Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä, kun oikeesti tiedä mitä tarkoittaa lanssi? Monesti oon nähnyt kyseisen sanan täällä.Auttakaa, ihmistä joka ei tiedä sanan merkitystä :)
lanssi?
4
2327
Vastaukset
- alaa seurannut
Lanssi on tietysti sama kuin amppari tai ambulanssi. Että se siitä.
- Anonyymi
Puutavaran linssi
- Anonyymi
Lanssi on puutavaran lastausalue, keräyspaikka tai vastaava.
Ambulanssista sanotaan " lanssi ", mutta se on slangisanastoa.- Anonyymi
Eiköhän se ole ihan slangisana sitten molemmissa. Jos virallinen termi nyt on vaikka se puutavaran lastausalue ja sitä sanotaan lanssiksi, niin silloinhan se on siinäkin yhteydessä slangia. Ja jos katsot tätä kontekstia, missä tätä asiaa kysytään, niin eiköhän kyse kuitenkin ole ambulanssista. Ei tarvitse sekoittaa mitään puualan slangia sote puolen keskusteluihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836329
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj534522- 764277
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563327Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263068Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72737- 352376
- 2042181
- 462026