Mikä salasana?

Anonyymi-ap

Moi, linux koneeni sanoi sopimuksen irti ja mulla on asuksen emolevy ja kun käynnistin koneen tuli 2 lyhyttä beeppiä. No avasin koneen ja otin pariston 5 min pois ja käynnistin koneen. Kone lähti päälle mutta heti tuli kysymään salasanaa( ehkä biossille?), onko se joku emolevyn oma salasana? Ainakaan koneessa käyttämäni salasanat ei kelvannut! Ei auttanut uudelleen käynnistys tai f2, f12 setuppiin. wtf?

10

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ette sitten naura! Emolevy on Asus P5B-E
      Prodessori Core 2 Duo E6600 2,4GHz

      • Anonyymi

        Heh heh:)


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­­N­y­­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kokeilitko DEL-näppäintä bios on joskus siellä.
      Biosissa voi olla salasana, mutta vain jos joku on ottanut sen käyttöön.
      Jos kone on joskus ollut toisella on se mahdollista, että tämä onn sen salannut, mutta voi olla bios viruskin

    • Anonyymi

      Ota paristo pois pidemmäksi aikaa ja irrota virtajohto. Haen valmistajan yleisiä salasasanoja googlella.

      • Anonyymi

        Tuossa emossa on CLRTC jumpperi(3 pinniä) floppy-liittimen takana aika lähellä kotelotuulettimen poweri-liitintä. Siinä on jumpperi. Eli:
        1. Ota poweri johto irti
        2. Ota patteri pois
        3. Siirrä jumpperi nykyisestä positiosta (1-2) positioon (2-3) eli toiseen laitaan
        4. anna olla 5-10 sekuntia
        5. siirrä jumpperi takaisin alkuperäiseen paikkaan
        6. patteri takas, johto kiinni
        7.Pidä käynnistyksen aikana DEL-nappia pohjassa => ei salasanaa!
        -Homman jälkeen, joudut tekemään bios-asetukset uudestaan eli kone ei suostu boottaamaan ennen kuin kerrot sille esim. hdd-levyn. Kellotaajuus kannattaa kanssa tarkistaa, että menee oikein.
        -manuaali löytyy P5B-nimellä(e2620_p5b.pdf) verkosta, koska se E-kirjain tarkoittaa muistaakseni Enhanced audio tjsp. eli löytyy SPDIF-liitin.
        beep-codes: 2 (short) Parity circuit failure.
        -muistilla on jostain syystä virheenkorjaus/havainnointi päällä, tukeeko muistisi tätä? Sen saanee pois jostain. Tai sitten joukossa on viallinen muistikampa..


    • Anonyymi

      Tarkistele kaikki prossan ympärillä olevat konkat ettei mikään ole pullistunut, emo alkaa olla sen ikäinen että kaikki on mahdollista.

    • Anonyymi

      Moi tehty edellä mainitut. käynniistys Del, f2, f12 josta pitäisi päästä biossiin, mut kun "biossi" kysyy salasanaa jota ei ole! tai mistä tiedän onko edes biossi vai mikä se on, ja ainakaan itse en ole asettanut salasanaa ja koskaan sitä ei ole kysytty vaikka biossissa pyöritty ja linux asennettu monia kertoja.

    • Anonyymi

      Jos salasanaa ei aiemmin kyselty etkä ole itse sitä asettanut niin todennäköisesti emolevysi on sökö. Tuo prosessori Core 2 Duo E6600 on julkaistu vuonna 2006 eli 18 vuotta sitten. Sitä käyttävää emolevyä ei kannata lähteä korjailemaan ellei ole jotakin erityistä syytä.

      Jos levyltä löytyy netin ohjeissa mainitut jumpperit niin niiden avulla voi vielä yrittää. Mikäli ei onnistu niin se oli siinä. Siitä seuraava vaihe edellyttäisi aluksi pintaliitoskomponenttien irroitusta levyltä ehjänä eli menee "korkeamman matematiikan" puolelle.

    • Anonyymi

      Huh mitä vastauksia, Kiitos! Yritän jumpperoida emon, kun on aikaa ja jos sillä ei lähde toimimaan, niin pitää hommata uusi kone, onhan tolla jo ikää; )! mut hyvin on linuxia jaksanut pyöritellä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe