Viinimarjapensaiden lannoitus ja hoito

pipa

Haluaisin tietoa viinimarjapensaiden lannoituksesta ja hoidosta. Miten on tuhkan käyttö pensaiden kohdalla? Miten ja milloin? Olen aloittelija tällä alalla.

9

17048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkaruohoista ja

sitten runsaasti hyvää multaa juurille ja kevätlannoitetta rakeina päälle. Kastelua tarvittaessa.

• Anonyymi

rae apulannan käyttö,ei kasvata rikkaruohoja. tuhkan kohtuullinen käyttö,lisää satoa. hevosen komposti hyvää,mutta täytyyolla kompostinoiduttua n1 vuosi,muuten tulee rikkaruohoa.

• Tuhkaus

Kovin voimakkaasti ei saa tuhkaa levittää. Jos panee paljon tuhkaa kerralla, pensas kärsii ja lehdet voivat muuttua kellertäviksi. Tuhkalla on tehokas maata kalkitseva vaikutus, eivätkä viinimarjapensaat tarvitse voimakasta kalkitusta. Eli vain vähän tuhkaa. Rikaruohoista pensaiden alla kannattaa päästä eroon vaikka katteita käyttämällä.

• lantaa

Viinimarjoille edullisin, luontoystävällisin ja ehdottomasti parhaimmalle tuoksuva on aito hevosen paska. Nimenomaan turpeen kanssa kompostoitu hevosen lanta, ei purujen kanssa.
      Karjanlanta on liian voimakas.

Sitä saat useimmilta hevostalleilta muutamalla lantilla säkillisen tai koko peräkärryllisen parilla kympillä.

• miau-grrr..

Tämä on oikea tapa, ja luonnolle sopiva ! Kyllä pensaat kasvaa :)

• Anonyymi

Valitettavasti turpeen käyttö on kieltolistalla ja turpeen nostajat ajettu konkurssiin.

• marja

Meillä pensaat kasvaa ja näyttää tekevän taas ison sadon. Olen laittanut ruohonleikkuu jätteet pensaiden juurelle. Muutkin kasvit kasvaneet mielettömästi sillä tavalla.

• Manti

Kuinka usein kastelette viinimarjapensanne, kun ei sada? Ja minkä verran?

• Anonyymi

tuhkaa voi käyttää kohtuullisesti,lisää satoa,rae apulannan käyttö ei kasvata rikkaruohoa,esim. viinimarjan oma apulanta,tai puutarhan kevät apulanta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe