Kommentteja tori-uudistuksesta.

Anonyymi-ap

Kyllä mua niin vitutttaa tuo tori-uudistus. Miten se voi olla noin pönttö? Tehkää nyt joku jotain.

20

2447

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Kauppatorilta saa aineita ja voi viettää aikaa hyvässä seurassa

• Anonyymi

Torilla leuku heiluu

• Anonyymi

Ylivoimaisesti suurin aivopieru ja moka suomen nettikaupan historiassa. En ikinä osta sellaiselta myyjältä joka vaatii Toridiilin käyttöä. Pitäköön tunkkinsa. Enkä itse missään nimessä aio myydä mitään sen kautta.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Nyt tulee ebay huijaus. Lähtee tavara ja rahat.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Tori.fi on 101% aivan perseestä!

• Anonyymi

Minä olen tehnyt kaupat aina nokikkain eli maksanut käteisellä ja saanut tarkastamani ostoksen ja tyytyväisiä ollaan oltu puolin jos toisinkin.Maksukorttia en käytä missään kaupoissa.

• Anonyymi

Tori mainostaa, että teemme 15k kauppaa joka päivä. Verottaja haluaa tähän väliin. Lakihan on jo voimassa, että yli 2k eur tai yli 30 kpl myynti pitää ilmoittaa verottajalle. Torin ja esim. nettiauton kaltaiset sivut ei tiedä toteutunutta myyntihintaa ja näin ollen ovat vapautetut ilmoitusvelvollisuudesta. Ja esim. huutokaupat.com ilmoittaa jo vuosittain verottajalle kaikki myynnit. Heillä se onnistuu, koska toteutunut rahaliikenne menee heidän kautta. Katsokaa vain niin nämä tori diilit, tai joku muu rahanvälitystoiminta tulee jatkossa pakolliseksi juuri tämän verolle panon vuoksi. Kierrätys hankaloituu, ei ihmiset ala maksamaan veroja käytetyistä muutaman kympin tuotteista. Ne aletaan sitten viskomaan roskiin.

• Anonyymi

Vaikka pari tonnia tarvisi ilmoittaa ei siitä vielä veroa mene. Ja vaikka menisi kuka niitä valvoo. Ei ole resursseja kyttäillä tori-kauppaa. Eri asia on jos homma automatisoidaan tai rahaliikenne menee välittäjän kautta. Silloinhan valvonta on helppoa ja tarvittaessa reaaliaikaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka pari tonnia tarvisi ilmoittaa ei siitä vielä veroa mene. Ja vaikka menisi kuka niitä valvoo. Ei ole resursseja kyttäillä tori-kauppaa. Eri asia on jos homma automatisoidaan tai rahaliikenne menee välittäjän kautta. Silloinhan valvonta on helppoa ja tarvittaessa reaaliaikaista.

Koti-irtaimiston myyntivoiton veroraja on viis tonttua. Eli oston ja myynnin erotus. Aika tosissaan saa myydä jos meinaa päästä verotettaviin summiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koti-irtaimiston myyntivoiton veroraja on viis tonttua. Eli oston ja myynnin erotus. Aika tosissaan saa myydä jos meinaa päästä verotettaviin summiin.

Nimenomaan annetaan seurantavelvollisuus ulkopuoliselle taholle, eli sille joka hoitaa maksuliikenteen. Joo, ei tule verot maksuun ihan helposti koti-irtaimistosta. Mutta kalliimmat kamppeet (autot, prätkät, veneet...) aika helppo on tehdä yli 5k voittoa.

• Anonyymi

Mikäs Porin torissa on aloittajan mielestä pielessä?

"Mennää Pori torrii ja laitetaa su pärekorrii"

• Anonyymi

Kävin DivePoint Porissa 90-luvulla ostamassa uutta harppuunaa jolla metsästää koikarppeja Isomäen metsän lammesta. Onneksi tähänkin löytyi hyvät vehkeet. Kaivoin lompakostani pinon chydeniuksia, jolloin myyjä hymyili vienosti ja tarjosi kaupan päälle kiiltolateksista valmistettua märkäpukua, sekä sateenkaaren väristä pyyheliinaa johon oli painettu yrityksen (DivePoint Pori) logo. Karppien kalastuksen jälkeen menin vielä maauimalaan puhdistumaan ja uinnin jälkeen legendaariselle äijäpenkille istumaan, ison snorkkelini vilkkuessa manspreading-asennossa DivePoint Porin sateenkaaripyyhkeen alta.

• Anonyymi

No kerran pyydetään niin neuvoni on tehkää niinkuin minäkin olen tehnyt älkää menkö torille ollenkaan,minä olen ollut sieltä poissa noin parikymmentä vuotta ja en tunne menettäväni mitään.

• Anonyymi

Olen nyt myynyt 3 kohdetta ToriDiilin kautta ja ostanut yhden. Vakuutuin sen hyvyydestä ja turvallisuudesta. En aio enää käyttää Toria ilman ToriDiiliä.

• Anonyymi

Käytä pois, verottaja saa sieltä tiedot että pääset maksamaan veroa myymistäsi tuotteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä pois, verottaja saa sieltä tiedot että pääset maksamaan veroa myymistäsi tuotteista.

Ja varmaan kannattaa antaa tilitietonsa kaikkien tonttutahojen monitoritavaksi. Tässä on ollut vaikka mitä vastaamoa ja s-pankki murtoa niin suomi-poika on vuodesta toiseen yhtä sinisilmäinen.

• Anonyymi

Hei, nyt joku kehitti uuden torin: torimaa.fi

Tukekaamme sitä

• Anonyymi

Mainoksia sai klikkailla pois niin että tuli tenniskyynerpää. Pientä laittoa vielä..

• Anonyymi

Täysin paska palvelu, myyjä pystyy kusettamaan ja valitsemaan ostajan vaikka on ollut ensimmäinen toridiilin hyväksyjä. Jos ei tosiaan viitsi alkaa lähettämään ekalle ostajalle, myyjä voi odottaa muutaman päivän, että ilmaantuu joku joka hakee tuotteen. Paskamaista ensimmäinen ostajan kannalta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      110
      5054
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      432
      1599
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      193
      1152
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1133
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      18
      1064
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      941
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      836
    Aihe