Naiskuski olen minäkin, ihmetyttää tällainen asia. Ajelen lähinnä kehä ykkösellä, hämeenlinnan ja turunväylillä Helsingin alueella. Aika usein on tapahtunut, että ohitseni ajaa iso auto, volvo esimerkiksi, jonka ratissa on niin pieni nainen, että päälaki on nippa nappa ratin yläreunan korkeudella. Tämä mininainen ajaa useimmiten rajoitusten mukaan, ohittaa minut, laittaa vilkun päälle kun hän on rinnalla ja vaihtaa kaistaa näppärällä ranneliikkeellä melkein kylkeeni. Onneksi osaan varoa ja olen oppinut väistämään. Kerran tosin piti mennä ihan pientareelle asti, mininainen kun ajoi rinnalla pitkän aikaa ja äkkiarvaamatta vaihtoi kaistaa. Onkohan niin, että niin pieni nainen niin ison auton ratissa ei näe kuskin paikalta sivulleen ja unohtaa ohituksen saman tien? Isot miehet hoi! Montako kertaa pikkurouvanne on rutannut autonne oikean kyljen? Viimeisen parin vuoden aikana näitä tilanteita on ollut minulla kahdeksan kertaa, kertaakaan ei ole osunut, mutta läheltä piti!. Kannattaisikohan ostaa rouvalle joku sopivampi auto? Iso volvo sopii kaksimetriselle miehelle mutta 150-senttinen nainen tarvitsee koroketyynyn ja polkimille ylttäminen voi olla vaikeaa.
Pikku naiset ratissa eivät näe oikealle
4
751
Vastaukset
- aslan mashadov
en ole törmännyt törttöileviin pikkunaisiin mutta ihmetyttää miten he pärjäävät tuolla liikenteessä. Eivät varmasti näe auton kulmia. Olis kyllä siistiä ajaa noin alhaalta et juur näkee ratin yli :-)
- Tane_k
Olenpa kerran nähnyt kuskin, joka seurasi tietä ratin läpi :( Tiedä sitten, oliko ratissa korkeussäätö ylimmäisessä asennossa.
- ongelma?
...nykyisten autojen älyttömän korkeiksi tehtyjen vyötärölinjojen vuoksi. Sitten kun pilarit on ylensä alhaalta paksummat ja penkeissä on tajuttoman tukevat niskatuet (myös takana), niin eihän sieltä pieni ihminen yksinkertaisesti näe kuin suoraan eteensä. Hirvittää aina kuin sellaisia näkee liikeneteessä, että päälaki vain vilkkuu ratin takaa.
Mutta eihän se ole ihmisten vika, vaan typerän automuotoilun. Olen itekin törmänny vastaaviin tilanteisiin mutta useimmiten niissä on ollut mieskuljettaja.
Olenkin ajatellut että nykyajan ihmiset taitavat olla jäykkäniskoja kun ei pystytä katsomaan peilistä että joko ollaan reilusti ohitettavan edellä ja kaistalle paluu olisi turvallista.
Olen tehnyt 2kertaa että olen surutta jatkanut hidastamatta ja väistämättä tuumaakaan kun ohittaja on lähtenyt selvästi jo palaamaan kaistalleen vaikka ei ole ollut autoni edellä.Kummallakin kerralla ohittaja onb joutunut maksamaan autoni korjauskulut.Viimeisin tällainen tapahtui 2viikkoa sitten kun nais(harvinaista)autoilija siirtyi kylkeeni(etukulmani painui ohittajan pelkääjänpuoleisesta etuovesta sisään).Poliisi vaan totesi paikanpäällä että syy ei ole minussa vaan täysin toisen autoilijan.
Pitäisiköhän nykyautoihinkin laittaa rekkojen peruutuspeilit jos se auttaisi että NIITÄ OPITAAN MYÖS KÄYTTÄMÄÄN!!!!Ne eivät ole autoissa koristeena!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684286
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺684136Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102324IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm211446Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571272Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli741049