We love Pattaya.

Hyvää pääsiäistä rakkaat.

Aloituksessani totesin että hauskaa, mutta en arvannut että noin valtaisan hauskaa.

Häränhäntä on aiheuttanut kovasti päänvaivaa ja edelleenkin pihvit on ongelman aihe aiheuttaen pääartistilta seuraavaa:
—------------------------------------------------------

Milloin olet viimeksi valmistanut jotakin härän hännästä, josta luennoit aktiivisesti?

Milloin olet viimeksi valmistanut onnistuneesti kotiolosuhteissa arvokasta pihvi tai paistilihaa (yli 1200 bahtia kilo) Thaimaassa ja kertoisitko hieman yksityiskohtia valmistamisesta, mahd marinadista, mausteista, mikä kypsyysaste ja miten seurasit sitä?

2010
—-----------------------------------------------------

Niin ja tietysti myös seuraavaa:

Lähdemme käymään isolla kirkolla.

2010
—-----------------------------------------------------

Aloitus on minun joten vastaan Tyttö2010Neitinen99,9%KirpunPaskalle.

En ole koskaan valmistanut häntää mutta tein häntäaloituksen tarkoituksellani aiheuttaa älämölöä onnistuen turhankin tehokkaasti.
Pointti oli se, että kun ostaa lihaa ja valmistaa sitä, niin on ensinnäkin hyvä tietää mitä ruhon osia on ja mikä vaikuttaa niiden erilaisuuteen, joka edelleen vaikuttaa niiden valmistustapaan.
Häntäjutussa pointti joka ei ollut rakkaille selvä oli se, että eläimen lihat / lihakset jotka on aktiivisessa käytössä eläimen ollessa elossa, on toinen toistaan sitkeämpiä, kuin vähemmälle käytölle jäävät lihat / lihakset.
Puheena olevat lihat on usein halvempia, mutta oikein valmistettuina erittäin herkullisia verratessa kalliimpiin ja arvostetumpiin joiden valmistuksessa käytetään usein mausteena vain suolaa ja pippuria.
Katsokaas kun häntää haudutettaessa liemessä on paljon muitakin aineksia, kuten punaviiniä ym.

Olen esimerkiksi kertonut ulkofileestä joka on sisäfilettä sitkeämpää, ettei lihasta aina ole tarve tehdä pelkkiä pihvejä, vaan voi niin väärin kuin se onkin, valmistaa jotain aivan omaa, jopa käyttää hunajaa.
Minun yksi parhaita on ns. ulkofilekääretorttu …. päädyin tuohon sen johdosta, että muistakaa rakkaat, ULKOFILEKÄÄRETORTTU.
Olen asiasta kertonut miten sen valmistan, joten en tässä sitä uudista.

Keski-ikäinen mies jolla on testot kunnossa, ei tarvi piikkiä.
Siitä on pelkkää harmia.
Kysyy myös:

Milloin olet viimeksi valmistanut onnistuneesti kotiolosuhteissa arvokasta pihvi tai paistilihaa?
Kertoisitko hieman yksityiskohtia valmistamisesta, mahd marinadista, mausteista, mikä kypsyysaste ja miten seurasit sitä?

Vastaan omasta puolestani:

Viime viikonloppuna ja jälleen myös nyt.

Marinoinnista ja käyttämistäni mausteista en tämän tukusta ribsejä ostavan ja itse niitä marinoivan kirpunpaskan kanssa yksityiskohtia lähde purkamaan.

Pihvien kypsyysasteen seurantaan en yleensä käytä mittaria, enemmänkin kelloa.
Runsaampikokoisiin sen sijaan käytän kuten olen kertonut miitarianturia jonka asetan lihaan ja joka ilmoittaa lämpötilat ulkoiseen näyttöön tai tahtoessani kännykkään.
Kypsyysasteet eri lihoilla ja lihalaaduilla on eri, joten sen mukaan.

MUTTA MIKÄ TÄRKEINTÄ, OTSIKKO ON HAUSKA JA SEN SEURAAMUKSET RATKIRIEMUKKAAT.

Kiitos.

6

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähästäpä on kyrvånsyylållå hauskaa, hullulla on halvat huvit.

    • Olet tosi hauska Tyttö2010Neitinen99,9%Vittumikäidiootti.

      Puretaan hieman tarinaasi:

      Senssusi kanssa olette kilvan haukkuneet pihvikuvani ja kertoneet oman näkemyksenne että se on halvinta paskaa mitä Thaimaasta löytyy.
      EN OLE HAUKKUNUT VÄITTÄMÄSI TAVOIN.
      Olen kommentoinut appiukkosi synttärijuhlien pukeutumisten ohella sen että laaturavintolassa ei todellakaan ensin tarjoilla 10 hengelle paritarjoiluna kauniisti pihvit perunoineen ja kaikkine lisukkeineen koristamaan pöytää ja että sen jälkeen tulee kokki pöydän viereen viipaloimaan kymmenen hengen annokset ja sitten vasta tiedustelee ruokailijoiden tahtoman kypsyysasteen vieden palaset grillille ruokailijoiden huudellen stop.

      Minä kun en ole väittänyt olevani kokki enkä grillimestari missään kohtaan. Olen täysin amatööri ja kopsaan ohjeeni netistä ja yritän ottaa niistä opiksi, että joskus tulisi onnistumisia.
      OLET BABLANNUT YHTEISÖSSÄSI OLEVAN USEITA KOKKEJA JA MYÖS PITOPALVELUN PITÄJÄ JONKA PALVELUKSESSA RAVINTOLAPÄÄLLIKKÖVAIMOSIKIN SILLOIN TÄLLÖIN ON.
      En ole minäkään väittänyt olevani kokki enkä grillimestari vaan oman mielenkiintoni mukaan jokseenkin paljon kotona ruokaa valmistava.
      Montakohan huvilaa grilleineen esimerkiksi junttilassa on, ei hekään lomailijat ole mestareita, mutta silti valmistuu yhtä sun toista.

      Saarisenssulle iski hirvittävä pakkomielle taas olla se kaikkein suurin lihamestari, jota ammattikokitkin kumartaa, ja nyt kertookin ettei ole koskaan valmistanut kallista hyvää lihaa eikä koskaan mitään häränhäntää.
      EI OLE MITÄÄN PAKKOMIELTEITÄ, MUTTA SINULLA ON, SIKSI SINUA PIDETÄÄN OMANAPANARSISTINA.
      KYLLÄ MINÄ NIMENOMAAN VALMISTAN YLEISIMMIN KALLIISTA LIHASTA, MUTTA TOSIAAN EN OLE VALMISTANUT HÄRÄNHÄNTÄÄ ENKÄ NIIN VÄITTÄNYTKÄÄN.

      HUOMAATKO MUUTEN SEN MITÄ MINÄ ??? SINÄ VÄÄNNÄT ASIAT PÄIVASTAISEKSI SAVOLAISITTAN JA SITTEN NAAMAILET, SE ON PERUSSYY MIKSI NYT HARJOITTELET KOLMATTA PERHE-ELÄMÄÄSI KUNNES TAAS ALKAA ULKORUOKINTAKAUTESI

      Neuvoja ja googletietoa sataa palstan täydeltä, vaan ei yhtään edes omaa kuvaa aiheesta.
      RÄPS JA RÄPS VAAN TUHKAKALAGRILLAAJA NIIN VOIT TULLA ITSE VALOKUVAAMAAN VAIKKAPA ULKOILEKÄÄRETORTUN JA MAISTAMAAN MITEN HUNAJA SOPII SIIHEN.

      • Anonyymi

        Siinä sitä taas, kyrvånsyylåltå metrinmittainen synkässä yksinäisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä taas, kyrvånsyylåltå metrinmittainen synkässä yksinäisyydessä.

        7 MINUUTTIA ..... Yksinäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7 MINUUTTIA ..... Yksinäinen?

        2 minuuttia, urpå.


    • Anonyymi

      Kallista lihaa joo. Kalapuikosta sushia ja silakasta lohta, nuudelista terveellistä aivoruokaa ja mitä halvempaa sen parempaa. Älä lue reseptejä vaan kokkaa ihan miten huvittaa mutta postita sitten youtubesta video todisteeksi että tällälailla täällä meillä kokataan taas, kakataan päälle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe