Onnen Aikaa Orimattilassa

Anonyymi-ap

Mitä mukavia ja jopa ihania tapahtumia tai paikkoja sekä kokemuksia olet saanut Orimattilassa?
Pyydetään positiivisia vastauksia ja sitä, ettei tähän viestiketjuun ennään sekoiteta erään kauppoihin ja postiin kyrsiintyneitä näkemyksiä.
Eli nyt sellaisia iloisia asioita.

73

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jymylinnan ja Jätinpesän keikat. Countryfestarit koe-eläin puistossa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä näistä kantreista aikanaan kotieläinpuistossa. Oli hyvät musat ja viilinkit. Sain parina vuonna naapurin naiselta kun sen ukko sammahti kantreilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä näistä kantreista aikanaan kotieläinpuistossa. Oli hyvät musat ja viilinkit. Sain parina vuonna naapurin naiselta kun sen ukko sammahti kantreilla.

        Kantrit kotieläinpuistossa oli parasta vaikka ei sitä naisilta saatukaan. Turos hevi geen keikka ehkä parhaimpana muistona


    • Anonyymi

      Ei mitään muuta hyvää kuin että sieltä pääsee aina pois. Variksetkin lentää reppu selässä vihellellen yli.

      • Anonyymi

        Tääl ei vaan mikään ketju onnistu! Aina on joku kyrpae pätemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tääl ei vaan mikään ketju onnistu! Aina on joku kyrpae pätemässä.

        Totuus on julmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on julmaa.

        Ehkä sulla ei ole ollut IKINÄ kivaa! Häpee ittees!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on julmaa.

        Totta. Minkäs sä itelles voit. Saa vaan muut kärsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Minkäs sä itelles voit. Saa vaan muut kärsiä.

        Muistan kun laskettiin mäkeä lantakasassa. Taisi olla kesä aikaa. Voi sitä riemua ja hajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Minkäs sä itelles voit. Saa vaan muut kärsiä.

        Kerran eksyin vilja peltoon. Olipa kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sulla ei ole ollut IKINÄ kivaa! Häpee ittees!

        Voi kun on kivaa. Häpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun laskettiin mäkeä lantakasassa. Taisi olla kesä aikaa. Voi sitä riemua ja hajua.

        Muistan saman. Laskeminen oli ok, mutta se kakan syönti ei.


    • Anonyymi

      Aikanaan kehräämön lauantai illan tanssit joissa oli Suomen tähtiä laulamassa. Reijo Taipale veti lähes 800 tupaan. Kukaan ei mahtunu enää tanssimaan.

    • Anonyymi

      Finn Karelia Virke Oy.
      Oli työpaikkoja, hyvät joulupaketit ja lapsille kesäreisuja Linnanmäelle.

      • Anonyymi

        Muistan tämän. Oli juhlavaa aikaa. Virke ja koko Orimattilan vaateteollisuus aikanaan. Suomen parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan tämän. Oli juhlavaa aikaa. Virke ja koko Orimattilan vaateteollisuus aikanaan. Suomen parasta.

        Tämä taivahan totta! Jestas se vyöry kun 400 naista tuli alas kankaanmäkeä polkupyörillä. Parempi oli mennä sivuun jos Tönnöön matkalla. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä taivahan totta! Jestas se vyöry kun 400 naista tuli alas kankaanmäkeä polkupyörillä. Parempi oli mennä sivuun jos Tönnöön matkalla. 😊

        Hieno muisto!
        Aikanaan villatehtaallakin oli satoja työntekijöitä. Siis paikka on tämä nykyinen Kehräämö. Tosin se ei nyt enää ole läheskään kuin silloin parhaina vuosina.


      • Anonyymi

        Nyt ei taida olla mitään.


    • Anonyymi

      Vappusoudut. Silloin Palojoessa pystyi vielä soutamaan.

      • Anonyymi

        Eikös joku taho meinaa järkätä vappusoudut uudelleen. Tosin Palojoen pintaa pitää nostaa.


    • Anonyymi

      Viime kuntavaaleissa Perussuomalaisten ylivoimainen vaalivoitto. Se nosti ilon kattoon monessa tuvassa.

      • Anonyymi

        Sinä et äänestänyt heitä. Tarkoituksesi on vain aiheuttaa rähinää. Säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et äänestänyt heitä. Tarkoituksesi on vain aiheuttaa rähinää. Säälittävää.

        Orimattila on tunnettu siitä että siellä kaikki asiat hoidetaan riidan kautta. Näin on Lahden taholta sanottu.


    • Anonyymi

      Asiat olivat kunnossa ennen persujen aikaa. Silloin oli palvelut , kaupat ja alhainen verotus. Nyt kaikki hyvät asiat poissa ja persuressukoita raitit täynnä.

      • Anonyymi

        Sekös sua reppanaa pelottaa? Farkut ylemmäs ja esittelet camel toe:ta kahviloissa.


      • Anonyymi

        Ei se sullakaan hyvin mene. Psykologi vois auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sullakaan hyvin mene. Psykologi vois auttaa.

        Sinua ohjaa viha, katkeruus ja kateus. Et ole onnistunut elämässäsi. Siitä katkerana haukut muita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ohjaa viha, katkeruus ja kateus. Et ole onnistunut elämässäsi. Siitä katkerana haukut muita ihmisiä.

        Varmaan kannattaisi opetella ymmärtään lukemista ennekuin kirjoittelee höpöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kannattaisi opetella ymmärtään lukemista ennekuin kirjoittelee höpöjä.

        Tarkoititko: ymmärtämään? Eikä tuossa kaikki. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko: ymmärtämään? Eikä tuossa kaikki. 😆

        Tarkoitinko? Lukemisen ymmärtämistä yritän neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko: ymmärtämään? Eikä tuossa kaikki. 😆

        Onneksi on olemassa kielipoliiseja, jotka tulee aina hädän hetkellä pätemään. Hyvä asia, että nämä äidinkielen "ammattilaiset" pärjää sentään jossain asiassa.


    • Anonyymi

      Satu Mäkelä Nummelan olympiavoitto 2008. Orimattila oli Suomen ja maailman kartalla. Mutkattomien jälkeen.

    • Anonyymi

      Kaikesta huolimatta Hennan rautatieasema on iso ilon aihe. Sitä käyttää nykyisin yli 100 matkustajaa päivässä.

    • Anonyymi

      Artjärven liitos Orimattilaan oli onnenpotku.

      • Anonyymi

        Nii just. Pääsevät vihdoinkin asumaan kaupungissa.


    • Anonyymi

      Perus meininkiä orimattilaisilta. Noloo!

      • Anonyymi

        Persut on noloo, lisää pahaa oloo.


    • Anonyymi

      Sanokaa Pennala, kun haluatte hynää!
      Loistava mainoslause johon Fortum jo tarttui. Ainakin kaupunginhallituksen mielestä.

    • Anonyymi

      Matin kellari ja varsinkin jatkot suviyössä.

      • Anonyymi

        Muistatteko aikaa kun kellariin joutu jonottamaan keskellä viikkoa? Se oli aikaa se.


    • Anonyymi

      Aloitukseen liittyen Orimattilassa käynnistettiin viime kesänä OA-kampanja, joka on saanut suuren suosion. Varsinkin hupparit ovat olleet iso juttu Orimattilalaisille. Lisäksi kauniit brändilähettiläät ovat nostaneet kaupungin imagoa.

      • Anonyymi

        Humalainen talkooväki ladon edessä tuli mieleen lähettiläiden kuvasta kaupungintalon rappusilla.


      • Anonyymi

        Voiko eläkeläiset ostaa niitä ihania huppareita alennuksella? Onko muita värejä kuin musta ja punainen?


      • Anonyymi

        Minä olen tyytyväinen. Tämä OA on neutraali. Inhosin sitä skutsi-juttua, joten hyvä että siitä päästiin eroon! Joskus on menty vain toiseen huonoon, mutta tämä OA on hyvä.

        Mikä sen skutsi-jutun tarkoitus oli? Outoa kieltä ja minusta sillä yritettiin vain houkutella rikollisia tänne. Tuskin kunnollinen yritys haluaa moisen sanan perusteella tulla. Se "Hynää"-juttukin oli ahdistava. Minkälaisia firmoja tänne oikein haluttiin??!

        On huonoa mainosta tuo että Prisma tulee ja vääntää päätien mutkalle. Tuolla asenteella en halua enempää mitään-enkä-ketään tänne lisää sotkemaan asioita. Eikös se Kehräämön uusikin yrittänyt heti ruveta pompottamaan että mitä kunnan olisi tehtävä? Harmillisen epäonnistuneita sopimuksia. Muutkin epäilevät että siellä on jotain mystistä näiden sopimusten takana ja ehkä siellä onkin. Miksi tehdä noin huonoja diilejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tyytyväinen. Tämä OA on neutraali. Inhosin sitä skutsi-juttua, joten hyvä että siitä päästiin eroon! Joskus on menty vain toiseen huonoon, mutta tämä OA on hyvä.

        Mikä sen skutsi-jutun tarkoitus oli? Outoa kieltä ja minusta sillä yritettiin vain houkutella rikollisia tänne. Tuskin kunnollinen yritys haluaa moisen sanan perusteella tulla. Se "Hynää"-juttukin oli ahdistava. Minkälaisia firmoja tänne oikein haluttiin??!

        On huonoa mainosta tuo että Prisma tulee ja vääntää päätien mutkalle. Tuolla asenteella en halua enempää mitään-enkä-ketään tänne lisää sotkemaan asioita. Eikös se Kehräämön uusikin yrittänyt heti ruveta pompottamaan että mitä kunnan olisi tehtävä? Harmillisen epäonnistuneita sopimuksia. Muutkin epäilevät että siellä on jotain mystistä näiden sopimusten takana ja ehkä siellä onkin. Miksi tehdä noin huonoja diilejä?

        ...Oikeasti uskon että pitäisi olla jämptimpi. Olen kinannut liikaa ihmisten kanssa, jotka luulevat vain pääsevänsä kaikesta kuin koira veräjästä. Kenelläkään ei tunnu käyvän mielessäkään että tulisi sanktioita ja kaikki "sovitellaan". Aiotaan jo alunperinkin tehdä väärin ja on suunniteltu jatkaa, niin kauan kunnes tulee joku "valittaja" ja valittajat on suunniteltu hoitaa pois alta.

        Minä olen tällainen "valittaja" ja aina minut yritetään hoidella pois. Sitten kun oikeasti saan asiani edistymään, niin tulee niitä selkeitä LAHJOMISyrityksiä, jotka myös olen kaikki hylännyt. Aioin SELVITTÄÄ asiani enkä ottaa mitään räkäisiä lahjuksia. Te oksetatte minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Oikeasti uskon että pitäisi olla jämptimpi. Olen kinannut liikaa ihmisten kanssa, jotka luulevat vain pääsevänsä kaikesta kuin koira veräjästä. Kenelläkään ei tunnu käyvän mielessäkään että tulisi sanktioita ja kaikki "sovitellaan". Aiotaan jo alunperinkin tehdä väärin ja on suunniteltu jatkaa, niin kauan kunnes tulee joku "valittaja" ja valittajat on suunniteltu hoitaa pois alta.

        Minä olen tällainen "valittaja" ja aina minut yritetään hoidella pois. Sitten kun oikeasti saan asiani edistymään, niin tulee niitä selkeitä LAHJOMISyrityksiä, jotka myös olen kaikki hylännyt. Aioin SELVITTÄÄ asiani enkä ottaa mitään räkäisiä lahjuksia. Te oksetatte minua.

        ...Homma on mennyt pelkäksi lahjomiseksi, joten minulla on visio siitä että MINNE yritysten ja kunnan rahat valuvat.


    • Anonyymi

      Orimattilan tähtien kisat toi Suomen huippuja Orimattilaan. Nyt niitä kisoja ei ennää ole lainkaan vai?

    • Anonyymi

      80- luku kokonaisuudessaan oli hienoa aikaa. Silloin täällä oli paljon työpaikkoja. Tyhjää liiketilaa ei erkontien varrella ollut. Itse erkontiekin oli vielä hyvässä kunnossa kun sitä ei ollut pilattu kavennuksilla ja korotuksilla.
      Elämänmeno oli silloin varsin eloisaa ja ikärakenne oli huomattavasti nuorempi kun nykyisin on. Ravintola elämä oli vilkasta, myös liikunta ja urheilurintamalla oli positiivista pöhinää.
      Yöelämä oli varsin vauhdikasta. Turpaan iskettiin joka viikonloppu ristiin rastiin. Salmisen ja Revon nakkarit piti yöntunneilla nälän loitolla. Hilskan Urho pyöritti kivijalka liikettään hieman sivummalla markettien puristuksesta.
      Rikollisuus rehotti Orimattilassa, mutta kyllä vallesmanni sai poliiseineen kurin pidettyä, vaikka veljekset ja muutamat muut kukkoili minkä ehti.
      Orimattilassa oli ammattikoulu omalla paikkakunnalla. Sen lopettaminen oli huono asia.

    • Anonyymi

      Paras asia orimattilassa kautta aikain oli se 90 - luvun alussa kylillä autoillut nuori tumma kaunis Marja niminen nainen.

    • Anonyymi

      Tuo mainittu Revon lihis! En edes tiennyt silloin että tykkään raa-asta sipulista piirakassa. Myyjä vissiin vahingossa laittoi. Sille tielle jäin.
      Höyrypiirakka! Mainiota.
      Sääli kun sellaisia kioskeja ei enää ole.

      • Anonyymi

        Snägärit on harvassa. Harmi tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Snägärit on harvassa. Harmi tosiaan.

        Minun lempparini oli torigrilli. Se oli nuorena lempparini ja oli ilo, kun se oli vielä hetken täällä, kun palasin Orimattilaan 2016. Yhä oli ihanaa <3 Ihana ihminenkin, mutta minulle jäi kerran hiukan huono jälkimaku siitä että se kai teki pimeänä? Se on ainoa pieni vika, mutta minua harmittaa se yksi kerta. Se oli vain se yksi, mutta siellä(kään!) ei kassakone muka toiminut vai oliko siellä se sama ongelma kuin ruokakaupoissakin? No, mutta kun ei kone (muka) lukenut korttiani, niin maksoin sitten käteisellä. Jälkikäteen tajusin etten saanut kuittia ja tämähän tarkoittaa sitä ettei sitä lyöty koneeseen (= kassan ohi).

        Tilanne näyttää nyt hiukan erilaiselta kun ei muissakaan kaupoissa korttini toiminut (paitsi kun vartijasta teki valituksen ja ne pysyi kesäloman ajan poissa). No, mutta tuntuu olevan aika yleinen tapa toi virran katkaisu ym..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lempparini oli torigrilli. Se oli nuorena lempparini ja oli ilo, kun se oli vielä hetken täällä, kun palasin Orimattilaan 2016. Yhä oli ihanaa <3 Ihana ihminenkin, mutta minulle jäi kerran hiukan huono jälkimaku siitä että se kai teki pimeänä? Se on ainoa pieni vika, mutta minua harmittaa se yksi kerta. Se oli vain se yksi, mutta siellä(kään!) ei kassakone muka toiminut vai oliko siellä se sama ongelma kuin ruokakaupoissakin? No, mutta kun ei kone (muka) lukenut korttiani, niin maksoin sitten käteisellä. Jälkikäteen tajusin etten saanut kuittia ja tämähän tarkoittaa sitä ettei sitä lyöty koneeseen (= kassan ohi).

        Tilanne näyttää nyt hiukan erilaiselta kun ei muissakaan kaupoissa korttini toiminut (paitsi kun vartijasta teki valituksen ja ne pysyi kesäloman ajan poissa). No, mutta tuntuu olevan aika yleinen tapa toi virran katkaisu ym..

        ...Torvi-baarissa kävin pari kertaa silloin kun vielä edes kävin missään. Juuri siellä ei olisi pitänyt tosin juoda, kun unohdin olleeni autolla, mutta todellakin ostin kaksi lonkeroa sen illan aikana. Toisen maksoin kortilla, mutta toista maksaessani oli joku ongelma ja siellä ei muka pystykään kortilla maksamaan! Baarimikko ihan ärähti mulle että miksen maksa käteisellä, kun mulla sellaista kuitenkin on! Hän siis oli nähnyt setelini lompakossani.

        Nämä tällaiset ei minun maailmankatsomukseeni sovi, mutta enpä sopinut niihin baareihin muutoinkaan ja lakkasin käymästä niissä. Olin todennut että siellä on vain humalaisia ihmisiä -.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lempparini oli torigrilli. Se oli nuorena lempparini ja oli ilo, kun se oli vielä hetken täällä, kun palasin Orimattilaan 2016. Yhä oli ihanaa <3 Ihana ihminenkin, mutta minulle jäi kerran hiukan huono jälkimaku siitä että se kai teki pimeänä? Se on ainoa pieni vika, mutta minua harmittaa se yksi kerta. Se oli vain se yksi, mutta siellä(kään!) ei kassakone muka toiminut vai oliko siellä se sama ongelma kuin ruokakaupoissakin? No, mutta kun ei kone (muka) lukenut korttiani, niin maksoin sitten käteisellä. Jälkikäteen tajusin etten saanut kuittia ja tämähän tarkoittaa sitä ettei sitä lyöty koneeseen (= kassan ohi).

        Tilanne näyttää nyt hiukan erilaiselta kun ei muissakaan kaupoissa korttini toiminut (paitsi kun vartijasta teki valituksen ja ne pysyi kesäloman ajan poissa). No, mutta tuntuu olevan aika yleinen tapa toi virran katkaisu ym..

        ...Se tapahtui Torigrillillä, kun minulle tyrkytettiin huumeita. Tullessani sinne siellä oli paljon teinejä ja hässäkkää. Jouduin odotella kauan, muttei se ongelmani ollut. Sain ruuat ja jäin niitä siihen syömään. Poistuessani ei paikalla ollut enää ketään muita kuin minä. Nousin pöydästä ja silloin vasta huomasin siinä ihan sylissäni huumesätkän. Minua inhotti. Mietin myös että joudunko mä nyt tälleen lähteä täältä ja jättää NOLOSTI sen huumesätkän siihen pöydälle jälkeeni, kun ei se minunkaan ole. Hyi!

        Jätin sen siihen ja vein vain omat roskani pois. Hävetti, muttei ole minun ongelmani. Joku on vain id*ootti, kun LUULEE että minä käyttäisin huumeita. Siellä kaupantyöntekijät luulee että varastan. Siellä pankkivirkailijakin pöllii korttini luullen sitä varastetuksi. Vartijat ovat ammattitaidottomia id*ootteja. V*ttu, te olette t*hmiä. Lahop*isiä kaikki.


    • Anonyymi

      Parasta aikaa oli olla yläastelainen kun Välimaa oli rehtorina. Kotia mennessä oli kiva poiketa urkkatalon kahviosta ostamassa irtokarkkeja ja sitten Hilskalta punaista marlboroa.
      Mukavaa oli myös istua naamabaarissa tai lämpimillä ilmoilla telewatin rappusilla.

    • Anonyymi

      Paljon täällä on kiitelty kunnanjohtaja Aaltosta ja hänen Orimattilan johtamisen aikaansa.
      Tietääkö joku kertoa hänestä enemmän meille alle nelikymppisille?

      • Anonyymi

        Aaltonen oli Spede Pasasen kaveri. Tarina kertoo että on pitkälti Aaltosen ansiota että Väisäsen Riitta muutti aikoinaan Orimattilan Villiin.
        Muistan aikoinaan kun kunta teki jonkun tienpätkän hevosten käyttöön lähinnä Riitalle ja siitä uutisoitiin hieman negatiiviseen sävyyn, niin Spede kävi maksamassa sen tien kunnantalolla.
        Paikallislehteen sitten kertoi ettei tänne ole kerjuulle tultu.
        Aaltonen oli sellainen vanhan koulukunnan mies joka ajatteli kunnaan parasta. Ei tainnut Aaltonen tykätä siitä että Orimattilasta tuli kaupunki 1992 vuoden alusta. Olisi mieluummin ollut kunnanjohtaja kun kaupunginjohtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaltonen oli Spede Pasasen kaveri. Tarina kertoo että on pitkälti Aaltosen ansiota että Väisäsen Riitta muutti aikoinaan Orimattilan Villiin.
        Muistan aikoinaan kun kunta teki jonkun tienpätkän hevosten käyttöön lähinnä Riitalle ja siitä uutisoitiin hieman negatiiviseen sävyyn, niin Spede kävi maksamassa sen tien kunnantalolla.
        Paikallislehteen sitten kertoi ettei tänne ole kerjuulle tultu.
        Aaltonen oli sellainen vanhan koulukunnan mies joka ajatteli kunnaan parasta. Ei tainnut Aaltonen tykätä siitä että Orimattilasta tuli kaupunki 1992 vuoden alusta. Olisi mieluummin ollut kunnanjohtaja kun kaupunginjohtaja.

        15 000 markkaa taisi Spede maksaa kunnalle tienpätkästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaltonen oli Spede Pasasen kaveri. Tarina kertoo että on pitkälti Aaltosen ansiota että Väisäsen Riitta muutti aikoinaan Orimattilan Villiin.
        Muistan aikoinaan kun kunta teki jonkun tienpätkän hevosten käyttöön lähinnä Riitalle ja siitä uutisoitiin hieman negatiiviseen sävyyn, niin Spede kävi maksamassa sen tien kunnantalolla.
        Paikallislehteen sitten kertoi ettei tänne ole kerjuulle tultu.
        Aaltonen oli sellainen vanhan koulukunnan mies joka ajatteli kunnaan parasta. Ei tainnut Aaltonen tykätä siitä että Orimattilasta tuli kaupunki 1992 vuoden alusta. Olisi mieluummin ollut kunnanjohtaja kun kaupunginjohtaja.

        Riitta rakennutti hevostilansa vuonna 1991 muuttaessaan Orimattilaan. Paikkakunta oli tullut tutuksi, sillä hänellä oli ollut kaupungin, silloisen kunnan, laitamilla Tuorakassa hevosia tuttujen laitumilla.

        Sieltä hän katseli sopivaa maapalaa, kun tuolloin kunnanjohtaja toiminut Aulis Aaltonen puuttui peliin.

        ”Aulis sanoi, että kannattaa tulla lähemmäs keskustaa”, Riitta Väisänen muistelee.

        Aulis Aaltonen ryhtyi itse esittelemään alueita Riitalle ja hänen silloiselle kumppanilleen Pertti ”Spede” Pasaselle.

        ”Kolmestaan kävelimme maita ja mantuja. Oli talvi, ja välillä rämmimme umpihangessakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitta rakennutti hevostilansa vuonna 1991 muuttaessaan Orimattilaan. Paikkakunta oli tullut tutuksi, sillä hänellä oli ollut kaupungin, silloisen kunnan, laitamilla Tuorakassa hevosia tuttujen laitumilla.

        Sieltä hän katseli sopivaa maapalaa, kun tuolloin kunnanjohtaja toiminut Aulis Aaltonen puuttui peliin.

        ”Aulis sanoi, että kannattaa tulla lähemmäs keskustaa”, Riitta Väisänen muistelee.

        Aulis Aaltonen ryhtyi itse esittelemään alueita Riitalle ja hänen silloiselle kumppanilleen Pertti ”Spede” Pasaselle.

        ”Kolmestaan kävelimme maita ja mantuja. Oli talvi, ja välillä rämmimme umpihangessakin

        Mikä juttu oli se Aaltosen suunnitelma villin lännen kylästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä juttu oli se Aaltosen suunnitelma villin lännen kylästä?

        Sinne Villin lännen kylään piti tulla hotelli ym. Joku suuri kansallinen rakennusliikekin oli siinä mukana ( olikohan Perusyhtymä ) mutta se tajusi vetäytyä siitä, aivan kuten SRV Hennasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne Villin lännen kylään piti tulla hotelli ym. Joku suuri kansallinen rakennusliikekin oli siinä mukana ( olikohan Perusyhtymä ) mutta se tajusi vetäytyä siitä, aivan kuten SRV Hennasta.

        Persuyhtymä tuhoaa nyt Orimattilan.


    • Anonyymi

      Orimattilassa on vireitä kyliä, joita valitettavasti kaupungin toimesta yritetään kaataa. Palvelut ja koulut on jo saatu monista kylistä lopetettua.
      Koulu on kylän sydän ja se ylläpitää monia kyläläisten yhteisiä toimintoja.

    • Anonyymi

      Pennala, Virenoja ja Henna. Orimattilan tulevaisuus on näissä paikoissa. Henna on nyt pannassa mutta myöhemmin se alkaa munimaan kultajyviä. Rautatieasema ja moottoritie vetävät.

    • Anonyymi

      Hienointa on rantabaarin aukeaminen pitkän talven jälkeen.

      • Anonyymi

        Vieläkö on elossa niitä ihmisiä joita rantabaarissa oli 2000 luvun alussa? Silloin siellä oli vilskettä. Oli inkkari, lurjus, kajanoja, raikku, ekonomi, herrasmies, boa, ja moni muu.


    • Anonyymi

      Itse tunnistan muutaman nimen ainakin ja manan majoilla, inkkari & boa.

      T: Keijo

      • Anonyymi

        Erite-mummo oli silloin vielä hauskaa seuraa. Nykyään vaan valittaa postipaketista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erite-mummo oli silloin vielä hauskaa seuraa. Nykyään vaan valittaa postipaketista.

        Moi.
        Olen käsittänyt että tämä Erite-Mummo on joku lempinimi minulle. Minuun viittaavien asioiden yhteydessä tuota ainakin käytetään, mutta siihen liitetään myös paljon kaikenlaista mistä minulla ei ole mitään käsitystä. Ymmärrän että ihmiset vitsailee, mutta niin kauan kuin tällä on mitään tekemistä MINUN kanssa, niin olette vastuussa kaikesta MINULLE.

        Kuka siis valittaa postipaketista ja missä? Viestisi ei tarkenna. Minä en ole mistään postipaketista ainakaan valittanut nyt vähään aikaan ja täällä Suomi24:ssä olen ainoa, joka on postipakettien saantivaikeuksista puhunut.

        Tuolla aiemmin mainituista nimistä en tunnistanut yhtään enkä tiedä mikä on Rantabaari. Jos Erite-mummo on joku tuollaisiin liittyvä, niin lopettaisitko sotkemasta MINUA sitten näihin asioihin. Viittaat aina abiristeilyyn ja sekin on aihe, josta vain minä olen kertonut. Olen toisinaan miettinyt että onko tämä Erite-mummo siis joku LUKIOKAVERINI. Sekin tietenkin on hyvin mahdollista.

        Oli niin tai näin niin laitoit viestin: "Erite-mummo oli silloin vielä hauskaa seuraa. Nykyään vaan valittaa postipaketista."
        Jos... tämä on minusta, niin TUSKIN olin jollekin hauskaa seuraa siellä 2000-luvun alussakaan, jos en nykyään ole. En nimittäin ole muuttunut lainkaan. En yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi.
        Olen käsittänyt että tämä Erite-Mummo on joku lempinimi minulle. Minuun viittaavien asioiden yhteydessä tuota ainakin käytetään, mutta siihen liitetään myös paljon kaikenlaista mistä minulla ei ole mitään käsitystä. Ymmärrän että ihmiset vitsailee, mutta niin kauan kuin tällä on mitään tekemistä MINUN kanssa, niin olette vastuussa kaikesta MINULLE.

        Kuka siis valittaa postipaketista ja missä? Viestisi ei tarkenna. Minä en ole mistään postipaketista ainakaan valittanut nyt vähään aikaan ja täällä Suomi24:ssä olen ainoa, joka on postipakettien saantivaikeuksista puhunut.

        Tuolla aiemmin mainituista nimistä en tunnistanut yhtään enkä tiedä mikä on Rantabaari. Jos Erite-mummo on joku tuollaisiin liittyvä, niin lopettaisitko sotkemasta MINUA sitten näihin asioihin. Viittaat aina abiristeilyyn ja sekin on aihe, josta vain minä olen kertonut. Olen toisinaan miettinyt että onko tämä Erite-mummo siis joku LUKIOKAVERINI. Sekin tietenkin on hyvin mahdollista.

        Oli niin tai näin niin laitoit viestin: "Erite-mummo oli silloin vielä hauskaa seuraa. Nykyään vaan valittaa postipaketista."
        Jos... tämä on minusta, niin TUSKIN olin jollekin hauskaa seuraa siellä 2000-luvun alussakaan, jos en nykyään ole. En nimittäin ole muuttunut lainkaan. En yhtään.

        "Minä en ole mistään postipaketista ainakaan valittanut nyt vähään aikaan"

        P*ska muisti mulla :( Joo, en mä siitä PAKETISTA valittanut tällä kertaa. Ihan tossa vähän aikaa sitten valitin siitä R-kioskin mummosta. Hänen käytöstään siis kritisoin ja sitä että minua aina ODOTUTETTIIN joka paikassa. Unohdin siis aiheen olleen postipaketin haku todellakin. Vartijoistakin valitin aiheessa että, kun mulla oli paketti siellä odotuksessa, niin sitten ne oli aina valmiina siellä odottamassa minua. Joo.

        Tuolla juhannuksen aikana silti oli selkeitä vaikeuksia saada se eräs lääkepakettini ja sen farssin jälkeen trolli alkoi mulle aina v*ttuilla noista postipaketti-jutuista. Sitten oli... kai viime syksynä vielä vaikeuksia saada levylähetyksiäni. Tullikin sekoili silloin. Näitä ongelmia ei silti ole enää ollut siitä käytännön syystä että sain raivarin ja lopetin kokonaan tilaamasta enää mitään sieltä firmasta. Mulla on jo ihan kivasti levyjä, joilla pärjäilee. Pitäkööt tunkkinsa!


    • Anonyymi

      Minut salaa juotettiin känniin. Mikälie syynä, mutta tyyppi ei suostunut panemaan minua, vaikka yritin jatkuvasti päästä häneen pakoilemalla häntä ympäri laivaa. Lopulta pyysin 1004:ltä huoltajalta/vartijalta apua, mutta heillä oli kiire olla räkäkännissä. He vittuilivat minulle että mihinkäs olen panokaverini jättänyt (joka siis pani minua koko ajan) ja käskivät minun panna häiritsemästä heitä. Nain.

      Edes aamulla en vielä tajunnut olleeni panokännissä. Aamupalalla kaksi tyttöä lukiostamme tulivat panemaan minua. Jouduin tuottaa pettymyksen näillä panijoille, koska en pannut. Kännissä olin, mutta muistan kuinka tyypin täytyi vaihtaa rintaliivit t-paitaan ja kun hän oli tätä tekemässä, ovelle tuli lauma poikia panoulvomaan. "Idiootteja" ajattelin.

      Kaiken kaikkiaan ei hirveän hyvät muistot siis, mutta tulipa edes yritettyä jotain yhteishenkeä näitten Orimattilan idioottien kanssa. (Lopusta jätän tekstiä pois, koska jollain tuli siitä paha mieli)

      • Anonyymi

        Jopas on sulla jutut. No, KUKA on sulla kyseessä? Minut salaa juotti känniin J.E..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on sulla jutut. No, KUKA on sulla kyseessä? Minut salaa juotti känniin J.E..

        Huomenna pussaillaan!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe