On faktaa, että viljelijöillä on hallussaan enemmistö määräysvallasta lähes koko elintarviketeollisuudessa.
Onko tässä itsestäänselvyydestä ollut jollakin Jopalla epäilyksiä?
Maanviljelijät tuottaa ruoan Suomessa
21
243
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaiset kaupat myy suomalaista ruokaa noin 17 miljardilla, vuosittain. Tähän verrattuna maataloustuet, vajaa 1,9 miljardia, on vähän.
- Anonyymi
HAISTA Aloittaja PITKÄ-PASKA ! -SDP:n ÄäriVasemmistolaisen Tyhmyys Paistaa !
Määrysvaltaa Käyttää ELINTARVIKE-TEOLLISUUS ja KAUPAN eri PORTAAT !
- viljelijä vain Tuottaa ja saa Pienimmän Osan Hinnasta -
MUUT ROHMUAA SUURET VOITOT ! - eli Teollisuus ja Tukku-ja Vähittäiskauppa !
S-Ryhmä ja K-Ryhmä on Julistaneet, kuin Ennätys-SUURIA Voittoja ne on Saaneet !
- Jos voitto Prosetti Kaupalla on Jo 33 - 42 % - niin Se on Jo Yli-Suuri !
- Tuottaja-Viljelijä/muut saa Vain MURTO-OSAN tuotteen hinnasta !
VÄLIKÄDET - Suorastaan Ryöstää Tuottajia Suomessa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAISTA Aloittaja PITKÄ-PASKA ! -SDP:n ÄäriVasemmistolaisen Tyhmyys Paistaa !
Määrysvaltaa Käyttää ELINTARVIKE-TEOLLISUUS ja KAUPAN eri PORTAAT !
- viljelijä vain Tuottaa ja saa Pienimmän Osan Hinnasta -
MUUT ROHMUAA SUURET VOITOT ! - eli Teollisuus ja Tukku-ja Vähittäiskauppa !
S-Ryhmä ja K-Ryhmä on Julistaneet, kuin Ennätys-SUURIA Voittoja ne on Saaneet !
- Jos voitto Prosetti Kaupalla on Jo 33 - 42 % - niin Se on Jo Yli-Suuri !
- Tuottaja-Viljelijä/muut saa Vain MURTO-OSAN tuotteen hinnasta !
VÄLIKÄDET - Suorastaan Ryöstää Tuottajia Suomessa !Jopa on ISO demppu. Ei muuta.
- Anonyymi
Karhisen raportin mukaan kauppa vie alkutuotannolta puoli miljardia vuosittain. Eli maksavat liian vähän tuotteista.
- Anonyymi
Kovin vähänhän kauppa ostaa alkutuotannolta. Ehkä jossain määrin perunaa, porkkanaa, vihanneksia, tms. Ei siitä varmasti tule niin paljoa, että voisi väittää kaupan vievän alkutuotannolta puoli miljardia…
- Anonyymi
Ei taida olla enemmistöä määräysvallasta viljelijöillä.....
- Anonyymi
"viljelijöillä on hallussaan enemmistö määräysvallasta lähes koko elintarviketeollisuudessa"
Ko. elintarviketeollisuus maksaa liian vähän raaka-aineista viljelijöille.
Kuka tässä yhtälössä on tyhmä?- Anonyymi
Käsittääkseni se on Jopa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni se on Jopa.
Et siis vieläkään snaijaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis vieläkään snaijaa?
Niin ,onko ymmärryksessä vajavaisuutta? Kauppa käyttää ylivertaista markkina-asemaansa elintarviketeollisuutta vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ,onko ymmärryksessä vajavaisuutta? Kauppa käyttää ylivertaista markkina-asemaansa elintarviketeollisuutta vastaan.
Näinhän se varmaan tekeekin. Aivan kuten elintarviketeollisuuskin alkutuotantoa kohtaan.
Ja joka välissä kitkuttelee vielä,logistiikka ja kuljetukset….
Onneksi yksi suurimmista kustannusten kasvattaja eli verottaja ei tässä ketjussa kärsi mitään eikä verottajan tarvitse neuvotella ja ponnistella saadakseen oman osansa.
- Anonyymi
Aloittaja kaikessa yksinkertaisuudessaan kusipää.
- Anonyymi
On täysi kusipää. Bully.
- Anonyymi
Täysi Bully!
- Anonyymi
ei se ruoka mistään maanviljelijöiltä tule
ite ostan sen s kaupasta
sieltä se ruoka tulee- Anonyymi
Minäkään en koskaan ole ostanut ruokaa alkutuottajilta. Vain kaupasta ja ravintoloista.
Ainakaan täällä pk-seudulla en tiedä yhtään alkutuottajan ruokakauppaa tai ravintolaa tai muuta, josta voisi ostaa ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkään en koskaan ole ostanut ruokaa alkutuottajilta. Vain kaupasta ja ravintoloista.
Ainakaan täällä pk-seudulla en tiedä yhtään alkutuottajan ruokakauppaa tai ravintolaa tai muuta, josta voisi ostaa ruokaa.Minä en ole koskaan ostanut mitään ahtaajilta. Ainakaan täällä pk-seudulla en tiedä yhtään ahtaajaa jolta voisi ostaa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole koskaan ostanut mitään ahtaajilta. Ainakaan täällä pk-seudulla en tiedä yhtään ahtaajaa jolta voisi ostaa mitään.
Mitäpä ne ahtaajat ovat väittäneet myyvänsä/tuottavansa? Multa on menny vähän ohi….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä ne ahtaajat ovat väittäneet myyvänsä/tuottavansa? Multa on menny vähän ohi….
Olen ostanut kaiken kaupoista. Elektroniikat yms. En ole koskaan ostanut ahtaajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ostanut kaiken kaupoista. Elektroniikat yms. En ole koskaan ostanut ahtaajilta.
Kun katselee noita ahtaajia TV-uutisissa huomaa mistä tuo ahtaaja-nimitys tulee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569