200tkm ajettu mersun diesel. kunnossa moottori. kuitenkin moni suosittelee moottoriremonttia 200 tuhannesssa kevyesti tehtynä. en haluaisi irroittaa jakopäätä ja purkaa koko moottoria. suunnittelin jos irroittaisi öljypohjan ja vetäisi männät pois sitä kautta. youtubessa on videoita missä porakoneeseen voi asentaa sellaisen hoonauslaitteen. sellaisella hoonaisi sylinterit ja sitten vain uudet männänrenkaat ja männät takaisin paikoilleen. puristuspaineet luultavasti kasvaisi ja voisi saada ehkä 100tkm lisää kilometrejä. alakerran liuskalaakerit voi uusia samalla.
sylinterien hoonaus alakerran kautta
10
289
Vastaukset
- Anonyymi
Miten vain haluat tehdä vaikeimman kautta.
Helpoimmalla teet remontin nostamalla moottorin pois. Joudut kuitenkin purkamaan sekä ylä- että alakerran jotta saat männät pois ja pääset hoonaamaan sylinterit.
ps. ei remonttia kuitenkaan kannata varmuuden vuoksi tehdä, jos moottorissa ei ole mitään ongelmia, pelkkien kilometrien mukaan. - Anonyymi
Sylinterien hoonaus alakautta on helppo juttu. Yhtä helppoa kuin hampaiden harjaus perseen kautta.
- Anonyymi
Ehkä Mersussa vain öljypohja estää mäntiä putoamasta asfaltille?
- Anonyymi
Kevyt moottoriremontti tarkoittaa yleensä kansiremppaa. Kannen irroituksen jälkeen näkee sitten sylinterien kunnostustarpeenkin.
Minulla on myös mersun diesel, mutta ajettu rauhallisesti vasta 177.000 km.
Koska siinä on se 9v-automaatti, hyvä vääntö - 400 Nm - aiheuttaa sen, että
9. vaihde kytkeytyy jo mittarinopeudella alle 110.
Kierrokset ovat silloin vasta 1.400 rpm.
Olen vähän huolissani, että moottori nokeentuu tällaisessa "vajaakäytössä".
Kävin autolla huhtikuun alussa Ranskassa ja keltainen valo syttyi.
Arvelin sen johtuneen Nox-suotimen tukkeutumisesta. Niitä on nimittäin jo
pari näihin kilometreihin mennyt.
Paluumatkalle osui kuitenkin sellainen tieosuus, että pääsin "paahtamaan" 15 min
160 -170 km/h, (n. 2.000 rpm).
Ja kas, seuraavana aamuna keltainen valo ei enää syttynyt!
En tunne moottoriasioita, joten kysyn, olisiko todella voinut olla niin, että polttoainepuoli reippaaammassa ajossa puhdistui?- Anonyymi
Jos pelkää moottorin nokeentumista, niin ainahan voi ajaa pari pykälää pienemmällä vaihteella.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä, mutta jos pistän M7 tai M8 silmään, niin vaihteisto siirtää sen aika pian takaisin A9lle.
Pitää ymmärtääkseni jostain valikoista siirtää ja sitten takaisin.
Olen vähän kömpelö näissä nappula-asioissa. - Anonyymi
Ehkei kannata tuolla tietotaidolla tehdä minkäänlaista remonttia
- Anonyymi
En ole ymmärtääkseni missään sanonut, että autoni kaipasi korjaamista,
joten kommentti lienee tarkoitettu jollekin muulle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356