Haluan ostaa Kultaisennoutajan/sekarotuisen

Tete

Eli,haluaisin ostaa kultaisennoutajan narttupennun tai nuoren narttukoiran (max 3v).Olen myös kiinnostunut "sekarotuisesta" pennusta/koirasta jossa jompikumpi vanhemmista on kultainennoutaja.

Asun Vaasassa ja koira tulisi cavalieri urokselleni (kastroitu) kaveriksi ja minulle harrastuskaveriksi.Cavalierillani on sydänvika joten sen kanssa en pysty harrastamaan agiltyä enkä tekemään pitkiälenkkejä.Koiran ei tarvitse olla rekisteröity,tulee "kotikoiraksi".

Ottakaa yhteyttä sähköpostiini:[email protected]

4

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansku

      Oletko tullut ajatelleksi, että sekarotuisen / paperittoman koiran kasvattaminen ja tällaisen kasvatustoiminnan tukeminen on tosi huono asia!

      Jos muistat taannoisen Valkealan 101 koiran pentutehtaan, niin ethän kannusta ketään kasvattamaan samalla periaatteella?!

      Noutajien hinnat ovat toki korkeita, mutta oman havaintoni mukaan erilaiset tehtailijat pyytävät pokkana 500-700 euroa myös rekisteröimättömistä pennuista -törkeää! Eihän rekisteröimättömästä ole mitään takeita onko se edes 100% noutaja vai jotakin ihan muuta.

      Terveystarkastukset (lonkat, kyynärpäät, silmät) ovat paperikoirille pakollisia - ja niissä ilmenneet sairaudet syy paperittomuuteen (sairaan koiran pennuille ei saa kennelliiton rek.kirjaa)

      Lisäksi rekisteröimättömät myydään useinmiten ilman rokotuksia, kauppasopimuksia, joten kasvattaja vielä lipeää vastuustaankin. Eli jos koiralla ilmenee jokin perinn. sairaus et saa mitään korvausta.

      Itse panostaisin rekisteröityyn koiraan ja jättäisin suosiolla sekaantumatta tehtailijoiden hämärähommiin.

      • 900-1100 euroa

        Haluaisin painottaa, että vaikka noutajien ostohinnat ovat korkeita (vai ovatko?) niin se on silti PIENI summa, mitä menee kaikkeen muuhun koiran ylläpitämiseen. Vaikka ostaisi sekarotuisen koiran halvemmalla niin se voi tulla kalliimmaksi kaikkine hoitokuluineen yms.


      • iikku=emo

        Oletko varma että kaikki jotka ostavat sekarotuisen ovat pentutehtailijoita?Meillä on ollut seropi eikä sillä tehty yhtään pentuetta!!
        oho oho yllätys sinulle XD
        Olemme otamassa toista seropia ja jos väität että minä 10 vuotias "pentutehtailija" ole hullu niin siitä vaan :):)
        onko ideoita mistä niitä seropeja löytys aikasempi tuli lehdestä


      • millikkä123

        Olen itsekin koiraa etsimässä enkä pidä puhdasrotuisuutta/papereita niin kovin tärkeinä asioina. Omaa lemmikkiä etsiskelen ja tosiaankin monelle syntyy näitä vahinkopentuja etteivät mitään tehtaile, kyllähän se pentu yleensä haetaan kasvattajalta jossa olot voi itse tarkistaa ja olla tukematta.
        en maksaisi paperittomasta koirasta pariasataa enempää koska jos vahinkopennut on tullu niin niillä ei ole tarkoitus leipäänsä tienata kunhan nyt edes omilleen pääsee ja näennäinen hinta siksi ettei kukaan huvikseen ja harkitsematta kun ilmaiseksi saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe