Havanna syndrooma

Anonyymi-ap

33

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko aloittajan ajatella ennen tämän turhan provoaloituksen tekemistä ?

      • Anonyymi

        Kerrotko, mitä aloittan olisi tullut ajatella? Aloitus on provokatiivinen.

        Ainakin minä näen selvän yhteyden ääniaseiden ja tuulivoimaloiden välillä. - Molemmat tuottavat äänenpainetta, jota ihmiskorva ei kuule infra- tai ultraäänialueella. Ainoa ero on, että ase tuottaa suuren äänenpaineen lyhen ajanjakson aikana, mutta tuulivoimala vähäisen äänenpaineen pitkän ajanjakson aikana. Altistuksen kokonaismäärä kuitenkin voi olla tuulivoimalan lähellä oleskelevalle suurempi.

        Ainakin itse olen saanut aika vähän tutkittua tietoa tästä, vaikka asia on kovasti kiinnostanut lähialueelle tulevan tuulivoima-alueen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko, mitä aloittan olisi tullut ajatella? Aloitus on provokatiivinen.

        Ainakin minä näen selvän yhteyden ääniaseiden ja tuulivoimaloiden välillä. - Molemmat tuottavat äänenpainetta, jota ihmiskorva ei kuule infra- tai ultraäänialueella. Ainoa ero on, että ase tuottaa suuren äänenpaineen lyhen ajanjakson aikana, mutta tuulivoimala vähäisen äänenpaineen pitkän ajanjakson aikana. Altistuksen kokonaismäärä kuitenkin voi olla tuulivoimalan lähellä oleskelevalle suurempi.

        Ainakin itse olen saanut aika vähän tutkittua tietoa tästä, vaikka asia on kovasti kiinnostanut lähialueelle tulevan tuulivoima-alueen vuoksi.

        Myy kämppä heti pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko, mitä aloittan olisi tullut ajatella? Aloitus on provokatiivinen.

        Ainakin minä näen selvän yhteyden ääniaseiden ja tuulivoimaloiden välillä. - Molemmat tuottavat äänenpainetta, jota ihmiskorva ei kuule infra- tai ultraäänialueella. Ainoa ero on, että ase tuottaa suuren äänenpaineen lyhen ajanjakson aikana, mutta tuulivoimala vähäisen äänenpaineen pitkän ajanjakson aikana. Altistuksen kokonaismäärä kuitenkin voi olla tuulivoimalan lähellä oleskelevalle suurempi.

        Ainakin itse olen saanut aika vähän tutkittua tietoa tästä, vaikka asia on kovasti kiinnostanut lähialueelle tulevan tuulivoima-alueen vuoksi.

        "Ainakin itse olen saanut aika vähän tutkittua tietoa tästä, vaikka..."
        Hyvä kun kerroit, ettet ole saanut tietoa. Se kertoo enemmän sinusta kuin esim. siitä, ettei tietoa olisi.
        Kyllä sitä on, noistakin asioista - ja paljon.
        No niin, nyt siis tiedämme (sinäkin tiedät?), että tieto on olemassa. Mitä tehdä, missä se tieto on?
        No tietysti me etsimme sen tiedon!
        Kuinka se tapahtuu?
        No sinullahan on nettiyhteys, näppis ja näyttö, ja sinä tiedät Herra Googlen.
        No niin kirjoitat kyseiselle herralle hakusanan. Sieltä sitä tietoa alkaa tulla. Jos ei tuo riitä, niin kokeile tsättäillä tekoälyn kanssa.
        Netti on pullollaan sekä luotettavaa, että epäluotettavaa tietoa. Sinun tehtäväsi on opetella ymmärtämään mikä ero niillä on. Lisäksi on olemassa kirjastoja, joista voi Iijoki-sarjan lainnamisen lisäksi tehdä kaukolainauksia, vaikkapa jostakin yliopiston kirjastosta.

        Luotettavana pidetään yleensä sellaista tutkimuksellista tietoa, jossa toistuvilla kokeilla ja menetelmillä on päädytty samaan lopputulokseen. Vielä parempi, jos menetelmien ja lähtökohtien vaihtelu tukee näitä tuloksia. Sama tai samankaltainen tulos ei kuitenkaan saa olla ensisijaisena tavoitteena, vaan myös poikkeamat kuuluvat tutkimukseen. Tällaisissa tutkimuksissa on OBJEKTIIVISUUS merkittävässa asemassa.
        Objektiivisuus tarkoittaa sitä, että unohdetaan omat kuvitelmat, eikä anneta omien asenteiden (niitähän meillä riittää) anneta vaikuttaa tutkimuksen kulkuun tai siitä saatujen havaintojen tulkintaan.
        Nonni!
        Pistähän toimeksi ja tee se kysely Hra Googlelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myy kämppä heti pois.

        Myöhäistä myydä siinä vaihessa jos tuulivoimakaavoitus on jo aloitettu. Mökin hinta on siinä vaiheessa jo romahtanut. Eivät edes helsinkiläiset tuulimyllyn halaajat halua ostaa mökkiä tuulivoimaloiden läheltä. Kysyntä on nolla ja hinta muto-osa siitä, mitä mökin hinta olisi muuten.

        Meidän mökin lähellä oli kaksi tuulivoimalaa, mutta onneksi ne purettiin pois. Vaikka ne olivat paljon nykyisiä pienempiä, niin niiden ääni oli selvästi kuultavissa selän yli. Matkaa niihin oli noin 1,5 km. Ääni ei ollut voimakas, mutta varsinkin yöllä se joskus ärsytti. Vähän sama asia kuin sisään päässeen hyttysen ininä joskus ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainakin itse olen saanut aika vähän tutkittua tietoa tästä, vaikka..."
        Hyvä kun kerroit, ettet ole saanut tietoa. Se kertoo enemmän sinusta kuin esim. siitä, ettei tietoa olisi.
        Kyllä sitä on, noistakin asioista - ja paljon.
        No niin, nyt siis tiedämme (sinäkin tiedät?), että tieto on olemassa. Mitä tehdä, missä se tieto on?
        No tietysti me etsimme sen tiedon!
        Kuinka se tapahtuu?
        No sinullahan on nettiyhteys, näppis ja näyttö, ja sinä tiedät Herra Googlen.
        No niin kirjoitat kyseiselle herralle hakusanan. Sieltä sitä tietoa alkaa tulla. Jos ei tuo riitä, niin kokeile tsättäillä tekoälyn kanssa.
        Netti on pullollaan sekä luotettavaa, että epäluotettavaa tietoa. Sinun tehtäväsi on opetella ymmärtämään mikä ero niillä on. Lisäksi on olemassa kirjastoja, joista voi Iijoki-sarjan lainnamisen lisäksi tehdä kaukolainauksia, vaikkapa jostakin yliopiston kirjastosta.

        Luotettavana pidetään yleensä sellaista tutkimuksellista tietoa, jossa toistuvilla kokeilla ja menetelmillä on päädytty samaan lopputulokseen. Vielä parempi, jos menetelmien ja lähtökohtien vaihtelu tukee näitä tuloksia. Sama tai samankaltainen tulos ei kuitenkaan saa olla ensisijaisena tavoitteena, vaan myös poikkeamat kuuluvat tutkimukseen. Tällaisissa tutkimuksissa on OBJEKTIIVISUUS merkittävässa asemassa.
        Objektiivisuus tarkoittaa sitä, että unohdetaan omat kuvitelmat, eikä anneta omien asenteiden (niitähän meillä riittää) anneta vaikuttaa tutkimuksen kulkuun tai siitä saatujen havaintojen tulkintaan.
        Nonni!
        Pistähän toimeksi ja tee se kysely Hra Googlelle.

        Jopa tuli selvitys. Paljon tekstiä ilman asiaa. Jos kerta tietää, niin miksei kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhäistä myydä siinä vaihessa jos tuulivoimakaavoitus on jo aloitettu. Mökin hinta on siinä vaiheessa jo romahtanut. Eivät edes helsinkiläiset tuulimyllyn halaajat halua ostaa mökkiä tuulivoimaloiden läheltä. Kysyntä on nolla ja hinta muto-osa siitä, mitä mökin hinta olisi muuten.

        Meidän mökin lähellä oli kaksi tuulivoimalaa, mutta onneksi ne purettiin pois. Vaikka ne olivat paljon nykyisiä pienempiä, niin niiden ääni oli selvästi kuultavissa selän yli. Matkaa niihin oli noin 1,5 km. Ääni ei ollut voimakas, mutta varsinkin yöllä se joskus ärsytti. Vähän sama asia kuin sisään päässeen hyttysen ininä joskus ärsyttää.

        Tiedän perheen, joka olisi hauaisi muuttaa pois tuulivoimapuiston läheltä, mutta asunnosta ei ole saatu ainoatakaan tarjousta, vaikka asunto on hinnoiteltu huomattavan halvaksi. Käytännössä tarkoittaa, että menettävät omistusasunnon ja siirtyvät vuokralle. Surullista seurattavaa kun lapsiperheen elämäntyö valuu käsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän perheen, joka olisi hauaisi muuttaa pois tuulivoimapuiston läheltä, mutta asunnosta ei ole saatu ainoatakaan tarjousta, vaikka asunto on hinnoiteltu huomattavan halvaksi. Käytännössä tarkoittaa, että menettävät omistusasunnon ja siirtyvät vuokralle. Surullista seurattavaa kun lapsiperheen elämäntyö valuu käsistä.

        Niin käy joskus, kun on rakentanut talon jonnekin huitsinnevadaan. Esimerkiksi Kainuun saloilta on turha yrittää myydä mitään, olkoon sitten tuulimyllyjä tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin käy joskus, kun on rakentanut talon jonnekin huitsinnevadaan. Esimerkiksi Kainuun saloilta on turha yrittää myydä mitään, olkoon sitten tuulimyllyjä tai ei.

        Juuri näin. Oma syy jos susi puree...


    • Anonyymi

      Tuulivoiman vastustajien perinteinen keppihevonen taas kaivettu esiin.

      Tutkitusti tiedetään, että tuulivoimaloiden ääni häiritsee, jos voimalat ovat näkyvillä. Jos voimaloita ei näe, niin äänikään ei häiritse. Vaikka voimala olisi lähelläkin.

      NIMBY -jengi vaan on päätellyt, että tähän kannattaa vedota. Mun mökkimaisemaan ei mitään saa rakentaa. Siis mitään uutta. Aika monellahan on jo nyt voimalinjaan tms maisemaa pilaamassa, mutta niihin on jo totuttu.

      No, muutama viikko sitten pari Maailman Tärkeintä Ihmistä itkeä pillitti HS uutisissa, kun pohjoisessa oli sotaharjoitus, mikä aiheutti vähän haittaa mökkitiellä. Kieltää moiset pitäisi. Liitytään vaan ryssälandiaan, niin ei tule enää tällaista häiriötä.

      • Anonyymi

        Kyllä mulla kuuluu vaikkei näy. Onneksi kuuluu vain tietyllä säällä eikä ollenkaan sisälle.


    • Anonyymi

      Paha on sinulla ongelma, jos jo pelkästään tekstiä lukemalla alat välittömästi kuvitella ääniä ja oireilla.

    • Anonyymi

      Tuulivoimala-allergikot ovat samalla tavoin luulosairaita kuin olivat sähköallergikot joita oli trendikkäästi i noin 20 vuotta sitten mutta ovat jonnekin hautautuneen...

      • Anonyymi

        Olet täydellisen tietämätön asiasta. Tuskin olet edes nähnyt luulivoimalaa, saati oleskellut sen lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täydellisen tietämätön asiasta. Tuskin olet edes nähnyt luulivoimalaa, saati oleskellut sen lähellä.

        Ei kyse ole allergiasta, vaan NIMBY ilmiöstä. Ammattivalittajat ovat keksineet valittaa äänestä, jottei tulisi mitään muutoksia tuttuun maisemaan. Tutkitusti NMBYläiset kuulevat silmillään, koska tuulimyllyn ääni häiritsee etäisyydestä riippumatta, jos myllyn näkee. Muutoin ei häiritse.

        Tuulivoimaloita on tullut nähtyä ja kuultuakin. Yhden tutun mökin lähellä on pieni mylly, joka ei näy, mutta ääni saattaa kovemmalla tuulella kuulua. Eikä tähän myllyyn ole etäisyyttä kuin muutama sata metriä. Vaan kaumpungin liepeillä kun ollaan, niin muunkinlaista ääntä saattaa kuulua.

        Muutaman kilometrin päässä on sitten isoja myllyjä. Ne näkyvät. Entä sitten?

        Minulla ei oman mökkini lähellä ole tuulimyllyjä, mutta on karjatila ja lehmät ammuvat joskus. Kieltää pitää nekin. Samoin rääkyvät linnut. Ja tuulen suhina puissa. Ja traktorit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole allergiasta, vaan NIMBY ilmiöstä. Ammattivalittajat ovat keksineet valittaa äänestä, jottei tulisi mitään muutoksia tuttuun maisemaan. Tutkitusti NMBYläiset kuulevat silmillään, koska tuulimyllyn ääni häiritsee etäisyydestä riippumatta, jos myllyn näkee. Muutoin ei häiritse.

        Tuulivoimaloita on tullut nähtyä ja kuultuakin. Yhden tutun mökin lähellä on pieni mylly, joka ei näy, mutta ääni saattaa kovemmalla tuulella kuulua. Eikä tähän myllyyn ole etäisyyttä kuin muutama sata metriä. Vaan kaumpungin liepeillä kun ollaan, niin muunkinlaista ääntä saattaa kuulua.

        Muutaman kilometrin päässä on sitten isoja myllyjä. Ne näkyvät. Entä sitten?

        Minulla ei oman mökkini lähellä ole tuulimyllyjä, mutta on karjatila ja lehmät ammuvat joskus. Kieltää pitää nekin. Samoin rääkyvät linnut. Ja tuulen suhina puissa. Ja traktorit.

        Nimby on todellisuutta ja viisautta. Varsinkin tuulivoiman kanssa koska se vaikuttaa faktisesti ja mielikuvallisesti asukkaiden ympäristöön. Vaikka melu tai välke ei asukasta sinänsä häiritsisi niin kiinteistön arvoon se vaikuttaa. Kaupaksi ei mene normaaliin hintaan jos lainkaan ja tuskin sinäkään ostat taloa myllyn juurelta vaikka täällä mylvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimby on todellisuutta ja viisautta. Varsinkin tuulivoiman kanssa koska se vaikuttaa faktisesti ja mielikuvallisesti asukkaiden ympäristöön. Vaikka melu tai välke ei asukasta sinänsä häiritsisi niin kiinteistön arvoon se vaikuttaa. Kaupaksi ei mene normaaliin hintaan jos lainkaan ja tuskin sinäkään ostat taloa myllyn juurelta vaikka täällä mylvit.

        Noniin, tulihan se sieltä. Mitään tuttua ei saa Maailman Tärkeimmän ihmisen ympäristöön lisätä eikä mitään purkaa. Koko maailma pitää museoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, tulihan se sieltä. Mitään tuttua ei saa Maailman Tärkeimmän ihmisen ympäristöön lisätä eikä mitään purkaa. Koko maailma pitää museoida.

        Ei suinkaan. Tulkitsit omalla tavallasi eli väärin. Koska olet trolli,pelle ja omaan napaan tuijottaja. Et itsekään ottaisi naapuriisi tuulimyllyä, jätevedenpuhdistamoa, moottorirataa, romuttamoa, teollisuuslaitosta tai mitä hyvänsä joka vaikuttaisi haitallisesti kiinteistösi arvoon ja elinympäristön viihtyisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan. Tulkitsit omalla tavallasi eli väärin. Koska olet trolli,pelle ja omaan napaan tuijottaja. Et itsekään ottaisi naapuriisi tuulimyllyä, jätevedenpuhdistamoa, moottorirataa, romuttamoa, teollisuuslaitosta tai mitä hyvänsä joka vaikuttaisi haitallisesti kiinteistösi arvoon ja elinympäristön viihtyisyyteen.

        Niin, maailma pitää aina museoida 5 km etäisyydellä Maailman Tärkeimmän Ihmisen asunnon ja kesämökin ympäriltä.

        Lisäksi palkat pitää olla vuoden 2030 tasoa ja hinnat vuoden 1965 tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, maailma pitää aina museoida 5 km etäisyydellä Maailman Tärkeimmän Ihmisen asunnon ja kesämökin ympäriltä.

        Lisäksi palkat pitää olla vuoden 2030 tasoa ja hinnat vuoden 1965 tasoa.

        Niin oli olet yhtä pihalla kuin tuulimylly.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli olet yhtä pihalla kuin tuulimylly.

        Maailman tärkein ihminen ei nyt saat itkupotkuraivarilla tahtoaan läpi. Vaikka toimi oikein hyvin karkkihylly edessä suoritettuna... kumma juttu.


    • Anonyymi

      Aloittaja pyrkii saamaan aikaiseksi Suomi24 - syndrooman...

    • Anonyymi

      Näistä yliherkkyysaiheista oli ohjelma radiossa varmaakin kymmenen vuotta sitten ja tuskin toista ohjelmaa tulee, ohjelmaan soittajat itse onnistuivat tekemään ko. ohjelmasta lähinnä viihdeohjelman ja ihan hyvän sellaisen :-)

    • Anonyymi

      Jokaisesta autosta, varsinkin rekoista, tulee maantienopeuksilla infaääntä.

      • Anonyymi

        Kuinka moni ostaa kesämökin vilkkaasti liikennöidyn tien läheltä?

        Kyllä rekkaliikennekin häiritsisi melkoisesti kesämökillä sekä yöunta, että myös muuta elämää. Mökki on ainakin minulle rauhoittumisen paikka. En ostaisi mökkiä sellaisesta paikasta, jossa on mahdollisuus ympärivuorokautiselle meluhäiriölle.


      • Anonyymi

        Rekkoja kulkee vilkaallakin tiellä harvakseltaan, mutta tuulivoimamelu on jatkuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkoja kulkee vilkaallakin tiellä harvakseltaan, mutta tuulivoimamelu on jatkuvaa.

        Silmillään kuuleva ammattivalittaja kuulostaa rikkinäiseltä levyltä.


    • Anonyymi

      Tais olla 60- luvulla kun markkinoille tuli autoihin tarkoitettuja infraääntä tuottavia "hirvipillejä" hirvien karkoitukseen autojen edestä mutteivat tainneet olla mitään myyntimenestyksiä....

      • Anonyymi

        Kyllä ne menestyksiä oli koska jokaisestamyydystä sai rahaa. Pelottiko ne hirviä on toinen juttu.


    • Anonyymi

      Koska tulee seuraava turha aloitus tuulimyllyjen tuottamasta infraäänestä ?

      • Anonyymi

        Sinäkö määrittelet, mikä on turhaa?? Tuulivoima on turhaa minun mielestä.

        Tuottaa sähköä silloin kun siitä ei ole pulaa ja olemassa oleva kapasiteettikin pystyisi hyvin tuottamaan tarvittavan sähkön. Kovilla pakkasilla, kun sähköstä on todellista pulaa, myllyt eivät tuota yhtään mitään.

        Tuulisählön toimitusvarmuus on niin heikkoa, että sitä tuotetaan pelkästään ideologisista syistä.


      • Anonyymi

        Tuuli- ja aurinkovoimaa on tuettu suoraan ja välillisesti kymmenillä tuhansilla miljardeilla dollareilla yli 50 vuoden ajan. Nyt niiden markkinaosuus maailman energian tuotannosta on merkityksettömät 2 %. Ilmastonmuutoskeskustelun tavoite on lisätä tuulivoimaa. Tuulivoiman tavoitteena on lisätä sille maksettuja tukiaisia.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      🍑 K­­u­­­u­­­m­a­t­ ­­t­­­y­­t­­­ö­­t­­ ­o­­­d­­o­t­­t­a­­­v­­­­a­­t­­ ­s­i­­n­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18343203

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe