Ei asiaa kirkkoon...

Anonyymi-ap

Punainen tukka ja isot lollot tuomitsevat minut kulkemaan varjoisia laitakujia ja yökuppiloita koluamaan. Joskus pääsiäisenä harmittaa mutta ei harmita onneksi!

8

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva provoilla?

    • Anonyymi

      Aloitus voi olla provo. Tärkeä se kuitenkin on kun se saa meidät miettimään kuinka suhtaudumme kanssa kulkijoihimme.

      Itse olen kokenut vuosikymmeniä sitten Ehtoollis Jumalan palveluksessa tapauksen jota silloin paheksuin.

      Olin itse osallistunut ehtoolliseen jossa oli jatkuvan pöydän käytäntö. Olin tullut paikalleni kirkon penkkiin hartaana.
      Viimeisiä ihmisiä oli menossa alttarin ääreen polvistumaan, kun keskikäytävää juoksi nuori nainen, tukka sekaisin, vaatteet likaiset ja paljain jaloin, hän polvistui alttarille ja papit jakoivat hänelle leivän ja viinin. Sen saatuaan nainen poistui eikä kuunnellut pappien loppu rukousta.

      Minä paheksuin naisen käytöstä mielessäni monta vuotta.

      Kerroin sitten tapauksen tutulle papille vuosien jälkeen.
      Sainkin häneltä vastauksen, joka avasi ymmärrykseni tajuamaan, ettei minulla ollut oikeutta tuomita naisen käytöstä.
      Papin mielestä nainen tarvitsi sen ryyppynsä ja hän tiesi mistä hän saisi avun silloiseen hätäänsä.
      Kukin ehtoollis vieras on yhtä arvokas Jumalan kasvojen edessä.
      Hyvää Pitkäperjantaita.
      t tepa

      • Anonyymi

        Ehtoollispöydässä ei haeta eikä jaeta ryyppyjä. Kyseessä on Kristuksen pyhä Veri, ei viinapaukku. Ehtoolliselle polvistuttaessa pitää sen saajan ymmärtää, että maljassa on Kristuksen Itsensä meille lahjoittama uhriveri.

        Samoin kuin pappien mahd. ryyppäjäiset sakastissa. Sitäpaitsi tuollainen pikku tilkka jumalattomastikin "pelkkänä viininä", ilman uskoa nautittuna, ei auta alkoholistia millään tavalla. Mutta kyllä sen sijaan hengellisesti tuomitsee hänet. Naisen käytös ei muutoinkaan ollut Jumalaa kunnioittavaa: juoksee alttarille, nappaa pienen pikarillisen kuin varas ja taas juoksee pois.

        1.Kor. 11: 18-34
        18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
        19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

        20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
        21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
        22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
        33 Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
        34 Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.

        Alkukristityt nauttivat HPE:n kokonaisena ateriana, mutta sittemmin, välttääkseen tuollaiset Lihan synnin väärinkäytökset, Kirkko rajoitti Eukaristian / HPE:n vain pieneen leipä- ja viinimäärään.


      • Anonyymi

        Ryyppyjä tarjoavat kirkossasi, onpa loukkaavasti kirjoitettu.
        Pitkäperjantain viestin unohdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollispöydässä ei haeta eikä jaeta ryyppyjä. Kyseessä on Kristuksen pyhä Veri, ei viinapaukku. Ehtoolliselle polvistuttaessa pitää sen saajan ymmärtää, että maljassa on Kristuksen Itsensä meille lahjoittama uhriveri.

        Samoin kuin pappien mahd. ryyppäjäiset sakastissa. Sitäpaitsi tuollainen pikku tilkka jumalattomastikin "pelkkänä viininä", ilman uskoa nautittuna, ei auta alkoholistia millään tavalla. Mutta kyllä sen sijaan hengellisesti tuomitsee hänet. Naisen käytös ei muutoinkaan ollut Jumalaa kunnioittavaa: juoksee alttarille, nappaa pienen pikarillisen kuin varas ja taas juoksee pois.

        1.Kor. 11: 18-34
        18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
        19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

        20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
        21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
        22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
        33 Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
        34 Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.

        Alkukristityt nauttivat HPE:n kokonaisena ateriana, mutta sittemmin, välttääkseen tuollaiset Lihan synnin väärinkäytökset, Kirkko rajoitti Eukaristian / HPE:n vain pieneen leipä- ja viinimäärään.

        Kokoontuvatko papit sakastiin ryyppäjäisiin?
        Arvaan, että kirkon ehtoollisviineistä on olemassa tarkka kirjanpito, joten papeilla on oltava omat eväät.
        Sakasti ei ympäristönä tunnu kovinkaan järkevältä paikalta viinan viljelyyn, joten rohkenen epäillä, että papit hoitavat homman jossakin muualla.


    • Anonyymi

      Ei pir paikkajaan! Punainen tukka, jos se on syntymässä saatu, paikkaat kirkossa käyntiä varten tukevalla silkkiliinalla.

      Meän seurakunnan kirkkoon olet etuoikeutetulla sijalla.
      Ai niin. Sinulla ei saa olla niit killuttimii, rotkottomii tietyis paikois...

    • Anonyymi

      Kirkon polttajia paheksun. Ne vanhanaikaiset kirkot olivat vaikeit ja kalliit rakentaa.

      Mitä niissä puhutaan on jo sitten ihan eri juttu. Leipätyö ainaskin monelle.

    • Anonyymi

      Kyllä sen jokainen tietää, että kirkon portailla on sisäänpääsytarkastus.
      Turhaan täällä mouruat. Kuka sinua siellä edes kaipaa. Mene loukkoosi takaisin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe