Mikä ihme minua vaivaa?

Anonyymi-ap

Olen 40-vuotias hyväkuntoinen mies, paitsi että kärsin kovista hikoilukohtauksista eli liikahikoilusta. Lisäksi hiki on todella kuvottavan hajuista. Kahvi lisää kohtauksia, mutta ei ole juurisyy. Myös ahdistavat tilanteet lisäävät kohtauksia, mutta eivät nekään ole juurisyy. Ja jos tämä hikoilu alkaa ihmisten ilmoilla, lisää se itse hikoilu tietysti ahdistusta eli ilmiö vähän kuin ruokkii itseään.
Herään usein kolmen aikaan yöllä, aivan hiestä märkänä. Käyn juomassa lasin vettä, ja tämän jälkeen onkin jo yleensä kylmä.
Hetken päästä olen taas hiestä märkä. Huonelämpötila makkarissa on normaali 19-20c , peitto ei ole liian paksu jne. Kohtauksia tulee myös päivällä.
Kävin kattavassa verikokeessa. Kilpirauhasarvot, testot,verensokerit yms olivat viitearvojen sisällä, kuten kaikki muutkin pl. kolesterolit.
Kolesteroliarvot olivat hiukan kohonneet viimemittauksista, hdl laskenut 1,4 ja trigly oli noussut hurjasti 2,5 arvoon mikä on aivan liikaa 5v takaperin se oli vielä 0,85 lukemissa. Tosin ne kokeet taidettiin ottaa paaston jälkeen, kun taas näitä uusia ei. Herkkä crp oli kuitenkin vain 0,88. Olen lihonnut 5v aikana noin 5kg, joka saattaa olla myös lihasmassan kasvua. Kehonkoostumusmittauksessa kehon rasvaprosentti oli todella alhainen. BMI on normaali. 12min uinticoopperissa uin noin 550metriä, mikä on ikäiselleni hyvä tulos. Ruokavaliossani ei ole tapahtunut merkittäviä muutoksia. Syön varsin terveellisesti. En tupakoi, ja alkoholia käytän hyvin harvoin. Hikoilukohtaukset saattoivat alkaa sairastetun koronan jälkeen. Koronassa minulla oli juuri tuollaista hikoilua/palelua todella nopealla muutosrytmillä.

1

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli myös eräs kausi elämässä kun hikoilin älyttömästi, kävin lääkärissä parikin kertaa mutta sanoivat että kaikki ihmiset hikoilee , joten en saanut apua vaikka selitin että pääkin on hiestä märkä ihan kun olisin ollut suihkussa.
      Kerran sanoin puhelimessa ystävälleni että lakanatkin saa vääntää kun hikoilee. Sitten kun ystävä tuli kylään niin ja minä ,pää märkänä ja T paita selässä kiinni , niin hän sanoi että oli luullut että liioitteli; puhelimessa hikoiluani kun nyt näki että asia oli ihan niin kun olin sanonut. Tätä kesti 10 vuotta sitten loppui yhtä äkkiä, joku hoitaja sanoi että ilmeisesti vika tuli kilpirauhasesta johtuvaa. Sillä syön kilpirauhas lääkkeitä , ja olen syönyt niitä vuosikymmeniä , ja kilpirauhanenhan ohjaa kehon hormonaalisia toimintoja . Mutta sitä hikoilua ei koskaan selitetty lääkärin taholta mitenkään , ihanaa sentään että on poissa nyt, mutta saatan hikoilla jos teen jotain asiaa mikä vaatii ponnistusta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1947
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1330
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1083
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      986
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      53
      984
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      82
      942
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      800
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      714
    Aihe