Mitä olet karsinut työttömänä?

Anonyymi-ap

Ei autoa, ei älypuhelinta, ei matkustelua, ei baareja, ei ravintolota, ei tupakkaa, ei alkoholia, ei maksullisia harrastuksia (kuntosali, uinti, elokuvissa käynti ym.)

Kaikesta mahdollisesta on tullut karsittua ja ruuassa joutuu jatkossa varmaan entistä enemmän pihistelemään.

44

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei autoa, ei matkustelua, ei ravintoloita/baareja (tupakkaa en ole ennenkään käyttänyt) ja näiden lisäksi olen joutunut säästämään ruassa ja juomissa, vaatteissa, kampaajalla käynnissä, huonekaluissa ja muuttamalla halvempaan asuntoon.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­y­­m­­­f­o­­­m­­­a­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­N­­y­­­m­f­o­­­m­­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En mitään. Enkä tupakoi enkä omista autoa mutta muihin mainitsemiisi ~587 riittää ihan mukavasti joskin baariia ennen pitää pohjustaa hyvin ettei viittä juomaa enempää tule usein juotua pubissa.

      • Anonyymi

        Lisäys:netistä en maksa mitään ja puhelimessa pre-paid liittymä.


    • Anonyymi

      baarit ja matkustelut on karsittu pois samoin myös suurten ostosten hankinnat....

      auto on kun se on täysin välttämätön..

    • Anonyymi

      kuntosalia ja uintia nyt ei ehkä tarvi karsia kun työtön saa alennukset ainakin uintiin ja kuntosaliin löytyy myös edullisempia paikkoja...itse maksan 2,5 euron kertamaksua ja olisi tiedossa myös halvempi urheilutalon treenihuone jossa olisi vapaat painot..

      rukailusta ja maksulliset tapahtumat on karsittu pois ,samoin lehdet,jäsenmaksut.. merkkivaatteita onneksi en tarvi joten vaatekulut on aika vaatimattomat eikä ole kalliita harrastuksia

    • Anonyymi

      itseäni harmittaa juurio autoilussa nämä kalliit huollot,verot ja polttoaineet..

      siksi ostin sähköauton kun se on työttömälle halvempi ylläpitää

    • Anonyymi

      Vanha tönö korvessa riittää, muuta en tarvitse.

    • Anonyymi

      Työttömänä säästää, kun ei ole jatkuvia matkakuluja, niin voi sitten silloin tällöin tehdä jonkun pitemmän matkan, On myös aikaa kierrellä kirpputoreilla ja valmistaa itse edullisia ruokia, kun ei ole mitään kiirettä. Autoa minulla ei ole koskaan ollut, baareissa tai edes ruokaravintoloissa en käynyt silloinkaan, kun jouduin vielä käymään töissä, en olisi mitenkään edes jaksanut, saatika kuntoilla. Nyt on aikaa leppoisalle uinnille.

    • Anonyymi

      Pikku hiljaa on joutunut omaa 'elintasoa' alentamaan..
      Esim.
      Ennen pitkän työmatkan ajeluihin oli 5-vuotta 'uus auto'. Duunien loputtua nytten on rippikouluiän ylittänyt autonrämä, tosin eipähän kerry paljoa kilsoja enää.
      Ja..
      Veikkauksen peleissä oon siirtynyt porukkapelaamiseen, se kun mahdollistaa mukanaolon minimaalisella 1,-eurolla per kierros.

    • Anonyymi

      Työttömänä on tullut nyt kokeiltua erilaisia epätoivoisia rikastumiskeinoja kuten veikkaus pelit.....ehkä se iso voitto tulee minun kohdalle.

      Ja in ainakin hieman jännitystä ja tulevaisuuden toivoa kun veikkaa..ilman veikkausta ei olisi sitäkään..ja sitä tämä. Hallitus yrittää estää

      • Anonyymi

        Mäkin olen nykyisin pistänyt parilla eurolla veikkausta vetämään, ei ole tärpännyt. Joskus aikoinaan tullut lotossa pikkusen enemmän, jolla pystyi laskuja makselemaan. Aina se joku voittaa, ehkä joku kerta tulis isompi summa kohdalle. Ei ole muuta mahdollisuutta tienata


    • Anonyymi

      Mulla on iänvanha puhelin, pakko kohta uusia, ei älypuhelin. Tabletti käytössä, sekin jo vanha ja voitettu aikoinaan muutaman euron tekstiviestiarvasta, ei olis ollut vara itse ostaa. Vaatteita ei tule ostettua usein, viimeksi hautajaisiin puseron ostin, oli vanha jakku ja housut. Ei ole harrastuksia. En juo alkoholia, en onneks tupakoi. Ruokakaupassa käyn kerran viikossa, ostan halvinta ja alennuksesta ja teen ruokaa itse, useammaksi päiväksi kerrallaan. Ainoa mihin nyt on enempi rahaa mennyt, on sairastaminen, olen kelan sairauspäivärahalla, en voi hakea työtä, joten siks. Tympäisee, tulee kuluja lisääkin leikkauksen ja sairaalassaolon takia, ei muuten tule kuntoon. Ja veikkaan ettei hallituksen ja Orpon toimesta ole jatkossakaan mahdollisuutta työllistyä mihinkään. Ei ne työllistymistä ole parantamassa vaan leikkaavat kaikesta.

    • Anonyymi

      Viinaa olisi kyllä kaapit täynnä mutta kaikkien yllätykseksi en kuitenkaan ole viinaa läteäävä juoppo vaikka työtön olenkin...

      Aikoinaan työelämässä tuli kaikenlaisia lahjuspulloja. Konjakki ja viinipullojen muodossa jotka kerrytti melkoisen viinavaraston..

      Voisiko nuo myydä netissä....laadukkaita konjakkeja olisi toistakymmentä pulloa.

      • Anonyymi

        Kerro missä, mullakin olis kallis viini myydä ?


    • Anonyymi

      Maksullisissa käynti jäänyt vähemmälle.

      • Anonyymi

        Nykyisen syyhytilanteen aikana ei just nyt kannatakaan kastaa kumilla suojattua kärkeä maksulliseen lihaan eikä välttämättä edes ilmaiseen tuntemattomaan.


    • Anonyymi

      Internet on mennyt poikki jo kauan sitten. Kirjastossa on koneet ja yhteydet, niin mitä niitä kotiin ostamaan. Tupakointi loppui jo toissavuosikymmenellä. Leivänpaahtimen myin. Kahvinkeitin hajosi, niin olen sitten ilman.

      • Anonyymi

        Onko jotenkin hauskaa kirjoitella paskaa. Työttömyys on vakava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotenkin hauskaa kirjoitella paskaa. Työttömyys on vakava asia.

        "Työttömyys on vakava asia."

        Ei ole. Köyhyys on vakava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotenkin hauskaa kirjoitella paskaa. Työttömyys on vakava asia.

        Niinpä. Aikoinaan joutui paperilomakkeeseen kirjoittamaan joka työttömyyspäivän kohdalle työtön, ei jäänyt asia epäselväksi. Nykyään netin kautta täytät lapun merkkaat päivämäärät minkä olet työttömänä ollut, ei tarvi kirjoittaa joka päivän kohdalle sanaa työtön. Ennen piti mennä paikan päälle työkkärintätiä tapaamaan, eikä ne tapaamiset mukavia ollut, täti mulkoili pöydän toiselta puolelta ja pisti kuittauksen lappuun ja uuden päivämäärän siihen, tuo asenne kannusti hakemaan enempi itse töihin ja koulutuksiin ettei vaan tarvinnut liikaa vaivata työkkärintätiä.
        Kuinka paljon lisää meitä työttömiä tulee hallituksen toiminta-aikana ja kuinka paljon lisää syyllistetään työttömyydestä eli hallitus haukkuu miten turhia ihmisiä olemme ja ollaan yhtä ei-toivottuja henkilöitä kuin muutkin huonompiosaiset,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotenkin hauskaa kirjoitella paskaa. Työttömyys on vakava asia.

        En osaa sanoa, onko paskan kirjoittaminen hauskaa. Itse kirjoitin vain tosiasioita.


    • Anonyymi

      Nettiä jaksat ainakin paukuttaa, veikkaan ihan kotona ja maksullisen liittymän kautta.
      Kyllä sulla puhelinkin löytyy ja suurin osa mitä luettelit.
      Mene hoitoon.

      • Anonyymi

        Mietippä sitä, ett nykyään työkkäriasiat hoidetaan enimmäkseen netissä ja puhelimitse, ei enää mennä sinne paikan päälle ilmoittautumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietippä sitä, ett nykyään työkkäriasiat hoidetaan enimmäkseen netissä ja puhelimitse, ei enää mennä sinne paikan päälle ilmoittautumaan.

        Mitä miettimistä siinä on??!!!


      • Anonyymi

        Niinhän aloittaja sanoi, että vanha tietokone löytyy. Ei netin käyttämiseen puhelinta vaadita.

        Olet ilmeisesti itse todellisuushoidon tarpeessa.


    • Anonyymi

      Bisse ja kukkaa hyvää sapuskaa

    • Anonyymi

      Parempi kun ei kerro mitään, kateelliset kamppaavat.

    • Anonyymi

      Ei mitään hätää ihan mukavasti menee edelleen ja viikonloppuna baanalle.

    • Anonyymi

      Ei bussilippuja

      • Anonyymi

        Mulla on pakosta ollut bussikortti, ei muuten ole voinut kulkea kaupunkiin asioille ja tulee halvemmaksi kuin maksaa joka kulkemista erikseen. Jos pystyn, aion jatkossa liikkua polkupyörällä, tulee halvemmaksi. Valtio ei vielä verota pyöräilystä


      • Anonyymi

        Juu, itse kävelen yleensä alle 4 km matkat ja ajan polkupyörällä +4 km ja 25 km väliset matkat.


    • Anonyymi

      Miksi rikkaille pitää järkätä huvia ja vahingoniloa kurjuuden esittelyllä?
      Kukaan ei välitä eikä riennä auttamaan joten parasta olla hiljaa.

    • Anonyymi

      En ole karsinut mitään. Tosin vasta pari kuukautta työttömänä. Laskeskelin että melkeinpä kaikki rahat mitä töistä tienasin meni siihen että kävi töissä, joten plus miinus nolla. Sitä vaan ihmettelen miten on maailma päälle kolme vuosikymmentä kestäneen uran aikana muuttunut. Uraputkessa sitä ei ole oikein kerrnnyt edes huomaamaan. Työmarkkinatilanne varsinkin mennyt kummalliseksi. Ennen kyllä sai suorastaan valita mihin meni töihin ja joka paikkaan pääsi. Nyt saa rustata mitä hienompia hakemuksia ja silti on hirveän taistelun takana päästä edes haastatteluun. Väkisinkin nousee kysymys, kuka tämän maan pilasi ja miksi?

      • Anonyymi

        Oletko huomannut, että kolmen vuosikymmenen uraputkesi aikana, sinä olet vantentunut 30 vuotta. Työpaikan löytäminen viis-kuuskymppisenä on "hieman" vaikeampaa kuin kolmekymppisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että kolmen vuosikymmenen uraputkesi aikana, sinä olet vantentunut 30 vuotta. Työpaikan löytäminen viis-kuuskymppisenä on "hieman" vaikeampaa kuin kolmekymppisenä.

        55v. kun täyttää, niin, sekunti siitä eteenpäin ja on lähempänä 60v. ja työnsaanti ja luokittelu viranomaisten puolelta lisääntyy selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että kolmen vuosikymmenen uraputkesi aikana, sinä olet vantentunut 30 vuotta. Työpaikan löytäminen viis-kuuskymppisenä on "hieman" vaikeampaa kuin kolmekymppisenä.

        Vedä nyt vittu päähäs. Suomi on maailman röyhkeimpien ja itsekkäimpien eläkeläisten maa jotka ovat käytännössä jo nyt pilanneet koko Suomen tulevaisuuden ahneudellaan, narsismillaan ja absoluutisella itsekkyydellään.

        Suomen työelämä suosii eläkeläisiä kroisoksia jotka eivät oikeasti tarvitse mitään.

        Nuoret syykkaavan roskiksia ja nukkuvat rappukäytävässä. Ja nämä meidän kusipää seniorit ilkkuvat vahingoniloisina nuorten hätää katsellessaan samalla kun suunnittelevat taas seuraavaa thaimaan reissuaan.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010343305.html

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/elakelaiset-tienaavat-suomessa-nyt-enemman-kuin-nuoret/349248e9-f6d3-32f3-b521-07c6fdbdaf78

        Mikään ei ole kuvottavampi olento kuin suomalainen eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä nyt vittu päähäs. Suomi on maailman röyhkeimpien ja itsekkäimpien eläkeläisten maa jotka ovat käytännössä jo nyt pilanneet koko Suomen tulevaisuuden ahneudellaan, narsismillaan ja absoluutisella itsekkyydellään.

        Suomen työelämä suosii eläkeläisiä kroisoksia jotka eivät oikeasti tarvitse mitään.

        Nuoret syykkaavan roskiksia ja nukkuvat rappukäytävässä. Ja nämä meidän kusipää seniorit ilkkuvat vahingoniloisina nuorten hätää katsellessaan samalla kun suunnittelevat taas seuraavaa thaimaan reissuaan.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010343305.html

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/elakelaiset-tienaavat-suomessa-nyt-enemman-kuin-nuoret/349248e9-f6d3-32f3-b521-07c6fdbdaf78

        Mikään ei ole kuvottavampi olento kuin suomalainen eläkeläinen.

        Suurten ikäluokkien pitäisi tehdä joukkoitsemurha. He ovat suurin rasite suomen yhteiskunnalle. He ovat syy siihen miksi Suomi on tässä jamassa missä se on nyt. He ovat syyllisiä siihen että nuorempien sukupolvien mahdollisuudet on pilattu. He ovat syy siihen miksi Suomessa ei ole ollut talouskasvua aikoihin koska tämä paskasakki sukupolvi pilasi työelämän perustuksiaan myöten.


    • Anonyymi

      Kaiken minkä voi karsia kuolematta.

      Siltikään en tule toimeen.

      Elän kokonaan toimeentulotuen varassa. Joudun asumaan kohtuurajan ylittävässä asunnossa koska en saanut hakemuksista huolimatta kohtuurajan täyttävää asuntoa koska niitä ei ole. Myös muuttaminen oli sen verran pelottava kokemus viimeksi että kynnyskin alkaa ajattelemaan seuraavaa muuttoa pelottaa. Kela ei päivät kohtuurajojaan joten kohtuu rajan täyttäviä asuntoja EI OLE OLEMASSA. En voi luottaa siihen että kela tai sosiaalitoimi tulee muuttokustannuksissa ja vakuuksissa vastaan. Viimeksi ei tullut kohtuurajan ylittävän vuokran takia. Oli vähällä etten joutunut taivasalle. SE OLI IHAN HELVETIN PELOTTAVAA. Kaikki sosiaalisessa verkostossani ovat samassa tilanteessa kuin itse olen joten ei ole ketään joka voisi auttaa. Yli menevä vuokran osuus vähennetään perusosasta. Menoja vuokran, veden, kotivakuutuksen ja sähkön lisäksi on ainoastaan netti ja puhelinlasku, sekä luottolaskun lyhennys.

      Elämäni olen elänyt kuin nunna. Olen lainkuuliainen tunnollinen ihminen. Käytös kymppi koulussa. En polta, alkoholia juon kohtuudella. Uskovaisen kasvatuksen saanut hyvin kasvatettu kiltti tyttö.

      Tämä järjestelmä on läpimätä. Suomessa julkisen vallan toiminta perustuu kiusaamiseen ja tavallisten ihmisten elämän tavalliseen hankaloittamiseen. Aivan normaaleita tavallisia ihmisiä pelataan asunnottomiksi. Viimeisimmän muuttohelvetin yhteydessä tuntui kuin Kelan ja sosiaalitoimen kanssa asioiminen olisi ollut heidän puoleltaan tahallista junailua, jossa minua kaikin keinoin yritettiin pelata asunnottomaksi kadulle. Ei lainkaan tuntunut siltä, että sosiaaliturva järjestelmän tavoite on auttaa ihmisiä hädässä, vaan päinvastoin. Tuntui koko ajan että minua yritetään rangaista ja kasvattaa jostakin leväperäisestä elämäntavastani kun en muka viitsi huolehtia asioistani koska olen sosiaaliturvasta riippuvainen.

      Hyvin konkreettisen hädän hetkellä, todellisen asunottomuuden uhan keskellä minua kohdeltiin kuin paskaa. Joidenkin virkailijoiden kohdalla vaikutti kun olisivat olleet vahingon iloisia, toisten kohdalla tarjottiin myötätuntoa ja pahoitteluita kun eivät voi auttaa.

      Töihin en ole kelvannut, palkkaa ei makseta, minun on leimattu ties miksi moniongelmaiseksi vain siksi koska työnantajat eivät koe huutavasta tyävoimapulastaan huolimatta tarvetta palkata työttömiä normaaleita ihmisiä töihin.

      Suomi on kiusaajien maa koska suomalaiset ihmiset ovat kiusaajia. Tämä näkyy myös politiikassa jota tässä maassa on tehty ja myös julkisen vallan toimintatavoissa.

      Olen hoitanut aina asiani tunnollisesti. Ei velkaa, ei luotto häiriöitä, ei henkilökohtaisia ongelmia. Silti minut on syrjäytetty yhteiskunnasta ja tie normaaliin elämään on nostettu pystyyn. Olen alkanut todella inhota sulema ja suomalaisia ihmisiä. Muuttaisin todennäköisesti tästä kiusaajien persereiästä pois jonnekin kaukaiseen maahan jossa kaikki on paremmin. Mutta valitettavasti minulla ei ole varaa muuttaa edes saman kaupungin sisällä toiseen vuokra- asuntoon.

      Lottovoitto Suomi on tarjonnut minulle loppuelämän kestävän ruokajonossa värjöttelyn, olemattoman tulevaisuuden ja elämättömän elämän.

      Ja sitten Suomi toitottaa kuin Kim Jong un että olen elämäni Suomelle velkaa. Korviani myöten jostakin kiitollisudenveloissa.

      • Anonyymi

        Sanottakoon vielä että ihan kantasuomalainen olen. Suomalaisena, Suomessa kasvaneena Suomen ja suomalaisia arvostelen.


    • Anonyymi

      risusavotasa olen karsinut puita.

      t. uuno-tupanen

    • Anonyymi

      Ei epäterveellistä ruokaa, ei tarpeettomia tavaroita, ei hyödyttömiä palveluita

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe