Toyota Corolla T-Sport - 192hv

MahotonMurina

Ottakaapa Itäkeskuksen Toiota-liikkeestä kokeiluun ja älkää vaihtako kolmosta suurempaa vaihdetta. Kulkee sillä 150 km/h:ssa ja kierroksilla 6000-8000 kierrosta (turbon oikea alue) kiihtyvyys on miellyttävää luokkaa ja murina puhkoo tärykalvoja. Tarkka ohjaus ja hyvä "huojumaton" alusta.

OK kampe!

35

14533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotia

      Missään Corollassa ei ole vakiona turboa. Ei muutenkaan nappaa auto jossa saa kiusallisesti revittää 7800 kierrokseen minuutissa jotta saa tehot käyttöön.

      • corollamies

        Kyllä mun 1.4 D-4D -moottorissa ainakin turboahdin on...


      • Jaakko

        SUOMESSA myytävissä corolla t-sporteissa ei ole turboa. Briteissä on turbolla varustettu t-sport -malli joka tuli keväällä / viime vuoden lopussa.

        Ohituksissahan tehoa tarvitaan, eipä muulloin. Silloin revitetään ja muuten jossain alle < 4000rpm/min t-sport on kuin peruscorolla.

        Ja jooooooo.. ei mulla ole tässä kierroskonetta eikä ole edes toyota. Mutta oma fiiliksensä tuollaisissa pienissä vapaastihengittävissä sporteissa on :) Sääli ettei ole muita kuin t-sport corolla ja honda civic type-r.


      • vielä
        Jaakko kirjoitti:

        SUOMESSA myytävissä corolla t-sporteissa ei ole turboa. Briteissä on turbolla varustettu t-sport -malli joka tuli keväällä / viime vuoden lopussa.

        Ohituksissahan tehoa tarvitaan, eipä muulloin. Silloin revitetään ja muuten jossain alle < 4000rpm/min t-sport on kuin peruscorolla.

        Ja jooooooo.. ei mulla ole tässä kierroskonetta eikä ole edes toyota. Mutta oma fiiliksensä tuollaisissa pienissä vapaastihengittävissä sporteissa on :) Sääli ettei ole muita kuin t-sport corolla ja honda civic type-r.

        Ford Fiesta ST.


      • Löytyy
        vielä kirjoitti:

        Ford Fiesta ST.

        Seat Leon 1.8 VT FR 180hp Turbo... Hakkaa kyllä Corollan mennen tullen. Vääntöä löytyy jo 2000rpm samanlailla kun Corollasta 6000 tuntumassa. Kokeilkaa Skoda Fabia RS TDi:tä... 8.5sek, eli samaan tahtiin kuin Corolla T-Sport, mutta väännössä hakkaa mennen tullen. Rorollassa 180nM vääntöä ja 192hp. Skodassa 130hp ja 310nM vääntöä. Ja puolet vähemmin syö polttoainetta. Että siitä sitten mietiskelemään.. Fiesta ST on aika laiska. Moottori on perus Focuksesta, jotenkin tavallinen, kuten 206 GTi. RC on jo toista maata..


      • focus rs
        Löytyy kirjoitti:

        Seat Leon 1.8 VT FR 180hp Turbo... Hakkaa kyllä Corollan mennen tullen. Vääntöä löytyy jo 2000rpm samanlailla kun Corollasta 6000 tuntumassa. Kokeilkaa Skoda Fabia RS TDi:tä... 8.5sek, eli samaan tahtiin kuin Corolla T-Sport, mutta väännössä hakkaa mennen tullen. Rorollassa 180nM vääntöä ja 192hp. Skodassa 130hp ja 310nM vääntöä. Ja puolet vähemmin syö polttoainetta. Että siitä sitten mietiskelemään.. Fiesta ST on aika laiska. Moottori on perus Focuksesta, jotenkin tavallinen, kuten 206 GTi. RC on jo toista maata..

        hakkaa noi kaikki...


      • Toyota Corolla 1.8l. T-Spor...
        focus rs kirjoitti:

        hakkaa noi kaikki...

        malli ON tulossa ensivuonna markkinoille!.
        Toivottavasti myöskin Suomen -markkinoille!.


      • TM fantasiat
        focus rs kirjoitti:

        hakkaa noi kaikki...

        Keskity rapsuttelemaan sierrastasi ruosteita.


      • Wilburi
        Toyota Corolla 1.8l. T-Spor... kirjoitti:

        malli ON tulossa ensivuonna markkinoille!.
        Toivottavasti myöskin Suomen -markkinoille!.

        Corollan Compressor-versio ei ole tulossa Suomeen ja kaiken lisäksi sitä tehdään vain rajoitettu määrä. Malli on tällä hetkellä kehityksen alla ja markkinoille se tulee tosiaan ensi vuoden aikana.


      • Wilburi
        Löytyy kirjoitti:

        Seat Leon 1.8 VT FR 180hp Turbo... Hakkaa kyllä Corollan mennen tullen. Vääntöä löytyy jo 2000rpm samanlailla kun Corollasta 6000 tuntumassa. Kokeilkaa Skoda Fabia RS TDi:tä... 8.5sek, eli samaan tahtiin kuin Corolla T-Sport, mutta väännössä hakkaa mennen tullen. Rorollassa 180nM vääntöä ja 192hp. Skodassa 130hp ja 310nM vääntöä. Ja puolet vähemmin syö polttoainetta. Että siitä sitten mietiskelemään.. Fiesta ST on aika laiska. Moottori on perus Focuksesta, jotenkin tavallinen, kuten 206 GTi. RC on jo toista maata..

        Tarkemmin ottaen Corolla on 0,2 sekunttia nopeampi kiihdytettäessä 0-100 km/h(7,5 sekunttia). Kaiken lisäksi yhdistetty keskikulutus on 8,3l, kun se Seatissa on 8,6l. Autot ovat aika eri tyyppisiä ajaa, minkä huomaa selvästi, kun käy koeajamassa. Corollassa on enemmän urheiluhenkisyyttä, kun taas Seatissa on enemmän alaierrosvääntöä ja teho tulee tasaisemmin. Teho/painosuhde on huomattavasti parempi Corollassa ollen 6,8 kg/hv ja Seatissa 7,3 kg/hv.

        Kovemmassa vauhdissa Seat tavoittaa Corollan. Molempien mitattu arvo 0-1000m on 28,2 s.

        Varustelultaan Corolla on huomattavasti parempi. Vakiona mm. ajonvakautusjärjestelmä sekä jarruassistentti(kumpaakaan ei ole Seatissa).

        Makuasia on kuitenkin, kumman niistä valitseen?
        Skoda Octaviaa vastaan Corolla kiihtyi selkeästi nopeammin 0-100 km/h. Skodassa sama kone kuin Seatissa. Tosin painoa on hieman enemmän.


      • ex T-Sport-03
        Wilburi kirjoitti:

        Tarkemmin ottaen Corolla on 0,2 sekunttia nopeampi kiihdytettäessä 0-100 km/h(7,5 sekunttia). Kaiken lisäksi yhdistetty keskikulutus on 8,3l, kun se Seatissa on 8,6l. Autot ovat aika eri tyyppisiä ajaa, minkä huomaa selvästi, kun käy koeajamassa. Corollassa on enemmän urheiluhenkisyyttä, kun taas Seatissa on enemmän alaierrosvääntöä ja teho tulee tasaisemmin. Teho/painosuhde on huomattavasti parempi Corollassa ollen 6,8 kg/hv ja Seatissa 7,3 kg/hv.

        Kovemmassa vauhdissa Seat tavoittaa Corollan. Molempien mitattu arvo 0-1000m on 28,2 s.

        Varustelultaan Corolla on huomattavasti parempi. Vakiona mm. ajonvakautusjärjestelmä sekä jarruassistentti(kumpaakaan ei ole Seatissa).

        Makuasia on kuitenkin, kumman niistä valitseen?
        Skoda Octaviaa vastaan Corolla kiihtyi selkeästi nopeammin 0-100 km/h. Skodassa sama kone kuin Seatissa. Tosin painoa on hieman enemmän.

        Corollallehan on mitattu euroopassa 7.2-7.4 sekunnin aikoja 0-100km/h..

        ja tuosta vielä että kovemmassa vauhdissa Seat voittaisi Corollan..EI pidä paikkaansa!!! kunhan pidät Corollan kierrokset vetoalueella, eli 6200rpm..jää Seat tulemaan jopa kovemmissakin vauhdeissa..testattu on.. :)


      • Wilburi
        ex T-Sport-03 kirjoitti:

        Corollallehan on mitattu euroopassa 7.2-7.4 sekunnin aikoja 0-100km/h..

        ja tuosta vielä että kovemmassa vauhdissa Seat voittaisi Corollan..EI pidä paikkaansa!!! kunhan pidät Corollan kierrokset vetoalueella, eli 6200rpm..jää Seat tulemaan jopa kovemmissakin vauhdeissa..testattu on.. :)

        Voi olla, että voitit omassa testissä Seatin, mutta 0-1000m matka taittuu yhtä vauhdikkaasti, joten jos Seatissa on yhtä hyvä kuski, niin samoihin aikoihin mennään. Corolla on kyllä huomattavasti hauskempi auto ja laadultaa myös parempi.


      • Mika
        Wilburi kirjoitti:

        Voi olla, että voitit omassa testissä Seatin, mutta 0-1000m matka taittuu yhtä vauhdikkaasti, joten jos Seatissa on yhtä hyvä kuski, niin samoihin aikoihin mennään. Corolla on kyllä huomattavasti hauskempi auto ja laadultaa myös parempi.

        Kun en corollaa omista. Mutta oma Skoda rs turbo ei ole yhdellekkään corolalle jäänyt. Nyky turboja on nimittäin lapsellisen helppo virittää. Vakiona tuo 180 heppainen kone onkin aikas hengetön.


      • alfonso

      • Wilburi
        Mika kirjoitti:

        Kun en corollaa omista. Mutta oma Skoda rs turbo ei ole yhdellekkään corolalle jäänyt. Nyky turboja on nimittäin lapsellisen helppo virittää. Vakiona tuo 180 heppainen kone onkin aikas hengetön.

        Laadullisesti Toyota on Skadaan huomattavasti parempi. Vakio mallin RS ei pärjää T-sportille. Lastutetut ovat tietysti asia erikseen. RS:ään saa tosiaan aika edullisesti lisää tehoa, jolloin kulku muuttuu aivan toisen laiseksi samoin kuin auton luonne. Tässä yhteydessä ei ollut kuitenkan tarkoitus vertailla viritettyjä malleja vaan vakiomalleja. Tietysti jos aikoo laittaa/virittä autoaa, niin turbomalli on siinä mielessä ehdoton. Vapaastihengittävästä, kun on aika vaiikea saada huomattavasti lisää tehoa.


      • -S60T5-
        Wilburi kirjoitti:

        Laadullisesti Toyota on Skadaan huomattavasti parempi. Vakio mallin RS ei pärjää T-sportille. Lastutetut ovat tietysti asia erikseen. RS:ään saa tosiaan aika edullisesti lisää tehoa, jolloin kulku muuttuu aivan toisen laiseksi samoin kuin auton luonne. Tässä yhteydessä ei ollut kuitenkan tarkoitus vertailla viritettyjä malleja vaan vakiomalleja. Tietysti jos aikoo laittaa/virittä autoaa, niin turbomalli on siinä mielessä ehdoton. Vapaastihengittävästä, kun on aika vaiikea saada huomattavasti lisää tehoa.

        Skeida on Skeida. Aina. Ja mitä tulee joihinkin 1,8T koneisiin, niin eipä niistä nyt hirmu tehoja revitä ulos ilman muuta remppaa kuin puheissa. Ja jos revitään tehoa ulos, niin menee monta muuta kohtaa uusiksi.

        nim. yli 400 hv


      • no enpä
        TM fantasiat kirjoitti:

        Keskity rapsuttelemaan sierrastasi ruosteita.

        haluis tietääkkään mitä tapahtus jos sä olisit ratissa...


      • testissä

      • Pena
        -S60T5- kirjoitti:

        Skeida on Skeida. Aina. Ja mitä tulee joihinkin 1,8T koneisiin, niin eipä niistä nyt hirmu tehoja revitä ulos ilman muuta remppaa kuin puheissa. Ja jos revitään tehoa ulos, niin menee monta muuta kohtaa uusiksi.

        nim. yli 400 hv

        Joo kyllähän nuo Toyotan T-Sportit ja Hondan typerät kiihtyy, mutta väännöstä ei tietoakaan!
        Esim. joku turbo-volvo (T4 tai T5) siellä on jo voiman tuntua, eikä tarvitse rajoittimelle asti huudattaa ja odottaa jotain tapahtuvan...


      • jos
        Pena kirjoitti:

        Joo kyllähän nuo Toyotan T-Sportit ja Hondan typerät kiihtyy, mutta väännöstä ei tietoakaan!
        Esim. joku turbo-volvo (T4 tai T5) siellä on jo voiman tuntua, eikä tarvitse rajoittimelle asti huudattaa ja odottaa jotain tapahtuvan...

        ei osaa ajaa kierroskoneella nii sit ajaa raktori koneella...


      • Wilburi
        Pena kirjoitti:

        Joo kyllähän nuo Toyotan T-Sportit ja Hondan typerät kiihtyy, mutta väännöstä ei tietoakaan!
        Esim. joku turbo-volvo (T4 tai T5) siellä on jo voiman tuntua, eikä tarvitse rajoittimelle asti huudattaa ja odottaa jotain tapahtuvan...

        Kyllä edellämainituista autoista vääntöäkin löytyy muttei tietystikään samalla tavalla kuin Turbo-malleista. Itse en kuitenkaan pidä esim. volvon mallista. Teho tulee matalilta kierroksilta alkaen ja menoa kyllä löytyy mutta fiilis on kadoksissa. Ja äänimaailma on aivan toista luokkaa vapaastihengittävissä kierroskoneissa. Myös vaimo on itse tykästynyt T-sportiin. Itse ajamista turbo-malleista Nissan 200 SX:ssä oli senkaltainen luonne moottorissa, joka tuntui mukavalta. Vag-konsernin moottorit ovat mielestäni aika värittömiä vaikka muuten mukavia ja kestäviä.


      • ei tiedoksi sinulle
        TM fantasiat kirjoitti:

        Keskity rapsuttelemaan sierrastasi ruosteita.

        No Sierra ja Sierra. Monista sitä rapsutellaankin. Omani seisoo talvet purettuna pukeilla ja kesällä taas ajetaan niin, että tässä keskustelussa mainitut pikkusportit tulevat yleensä vasta seuraavana iltana perässä samoihin valoihin.

        Volvon 400 Diniheppamieskin voi tulla kokeilemaan ratapäiville vaikka mopossani on vain vähän yli 270kW. Kulkee sentään vaivaiset 306km/h toisella laatikolla. Mutta nyt taas ruostetta rapsuttelemaan...


      • Jaakko
        Löytyy kirjoitti:

        Seat Leon 1.8 VT FR 180hp Turbo... Hakkaa kyllä Corollan mennen tullen. Vääntöä löytyy jo 2000rpm samanlailla kun Corollasta 6000 tuntumassa. Kokeilkaa Skoda Fabia RS TDi:tä... 8.5sek, eli samaan tahtiin kuin Corolla T-Sport, mutta väännössä hakkaa mennen tullen. Rorollassa 180nM vääntöä ja 192hp. Skodassa 130hp ja 310nM vääntöä. Ja puolet vähemmin syö polttoainetta. Että siitä sitten mietiskelemään.. Fiesta ST on aika laiska. Moottori on perus Focuksesta, jotenkin tavallinen, kuten 206 GTi. RC on jo toista maata..

        Seat muuten hyvä MUTTA jo ikääntynyt malli. Joskus syksyllä 2000 mietin että hankkisiko 1.8VT4:n. Jäi sitten, ei siksi että olisi ollut huono.


      • vai nauraa
        -S60T5- kirjoitti:

        Skeida on Skeida. Aina. Ja mitä tulee joihinkin 1,8T koneisiin, niin eipä niistä nyt hirmu tehoja revitä ulos ilman muuta remppaa kuin puheissa. Ja jos revitään tehoa ulos, niin menee monta muuta kohtaa uusiksi.

        nim. yli 400 hv

        Mahtaa olla pikkuisen surkea ajettava se yli 400 hv etuvetoinen. Eihän siinä ole mitään pitoa kiihdytyksissä ja vetely on aivan älytön. Kyllä auton pitää olla taka- tai nelivetoinen kun mennään yli 200 hv:n.


      • Pösöttäjä
        Jaakko kirjoitti:

        SUOMESSA myytävissä corolla t-sporteissa ei ole turboa. Briteissä on turbolla varustettu t-sport -malli joka tuli keväällä / viime vuoden lopussa.

        Ohituksissahan tehoa tarvitaan, eipä muulloin. Silloin revitetään ja muuten jossain alle < 4000rpm/min t-sport on kuin peruscorolla.

        Ja jooooooo.. ei mulla ole tässä kierroskonetta eikä ole edes toyota. Mutta oma fiiliksensä tuollaisissa pienissä vapaastihengittävissä sporteissa on :) Sääli ettei ole muita kuin t-sport corolla ja honda civic type-r.

        Itse olen ostamassa otsikossa mainittua pösöä ja pidän sitä samaan luokkaan kuuluvana, jopa parhaana luetelluista autoista...


      • Ettei vaan
        -S60T5- kirjoitti:

        Skeida on Skeida. Aina. Ja mitä tulee joihinkin 1,8T koneisiin, niin eipä niistä nyt hirmu tehoja revitä ulos ilman muuta remppaa kuin puheissa. Ja jos revitään tehoa ulos, niin menee monta muuta kohtaa uusiksi.

        nim. yli 400 hv

        Sen sun venssoni lotjan sähköt sekoa ja tukivarret irtoa. Kääpiöauto mikä kääpiöauto. Yli 400hv... only your dreams. Nuhis.


    • on paljon matalammilla kierroksilla.

    • Citrophoros

      Euroopan johtavalta autonvalmistajalta tämmoinen tapaus...

      Taitavat Corollat, Seatit, Civicit jane muut näkyä vain Rellun taustapeilistä, Golf GTi voi kiriä rinnalle.

      Muistakaapa vielä se Clio V6, jonka hinta oli v.2001, ennen euroaikaa uutena yli 400 000 mk.

      • peli joo

        Joo, kävin kokeilemassa renu sporttia kaivokselan biliassa....on aika peli...3000 kierroksen paikkeilla kiihtyy niin p..keleesti...ei tarvii huudattaa niinku korillaa..


    • kössi

      Jonka koneen kyljessä lukee yamaha.
      Katso jos et usko.

      • Patrikek

        siellä. Yamaha on suunnitellut ja valmistanut pitkään mottoreita/kansia Toyotatalle, varsinkin GE-sarjojen moottoreita. Samaa omistuspohjaa kun ovat.


    • Wilburi

      Tänään aamulla T-sporttini oli tehomittauksessa ja usean mittauksen keskiarvotulos oli seuraavanlainen:

      Max.teho 139 kW
      Max.vääntö 187 Nm

      Autolla on ajettu nyt 6200 km. Mittauksen virhemarginaali on -2%.

      • Patrikek

        ei sinällään kerro vielä mitään, dynoissa suomessa paljon heittoa. Mutta saahan tuolla suuntaa. Toisessa dynossa tulos olisi voinut olla paljolti erilainen.
        Otettiinko seokset? Meinati omalla meni seokset aika pahasti poskelleen tuolla "liftillä" meinas hukkua bensaan.
        Kokeilitko yhtään vetoa ilmanputsarikotelo auki? Mulla tuli 5kw lisää kun avattiin, eli ahistaa ihan kiitettävästi. Seoksetkin hieman parani luonnollisesti kun sai lisää ilmaa.


      • Wilburi
        Patrikek kirjoitti:

        ei sinällään kerro vielä mitään, dynoissa suomessa paljon heittoa. Mutta saahan tuolla suuntaa. Toisessa dynossa tulos olisi voinut olla paljolti erilainen.
        Otettiinko seokset? Meinati omalla meni seokset aika pahasti poskelleen tuolla "liftillä" meinas hukkua bensaan.
        Kokeilitko yhtään vetoa ilmanputsarikotelo auki? Mulla tuli 5kw lisää kun avattiin, eli ahistaa ihan kiitettävästi. Seoksetkin hieman parani luonnollisesti kun sai lisää ilmaa.

        Tarkoitus oli ainoastaan testata saadaanko vastaavat tulokset, mitä valmistaja ilmoittaa. Virhemarginaalin ollessa 2%, niin tulokset olivat oikeastaan juuri samat kuin mitä valmistaja ilmoittaa. Lähes tulkoon kaikissa autoissa on ollut lukemat tuon virhemarginaalin sisällä pois lukien VAG-konsernin TDI-koneet, jotka antavat useita kilowatteja enemmän. Ei tehty myöskään kokeiluja ilmanputsari auki. Tuo mainitsemasi 5kW:tä tulee varmaankin helmposti lisää?

        Minkälaisia tuloksia sait itse dynosta?


      • Patrikek
        Wilburi kirjoitti:

        Tarkoitus oli ainoastaan testata saadaanko vastaavat tulokset, mitä valmistaja ilmoittaa. Virhemarginaalin ollessa 2%, niin tulokset olivat oikeastaan juuri samat kuin mitä valmistaja ilmoittaa. Lähes tulkoon kaikissa autoissa on ollut lukemat tuon virhemarginaalin sisällä pois lukien VAG-konsernin TDI-koneet, jotka antavat useita kilowatteja enemmän. Ei tehty myöskään kokeiluja ilmanputsari auki. Tuo mainitsemasi 5kW:tä tulee varmaankin helmposti lisää?

        Minkälaisia tuloksia sait itse dynosta?

        pieniä.=)
        131kw ja putsari auki 136kw. Täytyy muistaa, että tossa on kuitenkin vielä ahdas AFM ahistamassa.
        Naantalin sporttiautossa käyty. Kyllä siellä tehtaan konit tallella on kun kaikista muuallakin jarrutetuista tuntui puuuttuvan aika tarkkaan 10kw, siis melkein vakio koneista. Tai sitten muut näyttää liikaa.=) Eikä tuo teholukema ollut se, jota lähdettiin hakee, vaan noi seokset ja vähän kattelee, et mistä ahistaa.
        Se, joka mun silmään tuossa käyrässä pistää, että huipputeho on aika tarkkaan koko välin 7000-8000rpm. Ihan kuin leikattuna, toisaalta mulla ainakin juuri tuossa meni seokset ihan poskelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      47
      670
    Aihe