Tupakka ei niin vaarallista

Satunnainen kessuttelija

Nykyään on vallalla virallinen totuus, jonka mukaan tupakansavu on vaarallisempaa, kuin ydinjätteen syöminen.

Ettekö te ihmiset huomaa, että kyse on propagandasta? Samat tiedottajat ovat kertoneet meille aiemmin, että aamulla pitäisi syödä kananmunia, keskikalja on turmiollista ym..

Ei se tupakka nyt NIIN vaarallista ole, että sen vainoamiseen kannattaisi kovin paljoa energiaa tuhlata. Ottakaahan käyttöön jo oikeat mittasuhteet.

Ja mitä tupakan viljelemiseen tulee: Maanviljelijä ei viljele maita omaksi ruuakseen. Hän viljelee sitä kasvia, mistä saa parhaan tuoton. Ei mansikkaviljelijäkään niitä mansikoita itse syö. Tupakkapensas muuten sitoo kasvaessaan hiilidioksidia.

Nauttikaa elämästä! Opettajanne ei ole aina oikeassa.

24

2129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikotinistiton

mutta älä itke kun vuosien polttelun jälkeen alkaa ilmetä erilaisia "remppoja" kehossasi. COPD, sydän- ja verisuonitauteja, mahdollisesti syöpää yms. Sitä paitsi: eihän kukaan ehdoin tahdoin radioaktiivista jätettä menekkään syömään, mutta jos pesisit vaikkusi korvasta, niin tietäisit, että lopputuotteessa on mm. näitä mainitsemisiasi radioaktiivisia tuotoksia. Mua ei tupakanpolttajat ärsytä muutoin, kuin siten, että tulevat haisemaan lähelleni, ja kaiken kukkuraksi tumppaavat maahan jätöksensä, kun ei persettä jaksa kyykyttää nostaakseen jätöksensä roskiin. Epäsiistejä kun olette! Hyi tana!

• tupakoizija

Anteeksi, jos olen haissut lähelläsi. En haise tahallani pahalta, mutta tupakka nyt valitettavasti on sellaista, että se haisee polttamisen jälkeenkin. Uskon, että tupakoinnista saamani ilo on suurempi kuin sinulle siitä koituva hajuhaitta.

Tumppeja on maassa muutenkin niin paljon, että yksi lisää ei juuri haittaa. Rumiahan ne ovat, mutta roskapönttöjä ei todellakaan ole joka kulmalla. Aina ei myöskään ehdi tai voi laittaa palavaa tumppia roskiin, jos pitää esimerkiksi nousta bussiin.

Toivon, että pystyisit nauttimaan elämästäsi, vaikka tumpit ja tupakoitsijoiden haju hieman ärsyttäisivätkin. Ainahan voit siirtyä kauemmas tupakoitsijoista tai katsoa muualle.

• Satunnainen kessuttelija

Sitähän te terveysfasistit juuri yritätte estää.

• vaarallista

...on yleisesti todettu, että tupakka haittaa terveyttä. Itse olin ketjupolttaja yli 30v.kunnes tuli monenlaista vaivaa tupakoinnista.
      Eräs lääkäri sai minut informoitua niin, että tein lopettamispäätöksen, hieman yli 10v. sitten.
      Sitä päätöstä en ole katunut.
      Tupakanpoltto on tietysti vapaaehtoista, mutta terveyshaitat tulevat yleensä verovaroilla hoidettaviksi. Sitäkin voisi ajatella.

• tupakoizija

Vaarallistahan se kyllä on. Raha-asioista toteaisin, että savukkeet ovat varsin kalliita, mikä johtuu niiden korkeasta verosta. Tupakoitsijat myös kuolevat nuorempina, joten tupakoimattomat saavat suhteessa suuremman osan eläkevaroista. Keuhkosyöpäkin on tautina varsin nopea, joten sen hoito ei sido kovin paljon yhteiskunnan varoja verrattuna vaikkapa sepelvaltimotautia sairastaviin potilaisiin.

Lopettaminen on aina hyvä päätös.

• R.T

" Tupakanpoltto on tietysti vapaaehtoista, mutta terveyshaitat tulevat yleensä verovaroilla hoidettaviksi. Sitäkin voisi ajatella."
        -myös autoilusta koituvat vammat tulevat verovaroilla hoidettaviksi.Samoin urheilussa sattuneet nyrjähdykset.Myös suomalaisesta,vapaaehtoisesta ruokavaliosta koituneet sairaudet tulevat verovaroilla maksettaviksi.Mutta hei!näitä kaikkia varten ne verovarat ovat.Elämistä.Verovarat eivät ole sitä varten,että eri elämän tyylin omaksuneet ihmiset voisivat nokitella oman tyylinsä edullisuudella toisilleen.

• Veronmaksaja

"Tupakanpoltto on tietysti vapaaehtoista, mutta terveyshaitat tulevat yleensä verovaroilla hoidettaviksi. Sitäkin voisi ajatella."

Tupakka on vaarallista. Vaarallista on myös sokeri, voi, alkoholi, valkoiset jauhot, perunamuusi, punainen liha jne. Ruokailutavoista johtuvat elintasosairaudet maksetaan myös verovaroilla ja siihen meneekin HYYYYVIN SUURI osa koko veropotista. Tupakka on pienen pieni tekijä epäterveelliseen ruokavalioon verrattuna, mutta silti siitä meuhkataan eniten.

• oivaltaja
        Veronmaksaja kirjoitti:

"Tupakanpoltto on tietysti vapaaehtoista, mutta terveyshaitat tulevat yleensä verovaroilla hoidettaviksi. Sitäkin voisi ajatella."

Tupakka on vaarallista. Vaarallista on myös sokeri, voi, alkoholi, valkoiset jauhot, perunamuusi, punainen liha jne. Ruokailutavoista johtuvat elintasosairaudet maksetaan myös verovaroilla ja siihen meneekin HYYYYVIN SUURI osa koko veropotista. Tupakka on pienen pieni tekijä epäterveelliseen ruokavalioon verrattuna, mutta silti siitä meuhkataan eniten.

koska tupakoimalla vaarannat myös läsnäolijoiden terveyttä. Vetämällä kilo kaupalla sipsukkaa poskeen et vaaranna lähimmäisesi paskasuolta. Sen teet vain itsellesi. Ja tämä on se ero, mitä te tupakoitsijat ette halua ymmärtää. Ja kaiken lisäksi tupakoimattomilta vaaditaan suvaitsevuutta tupakoitsijoita kohtaan. Anna mun kaikki kestää. Amen.

• Veronmaksaja
        oivaltaja kirjoitti:

koska tupakoimalla vaarannat myös läsnäolijoiden terveyttä. Vetämällä kilo kaupalla sipsukkaa poskeen et vaaranna lähimmäisesi paskasuolta. Sen teet vain itsellesi. Ja tämä on se ero, mitä te tupakoitsijat ette halua ymmärtää. Ja kaiken lisäksi tupakoimattomilta vaaditaan suvaitsevuutta tupakoitsijoita kohtaan. Anna mun kaikki kestää. Amen.

ME tupakoitsijat??? En kyllä missään vaiheessa sanonut olevani tupakoitsija.

Epäterveellinen ruokavalio ei tee haittaa pelkästään omalle terveydelle. Vanhemmat siirtävät epäterveelliset ruokailutavat lapsilleen ja näin aiheuttavat muillekin ihmisille sairauksia ja liikuntakyvyttömyyttä. Pikaruokaa ostamalla tuet pikaruokakulttuuria jolloin se leviää ja yhä useammat ihmiset saavat kärsiä siitä. Myös ostamalla paljon epäterveellisiä elintarvikkeita kuten punaista lihaa ja voita niiden hinnat pysyvät alhaisina, joka houkuttelee muitakin siirtymään voin ja punaisen lihan kuluttajaksi.

Tupakointi sen sijaan on kielletty lähes kaikkialla. Lähinnä baareissa ym. se on sallittua, mutta niissäkin nykyään on usein alueita tupakoimattomille. Ja vaikka se baarissa onkin tietyissä osissa sallittua, niin tupakan savulle altistuu erittäin harvoin. Montako askia savukkeita sinä poltat passiivisesti päivässä?

• on ainaki
        oivaltaja kirjoitti:

10kertaa terveellisempää. jos tosielämäs oikees siit onnistuu jotai saamaa ni voivoi. huono tsägä. eihän pekoniakaa kannata syyä. kyl sil sydärin saa.
        EIKÄ VITTU MITÄÄ AIVOKÄÄPIÖITTEN HOMO PASKAHUULI NUUSKI SIE VITTUA RUNKKU PAASAUKSIA. painukaa perseesaee!!!!!!!!!
        iha oikisesti. ette varmast oo ees nähny ettanii missää

• Ad astra

-------------
      Nykyään on vallalla virallinen totuus, jonka mukaan tupakansavu on vaarallisempaa, kuin ydinjätteen syöminen.
      -------------

Ai on vai? Olisi kiva kuulla, mistä olet tämän "totuuden" kuullut. Ei sillä, että sillä olisi minkään valtakunnan väliä, vaan ihmettelen lähinnä sitä, että tulet tänne mesoamaan jostakin sellaisesta, josta et tiedä hevon kuusta. Ei ne tupakan haitalliset vaikutukset siitä vähene, vaikka ydinjäte olisi miljoona kertaa vaarallisempaa!

-------------
      Ettekö te ihmiset huomaa, että kyse on propagandasta? Samat tiedottajat ovat kertoneet meille aiemmin, että aamulla pitäisi syödä kananmunia, keskikalja on turmiollista ym..
      -------------

No mitä heidän pitäisi sitten sanoa? Että tupakka on terveellistä ja polttakaa sitä niin paljon kuin sielu sietää, ette te siihen kuole, ja humps...yllättäen syöpätilastot kasvavat eksponentiaalisesti seuraavan parinkymmenen vuoden aikana.

-------------
      Ei se tupakka nyt NIIN vaarallista ole, että sen vainoamiseen kannattaisi kovin paljoa energiaa tuhlata. Ottakaahan käyttöön jo oikeat mittasuhteet.
      -------------

Voi herranjumala mitä skeidaa. Tupakka ON vaarallista (ellet pidä kuolemaa haittavaikutuksena?) ja ihmisten valistamiseen täytyy kuluttaa juuri sen verran aikaa ja energiaa, että sinun kaltaisesi idiootitikin tajuavat, etteivät keuhkosyöpätilastot ole vitsi. Eikä riitä, että tupakoimisesta kärsivät itse tupakoijat, vaan sauhuttelijat lisäävät ulkopuolistenkin riskiä sairastua syöpään tupakansavun karsinogeenisten aineiden takia moninkertaisesti.

-------------
      Ja mitä tupakan viljelemiseen tulee: Maanviljelijä ei viljele maita omaksi ruuakseen. Hän viljelee sitä kasvia, mistä saa parhaan tuoton. Ei mansikkaviljelijäkään niitä mansikoita itse syö.
      -------------

Ja mitä sinun älykkyysosamäärääsi tulee, se ei taida olla kovin korkea, koska juuri tuollainen lyhytnäköisyys koittaa vielä ihmiskunnan tuhoksi. On tietysti etiikan vastaista kieltää maanviljelijältä päätulonlähde ja jättää hänet oman onnensa nojaan, eikä siksi ole realistista tai edes mahdollista poistaa tupakkateollisuutta yhdellä kädenhuitauksella ilman mitään jälkiseuraamuksia, mutta keinoja on, kunhan vaan fokusoidaan siihen tarpeeksi resursseja; nämä viljelijät voivat alkaa esimerkiksi panostaa tee-ja kahvinviljelyyn, puuvillaan tai oliiviöljyyn kysynnän ja maantieteellisen sijainnin mukaan jne.

-------------
      Tupakkapensas muuten sitoo kasvaessaan hiilidioksidia.
      -------------

Kerropas mulle näsäviisastelija, että mitä teet yhdellä puskalla, kun siitä jalostetut savukkeet tuhoavat metsäalaa satakertaisesti enemmän? Tuo on tökerö tekosyy ja heikko argumentti sellaiselta, jolla ei ole hajuakaan asioista.

-------------
      Nauttikaa elämästä!
      -------------

Elämästä voi nauttia lukemattomasti muillakin tavoilla kuin tupakoimalla, joka on pelkästään terveyden vaarantamista, nuoremmille huonon esimerkin antamista, luonnon pilaamista ja riistotalouden tukemista!

Tulihan se riistotalouskin sieltä...

• Ad astra
        Satunnainen kessuttelija kirjoitti:

Tulihan se riistotalouskin sieltä...

Hahah, ressaako liikaa? Painu sitä keuhkosyöpääs kehittelemään, kun et osaa vastata edes samalla mitalla takaisin.

Ad astra kirjoitti:

Hahah, ressaako liikaa? Painu sitä keuhkosyöpääs kehittelemään, kun et osaa vastata edes samalla mitalla takaisin.

Mikä stressaa? Ai jonkun lapsikiihkoilijan vuodatus? Kyllä sinäkin ymmärrät enemmän sitten vanhempana - tullet hieman suvaitsevaisemmaksi.

Sinulla meni tuossa jutussa hieman puurot & kauravellit sekaisin.

Olen paljon älykkäämpi kuin sinä, joten en viitsi keskustella kanssasi tämän enempää.

Heippa!

• Ad astra

Mikä stressaa? Ai jonkun lapsikiihkoilijan vuodatus? Kyllä sinäkin ymmärrät enemmän sitten vanhempana - tullet hieman suvaitsevaisemmaksi.

Olen paljon älykkäämpi kuin sinä, joten en viitsi keskustella kanssasi tämän enempää.

Heippa!

Sinä olet viljellyt ensimmäisen viestisi jälkeen pelkästään sarkasmia, et ilmeisesti keksi enää muuta sanottavaa?

Yleisin keino "ressaavassa" tilanteessa on hypätä aiheesta toiseen ja lähteä piikittämään toista epäolennaisilla kommenteilla, josta tämä keskustelu on malliesimerkki.

Viestisi muuhun osaan en viitsi ottaa enää kantaa.

Heippa!

• R.T

En viitsi toistella kaikkia satoja ja satoja kertoja kirjoittamiani juttuja mutta lyhyestä virsi kaunis.
        Jos otetaan nuo keuhkosyöpä tilastot,jotka mainitsit...ne ovat vitsi.Sen suhteen,että niillä olisi kauheasti käytännön tilastollista merkitystä yhdelle yksittäiselle tupakoitsijalle....

Noi karsinogeenit,joita se demoninen tupakka levittää ympäristöönsä....niistä kyllä vaahdotaan.Mutta kohta alkaa kesä,ja suomalainen lihan ym.makkaran grillaus.Yhdessä tuollaisessa kansallisurheilu sessiossa vapautuu lähiympäristöön kymmenien-,tai satojentuhansien savukkeiden edestä karsinogeenejä,riippuen tuotteista,ja niiden määrästä( tietysti grillauslämpötiloista).Siitä harvoin kuulee valitettaman.Olen elossa,vaikka olen osallistunut kymmeniin ko.sessioihin perin umpinaisissakin grillikatoksissakin.

Ja sit vielä tuohon....ihminen on lyhytnäköinen olento.Pitkänäköinen ei tee mitään moraalisesti tahi eettisesti mitenkään oikein opastaessaan (inhimmillistä) hetkeen tarttujaa "oikeille" poluille,pitkäjänteisyyteen.Kuka tavallaan.Valinta itse kunkin.
        Pitkäjänteinen ihminen ei yleensä voi kuin pettää itsensä tavalla tai toisella.Hän yleensä kumartaa "järjelle" ja pyllistää "haluille".Lyhyt jänteinen hetkessä eläjä voi pidemmän tai lyhyemmän elämänsä aikana kumartaa vuorotellen kullekkin halulle,valitsemassaan järjestyksessä.Samaan aikaan,kun pitkänäköinen tekopyhissä retriiteissään kärsii kärsii sen kenties koskaan saavuttamattoman kirkkaan kruunun toivossa.

Tunnustakaa inhimmillisyys.Kaikki te,puolin ja toisin.Ja antakaa inhimmillisyydelle oikeus.

• juujuujuu

Heippa!

"olen paljon älykkäämpi kuin sinä, joten en viitsi keskustella kanssasi tämän enempää, heippa!" Voi viulukonsertto mikä humoristi, kuka mahdatkaan olla, toivon ettemme ole koskaan tavanneet..Ihan tosi, kyllä ne faktat röökistä tietää jokainen asioista,elämästä ja ihmisestä kiinnostunut yksilö Suomessa, vai mitä?

• Ad astra
        R.T kirjoitti:

En viitsi toistella kaikkia satoja ja satoja kertoja kirjoittamiani juttuja mutta lyhyestä virsi kaunis.
        Jos otetaan nuo keuhkosyöpä tilastot,jotka mainitsit...ne ovat vitsi.Sen suhteen,että niillä olisi kauheasti käytännön tilastollista merkitystä yhdelle yksittäiselle tupakoitsijalle....

Noi karsinogeenit,joita se demoninen tupakka levittää ympäristöönsä....niistä kyllä vaahdotaan.Mutta kohta alkaa kesä,ja suomalainen lihan ym.makkaran grillaus.Yhdessä tuollaisessa kansallisurheilu sessiossa vapautuu lähiympäristöön kymmenien-,tai satojentuhansien savukkeiden edestä karsinogeenejä,riippuen tuotteista,ja niiden määrästä( tietysti grillauslämpötiloista).Siitä harvoin kuulee valitettaman.Olen elossa,vaikka olen osallistunut kymmeniin ko.sessioihin perin umpinaisissakin grillikatoksissakin.

Ja sit vielä tuohon....ihminen on lyhytnäköinen olento.Pitkänäköinen ei tee mitään moraalisesti tahi eettisesti mitenkään oikein opastaessaan (inhimmillistä) hetkeen tarttujaa "oikeille" poluille,pitkäjänteisyyteen.Kuka tavallaan.Valinta itse kunkin.
        Pitkäjänteinen ihminen ei yleensä voi kuin pettää itsensä tavalla tai toisella.Hän yleensä kumartaa "järjelle" ja pyllistää "haluille".Lyhyt jänteinen hetkessä eläjä voi pidemmän tai lyhyemmän elämänsä aikana kumartaa vuorotellen kullekkin halulle,valitsemassaan järjestyksessä.Samaan aikaan,kun pitkänäköinen tekopyhissä retriiteissään kärsii kärsii sen kenties koskaan saavuttamattoman kirkkaan kruunun toivossa.

Tunnustakaa inhimmillisyys.Kaikki te,puolin ja toisin.Ja antakaa inhimmillisyydelle oikeus.

Jos tilastot ovat yksittäiselle röökaajalle vitsi eikä hänellä ole kykyä empaattiseen ajatteluun, niin sille minä en mahda mitään.

En oikein ymmärrä miten grillatut makkarat tähän liittyvät? Kyllä karsinogeenejä löytyy grillatusta ruoasta, perunalastuista, ranskanperunoista ja ties mistä, mutta puhumme nyt tupakoinnista, eivätkä sen haitalliset vaikutukset häviä mihinkään, vaikka useat paistetut/grillatut elintarvikkeet sisältävätkin karsinogeenejä. Ja olen eri mieltä siitä, ettei elintarvikkeiden karsinogeeneihin kiinnitetä huomiota: unohditko jo muutaman vuoden takaisen akryyliamidikohun? Muutenkin sinun kommenttisi on pelkkää viisastelua, koska "unohdat" kaikki muut tupakoinnin terveydelliset ja ympäristölliset haitat.

"Eläkää hetkessä", sanoo kapitalisti... On se kumma, kun et tunne etkä ole koskaan edes tavannut, ja alat latelemaan noita rikkiviisaita elämänohjeitasi. Ihmettelen sitäpaitsi kovasti, millä periaatteella tupakoitsija kutsuu minua tekopyhäksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä arvon nimimerkin mielestä on sitten sellainen asia, jonka puolesta älähtäminen ei ole tekopyhää, saati mitä hän itse tekee toisten hyväksi? Aasian katastrofin aikaan hymistiin, että on se niin tekopyhää alkaa yhtäkkiä anteliaaksi, ja jostain syystä havaitsen tässä saman kuvion toistuvan. Hiljennypä hetkeksi miettimään, kuka täällä on oikeasti tekopyhä.

Vaikka minulla on periaatteeni, ei se tee minusta vähemmän inhimillisempää tai vähemmän onnellista, päinvastoin! Nautintoja saa olla, mutta minä en saa mitään irti kaikki-mulle-ja-heti-periaatteella, se osoittaa ainoastaan äärimmäistä typeryyttä ja piittaamattomuutta.

Inhimillisyydestä puheenollen, onko sinun mielestäsi sitten inhimillistä tukea tietoisesti ylikansallisten tupakkayhtiöiden toimintaa, jotka suuntaavaat markkinoitansa kehitysmaihin piittaamatta ihmishengistä, ilmakehästä tai niistä tuhansista metsähehtaareista, jotka hakataan rikkaan plösön vaatiman hermosauhun takia polttopuuksi? Tahi myötäillä niitä omaa napaa töllääviä tupakoitsijoista, jotka saastuttavat omaa elinympäristöään ja hankaloittavat kaikkien muidenkin elämää?

• R.T
        Ad astra kirjoitti:

Jos tilastot ovat yksittäiselle röökaajalle vitsi eikä hänellä ole kykyä empaattiseen ajatteluun, niin sille minä en mahda mitään.

En oikein ymmärrä miten grillatut makkarat tähän liittyvät? Kyllä karsinogeenejä löytyy grillatusta ruoasta, perunalastuista, ranskanperunoista ja ties mistä, mutta puhumme nyt tupakoinnista, eivätkä sen haitalliset vaikutukset häviä mihinkään, vaikka useat paistetut/grillatut elintarvikkeet sisältävätkin karsinogeenejä. Ja olen eri mieltä siitä, ettei elintarvikkeiden karsinogeeneihin kiinnitetä huomiota: unohditko jo muutaman vuoden takaisen akryyliamidikohun? Muutenkin sinun kommenttisi on pelkkää viisastelua, koska "unohdat" kaikki muut tupakoinnin terveydelliset ja ympäristölliset haitat.

"Eläkää hetkessä", sanoo kapitalisti... On se kumma, kun et tunne etkä ole koskaan edes tavannut, ja alat latelemaan noita rikkiviisaita elämänohjeitasi. Ihmettelen sitäpaitsi kovasti, millä periaatteella tupakoitsija kutsuu minua tekopyhäksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä arvon nimimerkin mielestä on sitten sellainen asia, jonka puolesta älähtäminen ei ole tekopyhää, saati mitä hän itse tekee toisten hyväksi? Aasian katastrofin aikaan hymistiin, että on se niin tekopyhää alkaa yhtäkkiä anteliaaksi, ja jostain syystä havaitsen tässä saman kuvion toistuvan. Hiljennypä hetkeksi miettimään, kuka täällä on oikeasti tekopyhä.

Vaikka minulla on periaatteeni, ei se tee minusta vähemmän inhimillisempää tai vähemmän onnellista, päinvastoin! Nautintoja saa olla, mutta minä en saa mitään irti kaikki-mulle-ja-heti-periaatteella, se osoittaa ainoastaan äärimmäistä typeryyttä ja piittaamattomuutta.

Inhimillisyydestä puheenollen, onko sinun mielestäsi sitten inhimillistä tukea tietoisesti ylikansallisten tupakkayhtiöiden toimintaa, jotka suuntaavaat markkinoitansa kehitysmaihin piittaamatta ihmishengistä, ilmakehästä tai niistä tuhansista metsähehtaareista, jotka hakataan rikkaan plösön vaatiman hermosauhun takia polttopuuksi? Tahi myötäillä niitä omaa napaa töllääviä tupakoitsijoista, jotka saastuttavat omaa elinympäristöään ja hankaloittavat kaikkien muidenkin elämää?

Uskoakseni meillä ei kauheasti ole sanomista toisillemme.
        Mutta muutama juttu.Tokihan ruokien karsinogeeneistä puhutaan.Esimerkkinä tyhjä kohu parinvuoden takaa akryyliamideista.Mutta kuka puhuu ääneen grillimakkaroista?Ei kukaan,kun pitää vaahdota tupakasta.Paketillisesta makkaraa saadaan todella nuotiolla vapautumaan satojentuhansien savukkeiden edestä karsinogeenejä.Mutta mitä sitten,kunkin valinta hankkia tai olla hankkimatta tietoa.Kunkin(toisinaan myös minun) valinta on myös grillata.

Jos nyt lainaan tästä yhden kohdan tekstistäsi,niin saakin siihen jäädä kirjoitukseni tällä erää.

" Nautintoja saa olla, mutta minä en saa mitään irti kaikki-mulle-ja-heti-periaatteella, se osoittaa ainoastaan äärimmäistä typeryyttä ja piittaamattomuutta."
        -ensinnäkin kommentissasi toistuu se ikuinen inhimmillisyyden pyörän tuttu pyörähdys.Tavan jolla sinä et saavuta mitään sinä tuomitset ilman muuta vääränä.
        Ja muuten.Tuo kaikki-mulle-ja-heti korostus on vain trendikäs klisee.Sillä tuskin on mitään tekemistä tosi elämän kanssa.Omalla ei niin pitkäjänteisellä elämän tavallani minä olen ainakin tähän asti pysynyt suht onnellisena.Onneani ei vähennä se,että se on jonkun mielestä äärimmäisen typerää.
        En vain näe inhimmillisenä saati arvostettavana itsensä kanssa kilpailevaa,tässä ja nyt halujaan salpaavaa elämän tapaa.Mutta se voi sopia jollekkin,ja sen sallin.
        Olen vain ollut huomaavinani,että vanhuudessaan katkerimpia ihmisiä tulee niistä,jotka tekivät "niinkuin kuului" eivätkä niinkuin halusivat.

Vielä muuten loppuun....
        Tupakka tehtailu ei juurikaan syö mitään erityisen tärkeää puustoa,verrattuna vaikka siihen klassiseen lihatalouteen tai vaikkapa jättimäiseen paperiteollisuuteen.Elintärkeiden sademetsien hakkuun kanssa se ei suurissa määrin ole yhteydessä.Maat(Usa ja turkki) jotka kattavat ison siivun maailman tupakan tuotosta,eivät edes kasva sademetsää.

• Ad astra
        R.T kirjoitti:

Uskoakseni meillä ei kauheasti ole sanomista toisillemme.
        Mutta muutama juttu.Tokihan ruokien karsinogeeneistä puhutaan.Esimerkkinä tyhjä kohu parinvuoden takaa akryyliamideista.Mutta kuka puhuu ääneen grillimakkaroista?Ei kukaan,kun pitää vaahdota tupakasta.Paketillisesta makkaraa saadaan todella nuotiolla vapautumaan satojentuhansien savukkeiden edestä karsinogeenejä.Mutta mitä sitten,kunkin valinta hankkia tai olla hankkimatta tietoa.Kunkin(toisinaan myös minun) valinta on myös grillata.

Jos nyt lainaan tästä yhden kohdan tekstistäsi,niin saakin siihen jäädä kirjoitukseni tällä erää.

" Nautintoja saa olla, mutta minä en saa mitään irti kaikki-mulle-ja-heti-periaatteella, se osoittaa ainoastaan äärimmäistä typeryyttä ja piittaamattomuutta."
        -ensinnäkin kommentissasi toistuu se ikuinen inhimmillisyyden pyörän tuttu pyörähdys.Tavan jolla sinä et saavuta mitään sinä tuomitset ilman muuta vääränä.
        Ja muuten.Tuo kaikki-mulle-ja-heti korostus on vain trendikäs klisee.Sillä tuskin on mitään tekemistä tosi elämän kanssa.Omalla ei niin pitkäjänteisellä elämän tavallani minä olen ainakin tähän asti pysynyt suht onnellisena.Onneani ei vähennä se,että se on jonkun mielestä äärimmäisen typerää.
        En vain näe inhimmillisenä saati arvostettavana itsensä kanssa kilpailevaa,tässä ja nyt halujaan salpaavaa elämän tapaa.Mutta se voi sopia jollekkin,ja sen sallin.
        Olen vain ollut huomaavinani,että vanhuudessaan katkerimpia ihmisiä tulee niistä,jotka tekivät "niinkuin kuului" eivätkä niinkuin halusivat.

Vielä muuten loppuun....
        Tupakka tehtailu ei juurikaan syö mitään erityisen tärkeää puustoa,verrattuna vaikka siihen klassiseen lihatalouteen tai vaikkapa jättimäiseen paperiteollisuuteen.Elintärkeiden sademetsien hakkuun kanssa se ei suurissa määrin ole yhteydessä.Maat(Usa ja turkki) jotka kattavat ison siivun maailman tupakan tuotosta,eivät edes kasva sademetsää.

Saat jättää kirjoituksesi ihan mihin haluat, tämä on vapaa maa... Ei olisi tarvinnut vastata edelliseenkään viestiini, eikä tarvitse vastata nyttenkään, heippa! Minäkin lähden tästä kohta kesälaitumille, voitko uskoa, vieläpä nauttimaan elämästä. Ero meidän välillä vain on se, että minä en tarvitse syöpätikkua tai vastuutonta asennetta elämästä nauttimiseen, saan paljon enemmän iloa ja tyydystä puhtaasta luonnosta, läheisimpieni seurasta ja siitä tiedosta, etten omilla toimillani tietoisesti vahingoita muita ja ympäristöäni.

Grillimakkaroihin viitaten, en tiedä millä vuosikymmenellä olet koulusi käynyt, mutta kyllä koulutusjärjestelmä on mennyt sen verran eteenpäin, että ihme jos ei jo peruskoululainen tiedä mitään karsinogeeneistä. Mielestäni olisi erittäin outoa, jos tupakkavalistukseen käytetyt resurssit suunnattaisiin yhtäkkiä karsinogeenisten elintarvikkeiden haittojen korostamiseen, koska silloin ei kukaan uskaltaisi syödä enää yhtään mitään, ja se nyt ei kuitenkaan ole tavoitteena - tupakoinnin kitkeminen taas on toivottavaa.

---------------
        Tupakka tehtailu ei juurikaan syö mitään erityisen tärkeää puustoa,verrattuna vaikka siihen klassiseen lihatalouteen tai vaikkapa jättimäiseen paperiteollisuuteen.
        ---------------

Lihatalous eikä paperiteollisuus liity tähän. Minä suosin kalaa ja kasvisruokavaliota punaisen lihan sijaan ja älähtäisin tästäkin aiheesta jos tämä olisi oikea aika ja paikka siihen, mutta tämä ei ole. Juuri tuollainen puolusteleva asenne on älytöntä. Mikset samantien kippaa jätteitäsi järveen, kun eihän sillä mitään väliä ole, teollisuushan se suurin jätelähde kuitenkin on?

---------------
        Elintärkeiden sademetsien hakkuun kanssa se ei suurissa määrin ole yhteydessä.Maat(Usa ja turkki) jotka kattavat ison siivun maailman tupakan tuotosta,eivät edes kasva sademetsää.
        ---------------

Tarkalleen ottaen en ole maininnut sademetsiä, metsät joista puhun ovat pääasiassa kuivempien kasvillisuusvyöhykkeiden trooppisia metsiä. Tupakanlehtien kuivaamiseen tarvitaan polttopuuta, ja tätä polttopuuta varten tehdään todella suuria vuosittaisia hakkuita, puhutaan jopa miljoonista hehtaareista. Ongelmallisinta, kuten kaikissa muissakin hakkuissa, on se, että alueet jäävät erityisen alttiiksi eroosiolle eivätkä välttämättä kasva koskaan takaisin. Jos on pakko viljellä jotain, kaiken järjen mukaan se pitäisi olla ruokaviljaa eikä tupakkapensaita.

---------------
        Tavan jolla sinä et saavuta mitään sinä tuomitset ilman muuta vääränä.
        ---------------

Minä en tuomitse kenenkään eriäviä näkökulmia vääriksi, ellei näihin näkökulmiin liity selkeitä vääriä olettamuksia ja/tai eettisesti arveluttavia mielipiteitä. Olen myös valmis muuttamaan omia näkökantojani, jos joku erittäin hyvin ja perusteellisesti perustelee miksi minun pitäisi näin tehdä.

Mikään ei tapahdu sormia napauttamalla, mutta tavoitteet ovat saavutettavissa jos vain on valmis tekemään työtä niiden eteen. Jos alat tuomitsemaan arvojani ja asenteitani sen perusteella kuinka kiihkeästi niihin suhtaudun ja törkeästi väheksymään niitä olettamalla, että jokainen ympäristöänsä kunnioittava on kettutyttö ja trendipelle, niin syyllistyt itse juuri mainitsemaasi ennaltatuomitsemiseen. Toivoisin sinunkin harkitsevan sanojasi.

• R.T
        Ad astra kirjoitti:

Saat jättää kirjoituksesi ihan mihin haluat, tämä on vapaa maa... Ei olisi tarvinnut vastata edelliseenkään viestiini, eikä tarvitse vastata nyttenkään, heippa! Minäkin lähden tästä kohta kesälaitumille, voitko uskoa, vieläpä nauttimaan elämästä. Ero meidän välillä vain on se, että minä en tarvitse syöpätikkua tai vastuutonta asennetta elämästä nauttimiseen, saan paljon enemmän iloa ja tyydystä puhtaasta luonnosta, läheisimpieni seurasta ja siitä tiedosta, etten omilla toimillani tietoisesti vahingoita muita ja ympäristöäni.

Grillimakkaroihin viitaten, en tiedä millä vuosikymmenellä olet koulusi käynyt, mutta kyllä koulutusjärjestelmä on mennyt sen verran eteenpäin, että ihme jos ei jo peruskoululainen tiedä mitään karsinogeeneistä. Mielestäni olisi erittäin outoa, jos tupakkavalistukseen käytetyt resurssit suunnattaisiin yhtäkkiä karsinogeenisten elintarvikkeiden haittojen korostamiseen, koska silloin ei kukaan uskaltaisi syödä enää yhtään mitään, ja se nyt ei kuitenkaan ole tavoitteena - tupakoinnin kitkeminen taas on toivottavaa.

---------------
        Tupakka tehtailu ei juurikaan syö mitään erityisen tärkeää puustoa,verrattuna vaikka siihen klassiseen lihatalouteen tai vaikkapa jättimäiseen paperiteollisuuteen.
        ---------------

Lihatalous eikä paperiteollisuus liity tähän. Minä suosin kalaa ja kasvisruokavaliota punaisen lihan sijaan ja älähtäisin tästäkin aiheesta jos tämä olisi oikea aika ja paikka siihen, mutta tämä ei ole. Juuri tuollainen puolusteleva asenne on älytöntä. Mikset samantien kippaa jätteitäsi järveen, kun eihän sillä mitään väliä ole, teollisuushan se suurin jätelähde kuitenkin on?

---------------
        Elintärkeiden sademetsien hakkuun kanssa se ei suurissa määrin ole yhteydessä.Maat(Usa ja turkki) jotka kattavat ison siivun maailman tupakan tuotosta,eivät edes kasva sademetsää.
        ---------------

Tarkalleen ottaen en ole maininnut sademetsiä, metsät joista puhun ovat pääasiassa kuivempien kasvillisuusvyöhykkeiden trooppisia metsiä. Tupakanlehtien kuivaamiseen tarvitaan polttopuuta, ja tätä polttopuuta varten tehdään todella suuria vuosittaisia hakkuita, puhutaan jopa miljoonista hehtaareista. Ongelmallisinta, kuten kaikissa muissakin hakkuissa, on se, että alueet jäävät erityisen alttiiksi eroosiolle eivätkä välttämättä kasva koskaan takaisin. Jos on pakko viljellä jotain, kaiken järjen mukaan se pitäisi olla ruokaviljaa eikä tupakkapensaita.

---------------
        Tavan jolla sinä et saavuta mitään sinä tuomitset ilman muuta vääränä.
        ---------------

Minä en tuomitse kenenkään eriäviä näkökulmia vääriksi, ellei näihin näkökulmiin liity selkeitä vääriä olettamuksia ja/tai eettisesti arveluttavia mielipiteitä. Olen myös valmis muuttamaan omia näkökantojani, jos joku erittäin hyvin ja perusteellisesti perustelee miksi minun pitäisi näin tehdä.

Mikään ei tapahdu sormia napauttamalla, mutta tavoitteet ovat saavutettavissa jos vain on valmis tekemään työtä niiden eteen. Jos alat tuomitsemaan arvojani ja asenteitani sen perusteella kuinka kiihkeästi niihin suhtaudun ja törkeästi väheksymään niitä olettamalla, että jokainen ympäristöänsä kunnioittava on kettutyttö ja trendipelle, niin syyllistyt itse juuri mainitsemaasi ennaltatuomitsemiseen. Toivoisin sinunkin harkitsevan sanojasi.

" Minä en tuomitse kenenkään eriäviä näkökulmia vääriksi, ellei näihin näkökulmiin liity selkeitä vääriä olettamuksia ja/tai eettisesti arveluttavia mielipiteitä."
        -mielestäni on suuri epäsuhta siinä,kuinka paljon tupakan demonisoimiseen käytetään resursseja verrattuna moniin eettisesti arveluttavampien seikkojen jäädessä vaille huomiota.
        Itse en edellytä yhteiskunnan taholta minkään asian/tuotteen demonisoimista.Ihminen tehköön valintansa.Ihmiskunta saa aina ansaitsemansa ympäristön valintojensa seurauksena.
        Siinä olet kyllä oikeassa että eettisesti hyvin hyvin vähän kyseenalainen juttu ei muutu paremmaksi luettelemalla suurempia ongelmia.

" Jos alat tuomitsemaan arvojani ja asenteitani sen perusteella kuinka kiihkeästi niihin suhtaudun ja törkeästi väheksymään niitä olettamalla, että jokainen ympäristöänsä kunnioittava on kettutyttö ja trendipelle, niin syyllistyt itse juuri mainitsemaasi ennaltatuomitsemiseen. "
        -itse tuomitset näemmä kettutytöt ja trendipellet siinä määrin,ettet halua tulla luetuksi heihin?
        No asiaan.En missään nimessä halveksi asenteitasi tai arvojasi sinänsä.Mutta sain sen kuvan,että suhtaudut ympäristöarvoihin(esimerkiksi juuri tupakan viljelyn tiimoilta)niin vakavalla kiihkolla,että saman soisi pätevän muillakin elämän alueilla (okei,tämä on TUPAKKA PALSTA,se ymmärretään),kuten mainituissa teollisuuden haaroissa paperista lihatalouteen ja niiden kautta yksityis autoiluun,koska ne kuitenkin ovat ympäristön kannalta vakavempi juttu.Pahoin pelkään vain että asennoituminen tupakkaan suurena hirviönä nykyään jo lähtökohtaisesti sumentaa monen tajunnan (en nyt välttämättä tarkoita sinua) tarkasteltaessa vaikkapa sen aiheuttamia ympäristöhaittoja,ettei nähdä enää nenäänsä pidemmälle ajettaessa omalla autolla "pyhään sotaan" nikotiiniperkelehirviökapitalisteja vastaan heiluttelemaan 2-kerrospäällystetystä LWC-paperista tehtyjä kylttejä.

Muuten.Kun tuli puhe arvoista.Itse en juurikaan tunnusta "arvoja".Ne ajavat pienen ihmisen itseään vastaan.Lyhyemmän ja pidemmän aikavälin halut ovat arvojani.Koskaan ei voi eilen tietää mitä huomenna haluaa.Toki arvojen varaan voi koittaa rakentaa hataraa suunnitelmaa siitä minkälaisen elämän elää.

Ruoasta kun tuli muuten puhe,niin itse elän lähes täysin kasvisruokavaliolla.Kalaan en koske tikullakaan.Kyse ei ole arvosta,pikemminkin mieltymyksestä ja siitä,että tulee fyysisesti hyvä olo,ihan lyhyellä tähtäimelläkin.
        En kylläkään ole puritaani lihan suhteen (saatanan pahan makuisen maidon suhteen kyllä lähes olen).Jos siltä tuntuu,niin syön.Sitä tapahtuu toisinaan.Yleensä kevät auringon aikoihin.Esimerkiksi muutama päivä sitten kävin grillaamassa makkaraa sessiossa,jossa arvioni mukaan lähti karsinogeenejä sen vähintään 100 000 savukkeen verran.

Jutusta ei tullutkaan kovin lyhyt.Hyvää viikonloppua.

• kaikkea sitä kuulee kun van...

Elämästä ilman KEUHKOJA ei ole kovin helppo nauttia, vai mitä?!? Olitko oikein tosissasi, vai oliko tarkoitus vain provosoida käyntiin keskustelua aiheesta? Olen varma, että mielenterveydelliset ja muut sisäiset syyt ajavat ihmisiä moiseen itsetuhoiseen käytökseen kemiallisen riippuvuuden ohella, eikö?Välittäkää itsestänne ja toisistanne, syökää porkkanoita :)

• Masu11111

Fiksu kaveri

• Anonyymi

Kyllähä sä löydät vittu kaiken maailman vaarallisia kemikaaleja mistä vaa jos vaa haluut ne nyt vaa on halunnu ottaa sen röökin nyt kunno silmätikuks ja seuraavaks kaljan juonti tappaa ku röökiaski on saatu maksaa puol miljoonaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5663
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3528
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2301
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1723
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1607
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1447
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1325
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe