Miehille puhuminen?

Anonyymi-ap

Öö. Jos täällä on enimmäkseen lukijoita ja kirjoittajia, jotka ovat itse kirjolla, niin saatan saada vastauksia joiden antajat eivät ymmärrä tätä asiaa sen enempää, kuin minäkään, mutta myös sellaisilta, joilla on minua parempaa kokemusta tai neurotyypillisiltä saatua ohjeistusta. Niin autisteissa kuin neurotyypillisissä on varmasti tästä asiasta monella tapaa ajattelevia ihmisiä. Kaikki vastaukset tervetulleita!

Niin, ajattelevatko miehet, jos tuntematon naisoletettu oma-aloitteisesti alkaa jutustella heille, että nainen on iskemässä/muuten heistä miehenä kiinnostunut?

Olen ihminen, joka jutustelee kaikille (niin, kaikki autustitkaan eivät ymmärrä tai halua pitää sitä omituista päätänsä kiinni!). Omalla kylällä tuttavat kai tietävät ja ymmärtävät tämän, mutta nyt olen opintojen myötä laajentanut piiriäni oman kylän ulkopuolelle ja tänään menin jutulle kahden eri miehen kanssa. Toisen luokkalaisen vastapäätä pöytään missä ei istunu muita ruokatunnilla ja sitten aloin jutella omalta kylältäni kulkevalle juna-asemalla, kun huomasin, että hän kulkee samaa matkaa kanssani päivittäin.

Minusta molemmat miehet vaikuttivat jotenkin vaivaantuneilta. Toinen kyllä hymyili ja hän on oma-aloitteisesti toivottanut hyvää huomenta kun olemme nähneet siellä kotikylän asemalla. En kumminkaan tunne häntä sen kummemmin.

Niin onkohan nämä jotain minun omaan huonoon itsetuntoon liittyviä kuvitelmia, että luulen heidän olevan vaivaantuneita/luulevan minun olevan iskemässä vai onko se keskustelun avaaminen tuntemattomille miehille jotenkin epänormaalia?

Minulla ei ole mitään erikoisia motiiveja eikä kiinnostuksia sitä luokkakaveria eikä juna-asemamiestä kohtaan, mutta ihmettelen, että samana päivänä aloitin samaan tapaan keskustelun neljän naisen kanssa: luokkalainen kahvijonossa ja kahvipöydässä, mummu uimahallissa ja ikäiseni tai nuorempi nainen jonka kanssa päivittelimme kovasti myöhässä olevaa junaa. Ei tullut ollenkaan samanlaista jännitteistä ja vaivaannuttavaa tunnelmaa.

Onko jotenkin sopimatonta tyttöihmisen puhutella poikaihmistä? Vanhemmat miehet tuntuvat taas suhtautuvan yleensä luontevammin. Nuoremmat ja omanikäiset on usein jotenkin jäykkiä (hahhahhaasanavalintaa...) Onko miehet vaan yleensä tuollaisia ja ujompia kuin naiset?

Jotenkin tuntuu, että en ymmärrä jotain, mitä pitäisi, mutta toisaalta mietin, voinko omla edes autisti jos näin tarkkaan aistin tunnelmia? Vai onko se juuri sitä "kognitiivisen empatian puutetta" että kyllä aistii toisten mielialat, mutta ei ymmärrä miksi he tuntevat niin?

7

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monet miehet tulkitsee väärin jos nainen heille puhuu, luulevat että nainen haluaa olla yhdessä hänen kanssaan. Eivät osaa eroittaa sitä että sitä voi puhua molemmille sukupuoliselle ihan ilman mitä.n taka ajatuksia . Useat ovat aina sitä mieltä että ” se yrittää jotakin” vaikka vaan puhuisi ihan tavallisista asioista.
      Minulla ei ole kirjoa ( tietääkseni) mutta kerran kun meille tuli pesukoneen korjaaja niin tottakai juttelin , näin miehestä että oli vaivaantunut ja kun oli valmis niin puoli juoksua meni pihalle . Joten seuraavan kerran jos joku korjaaja tulee niin sanon vaan päivää ja näkemiin ettei tule väärin käsityksiä .

    • Anonyymi

      Ok. Näinhän se taitaa olla. Muistelen vähän joidenkin miestenkin jossain kirjoittaneen, että monet naiset ovat kuin myrkyn nielleitä, jos heitä puhuttaa? Että se puhuminen tuntuu olevan suunnilleen seksuaalista ahdistelua?

      Itsekin nyt muistan käyttäytyneeni joskus korostetun pidättyväisesti minulle jutustelleelle miehelle. Mutta se on ollut tilanne, että olen ollut ko mieheen itse kyllä ihastunut, mutta on ollut vakavia syitä, että välillämme ei saa eikä voi mitään romantiikkaa tapahtua, en nyt puhu sukulaisauhteista, enkä opettaja-oppilassuhteistakaan, mutta jotain vähän samaan suuntaan.

      Jos en itse ole ihastunut, harvoin kyllä tulee tulkittua minulle juttelemista iskuyrityksenä ja siinä onkin kyllä sitten sattunut myös väärinkäsityksiä, kun onkin ollut iskuyritys ja on ollut "uudella kivalla tuttavuudella" sitten naama norsun vitulla, kun olen esitellyt hänelle poikaystäväni.

    • Anonyymi

      Erinomaisesti olet aistinut tunnelmat mitä vastapuoli on säteillyt. Ja vertasit vastaavaa tilannetta missä juttelit naispuolisten kanssa. Erot noiden välillä siis johtunevat eri sukupuolesta. Jonkinlainen seksuaalinen jännite siinä välilä kait on ollut joka on miespuolisia ahdistanut, tai siis heidän tulkintansa seksuaalisesta jännitteestä.
      Suomalaisilla ylipäätään vieraalle puhuminen on tabu, siis ilman päihtymystilaa. Toisekseen se että nainen ottaa kontaktin miespuoliseen on lähes ennenkuulumatonta, siis ilman alkoholin vaikutusta.
      Nuoret miehet pelkäävät naisia koska eivät ymmärrä heitä yhtään, tulkitsevat asioita oman itsensä kautta, että jos minä tekisin noin niin motiivini olisi se ja se. He eivät vielä tiedä ettei samat asiat päde naisiin, vaan kaikki on paljon monimutkaisempaa. Ehkä tuo vaivaantuneisuus johtuu useammasta tekijästä kuin vain yhdestä.

    • Anonyymi

      Nainen soitti känhykkääni aamupäivällä. Sinulla on kaksi maksamatonta laskua meidän taloon.
      Paa ne maksaen. Muuten me lisäämmä aina 5 lisää seuraavaan.

      . jaa jaa.

      • Anonyymi

        seksuaalista häirintää??


    • Anonyymi

      Näin alustavana kontekstina: Itse en täysin luotettavaa näkökulmaa tuohon osaa sanoa, kun olen itsekin nuori nainen. Sitä olenko autismin kirjolla vai en, mutta ainakin jollain tavalla neuroepätyypillinen olen nykyään alkanut arvella olevani...

      Mutta siis noista mainitsemistasi tilanteista kenenkään, joka ei ollut paikalla, on mahdotonta sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Yleisemmällä tasolla en kuitenkaan usko nykyaikana ainakaan suurimman osan ihmisistä pitävän keskustelun aloittamista vastakkaisen sukupuolen kanssa iskuyrityksenä. Ainakaan en itse näin usko olevan. Itseasiassa luultavasti keskiarvoisesti arvelisin juttelevani enemmän mies- kuin naisoletettujen kanssa nykyään ja lukiossakin kaveriporukassani oli enemmän poikia kuin tyttöjä. Eihän ihmisen sukupuolella yleisesti pitäisi olla mitään merkitystä keskustelun käymiseen vaan sillä, että keskustelun aihe on kiinnostava tai keskustelu on keskustelemisen itsensä takia mukavaa. Omasta näkökulmastani keskusteleminen on itsessään arvokkain ihmisten välisen vuorovaikutuksen muoto ja parhaita keskusteluita ovat ne, joita ei käydä jonkin päämäärän vaan keskustelun itsensä takia, eikä keskustelu pohjaudu ulkoisiin faktoihin ja nippelitietoihin vaan puhtaasti siihen osallistuvien henkilöiden omaan ajatteluun...
      Tällöin keskustelussa on kyse siitä, että keskustelun osapuolet aidosti kuuntelevat toisiaan, analysoivat toiselta vastaanottamaansa informaatiota antaen sen vaikuttaa omaan ajatteluunsa ja tuottavat oman vastauksensa tuon ajatusprosessin pohjalta.

      Toisaalta on ehkä huomioitavaa, että nykyään opiskelen yliopistossa teknisellä alalla, jolla selkeä enemmistö opiskelijoista on miehiä, joten se voi varmasti myös vaikuttaa asiaan.
      Toisaalta tämän kommentin luotettavuutta arvioidessa on hyvä tiedostaa, että itse en luultavasti edes huomaisi, jos joku yrittäisi iskeä minua...

      Ps. Anteeksi, jos teksti rönsyili välissä hiukan aiheen ulkopuolelle

      • Anonyymi

        Voi Jeesus, että kommenttisi naurattaa minua (AP). Sinä et osaa ajatella yhtään sen enempää, kuin minäkään, että miehet haluaisi meidän pöksyihin ja naiset on siitä kateellisia (oletuksesta, että miehet haluavat sen autistinaisen pöksyihin, joka ei ole kiinnostunut niistä neurotyypillisten naisten ja patriarkaalisen yhteiskunnan odotuksista, vaan KESKUSTELUN AIHEISTA.) Vituttaa puhua jostain kahvilaaduista ja päiväkotimaksuista... Voihan niistäkin puhua, jos on aihetta. Ostan suodatin kahvia, vaikka keitän sen pannulla, koska on halvempaa. Suodatan sitten siivilällä ja tulee silti mukin pohjalle sakkaa. Mutta en viitsi ostaa pannujauhatusta, kun on kalliimpaa, koska en juo jokapäivä kahvia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe