MATOHÄNTÄ!!

mietityttää

Missä tuvassa Peter Piskuilan oli ollessaan Tylypahkassa? Onko se kerrottu joskus? Hänhän oli Jamesin, Siriuksen ja Lupinin kaveri ja he olivat Rohkelikossa, joten olisin olettanut matohännäkin olevan siinä. MUTTA: matohännästähän tuli kuolonsyöjä, eikä hän muutenkaan vaikuta Rohkelikolta, ja kaikki tietämäni kuolonsyöjät ovat tulleet Luihuisista!! Onko mistään muiden tupien jäsenistä muuten tullut kuolonsyöjiä kuin Luihuisista? En tiedä!!

15

1834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiole

      luihuisesta, siis kaikki kuolonsyöjät, mutta en ole varma...
      Minä veikkaisin sen tuvaksi Rohkelikon... Mutta varmaks en tiiä... :P
      Totta on ettei hän vaikuta rohkelikolta, mutta ei sen puoleen, jos ajattelee niin Ron on muös aika penkuri, ainakin ekoissa kirjoissa, niin matohäntä on myös pelkuri... Tosin Ron ei tähän asti ainakaan ole nuoleskellut kenenkään varpaita. Matohäntä teki sitä aina... ;) (?) luulisin ainakin... :D

    • Minerva McG.

      Matohäntä oli myös Rohkelikko, kuten Anturajalka, Kuutamo ja Sarvihaara. Kuolonsyöjiä tai ja pimeyden velhoja tulee kyllä muistakin tuvista kuin Luihuisesta. Sieltä vaan sanottiin tulevan niitä paljon. Tuskin Matohäntä aina oli paha, koska oli kerran noiden edellämainittujen kaveri.
      Tässä vielä linkki:
      http://www.answers.com/topic/peter-pettigrew

    • Oikein kummastuttaa, miten mustavalkoisesti kaikki tämänkin asian näkee.

      Kaikki Kelmit olivat Rohkelikossa, mikä rikkoo sen säännön, että Rohkelikot muka ovat kilttejä ja täydellisiä. Sen lisäksi Piskuilain ei varsinaisesti ole mielestäni paha, lähinnä raukkamainen, pelkuri, sekä pyrkyri.

      Ja on vähän hölmöä väittää, että ainoastaa Luihuisista tulisi ilkeitä velhoja. Se, että on vaikkapa Puuskupuhissa ei lukitse henkilöstä pois niitä huonompia luonteenpiirteitä - joita kaikilla muuten on. Homma on kiinni siitä, miten paljon esillä ne ns. pimeämmät piirteet on.

      Ei sen puoleen, luultavasti Luihuisista tulee enemmän pahiksia kuin muista tuvista, mutta sen selittää jo silläkin, että Luihuiset joutuvat kokemaan syrjintää ja vihamielisyyttä *koko muulta koululta*. Se voi seitsemässä vuodessa hiukan katkeroittaa ihmistä >_

      • Minerva McG

        Ei Luihuiset minusta koe enempää syrjintää kuin muutkaan tuvat. Mielestäni asia on juuri päinvastoin. Luihuiset ovat aina aukomassa päätään muille, etenkin puoliverisille. He pikemminkin ovat vihamielisiä. Multa ei kamalasti heru sympatioita Luihuisia kohtaan.

        Aika monen (ellei kaikkien?) Luihuisen vanhemmatkin ovat kuuluneet aikoinaan kyseiseen tupaan ja ovat olleet sittemmin kuolonsyöjiä. Lapset on kai kasvatettu uskomaan, että he ovat parempia puhdasverisyytensä takia kuin muut ja ovat siksi ylpeitä kuuluessaan Luihuiseen, jossa ei ole ainuttakaan puoliveristä. Mielestäni Luihuisista tulee siksi usein pahoja velhoja ja Voldemortin kannattajia, koska useimmat ainakin vihaavat puoliverisiä ja haluavat niistä eroon.


      • Nimrodel

        Minua nyt oikeen ihmetyttää, että miten se on niin vaikeaa tajuta..
        siis, minä olen tämän asian jotenkuten aina ymmärtänyt.. Siis yhdyn Batemaniin, ettei Peter varsinaisesti ole paha, vaan juuri pelkuri..
        Eli siis, minun mielestäni asia on aivan selvä.
        En oikeen nää siinä mitään ihmeellistä.
        Siinä se.


      • yhtään
        Nimrodel kirjoitti:

        Minua nyt oikeen ihmetyttää, että miten se on niin vaikeaa tajuta..
        siis, minä olen tämän asian jotenkuten aina ymmärtänyt.. Siis yhdyn Batemaniin, ettei Peter varsinaisesti ole paha, vaan juuri pelkuri..
        Eli siis, minun mielestäni asia on aivan selvä.
        En oikeen nää siinä mitään ihmeellistä.
        Siinä se.

        tiedättekö nimeltä yhtään kuolonsyöjää (tai jos joku on jossain vaiheessa ollut kuolonsyöjä) joka EI OLE ollut luihuisissa?? ei ole ainakaan yhtään ainutta mainittu ja tämän takia ainakin ihmiset luulevat kaikkien kuolonsyöjien tulevan Luihuisista. siis joku kuolonsyöjä nimeltä, jonka tupa ei ole ollut Luihuinen. Siinäpä kinkkinen kysymys! Ihanaaaa kohta tulee uusin potter!!


      • Twil
        Minerva McG kirjoitti:

        Ei Luihuiset minusta koe enempää syrjintää kuin muutkaan tuvat. Mielestäni asia on juuri päinvastoin. Luihuiset ovat aina aukomassa päätään muille, etenkin puoliverisille. He pikemminkin ovat vihamielisiä. Multa ei kamalasti heru sympatioita Luihuisia kohtaan.

        Aika monen (ellei kaikkien?) Luihuisen vanhemmatkin ovat kuuluneet aikoinaan kyseiseen tupaan ja ovat olleet sittemmin kuolonsyöjiä. Lapset on kai kasvatettu uskomaan, että he ovat parempia puhdasverisyytensä takia kuin muut ja ovat siksi ylpeitä kuuluessaan Luihuiseen, jossa ei ole ainuttakaan puoliveristä. Mielestäni Luihuisista tulee siksi usein pahoja velhoja ja Voldemortin kannattajia, koska useimmat ainakin vihaavat puoliverisiä ja haluavat niistä eroon.

        Muistan yhden kohdan, jossa lajittelussa Fred tai George sihisi jollekulle oppilaalle,joka oli lajiteltu Luihuiseen. Eli lapsi oli juuri tullut kouluun, eikä hänestä tiedetty muuta, kuin että se on Luihuinen. Ei syrjintää?

        No, ei ne kyllä tokikaan silti mitään viattomia uhreja ole. Asenteethan niillä näyttää olevan aika pitkälle tuollaisia kuin kuvasit.


      • yhtään kirjoitti:

        tiedättekö nimeltä yhtään kuolonsyöjää (tai jos joku on jossain vaiheessa ollut kuolonsyöjä) joka EI OLE ollut luihuisissa?? ei ole ainakaan yhtään ainutta mainittu ja tämän takia ainakin ihmiset luulevat kaikkien kuolonsyöjien tulevan Luihuisista. siis joku kuolonsyöjä nimeltä, jonka tupa ei ole ollut Luihuinen. Siinäpä kinkkinen kysymys! Ihanaaaa kohta tulee uusin potter!!

        Eikös kuolonsyöjiä ole liki kolmekymmentä "nykyään"? Eihän niistä ole mainittu nimeltä kuin kourallinen, ja niissäkin se pointti oli juuri se, että he olivat juuri Luihuisia.

        Sitä paitsi entäs se kannattajat, jotka eivät liittyneet kuolonsyöjiin? Tai ne pahikset, jotka olivat ennen Voldedorkin aikaa, mutta eivät koskaan yhtä isoja. Et kai luule, että kaikki ilkeät velhot/noidat ovat saaneet mainetta? Eiköhän niitä kusipäitä löydy ihan tavallisista velhoperheistä Tupia sen suurempia erittelemättä, ihan samalla tavalla kuin niitä löytyy Jästien seassakin tavallisita kaduntallaajista.

        Tuota juuri tarkoitan sillä mustavalkoisuudella.


      • ilkeästi
        Pat_Bateman kirjoitti:

        Eikös kuolonsyöjiä ole liki kolmekymmentä "nykyään"? Eihän niistä ole mainittu nimeltä kuin kourallinen, ja niissäkin se pointti oli juuri se, että he olivat juuri Luihuisia.

        Sitä paitsi entäs se kannattajat, jotka eivät liittyneet kuolonsyöjiin? Tai ne pahikset, jotka olivat ennen Voldedorkin aikaa, mutta eivät koskaan yhtä isoja. Et kai luule, että kaikki ilkeät velhot/noidat ovat saaneet mainetta? Eiköhän niitä kusipäitä löydy ihan tavallisista velhoperheistä Tupia sen suurempia erittelemättä, ihan samalla tavalla kuin niitä löytyy Jästien seassakin tavallisita kaduntallaajista.

        Tuota juuri tarkoitan sillä mustavalkoisuudella.

        jos esitän jonkun kysymyksen, ei tarvitse heti ruveta sanomaan että luulen kaikkea mustavalkoiseksi ja muuta. luulet tietäväsi kaiken, ja kiitos vastauksesta mutta ei tarvitse heti kritisoida. olen itsekin lukenut potterit moneen kertaan ja olisi kiva jos et ERITTELISI ihmisiä niin, että jotkut ajattelevat mustavalkoisesti ja SINÄ taas et. olen ajatellut kirjoja monelta kantilta, en pelkästään mustavalkoisesti niin kuin luulet, ja anteeksi jos kirjoittamassani asiassa se siltä kuulosti. Ja minusta olisi ollut hyvä, jos kirjoissa olisi mainittu enemmänkin kuin Matohäntä, sellaisia kuolonsyöjiä jotka eivät ole olleet Luihuisessa!! jotta ihmiset eivät ajattelisi liian "mustavalkoisesti". mutta kiitos silti vastauksestasi!


      • Lappa
        ilkeästi kirjoitti:

        jos esitän jonkun kysymyksen, ei tarvitse heti ruveta sanomaan että luulen kaikkea mustavalkoiseksi ja muuta. luulet tietäväsi kaiken, ja kiitos vastauksesta mutta ei tarvitse heti kritisoida. olen itsekin lukenut potterit moneen kertaan ja olisi kiva jos et ERITTELISI ihmisiä niin, että jotkut ajattelevat mustavalkoisesti ja SINÄ taas et. olen ajatellut kirjoja monelta kantilta, en pelkästään mustavalkoisesti niin kuin luulet, ja anteeksi jos kirjoittamassani asiassa se siltä kuulosti. Ja minusta olisi ollut hyvä, jos kirjoissa olisi mainittu enemmänkin kuin Matohäntä, sellaisia kuolonsyöjiä jotka eivät ole olleet Luihuisessa!! jotta ihmiset eivät ajattelisi liian "mustavalkoisesti". mutta kiitos silti vastauksestasi!

        :P Jestas, miten ihmiset ottavat nokkiinsa. Ihan asiallinen vastaus tuo oli.
        Eikä siinä missään vaiheessa sanottu sinua mustavalkoiseksi. Älä vääristele asioita.


      • ilkeästi kirjoitti:

        jos esitän jonkun kysymyksen, ei tarvitse heti ruveta sanomaan että luulen kaikkea mustavalkoiseksi ja muuta. luulet tietäväsi kaiken, ja kiitos vastauksesta mutta ei tarvitse heti kritisoida. olen itsekin lukenut potterit moneen kertaan ja olisi kiva jos et ERITTELISI ihmisiä niin, että jotkut ajattelevat mustavalkoisesti ja SINÄ taas et. olen ajatellut kirjoja monelta kantilta, en pelkästään mustavalkoisesti niin kuin luulet, ja anteeksi jos kirjoittamassani asiassa se siltä kuulosti. Ja minusta olisi ollut hyvä, jos kirjoissa olisi mainittu enemmänkin kuin Matohäntä, sellaisia kuolonsyöjiä jotka eivät ole olleet Luihuisessa!! jotta ihmiset eivät ajattelisi liian "mustavalkoisesti". mutta kiitos silti vastauksestasi!

        ...rauhoitu. Vedä henkeä, laske sataan ja lue se viestini uudestaan. Loukkaankohan minä siinä ketään oikeasti? Vai olisiko kenties kyse ylireaktiosta tai väärinkäsityksestä?


      • nalmariel
        Pat_Bateman kirjoitti:

        ...rauhoitu. Vedä henkeä, laske sataan ja lue se viestini uudestaan. Loukkaankohan minä siinä ketään oikeasti? Vai olisiko kenties kyse ylireaktiosta tai väärinkäsityksestä?

        ehkä se kirja on musta valkoinen.
        esimerkiks taru sormusten herrasta on mahtava kirja, mutta se on täysin mustavalkoinen


      • nalmariel kirjoitti:

        ehkä se kirja on musta valkoinen.
        esimerkiks taru sormusten herrasta on mahtava kirja, mutta se on täysin mustavalkoinen

        Kannet poislukien.


    • Kestiesnäin

      Ehkä Matohännän suku on ollut Rohkelikossa tai hän tunsi jonkun toisen kelmin ennestään ja pyysi päästä samaan tupaan, sillä hattuhan kuuntelee myös toiveita.

      Vähän hassua muuten tuo Voldemortin ja kuolonsyöjien puhdasverisyysvimma sekä puoliveristen ja jästisyntyisten vihaaminen, sillä Pimeyden lordihan on itsekin puoliverinen.

    • potterfani84

      Se, että Luihuisesta on tullut eniten pimeyden velhoja/kuolonsyöjiä ei tarkoita sitä, etteikö niitä voisi tulla muistakin tuvista tai sitä ettei Luihuisesta voisi tulla kunnon velhoja/noitia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe