Haluaisin tietoa viinimarjapensaiden lannoituksesta ja hoidosta. Miten on tuhkan käyttö pensaiden kohdalla? Miten ja milloin? Olen aloittelija tällä alalla.
Viinimarjapensaiden lannoitus ja hoito
9
17040
Vastaukset
- rikkaruohoista ja
sitten runsaasti hyvää multaa juurille ja kevätlannoitetta rakeina päälle. Kastelua tarvittaessa.
- Anonyymi
rae apulannan käyttö,ei kasvata rikkaruohoja. tuhkan kohtuullinen käyttö,lisää satoa. hevosen komposti hyvää,mutta täytyyolla kompostinoiduttua n1 vuosi,muuten tulee rikkaruohoa.
- Tuhkaus
Kovin voimakkaasti ei saa tuhkaa levittää. Jos panee paljon tuhkaa kerralla, pensas kärsii ja lehdet voivat muuttua kellertäviksi. Tuhkalla on tehokas maata kalkitseva vaikutus, eivätkä viinimarjapensaat tarvitse voimakasta kalkitusta. Eli vain vähän tuhkaa. Rikaruohoista pensaiden alla kannattaa päästä eroon vaikka katteita käyttämällä.
- lantaa
Viinimarjoille edullisin, luontoystävällisin ja ehdottomasti parhaimmalle tuoksuva on aito hevosen paska. Nimenomaan turpeen kanssa kompostoitu hevosen lanta, ei purujen kanssa.
Karjanlanta on liian voimakas.
Sitä saat useimmilta hevostalleilta muutamalla lantilla säkillisen tai koko peräkärryllisen parilla kympillä.- miau-grrr..
Tämä on oikea tapa, ja luonnolle sopiva ! Kyllä pensaat kasvaa :)
- Anonyymi
Valitettavasti turpeen käyttö on kieltolistalla ja turpeen nostajat ajettu konkurssiin.
- marja
Meillä pensaat kasvaa ja näyttää tekevän taas ison sadon. Olen laittanut ruohonleikkuu jätteet pensaiden juurelle. Muutkin kasvit kasvaneet mielettömästi sillä tavalla.
- Manti
Kuinka usein kastelette viinimarjapensanne, kun ei sada? Ja minkä verran?
- Anonyymi
tuhkaa voi käyttää kohtuullisesti,lisää satoa,rae apulannan käyttö ei kasvata rikkaruohoa,esim. viinimarjan oma apulanta,tai puutarhan kevät apulanta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418