KELA-taksien rikollisuuttako

Anonyymi-ap

Kelataksien omavastuuosuus maksuista lienee jotain 300€/v. Kun tämä ylittyy niin asiakkaan kuuluu LAIN mukaan saada kortti jolla kulkea kelataksilla ilmaiseksi.
Nyt kuitenkin näyttää siltä että kelataksit ei tilitä kelalle tietoja maksuista eikä asiakas koskaan saa tuota korttia.

Onko tämä jokin yhteistyösopimus kelan ja matulemmikkien välillä ettei sairaat vanhukset saisi korvauksia?

13

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Viime viikkoina on 2 taksia joutunut raakaan onnettomuuteen. Toinen kuoli heti mutta toisen kohtalo näyttää olevan salaisuus.

Joka tapauksessa taivaassa on Tuomari joka kuulee kurjien huudot ja kostaa kaiken rikoksen joka sairaisiin vanhuksiin kohdistuu.

Onko näillä faktoilla jotakin tekemistä toistensa kanssa?
      Voisiko kelataksit hoitaa vastuunsa vai saammeko jatkossakin lukea taksien tuhoutumisesta?

• Anonyymi

Kelataksi on keksintönä sielun vihollisen töitä. Muita Hänen kättensä jälkiä ovat m.m: Televisio, Helikopteri sekä Haitari. Tässä nyt vain muutamia näin kuriositeettina mainittajoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelataksi on keksintönä sielun vihollisen töitä. Muita Hänen kättensä jälkiä ovat m.m: Televisio, Helikopteri sekä Haitari. Tässä nyt vain muutamia näin kuriositeettina mainittajoon.

Tässä yhteydessä sana hän pitää kirjoittaa pienellä koska hän ei ole mikään herra vaan tuhoon tuomittu sielujen kadottaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä yhteydessä sana hän pitää kirjoittaa pienellä koska hän ei ole mikään herra vaan tuhoon tuomittu sielujen kadottaja.

Tasapuolisuuden nimissä kirjoitin Hän isolla, koska näinä monimuotoisuuden sallivina aikoina täytyy muistaa myös se, että on olemassa tiettyjä piirejä jotka palvovat tätä n.s Vanhaa Vihtahousua. Itse agnostikkona en uskalla olla kunnioittamatta toisten vakaumusta. Siitä syystä käytän tämäntapaisissa yhteyksissä isoa alkukirjainta riippumatta siitä millainen tuo vakaumus kulloinkin on. Silkasta kunnioituksesta on siis kyse.

• Anonyymi

Syöpähoidoissa viime vuoden lopulla käynyt vammainen ei ole vieläkään saanut niistä kelatakseista korvausta.

• Anonyymi

Koska kukaan taksikuskeista ei tiedä miten menetellä. Kela on niin byrokraattinen ja kuoreensa sulkeutunut, että kukaan ei saa sieltä mitään ohjeita. Jos jonkin ohjeen tai dokumentin saat, niin lopussa lukee kuitenkin, että tämä ohje ei sido eikä velvoita Kelaa mihinkään.

• Anonyymi

Luulisi että kelataksit on koulutettu tai jotain. Miksi ne saa olla kelatakseja tai miksi ne edes haluaa olla kelatakseja jos eivät hoida asiaansa?

Toki kokonaisuuden ymmärtää, kun pahuus ja valhe on kaikkialla päätekijöitä niin mikään ei yllätä.

Tuli vaan mieleen varoittaa että tuomiot tulee monella tapaa. Ei kannata luulla että kelataksikaan jää tuomiotta jos aiheuttaa SUURTA kärsimystä kymmenille ja sadoille sairaille.

• Anonyymi

Ei siitä mitään korttia anneta. Itse täytyy asiakkaan huolehtia milloin maksukatto täyttyy ja siitä tulee myös ilmoitus kelatakseille. Sote-ja vammaispalvelun matkakortit ovat eri asia, niillä ei tehdä kela-kyytejä.

• Anonyymi

Eli pitää itse lähettää kuitit kelaan hakemusten kanssa kuten ennen vanhaan?
        Miksi ne sitten soitettaessa valehtelee että taksit ei ole tilittäneet tietoja kelaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pitää itse lähettää kuitit kelaan hakemusten kanssa kuten ennen vanhaan?
        Miksi ne sitten soitettaessa valehtelee että taksit ei ole tilittäneet tietoja kelaan?

No kun eivät tilitä. Useimmat taksiyrittäjät tilittävät tehdyt matkat kelaan esim.. kerran kuukaudessa. Maksukaton kertyminen menee Kelaan vasta sen jälkeen, kun taksi on tilittänyt matkat Kelaan. Siksi nuo matkakaton kertymät (matkojen omavastuut) menevät kelaan vasta jälkikäteen. Eihän Kelassa voi olla mitenkään tietoa kenenkään matkoista ennen kuin taksiyrittäjä on tilittänyt asiakkaiden tekemät matkat sinne. Matkat eivät näy Kelassa saman tien, kun matka on tehty.

• Anonyymi

Ongelma on siis todettu todelliseksi.
      Kela-taksit ei osaa ja jotkut ei tykkää edes opetella.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010299527.html

Lain säätämää tukea ei sairas vanhus saa kun narsistitaksit eivät viitsi tilittää kelalle ajoja.

Joku päivä, hyvin pian kaikki pahuus kaatuu kiduttajien omaan päähän.

• Anonyymi

Kela ei nykyään enää lähetä mitään korttia kun 300 euron omavastuu on täynnä. Kelalla on käytössä ns. kelluva matkakatto. Matkojen tilauskeskuksissa ja taksiautoilijoilla on yhteys Kelan palvelimiin, joka ilmoittaa onko asiakkaan omavastuukatto jo täyttynyt. Se on reaaliaikainen. Tarvittaessa kyllä palauttavat ylimaksetut maksut takaisin, jos on peritty omavastuu, vaikka omavastuuosuus on jo täyttynyt. OmaKelasta voi tarkistaa oman matkakertymänsä määrän.

Kela siirtyi kelluvaan omavastuuseen väärinkäytösten vuoksi. Siinä omavastuu "elää" ja jo saavutettu omavastuukatto voi muuttua takaisinperinnän kautta kesken kuluvaa vuotta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe