Kommentteja tori-uudistuksesta.

Anonyymi-ap

Kyllä mua niin vitutttaa tuo tori-uudistus. Miten se voi olla noin pönttö? Tehkää nyt joku jotain.

20

2556

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Kauppatorilta saa aineita ja voi viettää aikaa hyvässä seurassa

• Anonyymi

Torilla leuku heiluu

• Anonyymi

Ylivoimaisesti suurin aivopieru ja moka suomen nettikaupan historiassa. En ikinä osta sellaiselta myyjältä joka vaatii Toridiilin käyttöä. Pitäköön tunkkinsa. Enkä itse missään nimessä aio myydä mitään sen kautta.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Nyt tulee ebay huijaus. Lähtee tavara ja rahat.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Tori.fi on 101% aivan perseestä!

• Anonyymi

Minä olen tehnyt kaupat aina nokikkain eli maksanut käteisellä ja saanut tarkastamani ostoksen ja tyytyväisiä ollaan oltu puolin jos toisinkin.Maksukorttia en käytä missään kaupoissa.

• Anonyymi

Tori mainostaa, että teemme 15k kauppaa joka päivä. Verottaja haluaa tähän väliin. Lakihan on jo voimassa, että yli 2k eur tai yli 30 kpl myynti pitää ilmoittaa verottajalle. Torin ja esim. nettiauton kaltaiset sivut ei tiedä toteutunutta myyntihintaa ja näin ollen ovat vapautetut ilmoitusvelvollisuudesta. Ja esim. huutokaupat.com ilmoittaa jo vuosittain verottajalle kaikki myynnit. Heillä se onnistuu, koska toteutunut rahaliikenne menee heidän kautta. Katsokaa vain niin nämä tori diilit, tai joku muu rahanvälitystoiminta tulee jatkossa pakolliseksi juuri tämän verolle panon vuoksi. Kierrätys hankaloituu, ei ihmiset ala maksamaan veroja käytetyistä muutaman kympin tuotteista. Ne aletaan sitten viskomaan roskiin.

• Anonyymi

Vaikka pari tonnia tarvisi ilmoittaa ei siitä vielä veroa mene. Ja vaikka menisi kuka niitä valvoo. Ei ole resursseja kyttäillä tori-kauppaa. Eri asia on jos homma automatisoidaan tai rahaliikenne menee välittäjän kautta. Silloinhan valvonta on helppoa ja tarvittaessa reaaliaikaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka pari tonnia tarvisi ilmoittaa ei siitä vielä veroa mene. Ja vaikka menisi kuka niitä valvoo. Ei ole resursseja kyttäillä tori-kauppaa. Eri asia on jos homma automatisoidaan tai rahaliikenne menee välittäjän kautta. Silloinhan valvonta on helppoa ja tarvittaessa reaaliaikaista.

Koti-irtaimiston myyntivoiton veroraja on viis tonttua. Eli oston ja myynnin erotus. Aika tosissaan saa myydä jos meinaa päästä verotettaviin summiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koti-irtaimiston myyntivoiton veroraja on viis tonttua. Eli oston ja myynnin erotus. Aika tosissaan saa myydä jos meinaa päästä verotettaviin summiin.

Nimenomaan annetaan seurantavelvollisuus ulkopuoliselle taholle, eli sille joka hoitaa maksuliikenteen. Joo, ei tule verot maksuun ihan helposti koti-irtaimistosta. Mutta kalliimmat kamppeet (autot, prätkät, veneet...) aika helppo on tehdä yli 5k voittoa.

• Anonyymi

Mikäs Porin torissa on aloittajan mielestä pielessä?

"Mennää Pori torrii ja laitetaa su pärekorrii"

• Anonyymi

Kävin DivePoint Porissa 90-luvulla ostamassa uutta harppuunaa jolla metsästää koikarppeja Isomäen metsän lammesta. Onneksi tähänkin löytyi hyvät vehkeet. Kaivoin lompakostani pinon chydeniuksia, jolloin myyjä hymyili vienosti ja tarjosi kaupan päälle kiiltolateksista valmistettua märkäpukua, sekä sateenkaaren väristä pyyheliinaa johon oli painettu yrityksen (DivePoint Pori) logo. Karppien kalastuksen jälkeen menin vielä maauimalaan puhdistumaan ja uinnin jälkeen legendaariselle äijäpenkille istumaan, ison snorkkelini vilkkuessa manspreading-asennossa DivePoint Porin sateenkaaripyyhkeen alta.

• Anonyymi

No kerran pyydetään niin neuvoni on tehkää niinkuin minäkin olen tehnyt älkää menkö torille ollenkaan,minä olen ollut sieltä poissa noin parikymmentä vuotta ja en tunne menettäväni mitään.

• Anonyymi

Olen nyt myynyt 3 kohdetta ToriDiilin kautta ja ostanut yhden. Vakuutuin sen hyvyydestä ja turvallisuudesta. En aio enää käyttää Toria ilman ToriDiiliä.

• Anonyymi

Käytä pois, verottaja saa sieltä tiedot että pääset maksamaan veroa myymistäsi tuotteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä pois, verottaja saa sieltä tiedot että pääset maksamaan veroa myymistäsi tuotteista.

Ja varmaan kannattaa antaa tilitietonsa kaikkien tonttutahojen monitoritavaksi. Tässä on ollut vaikka mitä vastaamoa ja s-pankki murtoa niin suomi-poika on vuodesta toiseen yhtä sinisilmäinen.

• Anonyymi

Hei, nyt joku kehitti uuden torin: torimaa.fi

Tukekaamme sitä

• Anonyymi

Mainoksia sai klikkailla pois niin että tuli tenniskyynerpää. Pientä laittoa vielä..

• Anonyymi

Täysin paska palvelu, myyjä pystyy kusettamaan ja valitsemaan ostajan vaikka on ollut ensimmäinen toridiilin hyväksyjä. Jos ei tosiaan viitsi alkaa lähettämään ekalle ostajalle, myyjä voi odottaa muutaman päivän, että ilmaantuu joku joka hakee tuotteen. Paskamaista ensimmäinen ostajan kannalta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      861
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      836
    Aihe