Haluaisin tietoa viinimarjapensaiden lannoituksesta ja hoidosta. Miten on tuhkan käyttö pensaiden kohdalla? Miten ja milloin? Olen aloittelija tällä alalla.
Viinimarjapensaiden lannoitus ja hoito
9
17048
Vastaukset
- rikkaruohoista ja
sitten runsaasti hyvää multaa juurille ja kevätlannoitetta rakeina päälle. Kastelua tarvittaessa.
- Anonyymi
rae apulannan käyttö,ei kasvata rikkaruohoja. tuhkan kohtuullinen käyttö,lisää satoa. hevosen komposti hyvää,mutta täytyyolla kompostinoiduttua n1 vuosi,muuten tulee rikkaruohoa.
- Tuhkaus
Kovin voimakkaasti ei saa tuhkaa levittää. Jos panee paljon tuhkaa kerralla, pensas kärsii ja lehdet voivat muuttua kellertäviksi. Tuhkalla on tehokas maata kalkitseva vaikutus, eivätkä viinimarjapensaat tarvitse voimakasta kalkitusta. Eli vain vähän tuhkaa. Rikaruohoista pensaiden alla kannattaa päästä eroon vaikka katteita käyttämällä.
- lantaa
Viinimarjoille edullisin, luontoystävällisin ja ehdottomasti parhaimmalle tuoksuva on aito hevosen paska. Nimenomaan turpeen kanssa kompostoitu hevosen lanta, ei purujen kanssa.
Karjanlanta on liian voimakas.
Sitä saat useimmilta hevostalleilta muutamalla lantilla säkillisen tai koko peräkärryllisen parilla kympillä.- miau-grrr..
Tämä on oikea tapa, ja luonnolle sopiva ! Kyllä pensaat kasvaa :)
- Anonyymi
Valitettavasti turpeen käyttö on kieltolistalla ja turpeen nostajat ajettu konkurssiin.
- marja
Meillä pensaat kasvaa ja näyttää tekevän taas ison sadon. Olen laittanut ruohonleikkuu jätteet pensaiden juurelle. Muutkin kasvit kasvaneet mielettömästi sillä tavalla.
- Manti
Kuinka usein kastelette viinimarjapensanne, kun ei sada? Ja minkä verran?
- Anonyymi
tuhkaa voi käyttää kohtuullisesti,lisää satoa,rae apulannan käyttö ei kasvata rikkaruohoa,esim. viinimarjan oma apulanta,tai puutarhan kevät apulanta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882