Lopetin työt, ei kannata käydä enää töissä

Anonyymi-ap

Kuten otsikko kertoo, lopetin työt. Mulla oli avustajantöitä ja muutamia tunteja varastolla viikossa, ei kannata enää kun niistä kertyy ~300e joka on suoraan pois tuista. Miksi menisin töihin jos niistä ei saa tuntuvaa hyötyä?

42

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keksi jotakin? Kaikkeen löytyy ratkaisu. Kokeilkaa vuorotella. Olette vuorotellen välillä koko ajan töissä tai kokonaan työttöminä? Työmarkkinajörjestöt varmasti lanseeraavat siihen sopivan TES:n ja kahden tai useamman työntekijän yhteisen työsopimuksen?

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä mielellään töitä tekisi, jos saisi siitä tarpeeksi rahaa. Nyt kun on näitä muutamia tunteja viikossa vain eikä muutakaan löydy niin.. mielummin sitten makaan kotona.

      • Anonyymi

        Joo ymmärrän sua. Sitä mäkin oon muettinyt kun vietiin soviteltu pienestä minipalkasta niin ei ole kaanustetta ja kannattavuutta!


    • Anonyymi

      Mieti kannattavuutta työllistymisen, osaamisen karttumisen sekä elämänsisällöllisyyden kantilta.

      Töissä ollessaan on paremmat mahdollisuudet työllistyä ja muutenkin verkostoitua kuin työttömänä ollessa.

      • Anonyymi

        Sama näkyy pitkäaikaistyöttömissä kyvyttömyytenä ymmärtää terveellisen ruoan sekä liikunnan merkitys oman terveyden kannalta.

        Lyhytnäköistä, hetkellisen mielihyvän tavoittelemista.


    • Anonyymi

      Varsinkin järjetöntä tehdä senkin takia, että kulkemiseen menee bensaa. Ennen pysty laskemaan tuon 300e kulkemisen kuluihin. Katotaanpa, paljonko kohta on lisää työttömiä, siinäpä sitten herrat itkevät.

      • Anonyymi

        Hommaa sähköauto


    • Anonyymi

      Urpolla ja Pirralla järjetön visio että kaikki hakee kokopäivätöitä, kepin säestäessä..

    • Anonyymi

      juu työmmänä asuistukeni leikkaantuu 250 eurolla kuukaudessa jota menetystä ei voi korvata työnteolla kun samalla työttömyystukikin leikataan ja viedään suoja osa pois.

      jotta saisin molempien tulien leikkaukset kompensoitua pitäsi saada rahaa tai tienata 600 euroa enemmän kuukaudessa..... miten se on mahdollista työttömänä kun samalla kun tienaat enemmä leikataan myös tukea

      • Anonyymi

        Vuokraa asuntosi kuukaudeksi ja vietä kuukausi telttailen. Kivaa etenkin kesällä.


    • Anonyymi

      En minäkään enää tee sukulaismiehelle töitä. Eli en puiden kaatamista, karsimista ja pätkimistä, enkä klapien pilkkomista. Tähän asti sain niistä hyvät lisät työmarkkinatuen päälle, mutta nyt vähennettäisiin joka palkkasatasesta yksi tukiviisikymppinen. "Marginaaliveroprosentti" olisi 50 eli sama kuin ansiotulomiljonääreillä.

      Hän (yli 80 v.) ymmärtää työn muuttumisen kannattamattomaksi. Polttelee jo tehdyt puut, ja käy sitten itse metsässä sen verran kuin sattuu jaksamaan. Puiden loputtua lämmittää sähköllä. Veikkaan, että säästää puuta poltettavaksi korkeimpien sähkönhintojen aikaan, kun on kuulemma pörssisähkösopimuksen tehnyt.

      Itse jatkan vain loputonta & tuloksetonta kokoaikatöiden hakemista. Tällaista työntekoon kannustamista tuli Orpon hallitukselta.

      Pitkäaikatyötön

      • Anonyymi

        Saiko aloittaja karenssia, kun lopetit hommat, kun nykyään pitää hyväpalkkaisessa vakituisessa työssäkin, jos joutuu lomautetuksi muutamaksi päivää, hakea töitä lomautuspäiviltä muualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiko aloittaja karenssia, kun lopetit hommat, kun nykyään pitää hyväpalkkaisessa vakituisessa työssäkin, jos joutuu lomautetuksi muutamaksi päivää, hakea töitä lomautuspäiviltä muualta.

        No, ei kai se aloittaja voi saada karenssia siitä, että minä lopetin hommat!

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kai se aloittaja voi saada karenssia siitä, että minä lopetin hommat!

        Pitkäaikatyötön

        No ei tuota sinulta kysyttykään, vaan ketjun aloittajalta, dorka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuota sinulta kysyttykään, vaan ketjun aloittajalta, dorka.

        Etkö idiootti osaa edes käyttää tätä sivustoa, kun kommentoit väärille kirjoittajille??????

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö idiootti osaa edes käyttää tätä sivustoa, kun kommentoit väärille kirjoittajille??????

        Pitkäaikatyötön

        Miksi olet pitkäaikaistyötön? Mikset hankkiudu TÖIHIN?


      • Anonyymi

        No kai sä nyt sukulaismiehen kanssa tollasen sumplit. Pitää siirtyä systeemin ulkopuolelle jos se on mätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet pitkäaikaistyötön? Mikset hankkiudu TÖIHIN?

        No siksi, että työnantajat EIVÄT PALKKAA!


    • Anonyymi

      Sama täällä Irtisanoin itteni osa-aikatyöstä, koska osa-aikatyöni ei enää kannata ja ei ole arvokasta hallituksen mielestä, kun suojaosa poistettiin. Mun tuntipalkka oli 15e/h, ja mulla oli vain vähän tunteja mulle jäis tuntipalkaksi alle 7,50e / h miinus verot ja vakuutusmaksut, niin ei kannata enään työnteko!
      Kannattais enemmän hakee toimeentulotukea, mut tää hallituksen ratkasu kyykyttää osa-aikatyön telijää ei ole ok! Eikä säästöä tule....

    • Anonyymi

      Urpo,Pirra ja Satanen Siberiaan visioineen.. näin ääliömäistä hallitusta ollut koskaan.

    • Anonyymi

      Miksette hakeudu kokoaikatöihin?

      • Anonyymi

        Ei jäis aikaa olla kännissä


      • Anonyymi

        Hakeutuminen ei auta, kun työnantajat eivät palkkaa työtöntä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakeutuminen ei auta, kun työnantajat eivät palkkaa työtöntä.

        Pitkäaikatyötön

        Hanki itsellesi muutaman tunnin (vko) työ, niin mahdollisuutesi työllistyä kokoaikaisesti tai toisenlaisiin tehtäviin kasvavat.


      • Anonyymi

        Moni hakee jtkuvasti kokoaikatyötä mutta ei saa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki itsellesi muutaman tunnin (vko) työ, niin mahdollisuutesi työllistyä kokoaikaisesti tai toisenlaisiin tehtäviin kasvavat.

        Tää hallitus poistoi kannattavuuden ottaa muutama tunti työtä viikossa vastaan, ei sillä enään toimeen tule!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää hallitus poistoi kannattavuuden ottaa muutama tunti työtä viikossa vastaan, ei sillä enään toimeen tule!

        Mutta sen avulla työllistyy helpommin toisiin tehtäviin. Mieti kannattavuutta laajemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki itsellesi muutaman tunnin (vko) työ, niin mahdollisuutesi työllistyä kokoaikaisesti tai toisenlaisiin tehtäviin kasvavat.

        Olen niitäkin hakenut, mutta työnantajat eivät palkkaa työtöntä. Nyt ei sitten kannata tehdä sitäkään.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Työn hakeminen pakolla ei onnistu, koska työn valintaan on perustuslakiin perustuva vapaus.

      Työn hakeminen pitää sisällään myös työn valinnan etenkin silloin jos se haku jo kohdistuu johonkin tiettyyn firmaan tai tiettyihin firmoihin. Työn hakemisessa on kyse työn valitsemisesta joka kerta.

      Työmarkkinoille tarjolla olo (työnhakijana ollen) on sen sijaan em. lain mukaista toimintaa, eli on oltava käytettävissä jos valintakriteerit täyttävä työ yhtäkkiä jostain tulee tietoon.

      Kannattaa pitää omista lakiin perustuvista oikeuksistaan melko tiukasti kiinni, koska jos niistä ei pidä kiinni, ne oikeudet voidaan menettääkin. Tehkää aina hallintokantelu, mikäli teidän lakiin perustuvaa oikeutta vapaaseen valintaan yritetään viranomaistoimilla millään tavoin pakottaa.

      • Anonyymi

        Sinä ja sinun lakisi, kyllä tuo laki pitää paikkansa jos et nosta työttömyyskorvausta, ei sua silloin pakoteta töihin vaan voit itse valita. Mutta jos sulle myönnetään työttömyyskorvausta niin siihenkin on laki, pitää täyttää korvauksen saamisen edellytyksenä vaaditut velvollisuudet ja tarvittaessa ottaa vastaan osoitettu työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun lakisi, kyllä tuo laki pitää paikkansa jos et nosta työttömyyskorvausta, ei sua silloin pakoteta töihin vaan voit itse valita. Mutta jos sulle myönnetään työttömyyskorvausta niin siihenkin on laki, pitää täyttää korvauksen saamisen edellytyksenä vaaditut velvollisuudet ja tarvittaessa ottaa vastaan osoitettu työpaikka.

        Toi ns. Perustuslakiasiantija ei ymmärrä sitä, että työnhaku ja työpaikan valitseminen eivät tarkoita samaa asiaa:

        Työhakemuksia voi lähettää vaikka aivokirurgin ja kirjastonhoitajan paikkaan, mutta kyseessä on pelkkä työnhaku. Työpaikan valitseminen tarkoittaa puolestaan sitä, jos ne molemmat haluavat palkata sinut, jolloin sinulle avautuu mahdollisuus valita joko aivokirurgin tai kirjastonhoitajan työ. Tietty osaava hoitaa molemmat hommat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi ns. Perustuslakiasiantija ei ymmärrä sitä, että työnhaku ja työpaikan valitseminen eivät tarkoita samaa asiaa:

        Työhakemuksia voi lähettää vaikka aivokirurgin ja kirjastonhoitajan paikkaan, mutta kyseessä on pelkkä työnhaku. Työpaikan valitseminen tarkoittaa puolestaan sitä, jos ne molemmat haluavat palkata sinut, jolloin sinulle avautuu mahdollisuus valita joko aivokirurgin tai kirjastonhoitajan työ. Tietty osaava hoitaa molemmat hommat.

        Suomen perustuslaissa ei kyllä puhuta patalaiskoista siiderivalaista ja Esson baarissa lorvivista persupölöistä ja niiden työttömyydestä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen perustuslaissa ei kyllä puhuta patalaiskoista siiderivalaista ja Esson baarissa lorvivista persupölöistä ja niiden työttömyydestä mitään.

        Perustuslakiasiantuntija jakaa väärää tietoa, koska kokee katkeruutta.

        Kosto menee väärään osoitteseen, eli miksi levittää valheita keskustelupalstoilla, joita lukee työttömät.


    • Anonyymi

      Työtä vieroksuvan roskaväen elättämisen on loputtava.

      • Anonyymi

        Ei voi yleistää että kaikki työttömät olis jotain laiskpja.
        Moni hakee monta monta tuntii päivässä uutta työtä, viilaa cv:tä ja räätlöi tylhakemukseg, lisäkouluttautuu käy haastatteluissa, eikä siltikään ei tule palkatuksi kokopäivätyöhön...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi yleistää että kaikki työttömät olis jotain laiskpja.
        Moni hakee monta monta tuntii päivässä uutta työtä, viilaa cv:tä ja räätlöi tylhakemukseg, lisäkouluttautuu käy haastatteluissa, eikä siltikään ei tule palkatuksi kokopäivätyöhön...

        Pitäiskö ensin hakeutua osa-aikaiseen työhön


    • Anonyymi

      Työstään koituu kuluja, matkat, vaatehuolto, eväät yms. Ettäkö pitäisi miinukselle menevää työtä. Joka veisi kallisarvoista aikaa milloin kartutttaa henkistä pääomaa, huolehtia kunnosta ja elää taloudellisesti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työvaatteet hankkii yleensä työnantaja, syömään joutuu kotonakin ja matkojakin voi vähentää verotuksessa palkkatuloista saa tulonhankkimisvähennyksen.

        https://www.veronmaksajat.fi/neuvot/henkiloverotus/tyo-elake-ja-etuudet/verovahennykset/2021/ansiotulosta-tehtavat-vahennykset-2022/#a01fef8c

        Vaikka sanoo sille työnantajalle, et ota mut työhön, niin ei simne työhön vaan mennä. Pitää olla ensin palkattu siihen hommaan! Mutta tämä on monelle joka on saanut oman työn suhteilla vaikeaa ymmärtää!


      • Anonyymi

        Mulle ei ainakaan mitään vaatteita ole koskaan työnantaja maksanut. Hienoohan se olis jos helposti sais kokoaikatyön ja vaatteetkin annettais!


    • Anonyymi

      Eläke kannattaa kun ei hommiakaan ole, kuntouttavissa olisi linnunpönttöjen nysväämistä, kahvia, tupakkia narkomaanien ja uuvattien kanssa.
      Itse hakeuduin 40 vuotiaana.

    • Anonyymi

      De va kukku, kuule, de
      Ei tuu mittää, uso se
      Ei mun tulis mielenkää
      Lähteä ny Ruattiin ku ei oo kielipää
      De va kukku, kuule, de
      Ei nää olot parane
      Vaikka velkaa Volvo ostettais
      Ja kolmivuoro hihnatyöstä palkka nostettais.
      De va kukku de
      "Mites kävi Yrjön perheen, muisteleppas sitä?
      Takas tul ko pumeranki, niinksä tahot, mitä?"
      Älä vittii nii raatakoi ramafooni rikki
      Eksä hyvä mies nyt nää ku se ois vika tikki
      De va kukku, kuule, de
      Ei tuu mittää, uso se
      Ei mun tulis mielenkää
      Lähteä ny Ruattiin ku ei oo kielipää
      De va kukku, kuule, de
      Ei nää olot parane
      Vaikka velkaa Volvo ostettais
      Ja kolmivuoro hihnatyöstä palkka nostettais.
      De va kukku de
      Ja mites tuli lyyti vainaan tyttö parka takas.
      Kaksosia kanto kone sillai sekin makas.
      Aikoisiksä oman perheen suren suuhun lykkää.
      Mä en lähre minnekkään ja lapsekkaa ei tykkää.
      De va kukku, kuule, de
      Ei tuu mittää, uso se
      Ei mun tulis mielenkää
      Lähteä ny Ruattiin ku ei oo kielipää
      De va kukku, kuule, de
      Ei nää olot parane
      Vaikka velkaa Volvo ostettais
      Ja kolmivuoro hihnatyöstä palkka nostettais.
      De va kukku de
      Annas olla lähtemäti, iso mies jo kehtaa
      Mihis mää ny kotoani, älä enää vehtaa
      Sano minun sanoneeni, et sä siellä viihtys
      Verenpainees nousis vaan ja pumpun tahti kiihtys.
      De va kukku, kuule, de
      Ei tuu mittää, uso se
      Ei mun tulis mielenkää
      Lähteä ny Ruattiin ku ei oo kielipää
      De va kukku, kuule, de
      Ei nää olot meinaa parane
      Vaikka velkaa Volvo ostettais
      Ja kolmivuoro hihnatyöstä palkka nostettais.
      De va kukku de
      De va kukku de
      De va kukku de
      Ja kuule nyt kundi mä en lähre minnekään,
      Ku meillä on niin hyvä tuo residenttikin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe