsittänyt mitään väärin nuo kaikki parempia sooloissa ja ylipäätään soittamaan. Ei Costello nyt niin kummoinen ole. On itsekin sitä mieltä että on paras soittamaan Popedaa mutta ei kummoinen kitaristi. Pitää itseään enemmän biisien tekijänä.

        mutta myönnätkö sen kuitenkin että livetilanteessa costello ei juuri tee virheen virhettä koska soittaa koko ajan puhtaasti ? Sä tiijät varmaan että on aika paljon soittajia jotka livetilanteessa tekee virheitä mutta costello on kone! Koko ajan pysyy vireessä costello vai mitä ? Kuunnellut paljon youtubesta eri musanimien live-esityksiä niin uskallan väittää että costello on suomen paras siinä että pysyy vireessä koko ajan että hän on semmonen kone. En keksi nyt ketään muuta yhtä vakuuttavaa tuon asian suhtteen. Mä ehkä siis muotoilin sanani hieman väärin niin itse syytän itseäni siitä että kirjoitin epäselvästi , mutta virheitä sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en käsittänyt mitään väärin nuo kaikki parempia sooloissa ja ylipäätään soittamaan. Ei Costello nyt niin kummoinen ole. On itsekin sitä mieltä että on paras soittamaan Popedaa mutta ei kummoinen kitaristi. Pitää itseään enemmän biisien tekijänä.

        Ei kitaransoitto ja parhaus ole jotain tekniikkarunkkausta. Noin luulevat yli-innokkaat aloittelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta myönnätkö sen kuitenkin että livetilanteessa costello ei juuri tee virheen virhettä koska soittaa koko ajan puhtaasti ? Sä tiijät varmaan että on aika paljon soittajia jotka livetilanteessa tekee virheitä mutta costello on kone! Koko ajan pysyy vireessä costello vai mitä ? Kuunnellut paljon youtubesta eri musanimien live-esityksiä niin uskallan väittää että costello on suomen paras siinä että pysyy vireessä koko ajan että hän on semmonen kone. En keksi nyt ketään muuta yhtä vakuuttavaa tuon asian suhtteen. Mä ehkä siis muotoilin sanani hieman väärin niin itse syytän itseäni siitä että kirjoitin epäselvästi , mutta virheitä sattuu.

        No sellaista olen huomannut että toisinaan soittaa kyllä paremmin ja toisinaan huonommin. Välillä vähän sellaista ollut huomattavissa että joskus ei hirveästi taida aina kiinnostaa joku keikka kun joskus soittaa jotain sooloja paremmin kuin jollain muulla keikalla ja sain komppiosuuksia huonommin. Siis kuulostaa välillä siltä että oikoo jotain kohtia ja ei jaksa aina tuutata ihan samaan malliin. Välillä soitto on vähän laiskaa. Kun taas joku Lyytinen on aina yhtä pikkutarkka ja muutenkin ihan huikea.

        Popeda tullut nähtyä jotain sara kertaa joten on tullut nähtyä Costellon soittoa aika monesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        petander basso liian kovalla .... aijaa okei niin tota mieleen tuli sitten täysin vastakohta bassosoundista eli yö yhtyeessä jesu hämäläinen 90-luvulla tykkäs pitää kevyet bassosoundit ja tuli tutuksi omaperäisestä tyylistä "bassottaa" eli veti aika omaa linjaansa suhteessa muihin soittajiin. Kolmas nainen orkesterin basisti valkama myös veti aika omaa linjaansa kun siitä tais ihan bändin keulahahamo pauli hanhiniemi todeta niin.

        erkki ja leena alunperin coveri kappale muuten on kyl myös klassikkokappale. Ne popeda teki 70-luvulla ja kasarin alussa singlejä joissa oli myös niitä covereita. Erkki ja leena ja muitakin ja sitten muistan mörrimöykyn joka alunperin marjaliisa Pokelan kappale ellen väärin muista.

        Kukas popedan rumpali on susta ykkönen? minulla tulee mieleen holmin veljeksistä se toinen joka oli ensin bändissä ja lacu lahtinen. Lacu rummuttaa rumpuja tosi taitavasti pate mustajärven patentoitu soololevyllä( muutenki tuolla levyllä soitto ja etenkin soiton harmonia ja omaperäiset soittoratkaisusovitukset on levyllä niin kova juttu että annan levylle 4/5 tai 5/5 ja kappaleet myös legendaarisia)

        niinku aiemmin puhuttiin costellon soololevyistä niin mitenkäs sitte pate mustajärven soolokiekot sinulle toimii

        Nooh jossain Hönöllä on ainakin paikoin melko kuuluvat lead-bassokitarasoundit. Yleensäkin kuuluu, ketkä levyä ovat pääosin tehneet, kuten toisinaan voi käydä.

        Kovaa jälkeä Petander lyhyellä basistijaksollaan teki. Nupit kaakkoon ja tukat putkelle.

        Rumpaleissa on puolensa... Ehkä Kari Hohdin Holm on kuitenkin ikonisin halonhakkaaja, paukutti kauan ja tärkeissä vaiheissa. Muita viranhaltijoita väheksymättä. Lacu hienosti omaksunut paikkansa myös ja osaltaan kantanut nykyisempää Popedaa tyylitajuisesti ja luonteikkaasti eteenpäin, mainiota orkesteritoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh jossain Hönöllä on ainakin paikoin melko kuuluvat lead-bassokitarasoundit. Yleensäkin kuuluu, ketkä levyä ovat pääosin tehneet, kuten toisinaan voi käydä.

        Kovaa jälkeä Petander lyhyellä basistijaksollaan teki. Nupit kaakkoon ja tukat putkelle.

        Rumpaleissa on puolensa... Ehkä Kari Hohdin Holm on kuitenkin ikonisin halonhakkaaja, paukutti kauan ja tärkeissä vaiheissa. Muita viranhaltijoita väheksymättä. Lacu hienosti omaksunut paikkansa myös ja osaltaan kantanut nykyisempää Popedaa tyylitajuisesti ja luonteikkaasti eteenpäin, mainiota orkesteritoimintaa.

        Rumpaleista muistan myös arska rautajoen vuosien 2000-2005 aikajaksolta että kyllä hänkin toki osas rummuttaa mut ei niin huippurumpali kun mieleeni tulee yksi kari peitsamon levy 90-luvulta niin arska rautajoki soittaa sillä levyllä rumpuja(sillä levyllä on mm semmonen kappale kuin i've never been on the usa enkä ihan satavarma menikö biisin nimi oikein ja kun äitini kuuli sen ekan kerran niin hän väitti että se on coveri että sen tehnyt joku muu ja sitten kun katsoin kappaleen sävellystietoa niin se oli merkitty kari peitsamon sävellykseksi jos oikein muistan ja se levy sisältää myös kappaleen truckdriver) niiin sillä levyllä arskan rumpusuoritus on koko ajan sitä samaa tamp-tamp-tamp-tamp-tamp etenemistä eli kikka-arsenaalissa ei ole oikein mitään tarjolla vaan yksitoikkoisesti etenee samaa tamp -tamp -tamp-tamp tahtia. Sentään popedan just levyllä hakkaa arska ihan kelvollisesti rumpuja.

        Lacu lahtisella on taidokkaan kiertävää se hänen rumpujen soitto ja löytyy kikkoja arsenaalista hyvä määrä eri tempovaihdoksineen.

        Toinen (se huonompi rumpali) holmin veljeksistä töksäytti välillä liian voimakkaasti ikävän töksäyttävällä rumpusoundilla ja hieman kömpelöä rummuttamista kun taas se toinen holmin veljeksistä sai aikaiseksi hyvinrullaavaa rumpusoittoa eli viittaan siihen holmiin joka soittaa rumpuja esim hullut koirat ja mustat enkelit levyillä. Hänen veli tuli rumpuihin muistaakseni joko kaasua tai harasoolla (muistaakseni harasoolla vaihtui rumpuihin se toinen holm joka ei niin hyvä rumpali)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh jossain Hönöllä on ainakin paikoin melko kuuluvat lead-bassokitarasoundit. Yleensäkin kuuluu, ketkä levyä ovat pääosin tehneet, kuten toisinaan voi käydä.

        Kovaa jälkeä Petander lyhyellä basistijaksollaan teki. Nupit kaakkoon ja tukat putkelle.

        Rumpaleissa on puolensa... Ehkä Kari Hohdin Holm on kuitenkin ikonisin halonhakkaaja, paukutti kauan ja tärkeissä vaiheissa. Muita viranhaltijoita väheksymättä. Lacu hienosti omaksunut paikkansa myös ja osaltaan kantanut nykyisempää Popedaa tyylitajuisesti ja luonteikkaasti eteenpäin, mainiota orkesteritoimintaa.

        toki huomautan että rautajoki ja se toinen holmin veljeksistä on tietenkin mun mielestä ammattilaisia että soittavat paremmin kuin kaikki amatöörirumpalit yhteensä =)
        Nämä on vain semmosia pieniä eroja ammattilaisten välillä. Joskus joitakin kertoja se holm saattoi muistaakseni soittaa rumpuja hieman laahaavalla tempotasolla suhteessa kappaleen nopeuteen. Voin toki muistaa väärin mutta siinäkin niissä kappaleissa vain pieni laahaus mutta toki vaikuttaa lopputulokseen siten että ei niin onnistunutta kuin jollaki toisella kerralla.

        Ei liity aiheeseen mutta juice leskinen grand slam yhtyeen rumpali veti rumpuja aika samalla soundilla kuin se holm eli töksäyttävä ja hieman kömpelöä menoa kun taas juice leskinen slam yhtyeen rumpali soitti rumpuja etevämmin.

        Nämä on tietenkin makuasioita, mut varmaan mun mielipide on pieru saharassa ja kerron sen,että en ole ammattimuusikko enkä amatöörimuusikkokaan joten moni voi silloin todeta "pidä suu supussa, turpa kii" hehheh, kestän kyllä kritiikin jos nyt haluutte kritisoida viestiäni. Ei toki tarkoota sitä jos ei ole musabändissä soittava että ei ymmärrä musaa , mut sanotahan että musaa soittava bändissä tietää varmaankin enemmän musiikista mikä on ihan loogistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh jossain Hönöllä on ainakin paikoin melko kuuluvat lead-bassokitarasoundit. Yleensäkin kuuluu, ketkä levyä ovat pääosin tehneet, kuten toisinaan voi käydä.

        Kovaa jälkeä Petander lyhyellä basistijaksollaan teki. Nupit kaakkoon ja tukat putkelle.

        Rumpaleissa on puolensa... Ehkä Kari Hohdin Holm on kuitenkin ikonisin halonhakkaaja, paukutti kauan ja tärkeissä vaiheissa. Muita viranhaltijoita väheksymättä. Lacu hienosti omaksunut paikkansa myös ja osaltaan kantanut nykyisempää Popedaa tyylitajuisesti ja luonteikkaasti eteenpäin, mainiota orkesteritoimintaa.

        Hei viel piti tulla höpiseen(pahoittelut jos käyn hermoille) semmosesta että kun mainitsin sen erään peitsamon karin levyn jossa rautajoki(popedassakin soittanut rumpali) soittaa rumpuja yksitoikkoisella tök-tök-tök-tök tahdilla koko ajan niin varmasti siihen vaikuttaa myös se, kun peitsamon kappaleet on hiton yksitoikkoisia. Se onkin minusta yksi peitsamon huonoimpia levyjä joka kerää pölyä hyllyssä. Kun kuuntelen peitsamoo niin kuuntelen peitsamon jatsin syvin olemus, kari kolmas ja gulliverin retket levyjä enimmäkseen.


    • Anonyymi

      Kans an Popeda on helvetin hyvin soitettu ja tuotettu. Helvetin hyvä levy. Menestyksen esti hölmöt levynkannet, tyhmät biisien nimet ja tyhmät tekstit todella monessa biisissä.

      • Anonyymi

        Näinhän asia hyvin pitkälti on. Toki retrospekulatiivisesti kuullen tuotantokin kuulostaa Nysse tuleessa ajoittain ysärin alun paikallisradiomainokselta, ja Viisas ihminen taas pöllitty parikymmentä vuotta myöhemmältä Loirin levyltä jostakin syystä tähän. Sivuseikkoja, aivan legendaarinen lätty on K'NP.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän asia hyvin pitkälti on. Toki retrospekulatiivisesti kuullen tuotantokin kuulostaa Nysse tuleessa ajoittain ysärin alun paikallisradiomainokselta, ja Viisas ihminen taas pöllitty parikymmentä vuotta myöhemmältä Loirin levyltä jostakin syystä tähän. Sivuseikkoja, aivan legendaarinen lätty on K'NP.

        viisas ihminen on coveri joka on alunperin ulkomaalaisten tekemä kappale . Sen popeda esittää akustisesti kuten kuuluukin tuon vetää akustisesti kun rakenteet on sellaiset jotka sopii akustiseen muotoasuun. Levyn top3 parhaiden biisien joukkoon listaan sen ja kaksi muuta jotka piäsee mun top3:een ovat kuuma kokardi ja kauheeta ja kamalaa. Viisas ihminen ei ole välttämättä tunnetuinta ja rakastetuina popedan biisejä, mut loistava o! Se eroaa levyn muusta musamateriasta paljon joten ei oikein sovi levyn teemaan niin hyvin, mutta kieltämättä kovan tason kappale!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän asia hyvin pitkälti on. Toki retrospekulatiivisesti kuullen tuotantokin kuulostaa Nysse tuleessa ajoittain ysärin alun paikallisradiomainokselta, ja Viisas ihminen taas pöllitty parikymmentä vuotta myöhemmältä Loirin levyltä jostakin syystä tähän. Sivuseikkoja, aivan legendaarinen lätty on K'NP.

        joo on kansanpopetalla aika montakin hieman kieli poskella sävellettyjä biisei. Esim nysse tulee jonka mainitsit ja myös jätäntäntähän(wartuburg rock), himo mäkinen, lilli kupponen, sukkana alas ja monotonisen tylsät rakenteet omaava poliittisesti kantaaottava serkkuni on rasisti.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe