Oikea usko

Anonyymi-ap

Lestadiolaisetkin ovat kautta aikojen riidelleet siitä, mikä usko on oikea ja valtauskonnot ovat rakentaneet komeita kirkkoja ja temppeleitä todistaakseen itselleen ja muille, että tämä heidän uskontonsa on juuri se, jota Jumalakin kannattaa.
Tämän oman uskon puolesta on käyty sotia ja tapettu miljoonia toisuskoisia vain jotta nämä vääräuskoiset eivät levittäisi harhaoppiaan meidän oikean uskon kannalla oleville.

Tämä sama kiivaileminen oman uskon puolesta näkyy hyvin tälläkin palstalla, mutta tuntuu siltä, että nämä kiivailijat eivät ole koskaan edes tutkineet Raamatusta, minkälaista uskoa Jeesus edusti. Oikeassaolemisen tarve ja oman älykkyyden todistaminen johtaa tällaiseen väittelyyn ja toisten tuomitsemiseen, mikä on yleistä tälläkin palstalla.

Opetuslapset kysyivät inhimillisessä vallantavoittelussaan kerran Jeesukselta:
Ap 1
" Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?" Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"

Opetuslapsetkin olisivat halunneet olla suuren ja mahtavan valtakunnan johtajia, komeine rakennuksineen, mutta Jeesuksen vastaus oli aivan toinen. Heidän tuli olla ainoastaan Jeesuksen TODISTAJIA, eikä suuren kirkon johtajia.
Fariseuksiakin kiinnosti sama asia:
Matt 17
" Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".!

Jeesuksen tarkoituksena ei ollut se, että evankeliumia levitetään väkivallalla ja sen seurauksena rakennetaan mahtavia kirkkoja, jotka ylpeilevät rikkauksillaan, pappien pukuloistolla ja kullalla ja muulla turhanpäiväisellä koreudella.
Juuri tällainen ulkoisen loiston ja vallan tavoittelu on johtanut eri kirkkokuntien syntyyn ja niiden keskinäisiin kahnauksiin oppikysymyksissä, joita he itse ovat keksineet.
Jumalan valtakunta EI TULE NÄHTÄVÄLLÄ TAVALLA.

Jumalan valtakunta koostuu uskovaisista ihmisistä eri kirkkokunnissa, jotka ovat sydämessään uskoneet Jeesuksen sanat eivätkä käsi nyrkissä hyökkää toisia uskovia vastaan. Heidän tekonsa todistavat Jumalan rakkaudesta:
Jes 57
"Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä,mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona.
Minä virvoitan murtuneiden hengenja herätän eloon nöyrien sydämen."

Siinä on Jumalan valtakunta. Sisäisesti teissä!
Jeesus antoi vastauksen: Joh 13
" Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus"

Näkyykö tämä lestadiolaisissa?

0

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        68
        4723
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        14
        2279
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        25
        1804
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        13
        1526
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        32
        1471
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1328
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1237
      8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        15
        1156
      9. 23
        1092
      10. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        4
        1061
      Aihe