ONKO KOKEMUSTA 100:N AUDIN JARRUJEN VAROITUSVALON
VILKKUMISESTA?? AUTONI -85 JA 290 TH AJETTU JA
KYSEINEN VALO VILKKUU. ETUPALAT ON HYVÄT,
NESTETTÄ ON PÄÄSYLINTERISSÄ. KORJAAMOLLA EI VIKAA
LÖYDETTY. OHJAUSTEHOSTAJA KYLLÄKIN VUOTAA
JONKINVERRAN JA OLEN MIETTINYT, ETTÄ VOISIKO
KADOTTAA TYÖPAINEEN SITÄ KAUTTA?? KORJAAMO EPÄILI
DIODI VIKAA, SIIS VIKAA JOSSAKIN PIIRILEVYSSÄ
EIKÄ OIKEAA JARRUVIKAA. JOS JOLLAKIN KOKEMUSTA
VASTAAVASTA OTAN VINKKEJÄ MIELELLÄNI VASTAAN.
AUDI 100
12
4720
Vastaukset
- poroseppä
Sama juttu valo vilkkuu. En ole löytänyt anturia
mistä tieto tulee valolle?- paras ajaa
käyttäjän käsikirja kertoo, että
jarrupääsylinterin tai ohjaustehostimen
työpaineen laskiessa liian alas. lisäksi anturit
on etujarrupaloissa. kauanko sulla valo vilkkunu?
siis kilometreissä? mun autosta korjaamolla
koetettiin jarrupääsylinterin paineistus, jossa
ei vikaa ollu..toisaalta kaverin autossa valo
vilkku ja kohta oli jarrut ilman tehostajaa. mun
valo vilkkunu jotain 5000 km?? eikä vielä mitään
oo hajonnu. - poroseppä
paras ajaa kirjoitti:
käyttäjän käsikirja kertoo, että
jarrupääsylinterin tai ohjaustehostimen
työpaineen laskiessa liian alas. lisäksi anturit
on etujarrupaloissa. kauanko sulla valo vilkkunu?
siis kilometreissä? mun autosta korjaamolla
koetettiin jarrupääsylinterin paineistus, jossa
ei vikaa ollu..toisaalta kaverin autossa valo
vilkku ja kohta oli jarrut ilman tehostajaa. mun
valo vilkkunu jotain 5000 km?? eikä vielä mitään
oo hajonnu.Omassani on vilkkunut n. 35tkm, olen kokeillut
kytkeä jarrupääsylinterissä olevan anturin johdot
yhteen se ei ainakaan lopettanut valon
vilkkumista. Käynnissä painettaessa jarrupoljinta
se on pehmeä niinkuin piirissä olisi ilmaa,
jarrutehoa tuntuu kuitenkin olevan. Olen epäillyt
tehostajan pumppua, että siinä on jonkinlainen
sisäinen vuoto, koska yhden propun tiiviste vuoti
ja se oli vaikea saada pitämään.
- audiman
Vika johtuu melko varmasti "varaus akusta" johon
kertyy painetta jarruille siltä varalta, että
kone sammuu ja joutuu jarruttelemaan. Vika ilmeni
aikoinaan (-94)jos jarrutti nopeasti - valo
vilkahti, myöhemmin valo vilkkui jatkuvasti
kaupungissa mutta maantiellä 20 km ajon jälkeen
se sammui, eli "akku" täyttyi kun ei tarvinut
jarrutella kuten kaupungissa, nyt valo on
vilkkunut n. 3 vuotta/150 000 km eikä sen
kummempaa oo tapahtunut.- arttu
eli nyt muistaisin niin että, tehostimessa olisi
painekytkin, joka ei toimi oikein. Sama ilmiö
kuin esim. viallinen öljykello.
- Audi 100 -90
et vielä ole joutunut vaihtamaan
ohjaus/jarrutehostimen pumppua niin vika taitaa
olla siinä. Omalla satkulla oli ajettu n.260 t ja
sama juttu.- paras ajaa!!
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!! - Audi 100 -90
paras ajaa!! kirjoitti:
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!!...tutulla pienellä (kylläkin) merkkikorjaamolla
2700 mk pumppu työt. Aikaa kului n. tunti.
Kiinnitysraudat ja hihnapyörä otetiin vanhasta.
Kyllä varmaan sen voi ittekin vaihtaa jos ei ole
peukalo keskellä kämmentä. Paikallisella WV-
korjaamolla pyysivät pumpusta 2900 työt.
Romuttamon pumppuihin ei kannatte rahoja laitaa
hajoavat yhtäkoska. Ei ainakaan jos aikoo
pidempään satkulla ajella. - Paljon purkanut
paras ajaa!! kirjoitti:
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!!Itselläni 336000ajettu audi 100-85
Jarruvarotusvaloanturi pääsylinterin tyvessä on
oireiden aiheuttaja silloin,kun paineet
järjestelmässä laskevat anturin säädön
alapuolelle.Anturi on tietenkin säädetty tietylle
paineelle turvallisuuden vuoksi.Jos valo siis
vilkkuu,on vikaa tehostajan pumpussa,joka ei anna
tarpeeksi painetta tai "jarruakussa ,joka ei pidä
painetta tai vuotavassa ohjaustaehostajassa,koska
kaikki nämä ovat saman paineen alaisina.Anturi on
irroitettavissa ja vaihdettavissa verrattain
helposti.Hydrauliikkaöljyn puhtaus on yksi tekijä.
Sakka öljyssä voi häiritä anturin
toimintaa.Merkkiliikkeen öljy on hinnoissaan.On
kyllä korvaavvaakin öljyämutta se ei ole
automaattilaatikkoöljyä,vaan
lentokonehydraulikkaöljyä. Jos jarruteho on huono
ja ohjaus on jäykkä,niin pumppu on heikkotehoinen
ja hammastankotehostin vuotaa. - Audi 100 -89 365tkm
Paljon purkanut kirjoitti:
Itselläni 336000ajettu audi 100-85
Jarruvarotusvaloanturi pääsylinterin tyvessä on
oireiden aiheuttaja silloin,kun paineet
järjestelmässä laskevat anturin säädön
alapuolelle.Anturi on tietenkin säädetty tietylle
paineelle turvallisuuden vuoksi.Jos valo siis
vilkkuu,on vikaa tehostajan pumpussa,joka ei anna
tarpeeksi painetta tai "jarruakussa ,joka ei pidä
painetta tai vuotavassa ohjaustaehostajassa,koska
kaikki nämä ovat saman paineen alaisina.Anturi on
irroitettavissa ja vaihdettavissa verrattain
helposti.Hydrauliikkaöljyn puhtaus on yksi tekijä.
Sakka öljyssä voi häiritä anturin
toimintaa.Merkkiliikkeen öljy on hinnoissaan.On
kyllä korvaavvaakin öljyämutta se ei ole
automaattilaatikkoöljyä,vaan
lentokonehydraulikkaöljyä. Jos jarruteho on huono
ja ohjaus on jäykkä,niin pumppu on heikkotehoinen
ja hammastankotehostin vuotaa.Sama juttu. Alkoi vilkuttaa, kun takajarruihin
tuli epätasapainoa eli vain toinen sylinteri
toimii kunnolla. Tarkista, että takajarrujen
sylinterit toimivat. Jos jumissa, niin laskee
nestettä läpi ja paineet putoavat.
Seuraavaksi todennäköisin on se
paineenvarauspallo/akku jäähdyttäjän
vieressä/alla. Pumppu kannattaa vaihtaa vasta,
jos se vuotaa. Omia hydrauliöljyjä vain pitää
käyttää. Kannattaa vaihtaa Stokkalla (VV), hinnan
ero on pieni.
- reijopa
Ohjaustehostimen pumppu uusittava. Se on sen
merkki valo kun vilkkuu.- asdas
mulla vilkutti valoa kun ohjaustehostimen neste pääsi liian alas viallisen korkin tiivisteen takia. siis ei täyttösäiliön vaan pumpussa olleen pienen korkin tiiviste (O rengas tiiviste) ja ruikki öljyt pihalle kunnes kaikki loppu.. autosta katosi lopulta ohjattavuus ja saman korkin kautta ilmeisesti karkasi vielä jarrunesteet kun jarrutkin katosivat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata481616Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3161439Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1021436- 1091165
- 201145
- 681113
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171097- 711042
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f179934Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois40866