Täydennetty lista Volkswagen-konsernin autoja vaivaavista yleisistä vioista

Anonyymi-ap

Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:

1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.

Laatua heikennettiin vuodesta 2008 alkaen rajusti. Aloitettiin päästöhuijaus ja tehtiin saasteettomuuden vahvistamiseksi apina- ja ihmiskokeita, jotka eivät olleetkaan julkistamiskelpoisia tuloksiltaan. Vakaana pyrkimyksenä oli USA:n markkinoiden ja koko maailman valloittaminen, mutta kaikki losahtikin omiin housuihin.

Terveisin automekaanikko.

107

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrotko vielä, missä vaiheessa nämä kaikki viat alkavat esiintyä, esim nokkahihnallisessa moottorissa.

    • Anonyymi

      Jos tuo Toyotan perusteeton pilkkaaminen ei lopu niin tämä ketju on vasta pientä alkua tulevalle.

    • Anonyymi

      Aloituksen lisassa on kovin tuttuja juttuja tällaiselle autoalan ihmiselle.

    • Anonyymi

      Tuttavallani Tuomolla on vuoden 2014 mallia oleva öljyä syövä ja muutenkin resu Skoda.

    • Anonyymi

      Kyllä minulla on ollut autoissa oma moottori, vaihteisto ym. Varmaan aika hankalaa vaihtaa moottoria ja vaihteistoa ym autosta toiseen.

    • Anonyymi

      Erittäin kuvaava nimi ketjun aloituksen valossa on tuo vika- ja vilunkivaaken.

      • Anonyymi

        Entä klonksvagen?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikö ollut muuta kuin tyyppivikalista 60 vuoden ajalta. Onhan se silloin pitkä kun siinä on vikoja vuodesta 1966 alkaen.


    • Anonyymi

      tuli juha sipilä mieleen

    • Anonyymi

      Kuinka joku kykeneekin valmistamaan noin tännä vikoja olevia autoja?

    • Anonyymi

      Simply glever

      • Anonyymi

        Ai, sitäkö se onkin?


    • Anonyymi

      kallis sijoitus vikavagenskoda

      • Anonyymi

        Kuusi uutta Volkkaria ja yksi uusi Octavia, merkki pysyy samana seuraavassakin uudessa autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi uutta Volkkaria ja yksi uusi Octavia, merkki pysyy samana seuraavassakin uudessa autossa.

        Kuvitelma halvasta autosta on vieläkin voimissaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se volkswaageni on PAHA Skoda on HYVÄ :)


    • Anonyymi

      Eikö uudempaa kalustoa koskevia juttuja löydy?
      Jos nyt keskittyisit jo pikkuhiljaa 2020 luvun autoihin?

      Vai onko asia niin ettei niissä ole yhtään hyvää kun pitää puhua 115v vaanhoista asioista?

      • Anonyymi

        Nomutta, tuohan on vasta autojen keski-ikä Suomessa? Eihän tuon ikäisessä Toyotassa ole vielä mitään vikoja. Ei kai se muuten Suomen ja koko maailman ostetuin auto olisikaan. Huomenna taas Trafi kertoo Toyotan etumatkasta!


      • Anonyymi

        Automekaanikkohan kirjoittaa aloituksessa:

        "Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:"


      • Anonyymi

        Näiden nykyisten mallien viat paljastuu vuosien kuluessa. Ei kait kaikkia vikoja ilmaannu ostovuonna? Saadaan kyllä sitten aikanaan valitettavat vikalistat vm. 2024 tuotannolle.


      • Anonyymi

        Siinä sitä on sitä eurooppalaista osaamista.


      • Anonyymi

        aaagh totuus


    • Anonyymi

      sodäär skodaVW vikaa liikaa-moni vaihtaa corollaan tai RAV4

    • Anonyymi

      Maaliskuun ensirekisteröinnit:

      TOYOTA 1 199

      Naurakaa : -)) :))
      SKODA 536
      VOLKSWAGEN 489

      • Anonyymi

        Olisko tässä sama syy kun ennenkin eli Skodien toimitusvaikeudet Venäjän tehtaiden tuotanto-ongelmien takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko tässä sama syy kun ennenkin eli Skodien toimitusvaikeudet Venäjän tehtaiden tuotanto-ongelmien takia?

        Eikö poika ole selvillä maailman menosta ja tapahtumista viimeisten parin vuoden ajalta?


    • Anonyymi

      JAA

    • Anonyymi

      Skodissa menee vettä oviin.

      • Anonyymi

        Kaikissa autoissa menee vettä oviin ja vesi poistuu vesireistä jos et tiedä ja ymmärrä. Autoista jotain tietävä pitää myös huolen, että kyseiset vesireiät pysyvät auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa menee vettä oviin ja vesi poistuu vesireistä jos et tiedä ja ymmärrä. Autoista jotain tietävä pitää myös huolen, että kyseiset vesireiät pysyvät auki.

        vähän sama homma kuin VWskoda kusi päässä...varoventtiili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa menee vettä oviin ja vesi poistuu vesireistä jos et tiedä ja ymmärrä. Autoista jotain tietävä pitää myös huolen, että kyseiset vesireiät pysyvät auki.

        Skodassa vesi ei tule pois ovista, vaan jää sinne hölskymään. Laitanko linkkejä?


    • Anonyymi

      Vw taktiikkaa
      Jälkimarkkinat rahastaa

      • Anonyymi

        Eikä tosiasiassa takuutakaan ole ja viat ilmoitetaan vasta takuun päättymistä seuraavassa huollossa. Kokemusta on.


      • Anonyymi

        Tuo on nimenomaan Toyotan taktiikka ja siitä kertoo selkeimmin järjettömän tiheä huoltoväli ja tyyli etteivät korjaa takuuseen siihen selvästi kuuluvia vikoja ja ongelmia ja kun se lyhyt takuu loppuu, niin tehtaan valmistusvirheet ja kaikki muukin jää asiakkaan maksettaviksi. Tuosta valmistusvirheestä viimeisin surkea esimerkki on lämmönvaihdin joka puhkeaa lähes jokaisessa autossa ja onkin tuurista kiinni haluaako se takuuaikana vai heti sen päätyttyä ja erona siinä on 2500 euron verran asiakkaan kannalta.


    • Anonyymi

      SKODA vain 536

      • Anonyymi

        Miten liittyy asiaan?
        Voin lisätä tuskaasi sen verran, että VW:n autoja myydään taas ja aina enemmän, harmittaako?


      • Anonyymi

        Vikaisuus on raju rasite. Se näkyy tuossa luvussakin.


    • Anonyymi

      niin niin-rahaa tuuleen ja varaosamarkkinat juhlii-harkittua toimintaa?

      • Anonyymi

        Toyotan omistajan painajainen josta ei kehtaa puhua ja valittaa ettei tutut pääse kettuilemaan.
        Ei kun Corolla ylimääräiseen isompaan huoltoon ja lompakko levälleen ja vaikeneminen viosta, näin toimii setämies.


      • Anonyymi

        Vikavaaken-liikkeiden varaosatiskillä on aina jono, mutta Toyotan tiskillä en ole koskaan nähnyt ketään.


    • Anonyymi

      Sieluni sai rauhan vasta sen jälkeen kun vaihdoin autoni Toyotaan.

    • Anonyymi

      Kyläseppä Pellonpään Jalmari korjailee kaikki vikavaakeninsa itse, mutta ei se enää uusia osaa.

    • Anonyymi

      Onhan siinä listaa ja huolta Skodan ostajalle kerrakseen.

      • Anonyymi

        Kun Skoda on kyhätty vilppivagenin osista joita myös kansa vikavageniksi kutsuu ja vielä itä- euroopan vanhassa varsovanliiton maassa niin kyllähän siinä väkisinkin tulee mieleen kansanauton surullisen kuuluisa vikamaailma tehostettuna vanhalla itäblokin työkulttuurilla ja asenteella. Unionin pakoittama kahden vuoden takuukaan ei luo mielikuvaa ainakaan mistään Toyotan kaltaisesta laatuautosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Skoda on kyhätty vilppivagenin osista joita myös kansa vikavageniksi kutsuu ja vielä itä- euroopan vanhassa varsovanliiton maassa niin kyllähän siinä väkisinkin tulee mieleen kansanauton surullisen kuuluisa vikamaailma tehostettuna vanhalla itäblokin työkulttuurilla ja asenteella. Unionin pakoittama kahden vuoden takuukaan ei luo mielikuvaa ainakaan mistään Toyotan kaltaisesta laatuautosta.

        Muut automerkit ovat jääneet kauaksi menneisyyteen, koska ne eivät ole tehneet samanlaista rankkaa työtä ympäristön hyväksi, kuten Toyota. Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta.

        Saksalaiset lähtivät epärehelliselle tielle ja laskivat myös autojensa laatua uskoen valloittavansa maailman. Nyt päästöissä huijanneita painaa hirveä häpeätahra.


    • Anonyymi

      Saksalaisilla onnistuu vain oluen valmistus.

    • Anonyymi

      paskan tekivät tehtaalla jo-tahallaanko?
      jälkimarkkinat pyörittää bisnestä?

      TM asian tutki

      • Anonyymi

        Aikansa pyörittää. Huonolla laadulla on lyhyet jäljet.


      • Anonyymi

        Myynti on romahtanut ja autojakaan ei usklleta korjauttaa vikavaaken-liikkeissä.


    • Anonyymi

      Hyvä lista vioista ja varoituksena uskovaisille.

    • Anonyymi

      TM sanoi että tehdasvika

    • Anonyymi

      Minulla on voden 2014 Octavia ja se syö rajusti öljyä. Minun pitäisi kuulemma maksaaa 2000 euroa ja maahantuoja maksaisi 5000 euroa jos vika korjattaisiin.

      • Anonyymi

        Tuttavallani myös joka korjautti maksamalla tuon 2000 euroa ja vaihtoi auton toiseen merkkiin.


    • Anonyymi

      ihana VWskodaudiseat

    • Anonyymi

      Tämä se on semmonen tosi resu automerkki.

      • Anonyymi

        Naapurillani on sellainen. Kuulemma tosi resu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurillani on sellainen. Kuulemma tosi resu.

        Jorma kertoi Esson baarissa että kerran oli yhellä tutun tutulla Skoda ja oli tosi huono auto.


    • Anonyymi

      Skodan myyntilukemat ovat lerppana nyt huhtikuussa.

    • Anonyymi

      älä osta

    • Anonyymi

      Minun Skodani turvatyynyjen vikavalo syttyy aina huollon jälkeen uudestaan.

    • Anonyymi

      öljyvahinko

      • Anonyymi

        Koko Skoda on suuri vahinko.


    • Anonyymi

      Skodan myynti ym. lerpottaa pahasti.

      • Anonyymi

        Vikaskoda ja vikavaaken ovat kadonneet ensirekisteröintilistalta.


      • Anonyymi

        Raivokasta mainontaa televisiossa kun ei mene kaupaksi.


    • Anonyymi

      Skodastani on mennyt jakoketju ja kun vaihdoin uuteen niin se taas söi öljyä.

      • Anonyymi

        Öljyä syovän moottorin korjaus maksaa 7.800 euroa.


    • Anonyymi

      JAA

      • Anonyymi

        Kyllä vaan.


    • Anonyymi

      Hyödyllinen lista, osaa olla ryhtymättä tämän konsernin romuihin.

    • Anonyymi

      Pakko lisätä tuohon listaan yksi vika lisää koskien ainakin 2013-2020 VW TSI 1.4l jakohihnallista bensamoottoria. Vesipumppu(Samassa koteloinnissa on vesipumpun lisäksi myös termostaatti) rupeaa vuotamaan jäähdytysnestettä kahdella eri tavalla, joko tiiviste vioittuu tai vesipumpun kotelon muoviseen kohtaan tulee halkeama. Tämä jäähdytinneste vuoto on siitä pirullinen että se vuotanut jäähdytinneste kerääntyy pieneen tilaan josta sitten höyrystyy pois, eikä välttämättä tiputa ollenkaan jäähdytysnestettä esim. maahan tai alustaan näkyville. Jotta tämän vuodon pystyy näkemään ilman purkamista niin pitää katsoa sinne moottorin vasemmalle puolelle jossa on suuri määrä letkuja, näiden letkujen keskellä sijaitsee vesipumppu. Siihen piilossa olevaan tilaan mihin kerääntyy vuotanutta jäähdytinnestettä voi katsoa taskulampulla letkujen ja akun välisestä raosta letkujen alle.

      Vesipumpun, siinä samassa olevan termostaatin kotelointi on valmistusmateriaaliltaan molempia muovia ja metallia. Varaosakoodi tälle taisi olla OE-04E121600CB tai 04E121600CS siltä varalta jos joku haluaa itse yrittää vaihtaa Volkswagen autostaan vesipumpun.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta. On hyvä osata varoa näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. On hyvä osata varoa näitä.

        Joo, muiden merkkien vesipumppuja ei tarvii koskaan uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, muiden merkkien vesipumppuja ei tarvii koskaan uusia.

        Uli uli, tuossahan ei ollut kyse pelkästä vesipumpun vuodosta, vaan muutenkin huonosta suunnittelusta. Kaikki vesipumput täytyy jossain vaiheessa uusia, päästöhuijauskonsernin tuotteisiin sitten vähän aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uli uli, tuossahan ei ollut kyse pelkästä vesipumpun vuodosta, vaan muutenkin huonosta suunnittelusta. Kaikki vesipumput täytyy jossain vaiheessa uusia, päästöhuijauskonsernin tuotteisiin sitten vähän aikaisemmin.

        Mikä tuossa on huonoa suunnittelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on huonoa suunnittelua?

        Onko lukutaito huono?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, muiden merkkien vesipumppuja ei tarvii koskaan uusia.

        Kuplavolkkariin ei ole vaihdettu yhtäkään vesipumppua


    • Anonyymi

      Korjaamotkin noita romuja täynnä😏

      • Anonyymi

        Toivottavasti kiinalaiset jyrää tuon päästöhuijauskonsernin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kiinalaiset jyrää tuon päästöhuijauskonsernin.

        Nissan on jo menossa konkkaan.
        Automaailman jättiläinen horjuu – Lähde: Konkurssi uhkaa jo vuoden päästä
        Autoteollisuus kyntää nyt todella syvissä vesissä. Nissanin taru saattaa päättyä jo vuoden sisällä, veikataan yrityksen johdossa.
        lauantai 30.11.2024 klo 7:55
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fb0252b1-0666-4b1a-b36b-bf921004a54b


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissan on jo menossa konkkaan.
        Automaailman jättiläinen horjuu – Lähde: Konkurssi uhkaa jo vuoden päästä
        Autoteollisuus kyntää nyt todella syvissä vesissä. Nissanin taru saattaa päättyä jo vuoden sisällä, veikataan yrityksen johdossa.
        lauantai 30.11.2024 klo 7:55
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fb0252b1-0666-4b1a-b36b-bf921004a54b

        Nissan ja VW AG ovat yhtä pahoissa ongelmissa.


    • Anonyymi

      Toyotan omapojalla alkoi kuukautiset tässä kuunvaihteessa kovin rajuina.
      Eihän se yllätä kun VW painelee karkuun kovaa vauhtia ja yhdessä kuukaudessa ero kasvoi 918 autoa VW:n eduksi ja 11 kuukauden ero on jo 3447 autoa.

    • Anonyymi

      kom i hookki

      • Anonyymi

        Se on kuulkaas Toyota taas automaailman brändiykkönen! Brand finance on kertonut! Haittaakse?


    • Anonyymi

      hienoa laatua

      • Anonyymi

        Siksi konsernin autoja myydään meillä ja sivistyksessä eniten.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      452
      3849
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3036
    3. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    4. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1254
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1178
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

      Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1112
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

      Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      892
    8. Kaipaan ja ikävöin sua

      Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      854
    9. Olet mun herkkä kohta

      Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      58
      846
    10. Et voi pettää minua nainen

      Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä
      Ikävä
      68
      770
    Aihe