Eläville vihanneksille ei pakkosyöttöä,

Anonyymi-ap

51

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivokuoleelle voi ja pitää antaa myrkkypilleri jolla pääsee nukkumaan ijäistä unta, tämä on minun henkilökohtainen vaatimus o m a l l a kohdallani,

      ja vähintään noille muille jotka ei ole imaissu omaa tahtoaan pitää antaa morfiinia niin kauan että pseevät nukkumaan ijäistä untaan.



      MIELIPIE !

      • Anonyymi

        Aivokuollut ei enää tarvitse myrkkypilleriä, sillä hän on jo kuollut.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivokuollut ei enää tarvitse myrkkypilleriä, sillä hän on jo kuollut.

        kylmätotuus

        Elimistö on elossa kuitenkin.


      • Anonyymi

        Olet itse sanonut, että potilaan pitää itse pyytää eutapilleriä. Kenenkään muun päätöksellä sitä ei saisi käyttää. Muutatko mieltäsi?
        Ahneet sukulaiset eivät enää jaksaisi odottaa perintöä. Olisi sopivaa tehdä päätös potilaan puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse sanonut, että potilaan pitää itse pyytää eutapilleriä. Kenenkään muun päätöksellä sitä ei saisi käyttää. Muutatko mieltäsi?
        Ahneet sukulaiset eivät enää jaksaisi odottaa perintöä. Olisi sopivaa tehdä päätös potilaan puolesta?

        mitä taas horiset ja sekoilet
        ota lääkkeesi
        rauhotu ja mene nukkumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivokuollut ei enää tarvitse myrkkypilleriä, sillä hän on jo kuollut.

        kylmätotuus

        Tuollahan keväällä
        niitä näkyi sankoin joukon vaalipäivänä äänestämässä demareita.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jokaisen tulisi tehdä hoitotahto omakantaan josta se on terveysviranomaisille saatavana.
      Olen tehnyt 7 vuotta sitten hoitoani koskevan määräyksen paperille, todistajien allekirjoituksella sekä omakantaan netissä., saman sisältöisenä.
      Hoito tahtoni on ehdoton elvytyskielto ja tehostettujen hoitojen lopettaminen tilanteessa jos paranemisesta ei ole varmuutta.
      Mikäli Suomen laki sallii eutanasian se on minulle sallittava.
      Näitä paperisia hoitotahtoja on kolme kappaletta saman sisältöisinä. kummallekin lapselle omansa ja kolmas asiapapereitteni salkussa.
      Mikäli sydämen pysähdys tapahtuisi paikalla jossa sydän iskurilla sydämen toiminta palautettaisiin hetkellisesti hoitoa ei saa jatkaa keinotekoisesti hengityskoneessa.

      Nämä tarkennetut ohjeet ovat sitä varten, ettei hengityslaitteisiin kytkettäisi elvytys tilanteessa.

      Poika puoleni sairasti Parkinsonin tautia. Hän sai kotonaan sairauskohtauksen ja sydän pysähtyi. Hänen vaimonsa aloitti elvytyksen ja ambulanssi henkilökunta jatkoi elvytystä, sairaalassa hänet kytkettiin sydän-keuhko koneeseen jossa häntä pidettiin keinotekoisesti elossa kolme viikkoa, kunnes letkut irroitettiin ja hänen annettiin mennä .
      Niin kauan kun vielä itse pystymme päättämään asioistamme yritetään järjestää elämäämme meille parhaiten sopivalla tavalla.

      t tepa

    • Anonyymi

      Muistan muinoin kauan sitten aikoinaan,

      jopa Jumalan palveluksissaki rukoiltiin johonkin tähäntapaan

      " varjele meitä äkki kuolemalta "

      nykyisin monetki ihmiset toivoo äkki-kuolemaa osakseen,

      kuten itsekki,
      koska on nähny noissa laitoksissa vuosia huonossa kunnossa maakaavia vanhuksia, näky ei ole ollu mitenkään houkutteleva ihmisen osa loppu elämälle,
      suorastaan kammottava ajatus omallaki kohdalla jos joutis laitokseen hoitajien yöriteltäväksi ja syötettäväksi,

      aina omalle kohdalla toivon äkki-kuolemaa, koska olen jo elämni eläny,
      eikä näin vanhalla ole enään tulevaisuutta, on vain tiedossa
      avuttomuus sairauksineen ja pelkona lopulta laitoshoito sänkyyn sidottuna,
      kun kunto huononee ,
      nyt vaikka olen vanha olen jokseenki vielä omatoiminen,
      vielä ole pärjänny ilman kotiapuaki, mutta kuinka kauan, se tässä hirvittääki, tulevat huonot ajat,

      iltasanomissa oli eilen jossaki etelä suomessa oli taas löytyny ruumis muumioituneena asuntoonsa, oli kuollu monta monta vuotta sitten,
      ja kun taloyhtiössä oli alettu tekemään remonttia niin remonttimiehet oli löytäneet muumioituneen ruumiin yhdestä asunnosta,

      on tämä meidän yhteiskunta aika erikoinen,

      ei yhtää tiedä mihin vanha ihminen kuolee, ja saako ollenkaan loppuvaihessa minkäänlaista apua ja turvaa,

      • Anonyymi

        siksipä eutanasia laki pitää saada voimaan,
        ja myrkky pilleri jakoon kaikille jotka i t s e sen haluavat,

        siis kaikki ME, itsekki joka tahtoo i t s e päättää päivänsä,
        se suotakoon minulle
        ja kaikille niille jotka itse on niin katsonu hyväksi omalle kohdalleen,

        EI kenekään käskystä toivomuksesta, toimesta ,
        vaan ainoastaa vanhan ihmisen itsensä o m a s t a tahdosta.


      • Anonyymi

        Iäkkään elämässä nykyään kaikki alkaa olla epävarmaa. Kehen tukeutua ?
        Hoitolaitokseen en halua missään nimessä, en ole hyvää kuullut niistä.
        Vika ei ole varmaankaan ole henkilökunnan, vaan sen puutteen,
        vaikka kyllä pienellä henkilökunnallakin voi kohdella iäkkäitä hyvin
        ja lämpimästi. Ei se enempää aikaa vie.

        Juuri äkkikuolemaa toivoisi, vaikka mitä olisi ennen rukoiltu.
        Miksiköhän sellaista rukoiltiin, että "varjele meitä äkkikuolemalta" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iäkkään elämässä nykyään kaikki alkaa olla epävarmaa. Kehen tukeutua ?
        Hoitolaitokseen en halua missään nimessä, en ole hyvää kuullut niistä.
        Vika ei ole varmaankaan ole henkilökunnan, vaan sen puutteen,
        vaikka kyllä pienellä henkilökunnallakin voi kohdella iäkkäitä hyvin
        ja lämpimästi. Ei se enempää aikaa vie.

        Juuri äkkikuolemaa toivoisi, vaikka mitä olisi ennen rukoiltu.
        Miksiköhän sellaista rukoiltiin, että "varjele meitä äkkikuolemalta" ?

        Sitä olenki ihmeelly,

        kun nyt kaiken nähneenä tietää kuinka surkeaa loppuelämä on sänkyyn sidottuna
        kuoleman pitkittyessä joskus jopa vuosiksi,
        ja kun on riippuvainen täysin hoitajista,

        sitä elämää en omalle kohdalle haluaisi, vaikka kunhan ei tiedä minkälaisen lopun joutuu kohtaaman, vain luoja tietää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä olenki ihmeelly,

        kun nyt kaiken nähneenä tietää kuinka surkeaa loppuelämä on sänkyyn sidottuna
        kuoleman pitkittyessä joskus jopa vuosiksi,
        ja kun on riippuvainen täysin hoitajista,

        sitä elämää en omalle kohdalle haluaisi, vaikka kunhan ei tiedä minkälaisen lopun joutuu kohtaaman, vain luoja tietää,

        Kun lopettaa syömisen ja kieltää tunkemasta nestettä ja ruokaa suusta alas
        kuolee nopeasti ja kivuttomimmin.


      • Anonyymi

        Olen aina ihmetellyt, eikö postinjakaja ymmärrä, että jokin on pielessä, kun eteisen lattia on täynnä postia viikosta toiseen. Entä jos on käytössä postilaatikko? Postia ei jaeta,jos laatikko pursuaa. Eikö se velvoita mihinkään.


    • Anonyymi

      On helppo terveenä sanoa asioita miten kaiken asiat pitäisi olla
      Työssäni nähnyt että nekin jotka ovat terveenä huutaneet eutanasissta haluavat että saisivat elää edes pikkuisen vielä
      Joten nämä asiat ovat vaikeita sinänsä
      Muistan erään hyvin vaikeasti sairaan joka sanoi anna minun elää vielä hetkisen.
      Ne on vaikeita tilanteita kun ei voi auttaa .
      Ja toinen laittaa uskonsa hoitavaan henkilöön

      • Anonyymi

        Olet ymmärtänyt väärin eutanasian, jos luulet siitä tulevan pakollinen kaikille.
        Maissa joissa se toimii on myös mahdollisuus perua se koska tahansa vaikka
        ihan viime hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin eutanasian, jos luulet siitä tulevan pakollinen kaikille.
        Maissa joissa se toimii on myös mahdollisuus perua se koska tahansa vaikka
        ihan viime hetkellä.

        HÖH, ei tietenkää tule pakollinen, MITÄ HÖPISET,

        täysin vapaaehtoinen ihmisen ITSENSÄ OMASTA TOIVOMUKSESTA

        mutta kun nyt se ei ole suomessa mahdollinen,
        mutta se on mahdollista euroopassa esm: sweizissä, Hollannissa ,
        en tiedä onko Tanskassaki,
        mutta Suomessa EI vielä ole mahdollista, sitä lakia nyt pohdiskellaan eduskunnassa ,
        toivottavasti suomeen saadaan laki voimaan,


    • Anonyymi

      Hoitavan henkilökunnan kädessä ihmisen kohtalo voi ollakin.
      Jos on lääkäri on päättänyt priorisoida niin kuolet, ei hoideta.

      • Anonyymi

        Niin tavallaanhan nytki on eutanasia luonnonmukaisena, koska monetkaa vanhukset ei enään saa hoitoa vain lievitystä vaivoihinsa,
        kuolema tulee varmasti usein piiiiiiiitkän kitumisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tavallaanhan nytki on eutanasia luonnonmukaisena, koska monetkaa vanhukset ei enään saa hoitoa vain lievitystä vaivoihinsa,
        kuolema tulee varmasti usein piiiiiiiitkän kitumisen jälkeen.

        Siitä surullinen juttu, että moni ehkä haluaisi vielä elää ja voisikin,
        mutta lääkärit päättävät toisin. "Ei kannata hoitaa, kun tulee kustannuksia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä surullinen juttu, että moni ehkä haluaisi vielä elää ja voisikin,
        mutta lääkärit päättävät toisin. "Ei kannata hoitaa, kun tulee kustannuksia".

        EI kaikki halua enään elää,
        minäki vielä olen omatoiminen
        mutta
        voimat hiipuu vääjäämättä,
        haluan ehdottomasti myrkky-pillerin lääkekaappiini valmiiksi,
        ikä painaa ja EN halua tulla ensin täysin avuttomaksi ennen kuin saan kuolla,
        haluan kuolla SAAPPAAT JALASSA heti kun ITSE katson nyt saa elämä päättyä tähän. ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä surullinen juttu, että moni ehkä haluaisi vielä elää ja voisikin,
        mutta lääkärit päättävät toisin. "Ei kannata hoitaa, kun tulee kustannuksia".

        Elävä vihannes ei enää koskaan tule ja ole elävä, kuten elämisen yleisesti ymmärrämme.


    • Anonyymi

      Aina esitetään kuinka perilliset haluaa vanhan kuolevan perinnön takia.

      Kas kummaa, sellainen potilas jolla omaisuutta, elää pitkään petipotilaana. Sairaala ja kunnat saavat laskuttaa jokaisesta vesilasista joka tuodaan potilaalle ja hoitotapahtumasta, tämmöistä potilasta.

      Heti jouduttuaan potilaaksi kartoitetaan sosiaalitoimen kautta potilaan varallisuus.

    • Anonyymi

      Kunta ei laskuta joka vesilasista. Yksityisten sijoittajien omistamissa
      hoitolaitoksissa saatetaan laskuttaa. Ne on niitä kokoomuksen sidosryhmien hoivalaitoksia.
      Nehän tekevät bisnestä laitoksissakin, kun lapsi otetaan huostaan.
      Kaikki minkä pitäisi olla inhimillistä toimintaa on kokoomukselle
      ja sen bisnes-viiteryhmälle vain kylmäveristä bisnestä.

      On kerrottu ,että Orpon puolisolla on osuuksia pakolaisten sijoituspaikoissa.
      Niillä tienaa maltaita.

    • Anonyymi

      Kunta vastasi seurakunnan kiinteistössä olevasta vanhusten hoitokodista ja sielä laskutettiin yöllä tuodusta vesilasista 50 €, kun vanha äiti oli sielä hoidettavana.

      Tapahtui 2021 joten ei tuo ole mikään turha uutinen.

    • Anonyymi

      Tuntuu aika pahalta, että lääkäritkin kutsuvat ihmisiä "eläviksi vihanneksiksi".

      • Anonyymi

        Ei elävää vihannesta oikein ihmiseksikään voi enää kutsua. Ei taida ko. aihe olla läheinen ja / tai tuttu ollenkaan? Jäikö linkkikin lukematta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei elävää vihannesta oikein ihmiseksikään voi enää kutsua. Ei taida ko. aihe olla läheinen ja / tai tuttu ollenkaan? Jäikö linkkikin lukematta?

        Linkki on vuodelta 2013, sitä ennen jo Lanton puheet olivat ´´tapetilla.´´
        Mitä tarkoittaa ´´elävä vihannes´´ ei ainakaan ihmistä.
        Ensihenkäyksestä viimeiseen hengenvetoon, ihmisellä on ihmisarvo.
        Jos me siitä lipsumme, mille tielle se ihmiskunnan johtaakaan. Sinnekö, missä rotua jalostettiin, sinnekkö myös, missä ihmisiä pakkosteriloitiin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Linkki on vuodelta 2013, sitä ennen jo Lanton puheet olivat ´´tapetilla.´´
        Mitä tarkoittaa ´´elävä vihannes´´ ei ainakaan ihmistä.
        Ensihenkäyksestä viimeiseen hengenvetoon, ihmisellä on ihmisarvo.
        Jos me siitä lipsumme, mille tielle se ihmiskunnan johtaakaan. Sinnekö, missä rotua jalostettiin, sinnekkö myös, missä ihmisiä pakkosteriloitiin.

        Toisaaltaan
        ikävä-kyllä kun oikein miettii,
        muistan aikoinaan kun olin nuorena aviovaimona raskaana ,
        niin jokaisella raskusaikana pelkäsin kuollakseni n ä h d ä vannaisia ihmisiä, en kertakaikkiaan voinu heitä katsoa, mun oli pakko kääntää pää ja nähdä jotain tervettä ympäristöä
        vaikka siihen aikaan ei ollu apotiin minkäänlaista mahdollisuutta ei mistään syystä, olikohan se syy kuitenki olemassa jos äidin henki olivaarassa, en enään muista kuudenkymmen vuoden takisa laki sääntöjä, mutta tiesin
        että vaikka olisi ollu vammanen vauva tulossa niin ei olisi saanu aportti, LUOJAN KIITOS sain kaikki lapseni kympin lapsian siis terveinä,
        mutta, monesti nykyisin kun miettii rakaana olevien äitien huolta, ja jos todella ultrassa nähdään hyvin vammautunu alkio olevan syntymsääs, onko äidin kannalata oikein vaatia äitiä synnyttämään vammautunu lapsi, vaikka äiti olisi kauhun vallassa,
        mun mielestä on helpotus että nyky laki on iinä mielessä parempi, äiti voi hakea aportia jos selkeästi nähdään ettei syntyvä vauva ole terve.
        joten siinämielessä onko terveitten vauvojen jalostus sittenki oikein, vai eikö ole, 'ikäväkyllä, mun mielestä olisi oikein, saada terve vauva,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaaltaan
        ikävä-kyllä kun oikein miettii,
        muistan aikoinaan kun olin nuorena aviovaimona raskaana ,
        niin jokaisella raskusaikana pelkäsin kuollakseni n ä h d ä vannaisia ihmisiä, en kertakaikkiaan voinu heitä katsoa, mun oli pakko kääntää pää ja nähdä jotain tervettä ympäristöä
        vaikka siihen aikaan ei ollu apotiin minkäänlaista mahdollisuutta ei mistään syystä, olikohan se syy kuitenki olemassa jos äidin henki olivaarassa, en enään muista kuudenkymmen vuoden takisa laki sääntöjä, mutta tiesin
        että vaikka olisi ollu vammanen vauva tulossa niin ei olisi saanu aportti, LUOJAN KIITOS sain kaikki lapseni kympin lapsian siis terveinä,
        mutta, monesti nykyisin kun miettii rakaana olevien äitien huolta, ja jos todella ultrassa nähdään hyvin vammautunu alkio olevan syntymsääs, onko äidin kannalata oikein vaatia äitiä synnyttämään vammautunu lapsi, vaikka äiti olisi kauhun vallassa,
        mun mielestä on helpotus että nyky laki on iinä mielessä parempi, äiti voi hakea aportia jos selkeästi nähdään ettei syntyvä vauva ole terve.
        joten siinämielessä onko terveitten vauvojen jalostus sittenki oikein, vai eikö ole, 'ikäväkyllä, mun mielestä olisi oikein, saada terve vauva,

        Onneksi nuo ajat ovat takanapäin jolloin määriteltiin naisen synnytysasiat.
        Suomessa voi itse valita synnyttääkö vammaisen vauvan vai ei.
        Jokaisen päätös on omansa ja siihen ei kellään pitäisi olla nokan koputusta,
        Jokainen vastaa itse omista valinnoistaan.
        Jos ihminen haluaa keskeyttää raskauden siksi, että vauva olisi vammainen, ei sillä ole mitään tekemistä aiemmin mainitsemani rodun jalostuksen kanssa.
        Silloinhan ei ihminen itse päättänyt, nykysuomessa ihminen itse päättää, eikä se ole mitään rodun jalostusta, vaan henkilökohtainen päätös.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Linkki on vuodelta 2013, sitä ennen jo Lanton puheet olivat ´´tapetilla.´´
        Mitä tarkoittaa ´´elävä vihannes´´ ei ainakaan ihmistä.
        Ensihenkäyksestä viimeiseen hengenvetoon, ihmisellä on ihmisarvo.
        Jos me siitä lipsumme, mille tielle se ihmiskunnan johtaakaan. Sinnekö, missä rotua jalostettiin, sinnekkö myös, missä ihmisiä pakkosteriloitiin.

        Aloituksen linkki sisälsi Pekka Lanton mielipiteitä. Lantto oli vuosituhannen vaihteessa Joroisten terveyskeskuksen vuodeosaston ylilääkärinä ja sai toiminnastaan vähemmän mairittelevaa julkisuutta.
        Minun näkemykseni on, että hän unohti ihmisarvon kuuluvan myös vanhuksille.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Onneksi nuo ajat ovat takanapäin jolloin määriteltiin naisen synnytysasiat.
        Suomessa voi itse valita synnyttääkö vammaisen vauvan vai ei.
        Jokaisen päätös on omansa ja siihen ei kellään pitäisi olla nokan koputusta,
        Jokainen vastaa itse omista valinnoistaan.
        Jos ihminen haluaa keskeyttää raskauden siksi, että vauva olisi vammainen, ei sillä ole mitään tekemistä aiemmin mainitsemani rodun jalostuksen kanssa.
        Silloinhan ei ihminen itse päättänyt, nykysuomessa ihminen itse päättää, eikä se ole mitään rodun jalostusta, vaan henkilökohtainen päätös.

        Tietysti jokainen päättää itse haluaako synnyttää vammaisen lapsen vai ei. Jos päätös on myönteinen, niin meidän jokaisen on syytä muistaa, että sillä vammaisella lapsella on yhtäläinen ihmisarvo kuin ns. terveellä lapsellakin ja meidän on osoitettava se myös käytännössä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti jokainen päättää itse haluaako synnyttää vammaisen lapsen vai ei. Jos päätös on myönteinen, niin meidän jokaisen on syytä muistaa, että sillä vammaisella lapsella on yhtäläinen ihmisarvo kuin ns. terveellä lapsellakin ja meidän on osoitettava se myös käytännössä.

        kylmätotuus

        niin, jooo,

        mutta onko henkilö täysin tietoinen ja oikeutettu kaikkiin yhteikunnan rahallisesti hirmu kalliisiin palveluihin, kuten kaikkin ilmaisiin inva palveluihin kun henkilö joka t i e t ä ä jo etukäteen että syntyvä lapsi on vammanen, eikä koskaan hänestä tule yhteikuntakelpoista esm. työntekijää, tai omatoimista ihmistä, vaan vammasesta syntyvästä lapsesta tulee avuton täysin riippuvainen yhteiskunnan palveluista ja hoitajista,
        siis kysmys kuuluuki:
        onko tämmösessä tapauksessa yhteiskunta velvollinen maksamaan kaiken tälle syntyvälle vammaselle, josta todellisuudessa on vain koko ijän hirmuista rahanmenoa,
        toinen kysymys:
        vai onko vammasen lapsen omat vanhemmat YKSIN velvollisia rahottamaan vammasen lapsensa kaikki menot ja hoidot lapsen koko elin ijän ajaksi, koska JOS lapsen äiti on ollu jo raskauden ainaka tietoinen että synnyttää vammasen lapsen, koska lääkärit on se hänelle jo raskauden aikana kertoneet ja ilmeisesti antaneet mahdollisen äidin miettiä, uskaltaako synnyttää vammasen lapsen, vai haluaako hänet päästää pois.

        asia ei ole helppo eikä yksinkertanen, mutta on valtava tuska ja huolet ja vastuu tiedossa jos , tietoisesti haluaa synnyttää vammaisen lapsen kärsimään tämmöseen jo muutenki kauheaan maailmaan, kun täällä terveilläkään ei aina ole elämä helppoa vaan se työyä tuskaa ja kärsimystä läpi elämän ?

        tämä juttu on pelkkä kysymys pohdittavaksi ihmisen vastuusta tietoisesti vammaisen lapsen synnyttämisestä,

        siis ONKO yhteikunta vastuussa tietoisesti synnytetyn vammasen lapsen
        hoidoista ym. kuluista,

        vai pitäiskö synnyttäjän itse yksin ottaa vastuu kaikesta vammasen lapsen aiheuttamista sairus ym kuluista koska synnyttäjä on ollu tietoinen jo raskauskaudella saavansa vammaisen lapsen?
        Miettikää ja kunnolla ja pitkään ?

        Haluatteko tietoisesti synnyttää avuttomia vammaisia lapsia maailmaan kärsimään
        myös te itsekki tulette kärsimään tilanteesta,

        onko yhteikunta tämmösessä tapauksessa vastuussa kuluista mitä vammanen lapsi aihutaa kymmeniä vuosia veronmaksajien maksettavaksi?


        Mielipide !
        Yhteikunta ja veronmaksajat EI ole velvollinen kustantamaan vammmasen lasen kuluja.
        tässä tapauksessa vastuu on yksin vanemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, jooo,

        mutta onko henkilö täysin tietoinen ja oikeutettu kaikkiin yhteikunnan rahallisesti hirmu kalliisiin palveluihin, kuten kaikkin ilmaisiin inva palveluihin kun henkilö joka t i e t ä ä jo etukäteen että syntyvä lapsi on vammanen, eikä koskaan hänestä tule yhteikuntakelpoista esm. työntekijää, tai omatoimista ihmistä, vaan vammasesta syntyvästä lapsesta tulee avuton täysin riippuvainen yhteiskunnan palveluista ja hoitajista,
        siis kysmys kuuluuki:
        onko tämmösessä tapauksessa yhteiskunta velvollinen maksamaan kaiken tälle syntyvälle vammaselle, josta todellisuudessa on vain koko ijän hirmuista rahanmenoa,
        toinen kysymys:
        vai onko vammasen lapsen omat vanhemmat YKSIN velvollisia rahottamaan vammasen lapsensa kaikki menot ja hoidot lapsen koko elin ijän ajaksi, koska JOS lapsen äiti on ollu jo raskauden ainaka tietoinen että synnyttää vammasen lapsen, koska lääkärit on se hänelle jo raskauden aikana kertoneet ja ilmeisesti antaneet mahdollisen äidin miettiä, uskaltaako synnyttää vammasen lapsen, vai haluaako hänet päästää pois.

        asia ei ole helppo eikä yksinkertanen, mutta on valtava tuska ja huolet ja vastuu tiedossa jos , tietoisesti haluaa synnyttää vammaisen lapsen kärsimään tämmöseen jo muutenki kauheaan maailmaan, kun täällä terveilläkään ei aina ole elämä helppoa vaan se työyä tuskaa ja kärsimystä läpi elämän ?

        tämä juttu on pelkkä kysymys pohdittavaksi ihmisen vastuusta tietoisesti vammaisen lapsen synnyttämisestä,

        siis ONKO yhteikunta vastuussa tietoisesti synnytetyn vammasen lapsen
        hoidoista ym. kuluista,

        vai pitäiskö synnyttäjän itse yksin ottaa vastuu kaikesta vammasen lapsen aiheuttamista sairus ym kuluista koska synnyttäjä on ollu tietoinen jo raskauskaudella saavansa vammaisen lapsen?
        Miettikää ja kunnolla ja pitkään ?

        Haluatteko tietoisesti synnyttää avuttomia vammaisia lapsia maailmaan kärsimään
        myös te itsekki tulette kärsimään tilanteesta,

        onko yhteikunta tämmösessä tapauksessa vastuussa kuluista mitä vammanen lapsi aihutaa kymmeniä vuosia veronmaksajien maksettavaksi?


        Mielipide !
        Yhteikunta ja veronmaksajat EI ole velvollinen kustantamaan vammmasen lasen kuluja.
        tässä tapauksessa vastuu on yksin vanemmilla.

        Tietyt politikot ovat ottaneet tietoisesti sairaita ja vammaisia maahanmuuttajia Suomeen.
        Onko nämä politikot vastuussa näistä vammaisista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt politikot ovat ottaneet tietoisesti sairaita ja vammaisia maahanmuuttajia Suomeen.
        Onko nämä politikot vastuussa näistä vammaisista?

        OVAT TODELLAKI,
        maksakoon omaska rahapussistaan heidän täys-hoidon,

        jos ja kun näin on tulijat eivät voi olla veronmaksajien kustannuksella täällä toimeentulevia,

        JYRKKÄ EI,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, jooo,

        mutta onko henkilö täysin tietoinen ja oikeutettu kaikkiin yhteikunnan rahallisesti hirmu kalliisiin palveluihin, kuten kaikkin ilmaisiin inva palveluihin kun henkilö joka t i e t ä ä jo etukäteen että syntyvä lapsi on vammanen, eikä koskaan hänestä tule yhteikuntakelpoista esm. työntekijää, tai omatoimista ihmistä, vaan vammasesta syntyvästä lapsesta tulee avuton täysin riippuvainen yhteiskunnan palveluista ja hoitajista,
        siis kysmys kuuluuki:
        onko tämmösessä tapauksessa yhteiskunta velvollinen maksamaan kaiken tälle syntyvälle vammaselle, josta todellisuudessa on vain koko ijän hirmuista rahanmenoa,
        toinen kysymys:
        vai onko vammasen lapsen omat vanhemmat YKSIN velvollisia rahottamaan vammasen lapsensa kaikki menot ja hoidot lapsen koko elin ijän ajaksi, koska JOS lapsen äiti on ollu jo raskauden ainaka tietoinen että synnyttää vammasen lapsen, koska lääkärit on se hänelle jo raskauden aikana kertoneet ja ilmeisesti antaneet mahdollisen äidin miettiä, uskaltaako synnyttää vammasen lapsen, vai haluaako hänet päästää pois.

        asia ei ole helppo eikä yksinkertanen, mutta on valtava tuska ja huolet ja vastuu tiedossa jos , tietoisesti haluaa synnyttää vammaisen lapsen kärsimään tämmöseen jo muutenki kauheaan maailmaan, kun täällä terveilläkään ei aina ole elämä helppoa vaan se työyä tuskaa ja kärsimystä läpi elämän ?

        tämä juttu on pelkkä kysymys pohdittavaksi ihmisen vastuusta tietoisesti vammaisen lapsen synnyttämisestä,

        siis ONKO yhteikunta vastuussa tietoisesti synnytetyn vammasen lapsen
        hoidoista ym. kuluista,

        vai pitäiskö synnyttäjän itse yksin ottaa vastuu kaikesta vammasen lapsen aiheuttamista sairus ym kuluista koska synnyttäjä on ollu tietoinen jo raskauskaudella saavansa vammaisen lapsen?
        Miettikää ja kunnolla ja pitkään ?

        Haluatteko tietoisesti synnyttää avuttomia vammaisia lapsia maailmaan kärsimään
        myös te itsekki tulette kärsimään tilanteesta,

        onko yhteikunta tämmösessä tapauksessa vastuussa kuluista mitä vammanen lapsi aihutaa kymmeniä vuosia veronmaksajien maksettavaksi?


        Mielipide !
        Yhteikunta ja veronmaksajat EI ole velvollinen kustantamaan vammmasen lasen kuluja.
        tässä tapauksessa vastuu on yksin vanemmilla.

        Ihmisarvoa ei voida laskea rahassa.

        Sinun ajatusmallisi mukaan myös köyhiltä pitäisi evätä oikeus saada lapsia.

        Näkemyksemme oikeudesta syntyä tähän maailmaan ovat niin kaukana toisistaan, että katson parhaaksi lopettaa aiheesta keskustelun kanssasi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Linkki on vuodelta 2013, sitä ennen jo Lanton puheet olivat ´´tapetilla.´´
        Mitä tarkoittaa ´´elävä vihannes´´ ei ainakaan ihmistä.
        Ensihenkäyksestä viimeiseen hengenvetoon, ihmisellä on ihmisarvo.
        Jos me siitä lipsumme, mille tielle se ihmiskunnan johtaakaan. Sinnekö, missä rotua jalostettiin, sinnekkö myös, missä ihmisiä pakkosteriloitiin.

        Montaako sikiöasennossa olevaa olet pessyt, syöttänyt, korjannut syömisen lopputuloksen, käännellyt ... ja mitä kaikkea hoitotyöhön nyt kuuluukaan. Hyvän hoidon tuloksena sikiöasentoinen(kin) voi elää vuosikausia, vaikka hänestä on jäljellä ihmisen kuoret ja sydän, joka ei lakkaa pumppaamasta.

        Kun mitään muuta ei ole jäljellä, miten kuvittelet hänen arvottavan itsensä, jos hän voisi ja kykenisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montaako sikiöasennossa olevaa olet pessyt, syöttänyt, korjannut syömisen lopputuloksen, käännellyt ... ja mitä kaikkea hoitotyöhön nyt kuuluukaan. Hyvän hoidon tuloksena sikiöasentoinen(kin) voi elää vuosikausia, vaikka hänestä on jäljellä ihmisen kuoret ja sydän, joka ei lakkaa pumppaamasta.

        Kun mitään muuta ei ole jäljellä, miten kuvittelet hänen arvottavan itsensä, jos hän voisi ja kykenisi.

        Alkuvuosina, kun työskentelin sellaisilla vanhusten osastoilla, joilla oli pitkäaikaispotilaita, kyllä niitäkin oli.
        Se oli todella surullista, kun elämää vaan riitti, vaikkei ollutkaan enää hyvää sisältöä.


        Luulenpa, ettei oikein kukaan osaa oikeasti kuvitella, mitä se on, jos siihen tilaan päätyy.
        Etukäteen tosin ihmiset usein ajattelevat, että näin tai noin, mutta, kun oikeasti joutuu vaikeaan tilanteeseen ja tietää, mihinpäin on menossa, omaa tunnereaktiotaan harva osaa kunnolla kuvitella.
        Ihmisarvohan on kaikilla loppuun asti.
        Jotkut haluaisivat varmasti eutanasian, sillä ajatuksella, kun elämässä ei sitten ole enää elämää, on vaan kenties kipuja, niin oleminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Alkuvuosina, kun työskentelin sellaisilla vanhusten osastoilla, joilla oli pitkäaikaispotilaita, kyllä niitäkin oli.
        Se oli todella surullista, kun elämää vaan riitti, vaikkei ollutkaan enää hyvää sisältöä.


        Luulenpa, ettei oikein kukaan osaa oikeasti kuvitella, mitä se on, jos siihen tilaan päätyy.
        Etukäteen tosin ihmiset usein ajattelevat, että näin tai noin, mutta, kun oikeasti joutuu vaikeaan tilanteeseen ja tietää, mihinpäin on menossa, omaa tunnereaktiotaan harva osaa kunnolla kuvitella.
        Ihmisarvohan on kaikilla loppuun asti.
        Jotkut haluaisivat varmasti eutanasian, sillä ajatuksella, kun elämässä ei sitten ole enää elämää, on vaan kenties kipuja, niin oleminen on turhaa.

        Raakaa peliä, mutta ihmisarvo kuuluu siihen sanavarastoon ja -helinään, josta puhutaan kun tarpeellinen tieto uupuu ja sen tilalla on vain tunne, joka määrää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raakaa peliä, mutta ihmisarvo kuuluu siihen sanavarastoon ja -helinään, josta puhutaan kun tarpeellinen tieto uupuu ja sen tilalla on vain tunne, joka määrää.

        Mitä tarkoitat tarpeellisella tiedolla, joka puuttuu?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tarpeellisella tiedolla, joka puuttuu?

        Eivät ihmiset aivan yleisesti tiedä ja käsitä, millaisia laitoksissa olevat hoidettavat saattavat olla. Eutanasiaa tuskin vastustettaisiin niiin mahdottomasti, jos olisi edes jonkinlainen haisu eli käsitys aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ihmiset aivan yleisesti tiedä ja käsitä, millaisia laitoksissa olevat hoidettavat saattavat olla. Eutanasiaa tuskin vastustettaisiin niiin mahdottomasti, jos olisi edes jonkinlainen haisu eli käsitys aiheesta.

        Nykyajan ihmiset ovat valveutuneita, ne jotka välittävät, tietävät ja ymmärtävät, perusasioita sairauksistakin.
        Eutanasiaa ei vastusteta mahdottomasti, taisi viimeisimmässä tutkimuksessa kannatus olla jo 80 prosentin tienoilla.
        Laki luultavasti menee läpi, mutta pykälien järjestäminen toiminnaksi, ei liene ihan yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Nykyajan ihmiset ovat valveutuneita, ne jotka välittävät, tietävät ja ymmärtävät, perusasioita sairauksistakin.
        Eutanasiaa ei vastusteta mahdottomasti, taisi viimeisimmässä tutkimuksessa kannatus olla jo 80 prosentin tienoilla.
        Laki luultavasti menee läpi, mutta pykälien järjestäminen toiminnaksi, ei liene ihan yksinkertaista.

        Toivotaan, että noin on. Miksiköhän epäilen ...


    • 13.20 eli ihan kohta tulee TV1;ltä, viimeinen osa sarjasta: Oikeus kuolla.

      • Anonyymi

        Harmi, olin kaupugilla, tuleekohan ohjelma uusintana,

        ohjelma on ikäiselleni, kuten itselle , tärkeä jopa ajankohtainen
        näinä viimesinä elinvuosina,
        kuolema on usein jo päivittäin mielessä jossakivaiheessa,
        kun nytki kaupungilla väsyin aivan kauheesti,
        piti jättää reissu kesken ja toisena päivänä jatkaa ,
        vääjäämättä ikä painaa, ja avuttomuus on jo nurkantakana
        ikävä-kyllä,

        toivottavasti suomeen saadaan eutanasialaki voimaan ,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmi, olin kaupugilla, tuleekohan ohjelma uusintana,

        ohjelma on ikäiselleni, kuten itselle , tärkeä jopa ajankohtainen
        näinä viimesinä elinvuosina,
        kuolema on usein jo päivittäin mielessä jossakivaiheessa,
        kun nytki kaupungilla väsyin aivan kauheesti,
        piti jättää reissu kesken ja toisena päivänä jatkaa ,
        vääjäämättä ikä painaa, ja avuttomuus on jo nurkantakana
        ikävä-kyllä,

        toivottavasti suomeen saadaan eutanasialaki voimaan ,

        Sarja on uusinta vuodelta 2020.
        En nyt tiedä uusitaanko sitä TV:n puolella, mutta areenassa näyttä tällä hetkellä kaikki 6 jaksoa olevan.
        Ihan joka jaksoa en ole katsonut, hoksasin vähän myöhässä sarjan, mutta mielenkiintoinen sarja.
        Jos Aareenaa käytät, kannattaa katsoa, mielestäni.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Sarja on uusinta vuodelta 2020.
        En nyt tiedä uusitaanko sitä TV:n puolella, mutta areenassa näyttä tällä hetkellä kaikki 6 jaksoa olevan.
        Ihan joka jaksoa en ole katsonut, hoksasin vähän myöhässä sarjan, mutta mielenkiintoinen sarja.
        Jos Aareenaa käytät, kannattaa katsoa, mielestäni.

        Kiitos tiedosta ,
        joskus tulee katsottua jotain areenan puolelta,
        aika harvoi kuitenki,
        jospa nyt muistan useammin mennä siinne katteleen mielenkiitoisia juttuja,
        nykyään TV:stä tulee harvoin enään mun mieleistä ohjelmaa,

        harmi tämä vanhuus tekee entisestä ihmisestä melko kankean,
        tietokoneen käyttöki supistuu,
        tuo arenaki on ihan unohtunu,
        kiitos vielä,


    • Anonyymi

      Mikä salminen tahtoo lihavuusveroja lisää.

      • Anonyymi

        Sehän koskee juuri Mika Salmista itseäänkin.
        Meistä vanhoista ei varmaan monikaan ole lihava. Sama paino prosentti , joka määrittelee lihavuus rajan ei koske yli 80 vuotiaita.
        Kun olin sairaalassa lonkkamurtuman takia minua varoitettiin laihtumasta, ettei lihakset katoaisi.
        t tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän koskee juuri Mika Salmista itseäänkin.
        Meistä vanhoista ei varmaan monikaan ole lihava. Sama paino prosentti , joka määrittelee lihavuus rajan ei koske yli 80 vuotiaita.
        Kun olin sairaalassa lonkkamurtuman takia minua varoitettiin laihtumasta, ettei lihakset katoaisi.
        t tepa

        Läski ja lihas ovat kyllä kaksi eri asiaa. Lihavuus ei tarkoita lihaksikkuutta. Lienet ymmärtänyt jotain väärin. Olin joitakin vuosia sitten meirän muorin kanssa lääkärillä, joka huoahti helpotuksesta, että onpa helppoa tutkia normaalikokoista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän koskee juuri Mika Salmista itseäänkin.
        Meistä vanhoista ei varmaan monikaan ole lihava. Sama paino prosentti , joka määrittelee lihavuus rajan ei koske yli 80 vuotiaita.
        Kun olin sairaalassa lonkkamurtuman takia minua varoitettiin laihtumasta, ettei lihakset katoaisi.
        t tepa

        Kyllähän läskikerroskin suojaa lonkkaa kun kaatuu.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe