hyvä hinta laatu suhde

make

löysin edullisesti itäkeskuksen teknisiltä AUDIO PRO level 03 sain tingattua ne 230 euroon. parani kyllä hieman äänen laatu, jos vertaa vanhoihin halpoihin 50 euron sonyn hylly kaiuttimiin. kyllä se vaan on niin että kyllä kaiuttimen laatu vaikuttaa aika paljon koti laitteiden äänenlaatuu.

13

13931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HifiMan

      Siitä se harrastus lähtee... odota vain kun kuulet ensin 1000e kaiuttimia ja sitten 2000e... paranee aina vain (hinta ei kyllä aina tarkoita parempaa laatua!). Käyrä vain loivenee ikävästi eli alussa sijoitetulle lisärahalle saa hyvin vastinetta, sitten menee aina vain pienempiin nyansseihin. Mutta ylärajaa hinnalle ei ole. Mutta olet oikealla tiellä ;)

    • puhua

      audio pro:n kohdalla äänen "laadusta". Kyllä tuohon hintaan oisit saanut paljon paremmatkin kaiuttimet, esim tannoy fusion2.

      • make.

        uskon kyllä että nuo tannoy fusion2 on myös hyvät kaiutimet, mutta kun kävin katsomassa netissä noita kaiutimia, niin fusion2 : sen taajuudet näytti olevan 48 hz - 20 khz kun taas audio pro 03 vastaavat luvut on
        40 hz - 40 khz joten minä ainakin ymmärtäisin noiden taajuuksien perusteella eetä audio pro olisi paremmat äänet kuin noissa tannoy kaiutimissa.


      • Hz luvut
        make. kirjoitti:

        uskon kyllä että nuo tannoy fusion2 on myös hyvät kaiutimet, mutta kun kävin katsomassa netissä noita kaiutimia, niin fusion2 : sen taajuudet näytti olevan 48 hz - 20 khz kun taas audio pro 03 vastaavat luvut on
        40 hz - 40 khz joten minä ainakin ymmärtäisin noiden taajuuksien perusteella eetä audio pro olisi paremmat äänet kuin noissa tannoy kaiutimissa.

        pelkät taajuuskaistan luvut ei kyllä kerro vielä mitään äänenlaadusta


      • make.
        Hz luvut kirjoitti:

        pelkät taajuuskaistan luvut ei kyllä kerro vielä mitään äänenlaadusta

        tää osastohan on penskoja täynnä. ruveta nyt kinaamaan mokomasta asiasta. kiitos

        PS: kiitos nimimerkille: hifiman... asiallisista viesteistä.


      • Multakorva

        pipo päähän ja pakene vuorille!
        Kummin kaiman serkun käsilaukullako on tannoy fusion kakkoset ja nyt tulet sitten tänne julistamaan jumalan totuutta, ettei Audio Prolla tee hevon kukkua?

        Jos taas hieman saisi suhteellisuutta noihin viesteihin.

        Sen verran olen antanut itseni ymmärtää, että Audio Pron vehkeissä on hinta/laatusuhde huippuluokkaa.


      • make.

        mä en tajuu näitä pellejä jotka haukkuu esim: juuri nää audio pro level 03. tuskin tää pelle on kyseisiä kaiutimia edes nähnyt muualla kuin netti kuvissa, saatikka sitten kuullut miten niistä kuuluu. se on varmaan hyvä mennä haukkumaan kajareita joista ei tiedä mitään.
        jotta voisit haukkua toisia ,ja kehua toisia niin sulla pitäis olla kummatkin kaiutimet samassa huoneessa ja testailla niitä vuorotellen ja eri musiikki lajeilla.
        mut jos mä saan arvailla niin sulla on kokemusta vain noista kyseisistä... tannoy fusion2
        ja vielä toinen juttu. vaikka noi sun mielestä maailman parhaimmat kajarit tannoy fusion2 olis kuinka hyvät tahansa, niin onko ihan pakko tulla tälle palstalle haukkumaan muiden ostamia kaiutimia. hei kamoon hei, jätä ne lapselliset kehuilut omista pöntöistä muille palstoille.


      • make37
        make. kirjoitti:

        mä en tajuu näitä pellejä jotka haukkuu esim: juuri nää audio pro level 03. tuskin tää pelle on kyseisiä kaiutimia edes nähnyt muualla kuin netti kuvissa, saatikka sitten kuullut miten niistä kuuluu. se on varmaan hyvä mennä haukkumaan kajareita joista ei tiedä mitään.
        jotta voisit haukkua toisia ,ja kehua toisia niin sulla pitäis olla kummatkin kaiutimet samassa huoneessa ja testailla niitä vuorotellen ja eri musiikki lajeilla.
        mut jos mä saan arvailla niin sulla on kokemusta vain noista kyseisistä... tannoy fusion2
        ja vielä toinen juttu. vaikka noi sun mielestä maailman parhaimmat kajarit tannoy fusion2 olis kuinka hyvät tahansa, niin onko ihan pakko tulla tälle palstalle haukkumaan muiden ostamia kaiutimia. hei kamoon hei, jätä ne lapselliset kehuilut omista pöntöistä muille palstoille.

        ostin 6:si vuotta sitten kotiteatterin johon tuli audio pron kaiuttimet ei olleet kalliit, mutta kelpas ja kelpaa edelleen osittain teatteri käyttöön, tuli hajotettua(yrtin parannella) pää kaittimia. nyt pää kajareina amphion helium 2:set ja huomaahan sen eron varsinkin musiikissa mutta onhan hintakin aivan toinen audio pro tekee erinomaisia hinta laatu suhde kajareita. nyt satsasin tähän uuteen audion subiin (ace-bass 2)toistaa 18:iin hert., säädettävä vaiheen kääntö,10:tuuman passiivi säteilijä ja 500wa. digi vahvari ja on hyvä peli.


      • make.
        make37 kirjoitti:

        ostin 6:si vuotta sitten kotiteatterin johon tuli audio pron kaiuttimet ei olleet kalliit, mutta kelpas ja kelpaa edelleen osittain teatteri käyttöön, tuli hajotettua(yrtin parannella) pää kaittimia. nyt pää kajareina amphion helium 2:set ja huomaahan sen eron varsinkin musiikissa mutta onhan hintakin aivan toinen audio pro tekee erinomaisia hinta laatu suhde kajareita. nyt satsasin tähän uuteen audion subiin (ace-bass 2)toistaa 18:iin hert., säädettävä vaiheen kääntö,10:tuuman passiivi säteilijä ja 500wa. digi vahvari ja on hyvä peli.

        just tätä mä tarkoitin. kyllä mäkin tajuan et ei audio pro ole parhaimmat kajarit mitä markinoilta saa, mut munkin mielestä hunta laatu suhde on suht kohdallaan.
        edelliset kaiutimet oli sonyn kotiteatteri kaiutinpaketti, ostin sen hakaniemen mustastapörssistä 79 euroon. siihen kuului 2 etu-kaiutinta, 2 taka-kaiutinta, ja keskikaiutin.
        ja koska en käytä nykyistä viritinvahvistintani ( yamaha rx-v450 ) muuhun kuin musiikin kuunteluun, niin minulla oli käytössä vain nuo sonyn etu-kaiutimet ja simex:sin 8 tuumainen subba. eli vahvistimeni on aina ( stereo ) asennossa. elikkä jos nyt laskee niin nuo sonyn etu-kaiutimet maksoivat noin 45 - 50 euroa, ja siihen nähden ne soi kohtalaisen hyvin.
        malli sony ss-mb100h
        jos nyt vertaa näihin nykyisiin kaiutimiin niin kyllä tämmöinen aloittelevakin alan harrastelia huomaa, et näissä audio pro:n kaiutimissa on täyteläisempi ääni, aivan kuin sonyt eivät olisi antaneet jotain ääni aluetta ollenkaan.
        kun taas audio pro:ssa musiikki kuulostaa enemmän livemäiseltä tai jotain sen suuntaista. diskanteissa ei mainittavaa eroa.
        netissä kyseisten audio pro level 03 hinta oli 279 euroa. kun menin itäkeskuksen hirvox:sille niin siellä oli kaiutimissa hintalappu 249 euroa. kysyin myyjältä mikä olisi se viimeinen hinta ja myyjä sanoi että 230 euroa. ja kyllä täytyy sanoa että olen ollut tyytyväinen ostokseeni.
        vielä kun olis joskus varaa vaihtaa tuo yamaha:n viritinvahvistin johonkin rotel, nad tai denon stereo vahvistimeen.

        PS: kiitti nimimerkille: make37... asiallisesta ja järkevästä viestistä.


      • Kepeli
        make. kirjoitti:

        uskon kyllä että nuo tannoy fusion2 on myös hyvät kaiutimet, mutta kun kävin katsomassa netissä noita kaiutimia, niin fusion2 : sen taajuudet näytti olevan 48 hz - 20 khz kun taas audio pro 03 vastaavat luvut on
        40 hz - 40 khz joten minä ainakin ymmärtäisin noiden taajuuksien perusteella eetä audio pro olisi paremmat äänet kuin noissa tannoy kaiutimissa.

        Pitää nyt aikuisen miehen kritiikkiä kestää, mutta hifiä harrastaessa tekniset tiedot voivat olla todella harhaan johtavia. Kaiuttimien taajuudet, vahvistimien tehot jne... Esim toisen valmistajan 2'35W voi antaa enemmän tehoa kuin toisen 2*130. Laitteet kannattaa aina kuunnella ja valita sen mukaan mikä korvaa miellyttää. Itse en ala kommentoimaan tannoyn ja audio pron eroja, jokainen tehkööt omat valintansa.


      • jätkä kestää
        Multakorva kirjoitti:

        pipo päähän ja pakene vuorille!
        Kummin kaiman serkun käsilaukullako on tannoy fusion kakkoset ja nyt tulet sitten tänne julistamaan jumalan totuutta, ettei Audio Prolla tee hevon kukkua?

        Jos taas hieman saisi suhteellisuutta noihin viesteihin.

        Sen verran olen antanut itseni ymmärtää, että Audio Pron vehkeissä on hinta/laatusuhde huippuluokkaa.

        totuutta! Kyllähän amispiireissä arvostetaan audioprota, kun samalla rahalla saa ainakin kolme kertaa enemmän watteja kuin muilta merkeiltä ja vielä isot bassoelementitkin. Et oo varmaan kunnon kajareita kuullu eläissäs, kun mielestäsi audio pro edustaa hyvää äänenlaatua. Itse olen kuullut moniakin ap:n kaiuttimia ja ne kaikki on olleet äänenlaadultaan surkeita (paitsi subbarit). Onhan niitä muitakin kajareita, jotka hakkaa ap:n mennentullen jokaisella osa-alueella, fusion2:set oli vaan yksi esimerkki. Itselläni ei tannoyta ole, vaan amphionit, mutta niissä on vain 5'' bassot ja 120W tehonkestoo, en siis suosittele teille. Kyllä on jotkut ihmiset tyhmiä!


      • Multakorva
        jätkä kestää kirjoitti:

        totuutta! Kyllähän amispiireissä arvostetaan audioprota, kun samalla rahalla saa ainakin kolme kertaa enemmän watteja kuin muilta merkeiltä ja vielä isot bassoelementitkin. Et oo varmaan kunnon kajareita kuullu eläissäs, kun mielestäsi audio pro edustaa hyvää äänenlaatua. Itse olen kuullut moniakin ap:n kaiuttimia ja ne kaikki on olleet äänenlaadultaan surkeita (paitsi subbarit). Onhan niitä muitakin kajareita, jotka hakkaa ap:n mennentullen jokaisella osa-alueella, fusion2:set oli vaan yksi esimerkki. Itselläni ei tannoyta ole, vaan amphionit, mutta niissä on vain 5'' bassot ja 120W tehonkestoo, en siis suosittele teille. Kyllä on jotkut ihmiset tyhmiä!

        Watit on sivuseikka. Audio Prossa on hinta/laatu-suhde kohdallaan. Jos 5.1-kaiutinpakettia myydään hintaan 349€ ja kaiuttimet ovat äänenlaadultaan vähintäänkin hyvät ja vielä puukoteloihin rakennetut, niin en minä ainakaan lähde hintaa moittimaan.
        Mikäli joku haluaa pistää rahaa lisää vehkeisiinsä, niin varmasti laadukkaampaakin saa, mutta tuohon hintaluokkaan ei varmaankaan löydy yhtä laadukkaita vehkeitä.
        Ja totta, jotkut ihmiset tosiaankin on tyhmiä.


    • ----------

      Alton kajarit on helvetin hyviä ja halpoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe