Vuokralle vai oma Thaimaassa?

Anonyymi-ap

Onnettomuuspaikkojen erikoistarkastaja "Karpo" Saarisuuri asui 2015-2020 vuokralla vähän isommassa talossa kuin nykyisin. 60 kuukautta kertaa 400 euroa on 24000 euroa. Siinä talossa oli jotakin 130 neliötä.

(Tosin Saarisuuri itse ilmoitti sen ulkomitoiksi 30 x 28 metriä plus kukkatarha, kasvimaa, uima-allas ja 18 kameran valvontajärjestelmä)

Alkoi terveyden alamäki maleksiessa ja joutui käymään Suomessa sairaalassa ja vuokrarahat meni lentolippuun, tuli häätö ja asumusero.

"Mummon kanssa vaihdettiin talot päikseen" ja muutti yksin halvempaan ja on nyt maksanut 40 kuukautta 250 euroa kuukaudessa, eli 10000 euroa vuokraa.

Maksanut noin 34000 - 40000 euroa vuokria Hua Hinissa.

Katsotaanpas millaisen talon niillä 1,4 - 1,8 miljoonan bahtin rahoilla olisi saanut.

Sillä saa noilta seuduilta 3000 neliön tontin tai nätin ja modernin talon:
https://www.thailand-property.com/ads/2-bedroom-townhouse-for-sale-in-baan-phutawan-hin-lek-fai-prachuap-khiri-khan_2ac7cf57b280-f8e0-9166-c311-ea7a0864

Tällainenkin irtoaa tuossa hintaluokassa:
https://www.thailand-property.com/ads/2-bedroom-house-for-sale-in-lavallee-town-huahin-hin-lek-fai-prachuap-khiri-khan_25f45399b06d-4ecf-fdb6-a548-cb83bc51

Tällainen 128 neliötä irtoaa myös:
https://www.thailand-property.com/ads/2-bedroom-house-for-sale-in-hua-hin-prachuap-khiri-khan_4ccf0b65b601-aedf-feb6-501e-49fe25d2

Thaimaassa rakentaminen ei ole kallistunut siten kuin Suomessa. Syynä on kilpailu ja kehittyneet materiaalit ja menetelmät.

Jos ostat noilta seuduilta 600 neliön tontin, joka on hyvin tavallinen kooltaan ja rakennutat siihen suhteilla 100m2 perustalon, kantti kertaa kontti autokatoksella ja aidalla, niin hintaa koko projektille tulee noin 1,2 miljoonaa bahtia.

200 neliöinen maksaa suhteessa vähemmän samalle tontille, sellaiset 1,9 miljoonaa bahtia.

Nyt kun se Hankasalmi kutsuu, lähtee hero täysin tyhjin taskuin kotimatkalle.
Jos olisi ollut aikanaan järkeä ja luottoa, lähtisi kotiin pari miljoonaa bahtia taskussa.

2010

PS: Jos itse olisin tilanteessa jossa olisin pienellä budjetilla liikkeellä ja haluaisin muuttaa Thaimaahan, asua omakotitalossa, niin vuokraisin tontin ja rakennuttaisin siihen pikavauhdilla perustalon 20 tuhannella eurolla.

Jos taas minulla ei olisi säästöjä, vaan vain eläke tai pienet kuukausitulot ja ei luottotietoja, niin menisin vuokralle. Se on ainoa syy vuokralla asumiseen. Hyvävaraiselle siinä ei ole mitään järkeä vaan se on järjenvastaista.

20

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoidappas ongelmasi, ennenkuin on myöhäistä.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­y­­m­­­f­­­o­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hankalasalami löytyy myös Pattayan Paratiisista, Boys Townista, sinne vaan unelmiinsa !

    • Anonyymi

      Näinhän se menee, vain köyhät asuvat vuokralla.

    • Anonyymi

      Vituttaahan se jälkikäteen katsoa, paljonko on maksanut toiselle kuuluvasta talosta tai asunnosta.

      Suomessa karkeasti asia on niin että kymmenen vuotta vuokralla on sama kuin olisit maksanut lainanlyhennyksinä sen pois. Thaimaassa kaava on sama.

      Poikkeuksena ovat totaalisen remontin tarpeessa olevat kiinteistöt tai arvoalueella upouudet kiinteistöt, mutta arvoalueiden uusia kiinteistöjä ei köyhät ja luottokelvottomat ostele.

      Yksi hyvä kikka halpaan vuokraamiseen Thaimaassa on se että vuokraat totaalisen pommin ja teet vähintään viiden vuoden sitovan vuokrasopimuksen.

      Sitten kunnostat sen halvalla itsellesi mieleiseksi kodiksi. Kolmella tuhannella eurolla kunnostat pihat, julkisivun ja sisätilat helposti ja saat kivan kodin jonka vuokra on vain kolme tonnia vuodessa.

      Minulla on kaverin kanssa yksi halpa "hyväntekeväisyyskämppä" Sukhumvitin toisella puolella Pattayalla. Ostettiin se jelpataksemme suomimiestä avioerotilanteessa. Hintalappu 11000 euroa.

      Sen vuokrasi sitten thaiperhe 5500 bahtilla kuukausi. Heiltä loppui koronan aikaan tulot ja asuivat melkein kaksi vuotta ilmaiseksi. Emme peri koskaan heiltä niitä rästejä. Ihana perhe, pieni tyttö ja poika heillä. Pitäneet hyvässä kunnossa.

      Linnun pitää saada siellä vettä ennen kasveja https://ibb.co/HzxwffN

      Kauhutarinoita olen kuullut, kun joku laittoi ravintolan isolla rahalla upeaksi ja vuokraisäntä totesi että vuokrasopimus on päättynyt, otti upean kiinteistön itselleen.

      Sen takia ne sopimukset kannattaa tehdä lakitoimistossa.

      2010

      • Anonyymi

        Samaa haavetta kuin kerrostalonsa.


      • Anonyymi

        Olet sinä poika hauska, ei omistaja ota mitään itselleen, vaikka olisi kuinka upea kiinteistö, ei mikään laki pakota omistajaa jatkamaan vuokrasopimusta, jos se on katkeamassa, yrittäjän kokemattomuutta jos ei tajua että noin voi käydä, omistaja vuokraa sitten kohteen vaan isolla rahalla korjatun tilan kovemmalla vuokralla seuraavalle, ja käärii voitot taskuun.


    • Anonyymi

      SOFIEN VALINTA.

      Exäni elelevät edelleen herroiksi meikäläisen rahoilla. Heille kelpaa rahani edelleen mutta nykyiset femakkonirppanokat leikkii Suomessa itsenäistä ja omavaraista. Se on jo kornia.

      Naisiin olen elämäni aikana käyttänyt 80% rahoistani tavalla tai toisella. Niistä naisiin käytetyistä rahoistani vain max 2% on käytetty ulkomailla.

      2010

      • Anonyymi

        Noh noh, äläpäs keksi tarinoitasi minun nimissä, punkero. Exäni elelee ihan omilla rahoillaan ja toinen heistä on paljon varakkaampi kuin minä.

        Se on totta että pitkälti kaikki on tehty naisten vuoksi ja paljon myös naisten ehdoilla.
        Naiset tätä maailmaa ja miehiä pyörittää. Ilman naisia ei olisi missään mitään järkeä.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh noh, äläpäs keksi tarinoitasi minun nimissä, punkero. Exäni elelee ihan omilla rahoillaan ja toinen heistä on paljon varakkaampi kuin minä.

        Se on totta että pitkälti kaikki on tehty naisten vuoksi ja paljon myös naisten ehdoilla.
        Naiset tätä maailmaa ja miehiä pyörittää. Ilman naisia ei olisi missään mitään järkeä.

        2010

        Oma on kirjoituksesi Sofia 2010.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh noh, äläpäs keksi tarinoitasi minun nimissä, punkero. Exäni elelee ihan omilla rahoillaan ja toinen heistä on paljon varakkaampi kuin minä.

        Se on totta että pitkälti kaikki on tehty naisten vuoksi ja paljon myös naisten ehdoilla.
        Naiset tätä maailmaa ja miehiä pyörittää. Ilman naisia ei olisi missään mitään järkeä.

        2010

        Olisi kiva nähdä epikriisisi, juttusi eivät ole ihan normaalin ihmisen.


      • Anonyymi

        Mielisairaudesta paranee kun ostaa kerrostalon joka rahoittaa itse itsensä, sekä hankkii itselleen tulevan kolmannen exänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva nähdä epikriisisi, juttusi eivät ole ihan normaalin ihmisen.

        Pasanen tietää mitä on epikriisi ja M1-lähete. Terve ihminen ei ole kuullutkaan sellaisista termeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasanen tietää mitä on epikriisi ja M1-lähete. Terve ihminen ei ole kuullutkaan sellaisista termeistä.

        Aika moni muukin tietää mitä on epikriisi ja m1-lähete, aika moni. Käy poika koulusi silloin kun sen aika on ollut, niin tietäisit sinäkin... googlaamalla sinäkin tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni muukin tietää mitä on epikriisi ja m1-lähete, aika moni. Käy poika koulusi silloin kun sen aika on ollut, niin tietäisit sinäkin... googlaamalla sinäkin tiedät.

        60 vuotta ikää, lukiot käyty ja ammattikorkeat, sukua terveydenhoitoalalla, enkä koskaan ole kuullut. Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 vuotta ikää, lukiot käyty ja ammattikorkeat, sukua terveydenhoitoalalla, enkä koskaan ole kuullut. Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti?

        Miten kuvittelet että se on hullun merkki että tietää asioita, eikö se ole toisin päin, hullut eivät tiedä. Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti? muuten ikäisemme ei ole koskaan käynyt ammattikorkeaa koska se otettiin käyttöön vasta sen jälkeen kun olimme jos vuosia sitten valmistuneet, ja olleet jo ainakin 10 vuotta työelämässä joten uudistan kysymyksen, Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuvittelet että se on hullun merkki että tietää asioita, eikö se ole toisin päin, hullut eivät tiedä. Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti? muuten ikäisemme ei ole koskaan käynyt ammattikorkeaa koska se otettiin käyttöön vasta sen jälkeen kun olimme jos vuosia sitten valmistuneet, ja olleet jo ainakin 10 vuotta työelämässä joten uudistan kysymyksen, Oletko siis virallisesti hullu vaiko vain epävirallisesti?

        Tyttö2010Neitinen99,9%Sivistynyt sivisti itsensä rakennusmestariksi alipaineistamaan avo-ojia ja saneeraamaan itse itsensä rahoittavia kerrostaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö2010Neitinen99,9%Sivistynyt sivisti itsensä rakennusmestariksi alipaineistamaan avo-ojia ja saneeraamaan itse itsensä rahoittavia kerrostaloja.

        Kuulimme juuri pankkikortittoman, autottoman, asunnottoman, kelakortittoman ja luottokortittoman sekä luottokelvottomanEnsio Pasasen synkän yksinpuhelun viikon luontoäänenä. Nuorempana Pasanen kun seisoi metsän laidassa, hän ei tiennyt kuka metsässä huutaa. Nykyään hän tietää, siellä huutaa Senssu tai Tapsa.


    • Anonyymi

      Pattaya on Paratiisi

      • Anonyymi

        Mitä paksumpi lompakko, sitä paratiisimpi, ihokosketuspuutteisten karkkikauppa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe