Kun ei ole nälkä.

Anonyymi-ap

Onko teillä muilla ikäisilläni, että tulee syötyä paljon vähemmän, kuin esim 75 -vuotiaana. Tarjolla on hyvää kumppanin tekemää ruokaa ja jääkaapissa kaikenlaista.
Aamupalalla syön leipää, teetä tms. Terveellinen hyvä päiväruoka n klo 13.00 . Sitten saattaa mennä ihan iltaan saakka ,ettei ole nälän tunnetta. Illalla sitten ennen nukkumaan menoa tulee syötyä sämpylää /ruisleipää päällysteillä.
Olen normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa lähes joka päivä. Laihtunut en ole.
Kumppani syö ja juo kahvia iltapäivällä parikin kertaa. Hän on myös hoikka.

12

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo syöminen riittää hyvin vähän kuluttavalle vanhukselle. Turha huolestua.

    • Anonyymi

      Joooo ei ole nälkä ja kaikki ruuat on alkanu inhottamaan,
      aamuisin syön vielä munakasta mutta sen jälkeen kaikki muu ruoka onki hankalaa kun mikään ei maistu, ennen söin paljon herkku voileipiä kaikilla lisukkeilla, nyt ei leipäkää maistu yhtää.

    • Anonyymi

      Syöminen lisääntyy ja paino laskee.
      Normaalin kotiruuan lisäksi varmistan suojaravinteiden ja proteiinin riittävän saannin.
      Lisäksi mussutan päivittäin pähkinöitä, täytekeksejä, suklaata, hillopullia, kuivakakkua yms. Salaattikastikettakin terästän juoksevalla hunajalla jota imeytän myös vesirinkelin puolikkaisiini joita popsin maidon (rasvattoman) kera.
      14 vuodessa on painoni laskenut noin 15 kiloa vauhdittuen vuosien kertymisen myötä.
      Jokunen päivä sitten kävin avaamassa yhteyden henkilökohtaiseen hoitajaan ajatuksella tarkistaa olisiko jonkin sortin syöpä syyllinen.

      • Anonyymi

        Tuo mitä syöt lisäksi on outoa ja todella epäterveellistä.
        Miten on diabetes? Pissattaako ja janottaako kovasti?
        Minä syön liikaa vaalea leipää. Likaa hiilihydraatteja jotka tarvitsee eniten insuliinia. Rasva ja proteiini tekevät kylläiseksi. Ei tule nälän tarvetta syödä.
        Elämä stressaa se on syy syömissäni. Asioita ei saa tehtyä ja kertyy huolta. Voimat ei riitä ja sairaudet,kivut vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mitä syöt lisäksi on outoa ja todella epäterveellistä.
        Miten on diabetes? Pissattaako ja janottaako kovasti?
        Minä syön liikaa vaalea leipää. Likaa hiilihydraatteja jotka tarvitsee eniten insuliinia. Rasva ja proteiini tekevät kylläiseksi. Ei tule nälän tarvetta syödä.
        Elämä stressaa se on syy syömissäni. Asioita ei saa tehtyä ja kertyy huolta. Voimat ei riitä ja sairaudet,kivut vaivaa.

        En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta diabetekseen tosiaan kuuluu selittämätön laihtuminen. Minullakin laihtumista, janon tunnetta ja WC:ssä ravaamista, välillä väsyttää (olen vielä reilusti alle 80-v). Olen itsekin miettinyt diabeteksen mahdollisuutta, kai täytyy tutkituttaa itsensä. Ruokahalu minulla erinomainen, ja nyt talvella on tullut herkuteltua paljon, yleensä olen suhteellisen terveellisesti syönyt,.myös viikoittain kunto- ja hyöty liikuntaa. Kyllä se diabetes periaatteessa voi tulla keneen vaan, elämäntavoistakin riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mitä syöt lisäksi on outoa ja todella epäterveellistä.
        Miten on diabetes? Pissattaako ja janottaako kovasti?
        Minä syön liikaa vaalea leipää. Likaa hiilihydraatteja jotka tarvitsee eniten insuliinia. Rasva ja proteiini tekevät kylläiseksi. Ei tule nälän tarvetta syödä.
        Elämä stressaa se on syy syömissäni. Asioita ei saa tehtyä ja kertyy huolta. Voimat ei riitä ja sairaudet,kivut vaivaa.

        Näivettyminen näkyy ainoastaan vaakalukemissa ja punttikilojen vähenemisenä.
        Ei mitään outoja ilmiöitä jos sellaisena ei pidetä tämän ikäisen ukon heräämistä hiekkalaatikolle pari kertaa viikossa. Nuo tapahtuvat valtaosin aamuisin klo 5 - 6 välillä ja jatkan unia. Joskus hälytys osuu unien keskiseen aikaan klo +-3:n tienoisiin.
        En keksi muuta stressin aihetta kuin odotukseni kutsua parikymmentä vuotta sitten tehdyn kaihileikkauksen toisen silmän keinomykiön uudelleen kiinnitykseen.
        Olen typistynyt 176cm -> 172cm ja näivettynyt 94,5kg -> 78kg.
        Heikentynyt muistini pyöristi lukeman 15 kiloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näivettyminen näkyy ainoastaan vaakalukemissa ja punttikilojen vähenemisenä.
        Ei mitään outoja ilmiöitä jos sellaisena ei pidetä tämän ikäisen ukon heräämistä hiekkalaatikolle pari kertaa viikossa. Nuo tapahtuvat valtaosin aamuisin klo 5 - 6 välillä ja jatkan unia. Joskus hälytys osuu unien keskiseen aikaan klo -3:n tienoisiin.
        En keksi muuta stressin aihetta kuin odotukseni kutsua parikymmentä vuotta sitten tehdyn kaihileikkauksen toisen silmän keinomykiön uudelleen kiinnitykseen.
        Olen typistynyt 176cm -> 172cm ja näivettynyt 94,5kg -> 78kg.
        Heikentynyt muistini pyöristi lukeman 15 kiloon.

        "hiekkalaatikolle pari kertaa viikossa."???

        Kyllä minä herään kolme kertaa yössä.


    • Anonyymi

      Lisää ehdottomasti välipaloja.

    • Anonyymi

      Ruokahalu saattaa vähetä iän myötä ja luulee, että kun ei ole nälkä,
      ei tarvitse ravintoa. Luulo voi olla väärä.

    • Anonyymi

      Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän tarttee ruokaa. Äminä mielestöni syön hyvin mutta huomaan että ei tarvitse ostaa ruokaa niin usein kun vielä 10 vuottaaitten aina löytyy jääkaapista jotain syötävää , niin ei ollut ennen
      Muista työvuosistaan kun yksi poltilas söi ainoastaan yhden perunan voinapin kanssa eikä mitään sen kanssa ja silti oli pirteänä siis tämä oli hänen päivällinen. Aamuisin otti teetä ja juusto leivän ja välipalaksi omenan hän oli sata vuotias . Me pelättiin että hän kuolee nälkään ja yritettiin. Mielistellä kaikella tavalla että ottaisi vaikka kalaa tai kanaa että saisi proteiineja, vaan ei auttanut. Sitten hänen poikansa sanoi että ei tarvitse huolehtia niin hän tekee kotonakin ja on kauan tehnyt . Oli pirteä mummeli taisi elää reserveillä.

    • Anonyymi

      Alottaja ei ole laihtunut, ei ole diabetestä ( mittari on tietty kotona, ne on edullisia) ja liikuntaa tulee harrastettua 3-5 pnä viikossa hyvin.

    • Anonyymi

      Itselläni ollut noita kausia, mutta kun ne menee ohitse niin sitä syö taas enemmän.
      Joskus vaan ei ruoka maistu , nälän tunne puuttuu. Mutta jos sitä kestää kauan niin alkaa laihtumaan .
      Sanovat että makuaistitkin muuttuu ajan kanssa .
      Muistan yhden vanhan tädin 99 vuotiaan , söi kaksi kertaa päivässä keitetyn perunan voin kanssa , ja kun yritettiin sanoa että tarvitsee hieman muutakin niin hän sanoi että tietää itse miten syö ja aikoo elää 100 vuotiaaksi näillä ruokatavoilla . Kuulin myöhemmin että niin kävi myös ehti täyttää 100 vuotta ennen kun kuoli . Nainen oli han täysissä voimissaan niin psyykkisesti kun fyysisestikkin . Siis kuoli vanhuuttaan

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe