Aivan hirveitä kirjoitusvirheitä tuossa työnhakukeskustelu kutsussa. Virkanilkki ei osaa kirjoittaa, tai noudattaa lakia.
Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä. Toinen niistä on se, ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan. Enää yksi rike niin saan viiden vuoden työssäolovelvoitteen. Sitten ei virkanilkki pääse enää tallomaan oikeuksiani.
Virkanilkki ei osaa kirjoittaa
38
571
Vastaukset
- Anonyymi
Teen tarinasi pohjalta elokuvan. A.K-mäki
- Anonyymi
Kepin tarina?
- Anonyymi
Työnhakukeskustelukutsu on yhdyssana.
- Anonyymi
Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.
Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.
Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
Yksinkertaista ja toimivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
Yksinkertaista ja toimivaa.Miksipä ottaisi. Ei siihen riitä jokin tunari joka ei osaa allekirjoittaa aktivointisuunnitelmaansa.
- Anonyymi
Virkanilkki vain välittää työnhakukeskustelukutsum, jonka joku toinen on kirjoittanut
- Anonyymi
Ymmärtääkö työssäolovelvoitteen uhkaama tukiloinen Te-toimistosta saamaansa kirjallista viestiä?
Vai keskittyykö viestinsaaja epäolennaisuuksiin ja itse asia jää sisäistämättä?
Oli jo ennakkoon tiedossa, että työssäolovelvoite tulee olemaan kuuden kuukauden sijaan 12 kuukautta. Miksi et täyttänyt työssäolovelvoitetta, kun se oli vain kuusi kuukautta?
Olisit päässyt ansille ja voinut hyödyntää ns. 80%:n sääntöä, joka tarkoittaa että uusi ansi on vähintään 80% suuruinen edelliseen ansiin verrattuna.- Anonyymi
Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.
Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?
retardi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?
hän ei ymmärtänyt viestiä, jonka kirjoitti retardi
- Anonyymi
Virkanilkit ovat loisineet vuosikausia ilman vastuuta ja oikeita töitä. Ei heiltä voi odottaa mitään normaalia toimintaa.
- Anonyymi
Se on virkanilkkien normaalia toimintaa.
- Anonyymi
Mitä olet itse tehnyt? Loisinut vuosikaudet vai peräti vuosikymmenet?
- Anonyymi
"ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan."
Esittivätkö pitävät ja varmat perustelut miksi olisi pitänyt mennä kuntouttavaan?
Kuntouttavan pitäisi ola vapaaehtoista, joten millä kiristivät?
Pelkät olettamukset ja luulot eivät ritä perusteena kuntouttavaan joutumiseen ja karenssilla uhkailuun.- Anonyymi
Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.
Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.
Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin
Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.
Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.
Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.
Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.
Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.
Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.
Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".
On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.
Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.
Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.
Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.
Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.
Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.
Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".
On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot."Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."
Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).
"Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."
Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.
"Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."
Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."
Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).
"Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."
Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.
"Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."
Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen?Sitä sattui ennen 2019 lakimuutosta, mutta viime vuodet on ollut eri meno.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.
Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.
Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.
Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.
Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.
Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.
Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".
On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.Kuntien painostamana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?
Ks. Laki kuntouttavasta työtoimlnnasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."
Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).
"Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."
Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.
"Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."
Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi."Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi."
Ei näin.
Viranomainen käyttää tällöin omaa lakiin perustuvaa oikeuttaan todeta omissa menettelytavoissaan olevan ongelmia, ja silloin viranomainen tekee aktivointisuunnitelman sijasta työllistymissuunnitelman.
Kas kun se aktivointisuunnitelma vaatisi edelleenkin ne perusteet.
Ei tästä asiasta tämän enempää, asiastahan on jo vastaukset tullut lainvalvojalta, joten jos ei viranomaiselle neuvot kelpaa, sitten viranomainen lähtee ratkomaan niitä ongelmiaan esim. käräjäoikeudessa.
Viranhoitohan on syytä laittaa muutoinkin keskeytykseen silloin jos viranomainen sitkeästi jatkaa vääriä menettelytapojaan, koska viranaomainen aiheuttaa tällöin täysin tahallisesti vahinkoa omille asiakkailleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."
Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).
"Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."
Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.
"Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."
Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.Laki ei anna viranomaiselle mitään perusteita tehdä asiakkaistaan tulkintoja heidän olevan sosiaaliongelmaisia esim. pelkän työttömyysajan perusteella.
Jos viranomainen ei selvitä perustetta suunnitelmillensa, viranomainen toimii tällöin virkavastuulain vastaisesti ja joissakin tapauksissa myös tekee rikoslaissa rankaistavan rikoksen (mm. suunnitelmat joiden perusteet on täysin olemattomat)
Ei niitä työvoimahallinnon palveluita ja suunnitelmia voida edelleenkään lainmukaisesti käyttää sellaisiin tarkoituksiin jotka ovat LAINVASTAISIA tarkoituksia. Lainvastaisia tarkoituksia ovat esim. työttömän leimaaminen tai pakkotyön vaatiminen (joka on siis ns. "sosiaalipalvelua") kun mitään perustetta ei edes löydy.
Työttömien tarvitsee vain tehdä hallintokanteluja te-toimiston toiminnasta, kyllä se viranomaisten toimintakin laitetaan lopulta takaisin kuntoon.
- Anonyymi
"viiden vuoden työssäolovelvoite"
Mitä tuo tarkoittaa?- Anonyymi
Pitää olla töissä viisi vuotta.
- Anonyymi
Ei nuo saatanan tunarit osaa lukeakaan kun lähettävät tarpeettomia lisätietopyyntöjä
https://aijaa.com/5OXKo7 - Anonyymi
Loispummivirkailijaksi päätyy, jos ei ole kelvollinen tekemään työtä.
- Anonyymi
Älkää menkö sinne kyykytettäväksi, taistelkaa oikeuksistanne, kyseenalaistakaa kaikki, opiskelkaa ihmisoikeudet, puolustakaa itseänne, jos ette tee mitään niin vievät tuhkatkin pesästä. Jeesus on Herra, uskokaa häneen ja tehkää parannus synneistänne.
- Anonyymi
Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!
Kannattaa mennä töihin.
- Anonyymi
Työllisyyspalveluissa on aivan saatanan tyhmiä ihmisiä töissä.
Jos työtön on tehnyt rikkeitä, niiden selvittäminen kuuluu poliisille, ei työvoimavirkailijoille. Niistä saa yleensä jonkinlaista rikesakkoa.
Mitä rikkeitä olet tehnyt? Siis muita kuin sen rikkeen etteivät suomalaiset työnantajat koe tarvetta sinun työpanoksellesi ja pidät kiinni omista perustuslaillisista oikeuksistasi? - Anonyymi
"Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä"
Lähtökohtaisesti, aktivointisuunnitelmassa on kysymys siitä että sinua ollaan siirtämässä sosiaalipalveluihin.
Sosiaalipalveluihin siirtäminen vaatisi kunnolliset perusteet.
Viranomainen ei yleensä esitä mitään näyttöä em. perusteista, vaan ainoastaan junttamamalla junttaa mielipidetään siitä että aktivointisuunnitelma noin vain tehtävä.
Kun perustetta ei ole, silloin ei tehdä aktivointisuunnitelmaa, vaan silloin tehdään työllistymissuunnitelma.
Tätä samaa asiaa näköjään toistetaan Suomessa vuodesta toiseen, on nähtävästi todella pieleen ajettu koko systeemi kun ei edes oikeuslaitokselta ja lainvalvojalta tulleet vastaukset kelpaa viranomaisille.
Tietenkin pidät aina huolen siitä että et itse anna minkäänlaista perustetta tehdä tulkintoja siitä että sinä olisit sosiaaliongelmainen.
Huomaathan, että kovapäisempien viranhoitajien kohdalla voit ottaa yhteyttä myös lainvalvojaan, ja tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta jos hän on alkanut omilla toimillaan levittelemään sinusta leväperäisiä väitteitä (esim. käynnistämällä jotakin perättömiä suunnitelmaprosesseja) sosiaaliongelmista yms. Rikoslaissa kunnianloukkaamiset ja herjaamiset yms ne on rankaistavia tekoja.- Anonyymi
"tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta"
Kaikki rankaisuvaatimukset yms. ne kannattaa tehdä vain hallintokantelun muodossa. Näin siis et vaadi itse rankaisua viranomaiselle, vaan vaadit hallintoa rankaisemaan viranomaista. Se siirtää siis mahdolliset vastuukysymykset aina hallinnolle itselleen.
Jos itse teet rikostutkintapyyntöä asiasta, silloin olet itse vastuussa, jos esim. loukkaat rangaistusvaatimuksellasi viranomaisen kunniaa, voit joutua itse liemeen siitä.
Hallinnon toimia on lain mukaan valvottava, ja em. syistä etenkin varattomien kannattaa hoitaa nuo asiat hallintokanteluiden kautta, tällöin vastuut vääristä tulkinnoista siirtyy hallinnon selvitettäväksi, jonka on kuitenkin selvitettävä mistä kyse.
Noin yleisesti ottaen, kannattaa suhtautua asiaan niin, että myöskään se te-toimistossa elämänsä huippuduuniin päässyt työvoimapalvelija ei yleensä ole mikään penaalin terävin kynä, joten hän ei edes ymmärrä mitä on tekemässä, jolloin kannattaa asiaan suhtautua enemmänkin niin että häntä pitää neuvoa toimimaan paremmin.
Jos neuvo ei mene viranomaiselle henkilökohtaisessa keskustelussa perille, sitten autetaan sen neuvon menemistä perille esim. hallintokantelun ja kurinpitovaatimusten avulla.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384208- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152021Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi611661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741246
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080