Dingo oli vuonna 1999 suosituin bändi

Anonyymi-ap

Nyt mennään syvää päätyyn ja haetaan syitä siihen että mitä tapahtui vuosituhannen vaihteessa.

Olen lukenut lehdistä että Dingo teki järisyttävän comebackin. Yleisöennätykset paukkuivat ja kokoelmaa myytiin kymmeniä tuhansia kopioita. Bändi oli maan ykkönen.

Mitä ihmettä sitten tapahtui? Bändi ilmeisesti hävisi kartalta nopeammin kuin kukaan ehti edes huomata? Onko kenelläkän sitä aikaa eläneenä jotain vastauksia että miksi?

12

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Bändi oli pitkästä aikaa saatu kasaan käytännössä alkuperäisellä kokoonpanolla ja suosio oli kova. Uusia biisejä lupailtiin haastatteluissa ja lehdissä toistuvasti, mutta koskaan niitä ei saatu.

Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä niissä biiseissä tökki niin pahasti. Kuitenkin Nipa sanoi niitä tehneensä ja bändi yritti kovasti saada niitä sovitettua. Ehkä kirja jonain päivänä kertoo tästä, jos sellainen ilmestyy.

• Anonyymi

Kun kuuntelen Purppuraa ja Humisevaa harjua voin ymmärtää mikä uusissa biiseissä tökki Famous Fiveä. Musta leskikin on vaan Levottoman tuhkimon kierrätys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kuuntelen Purppuraa ja Humisevaa harjua voin ymmärtää mikä uusissa biiseissä tökki Famous Fiveä. Musta leskikin on vaan Levottoman tuhkimon kierrätys.

Olisi mielenkiintoista tietää, käytettiinkö ne 98-02 välillä kehitetyt biisit noilla levyillä? Sen vain bändi tietää.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

😋 ­­­N­y­­­m­­f­­­o­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Eiks samana vuonna tai vuonna 98 ilmestynyt parhaat kokoelma siivittänyt levynmyynnissä dingoa suuriin numeraalisiin myyntilukuihin????? Ostin heti kokoelman ilmestyttyä kauppoihin.

• Anonyymi

Juu. Se keikkuu Top 50 Suomen kaikkien aikojen myydyimmät levyt listalla. Myyntiluku 52000 yksikköä.
        orkesteri oli silloin kovassa nosteessa. Siihen olisi imuun pitänyt heti saada uutta lättyä ilmoille.
        Ilmeisesti valkoisen paperin kammo oli valtava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Se keikkuu Top 50 Suomen kaikkien aikojen myydyimmät levyt listalla. Myyntiluku 52000 yksikköä.
        orkesteri oli silloin kovassa nosteessa. Siihen olisi imuun pitänyt heti saada uutta lättyä ilmoille.
        Ilmeisesti valkoisen paperin kammo oli valtava.

Kokoelmalle olisi täytynyt laittaa pari uutta tykkibiisiä niin se olisi myynyt vielä enemmän.

Onkohan niin että uutta musiikkia ei tämä bändi enään aikaan saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoelmalle olisi täytynyt laittaa pari uutta tykkibiisiä niin se olisi myynyt vielä enemmän.

Onkohan niin että uutta musiikkia ei tämä bändi enään aikaan saa?

Niin olisi. Ongelma vain on siinä, että niitä uusia tykkibiisejä ei ollut eikä ole ollut myöhemminkään.

• Anonyymi

Jos Purppuran ja Humisevan biisit olisi viety iskussa olevalle Famous5:lle, niin lopputulos olisi hyvän tuottajan kanssa voinut olla ihan toisenlainen. Ei ne biisit siltä olisi kuulostanut, miltä ne nyt levyllä kuulosti.

• Anonyymi

1999 ei saaatu uutta musaa mutta myöhemmin tuli pari kovaa biisiä. Musta leski oli kesän 2005 kovimpia hittejä.

Homma kusi toisien singlen kanssa. Toiseksi singleksi tyrkättiin Purppuraa biisi vaikka sen olisi pitänyt olla Kaikki kaunis katoaa. Kaikki kaunis katoaa on Dingon suosituimpia biisejä kautta aikojen suotatoistopalveuissa.

Muistan kuinka olin itsekin pettynyt kun kuulin radiosta Purppuraa biisin heti kun se oli ilmestynyt singlenä.

• Anonyymi

Laulujen kirjoitus on yhden miehen harteilla ja jos luovuus on mennyttä, niin minkäs teet. Muut soittajat valittivat kun ei ole uusia kappaleita. Olisivat kirjoittaneet jos niitä kaipasivat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe