Hän ei ole enää osa minun elämääni, jos ei tee mitään alkoholinkäytölleen. Kun hän ei lähde vastentahtoisesti tai omasta aloitteesta hoitoon, eläkööt sitten yksin. Siellä sitten muutoskyvyttömänä istuu itsesäälissä juomassa, kun ei muuhun kapasiteetti riitä.
Liian usein alkoholisteja vaan paapotaan ja juomista mahdollistetaan. Alkoholistit voi levittää vaikka mitä pashkaa ympärilleen ja aina joku vain ymmärtää. Ei ymmärrä enää! Sitä alkoholistin lapsellisen narsistista käytöstä ei tarvitse ymmärtää jossa ihminen mielummin tuhoaa muidenkin elämän ja aiheuttaa keholleen peruuttamatonta harmia tai kuolee kuin hakee apua.
Minullakin on ollut mielenterveysongelmia ja uskon yksilön vastuuseen osana parantumista. Niin olen itse parantunut. Uhriutuminen ja itsesäälissä vellominen ei paranna ketään.
T:alkoholistin entinen puoliso
Sanoin heihei alkoholistille
6
329
Vastaukset
- Anonyymi
Alkkis riippuvuus on sairaus
- Anonyymi
On sairaus mutta alkoholistilla on myös mahdollisuus hakea apua.
- Anonyymi
Onnea rohkeudesta ottaa tärkeä askel kun jätit hänet. Niin pitäisi tehdä kaikkien juoppojen puolisoiden ja ystävien ja sukulaisten
- Anonyymi
Minun oli pakko jättää hänet. Muuten olisin itse tuhoutunut.
- Anonyymi
Joskus on todella lähdettävä , ennenkun samassa perheessä on kaksi sairasta. Joa ei ihminen halua tehdä muutosta elämää sä niin se on hänen päätöksensä
Ei tietenkään ole aina helppo päätös mutta hyvin usein tärkeä päätös tehdä.
Ainaiset riidat jotka syntyvät toisen juomisesta eivät lopu jos jää katselemaan juoppoa. Äsamalla on muistettava että alkoholismi on sairaus jonka kanssa he taistelevat myöntäneet itselleen ehkä ja yrittävät olla ilman viinaa se saattaa onnistua hetkisen kunnes taas alkaa kierre.
Joten kaippa sitten ymmärtävät kun ovat juoneet itsensä pohjalle ja viedään sairaalaan , jos ei sitä ennen jo ole kuollut alkoholi myrkytykseen . Tsemppiä sinulle uudessa elämässä - Anonyymi
Alkoholismin takia ei olis ruuhkaa yöpäivystyksissä sairaaloissa jos juominen vähenis eli kallista myös yhteiskunnalle saati muillekkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990