Massaman kanatietämys

Anonyymi-ap

Jos tällaista tekstiä kirjoittaa selvinpäin, niin...?

"jo pentuna olin yksi kaksi kolme viikkoa lontoossa"

"olin neljä kesälomaani lontoossa opin siinä englannin lähes automaattisesti, kun matka kestää kaksi viikkoa, silloin ei ollut mitään tekemistä, niin kuuntelin eng. kielenkasettia..."

Opit siis kasetilta lähes automaattisesti ja olit neljä kesälomaasi Lontoossa kaksi viikkoa? Lomat siis kesti 3,5 päivää kertaa neljä ja ei ollut tekemistä joten kuuntelit eng. kielenkasettia? Kun edes olisit kuunnellut suomenkielen kasettia ensi.

Sivutoimisesti olit virkavapaalla koelentäjän hommista Tikkakoskelta Ranskassa ja
opit puhumaan sujuvaa "ranskää"? Aivan ja Tapsalla on ranskalaisia lapsia.

"Enkä minäkään ollut ensimmäisen lomamatkani tein vuonna 1988 kanarialle, muuhun ei olllut varoja, eikä pahemmin edes lomia, sitä ennen töissä toki olin mutta en miillä palkoilla menty merta edemmäs kalaan... ei ollut varaa yksin kertaisesti"

"miillä palkoilla yksin kertaisesti ei matkusteltu mutta olin paljon ulkomailla"

"olen syönyt intiassa , massaman kanaa, kun ruokalistassa luki että traditionaalinen intialainen ruoka, tämä tapahtui vuonna 1990... siis 30 vuotta sitten on olin ex-vaimon veljen kanssa intiassa muutaman viikon, lyön vetoa että lahkolaiset eivät edes ole koskaan maistanut mitä on massaman kana"

Niinhän niissä joo lukee aina vieressä niin että vetoa lyödään.

18

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhteen Pasasen kirjoitukseen mahtui kymmeniä lapsoksia ja höpöpuheita. Kukaan selväpäinen ei tuollaista tekstiä tuota.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­N­y­m­f­­o­­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      ei olin neljänä kesänä lontoossa sen mukaan milloin laivanpurkaus ja uuden lastin hakeminen kestää noin kuusi viikkoa, kaksi kolme viikkoa suuntaansa...

      • Anonyymi

        Ja nyt olet Tapsana Vietnamissa ja Senssuna Chiang Maissa. Se on mukavaa tuo virtuaalimatkailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt olet Tapsana Vietnamissa ja Senssuna Chiang Maissa. Se on mukavaa tuo virtuaalimatkailu.

        Mitä savoon kuuluu, joko lumi on sulanut.


      • Anonyymi

        Kertaampa hieman vielä faija oli töissä effoalla, ja ajoi kotkasta lontooseen tai hulliin, paperia, kaksi eri laivaa sirius ja antares ajoivat nonstop, yksi väli kestää kaksi tai kolme viikkoa, joskus olin yksin kaksi kolme viikkoa, menin antareksella ja tulin takaisin kotkaan siriuksella, joskus menin ja tulin samalla laivalla yleensä siriuksella, jolloin matka kesti lontoossa 5-6 viikkoa.

        Laivamatka on puuduttava, ei oikein mitään tekemistä koskaan, siksi piti itse keksiä harrastuksia, lukeminen, ja kuuntelin paljon kielikasettia, sekä Antti niminen pappi opetti lisää joka päivä pari tuntia, parille muullekin pennulle, jo ensimmäinen kolmeviikkoa opetti perusteet.

        80 luvun lopussa ei ollut niin paljon tuloja että olisi pystynyt matkaamaan ulkomaille, ensimmäisen kerran kävin kanarialla kolme viikkoa vuonna 1987tai 1988... en muista tarkkaan... vuonna 1990 kävin ex-vaimoni veljen kanssa intiassa, samana vuonna poikani syntyi esikoiseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertaampa hieman vielä faija oli töissä effoalla, ja ajoi kotkasta lontooseen tai hulliin, paperia, kaksi eri laivaa sirius ja antares ajoivat nonstop, yksi väli kestää kaksi tai kolme viikkoa, joskus olin yksin kaksi kolme viikkoa, menin antareksella ja tulin takaisin kotkaan siriuksella, joskus menin ja tulin samalla laivalla yleensä siriuksella, jolloin matka kesti lontoossa 5-6 viikkoa.

        Laivamatka on puuduttava, ei oikein mitään tekemistä koskaan, siksi piti itse keksiä harrastuksia, lukeminen, ja kuuntelin paljon kielikasettia, sekä Antti niminen pappi opetti lisää joka päivä pari tuntia, parille muullekin pennulle, jo ensimmäinen kolmeviikkoa opetti perusteet.

        80 luvun lopussa ei ollut niin paljon tuloja että olisi pystynyt matkaamaan ulkomaille, ensimmäisen kerran kävin kanarialla kolme viikkoa vuonna 1987tai 1988... en muista tarkkaan... vuonna 1990 kävin ex-vaimoni veljen kanssa intiassa, samana vuonna poikani syntyi esikoiseni.

        Kertomuksesi kuulostaa todelta.

        Ottaen kuitenkin huomioon erittäin vaikean dysleksiasi, erittäin pahat luetun ymmärtämisvaikeudet, erittäin heikon äidinkielesi, vaikeudet kasvojen ja kuvien tunnistamisessa, niin mitään ei ole noista "opinnoista" mennyt perille eikä jäänyt käteen.

        Jos on kielipäätä, se näkyy myös omassa äidinkielessä.

        Muistisi on erittäin valikoiva, muistat asioista vain oman version, jonka olet toisten osalta keksinyt. Toistelet virheitäsi kuin papukaija, koska et kykene ottamaan vastaantodellista informaatiota.

        Sinulla on ainutlaatuinen tarve vastustaa totuutta ja siinä apuna toimii pakkomielteesi olla kaikkien kanssa eri mieltä ja harjoitat jatkuvasti vahvistusharhaa, etsien asioista vain ne kohdat jotka vaikuttavat irralleen otettuna tukevan tarinaasi.

        Englanninkieli tuli pakolliseksi kansakouluissa jo 1964 vuonna, joten jos olit 15 vuotiaana isäsi mukana merillä, olit jo vuosia opiskellut englantia.

        Ilmeisimmin olit nelosen oppilas englannissa ja matematiikassa ja sinulle määrättiin preppauskursseja, jottet jäisi loputtomiin luokallesi.

        Mikäli tuo kieltenopiskelu on tapahtunut, se ei ollut sinulle vapaaehtoista, vaan pakollista että pääset luokaltasi. Oli niitä jälkeejääneitä meilläkin koulussa, jotka joutui kesällä menemään opiskelemaan opettajan kanssa, saadakseen muut kiinni.

        Itseäni motivoi peruskoulussa keskittymään opiskeluun se pelko, että joutuisi kesällä pilaamaan lomansa ja joutumaan kouluun, kun muut viettää kesälomaa.

        Olinkin sitten noin ysin oppilas koko ala-asteen. Yläasteella astui vähän anarkismia peliin auktoriteettaja kohtaan. Se anarkismi johtui siitä että vaadin hyvää opetusta ja huomautin jos opetus oli huonoa. Siitä ei pari opettajaa tykännyt.

        Säälistä olet saanut peruskoulun päästötodistuksen.

        Kielipään lisäksi kielten opiskeluun tarvitaan asennetta ja keskittymiskykyä, joita sinulla ei ole kumpaakaan.

        2010

        PS: Tuli tuosta impulsiivisuudesta mieleen kun olin yksi päivä Bangkokissa suunnittelemassa autonvaihtoa. Jouduin rattiraivon kohteeksi ensimmäistä kertaa Thaimaassa ikinä.

        Ajoin rampilta reilusti ajoissa ja nopeammin henkilöauton eteen ja rakoakin oli kymmeniä metrejä, mutta ratissa istunut vanha saksalaismies katsoi minun häirinneen matkaansa ja tuli puskuriin kiinni torvea soittaen ja pitkät päällä, eikä lopettanut.

        Tie muuttui yksikaistaiseksi eikä ohitse päässyt siinä kohdassa. Pysäytin auton äkkijarrutuksella ja laitoin hätävilkut päälle, pomppasin ulos ja menin vaudilla kysymään että mikähän täällä mahtaa olla ongelma?

        Kasikymppisellä sakemannilla alkoi harmaat mursuviikset tutisemaan ja vaimonsa kaivoi itselleen rauhoittavia hanskalokerosta hokien soria. Sakemanni sanoi jotakin värisevällä äänellä Saksaksi, palasin autooni.

        Thaimaalaiset eivät ala vainoamaan autoillaan ketään Thaimaassa, koska he tietävät että töppäyksiä sattuu itsellekin ja niistä selviää käden heilautuksella soriksi.

        Papparaisella kävi sikäli tuuri että minulla ei ollut lapsia kyydissä, sillä heidän uhkaaminen autolla olisi johtanut siihen että olisin repinyt sen papan pientareelle, ottanut häneltä avaimet pois ja viskannut ne horisonttiin.

        Rattiraivoa enemmän minua vituttaa munaton rattiraivo. Jos aletaan raivoamaan, silloin pitää ottaa vastuu teostaan ja mennä loppuun asti, tanssikengät jalkaan, tai pyytää nöyrästi anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertomuksesi kuulostaa todelta.

        Ottaen kuitenkin huomioon erittäin vaikean dysleksiasi, erittäin pahat luetun ymmärtämisvaikeudet, erittäin heikon äidinkielesi, vaikeudet kasvojen ja kuvien tunnistamisessa, niin mitään ei ole noista "opinnoista" mennyt perille eikä jäänyt käteen.

        Jos on kielipäätä, se näkyy myös omassa äidinkielessä.

        Muistisi on erittäin valikoiva, muistat asioista vain oman version, jonka olet toisten osalta keksinyt. Toistelet virheitäsi kuin papukaija, koska et kykene ottamaan vastaantodellista informaatiota.

        Sinulla on ainutlaatuinen tarve vastustaa totuutta ja siinä apuna toimii pakkomielteesi olla kaikkien kanssa eri mieltä ja harjoitat jatkuvasti vahvistusharhaa, etsien asioista vain ne kohdat jotka vaikuttavat irralleen otettuna tukevan tarinaasi.

        Englanninkieli tuli pakolliseksi kansakouluissa jo 1964 vuonna, joten jos olit 15 vuotiaana isäsi mukana merillä, olit jo vuosia opiskellut englantia.

        Ilmeisimmin olit nelosen oppilas englannissa ja matematiikassa ja sinulle määrättiin preppauskursseja, jottet jäisi loputtomiin luokallesi.

        Mikäli tuo kieltenopiskelu on tapahtunut, se ei ollut sinulle vapaaehtoista, vaan pakollista että pääset luokaltasi. Oli niitä jälkeejääneitä meilläkin koulussa, jotka joutui kesällä menemään opiskelemaan opettajan kanssa, saadakseen muut kiinni.

        Itseäni motivoi peruskoulussa keskittymään opiskeluun se pelko, että joutuisi kesällä pilaamaan lomansa ja joutumaan kouluun, kun muut viettää kesälomaa.

        Olinkin sitten noin ysin oppilas koko ala-asteen. Yläasteella astui vähän anarkismia peliin auktoriteettaja kohtaan. Se anarkismi johtui siitä että vaadin hyvää opetusta ja huomautin jos opetus oli huonoa. Siitä ei pari opettajaa tykännyt.

        Säälistä olet saanut peruskoulun päästötodistuksen.

        Kielipään lisäksi kielten opiskeluun tarvitaan asennetta ja keskittymiskykyä, joita sinulla ei ole kumpaakaan.

        2010

        PS: Tuli tuosta impulsiivisuudesta mieleen kun olin yksi päivä Bangkokissa suunnittelemassa autonvaihtoa. Jouduin rattiraivon kohteeksi ensimmäistä kertaa Thaimaassa ikinä.

        Ajoin rampilta reilusti ajoissa ja nopeammin henkilöauton eteen ja rakoakin oli kymmeniä metrejä, mutta ratissa istunut vanha saksalaismies katsoi minun häirinneen matkaansa ja tuli puskuriin kiinni torvea soittaen ja pitkät päällä, eikä lopettanut.

        Tie muuttui yksikaistaiseksi eikä ohitse päässyt siinä kohdassa. Pysäytin auton äkkijarrutuksella ja laitoin hätävilkut päälle, pomppasin ulos ja menin vaudilla kysymään että mikähän täällä mahtaa olla ongelma?

        Kasikymppisellä sakemannilla alkoi harmaat mursuviikset tutisemaan ja vaimonsa kaivoi itselleen rauhoittavia hanskalokerosta hokien soria. Sakemanni sanoi jotakin värisevällä äänellä Saksaksi, palasin autooni.

        Thaimaalaiset eivät ala vainoamaan autoillaan ketään Thaimaassa, koska he tietävät että töppäyksiä sattuu itsellekin ja niistä selviää käden heilautuksella soriksi.

        Papparaisella kävi sikäli tuuri että minulla ei ollut lapsia kyydissä, sillä heidän uhkaaminen autolla olisi johtanut siihen että olisin repinyt sen papan pientareelle, ottanut häneltä avaimet pois ja viskannut ne horisonttiin.

        Rattiraivoa enemmän minua vituttaa munaton rattiraivo. Jos aletaan raivoamaan, silloin pitää ottaa vastuu teostaan ja mennä loppuun asti, tanssikengät jalkaan, tai pyytää nöyrästi anteeksi.

        Yksi suurin syy onnettomuuksiin täällä on lyhyet hermot thaikuilla ja siitä johtuva ajoraivo, sinulle taas on tuttua nettiraivo, kun vähänkin muistuttaa tosiasioista.

        toki luki haittaa kirjoittamista ja lukemista, mutta ei se niin paha ole että en erottaisi kuka milloinkin kirjoittaa kuten sinulla, diagnoosi lukista tuli vasta vajaa kolmekymppisenä, olen matemaattisesti varsin lahjakas mutta kielet oli vaikeita, siksi aluksi valitsin nuorisotyön siinä ei tarvita muuta kuin hyviä sosiaalisia taitoja, lisäksi uralla pääsi nopeasti eteenpäin, koska olin mies, toisin kuin sinä olet, mutta kovasti sitä yrität esittää, tosin heikolla menestyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi suurin syy onnettomuuksiin täällä on lyhyet hermot thaikuilla ja siitä johtuva ajoraivo, sinulle taas on tuttua nettiraivo, kun vähänkin muistuttaa tosiasioista.

        toki luki haittaa kirjoittamista ja lukemista, mutta ei se niin paha ole että en erottaisi kuka milloinkin kirjoittaa kuten sinulla, diagnoosi lukista tuli vasta vajaa kolmekymppisenä, olen matemaattisesti varsin lahjakas mutta kielet oli vaikeita, siksi aluksi valitsin nuorisotyön siinä ei tarvita muuta kuin hyviä sosiaalisia taitoja, lisäksi uralla pääsi nopeasti eteenpäin, koska olin mies, toisin kuin sinä olet, mutta kovasti sitä yrität esittää, tosin heikolla menestyksellä.

        Sinä oletkin kauhean rohkea kun uhkailet milloin minua ja nyt jopa 80 vuotiasta saksalaispappaa, olet kyllä todellinen miesten mies...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin kauhean rohkea kun uhkailet milloin minua ja nyt jopa 80 vuotiasta saksalaispappaa, olet kyllä todellinen miesten mies...

        Tuo sinun kommenttisi on mielenkiintoinen, kerrot että muistan vain oman versioni, eikö jokainen voi muistaa vain oman versionsa, enhän minä poikaraasu voi mitenkään muistaa sinun versiota, kun et edes ole tuohon minun omaan versioon mitenkään osallinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin kauhean rohkea kun uhkailet milloin minua ja nyt jopa 80 vuotiasta saksalaispappaa, olet kyllä todellinen miesten mies...

        Helppo uhkailla, kun massaa on enempi kuin massaman curryssä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä savoon kuuluu, joko lumi on sulanut.

        Ei ole lumi vielä sulanut täällä, kiitos kysymästä.
        Miten sinne, ottaako sulla vielä joskus eteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lumi vielä sulanut täällä, kiitos kysymästä.
        Miten sinne, ottaako sulla vielä joskus eteen?

        Miksi sinua kiinnostaa yli 60 vuotiaan eteenottaminen, saatko sinä koskaan ilman käteistä.


    • Anonyymi

      Kanalla on kaksi jalkaa.

      • Anonyymi

        Voi helettanen sentään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helettanen sentään!

        Kalkkunalla hua hinissä on helttanen.


    • Anonyymi

      Aloitusta vain, jos sallitaan.

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      😍 K­­u­u­­­m­­a­t­­­ ­t­y­­­t­ö­­­t­ ­­­o­­­d­o­­­t­­­t­a­­v­­­­­a­­t­­ ­­s­i­­­n­­­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18324774

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe