Kala-allergia

kalaton

Tere,

onko tietoa/kokemusta miten esim. katkaravut/äyriäiset/mustekala sopii kala-allergisille? mites Etanat?

Kiitos!

4

3972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergiselle

      Siskollani erittäin paha kala-allergia. Ei kestä edes kalan hajua...etanoista en tiedä, mutta äyriäiset, katkaravut on myös KALAA, joten ne ei sovi sulle.

      • Kaikkea voi kokeilla, jos u...

        Joo,

        ei sitä voi olla varma ennen kuin on kokeillut. Älä nyt kaikkea toivoa menetä. Ei muuta kuin ihan snadi makupala huulille ja EpiPen kuitenkin valmiina...

        Elämässä on niin paljon kokeilemisen arvoista!


      • Kalallergikko

        Pönttö. :D

        Katkaravut ovat äyriäisiä, mustekalat ja etanat nilviäisiä. Lähes yhtä paljon sukua kalalle kuin vaikkapa merilevä tai lokki. :)

        Ite oon pahasti allerginen kalalle, mutta pystyn einehtimään katkiksia ja jokirapuja vallan mainiosti.

        Seuraavana testivuorossa simpukat ja mustekala.


    • härkä

      Itse olen koko elämäni ollut kalalle ja äyriäisille eli käytännössä kaikille mereneläville allerginen. En oikeastaan kehoita kokeilemaan, sillä reaktio voi olla nopea ja vaarallinen.
      Etanat sen sijaan ovat asia erikseen, niillä olen silloin tällöin herkutellut!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe