Virkanilkki ei osaa kirjoittaa

Anonyymi-ap

Aivan hirveitä kirjoitusvirheitä tuossa työnhakukeskustelu kutsussa. Virkanilkki ei osaa kirjoittaa, tai noudattaa lakia.

Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä. Toinen niistä on se, ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan. Enää yksi rike niin saan viiden vuoden työssäolovelvoitteen. Sitten ei virkanilkki pääse enää tallomaan oikeuksiani.

38

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teen tarinasi pohjalta elokuvan. A.K-mäki

      • Anonyymi

        Kepin tarina?


    • Anonyymi

      Työnhakukeskustelukutsu on yhdyssana.

      • Anonyymi

        Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.

        Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.

        Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
        Yksinkertaista ja toimivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
        Yksinkertaista ja toimivaa.

        Miksipä ottaisi. Ei siihen riitä jokin tunari joka ei osaa allekirjoittaa aktivointisuunnitelmaansa.


    • Anonyymi

      Virkanilkki vain välittää työnhakukeskustelukutsum, jonka joku toinen on kirjoittanut

    • Anonyymi

      Ymmärtääkö työssäolovelvoitteen uhkaama tukiloinen Te-toimistosta saamaansa kirjallista viestiä?

      Vai keskittyykö viestinsaaja epäolennaisuuksiin ja itse asia jää sisäistämättä?

      Oli jo ennakkoon tiedossa, että työssäolovelvoite tulee olemaan kuuden kuukauden sijaan 12 kuukautta. Miksi et täyttänyt työssäolovelvoitetta, kun se oli vain kuusi kuukautta?

      Olisit päässyt ansille ja voinut hyödyntää ns. 80%:n sääntöä, joka tarkoittaa että uusi ansi on vähintään 80% suuruinen edelliseen ansiin verrattuna.

      • Anonyymi

        Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?

        retardi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?

        hän ei ymmärtänyt viestiä, jonka kirjoitti retardi


    • Anonyymi

      Virkanilkit ovat loisineet vuosikausia ilman vastuuta ja oikeita töitä. Ei heiltä voi odottaa mitään normaalia toimintaa.

      • Anonyymi

        Se on virkanilkkien normaalia toimintaa.


      • Anonyymi

        Mitä olet itse tehnyt? Loisinut vuosikaudet vai peräti vuosikymmenet?


    • Anonyymi

      "ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan."

      Esittivätkö pitävät ja varmat perustelut miksi olisi pitänyt mennä kuntouttavaan?
      Kuntouttavan pitäisi ola vapaaehtoista, joten millä kiristivät?
      Pelkät olettamukset ja luulot eivät ritä perusteena kuntouttavaan joutumiseen ja karenssilla uhkailuun.

      • Anonyymi

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.

        Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.

        Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
        Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
        Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen?

        Sitä sattui ennen 2019 lakimuutosta, mutta viime vuodet on ollut eri meno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.

        Kuntien painostamana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?

        Ks. Laki kuntouttavasta työtoimlnnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        "Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi."


        Ei näin.

        Viranomainen käyttää tällöin omaa lakiin perustuvaa oikeuttaan todeta omissa menettelytavoissaan olevan ongelmia, ja silloin viranomainen tekee aktivointisuunnitelman sijasta työllistymissuunnitelman.

        Kas kun se aktivointisuunnitelma vaatisi edelleenkin ne perusteet.

        Ei tästä asiasta tämän enempää, asiastahan on jo vastaukset tullut lainvalvojalta, joten jos ei viranomaiselle neuvot kelpaa, sitten viranomainen lähtee ratkomaan niitä ongelmiaan esim. käräjäoikeudessa.

        Viranhoitohan on syytä laittaa muutoinkin keskeytykseen silloin jos viranomainen sitkeästi jatkaa vääriä menettelytapojaan, koska viranaomainen aiheuttaa tällöin täysin tahallisesti vahinkoa omille asiakkailleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        Laki ei anna viranomaiselle mitään perusteita tehdä asiakkaistaan tulkintoja heidän olevan sosiaaliongelmaisia esim. pelkän työttömyysajan perusteella.

        Jos viranomainen ei selvitä perustetta suunnitelmillensa, viranomainen toimii tällöin virkavastuulain vastaisesti ja joissakin tapauksissa myös tekee rikoslaissa rankaistavan rikoksen (mm. suunnitelmat joiden perusteet on täysin olemattomat)

        Ei niitä työvoimahallinnon palveluita ja suunnitelmia voida edelleenkään lainmukaisesti käyttää sellaisiin tarkoituksiin jotka ovat LAINVASTAISIA tarkoituksia. Lainvastaisia tarkoituksia ovat esim. työttömän leimaaminen tai pakkotyön vaatiminen (joka on siis ns. "sosiaalipalvelua") kun mitään perustetta ei edes löydy.

        Työttömien tarvitsee vain tehdä hallintokanteluja te-toimiston toiminnasta, kyllä se viranomaisten toimintakin laitetaan lopulta takaisin kuntoon.


    • Anonyymi

      "viiden vuoden työssäolovelvoite"
      Mitä tuo tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Pitää olla töissä viisi vuotta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Loispummivirkailijaksi päätyy, jos ei ole kelvollinen tekemään työtä.

    • Anonyymi

      Älkää menkö sinne kyykytettäväksi, taistelkaa oikeuksistanne, kyseenalaistakaa kaikki, opiskelkaa ihmisoikeudet, puolustakaa itseänne, jos ette tee mitään niin vievät tuhkatkin pesästä. Jeesus on Herra, uskokaa häneen ja tehkää parannus synneistänne.

      • Anonyymi

        Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!

        Kannattaa mennä töihin.


    • Anonyymi

      Työllisyyspalveluissa on aivan saatanan tyhmiä ihmisiä töissä.

      Jos työtön on tehnyt rikkeitä, niiden selvittäminen kuuluu poliisille, ei työvoimavirkailijoille. Niistä saa yleensä jonkinlaista rikesakkoa.

      Mitä rikkeitä olet tehnyt? Siis muita kuin sen rikkeen etteivät suomalaiset työnantajat koe tarvetta sinun työpanoksellesi ja pidät kiinni omista perustuslaillisista oikeuksistasi?

    • Anonyymi

      "Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä"


      Lähtökohtaisesti, aktivointisuunnitelmassa on kysymys siitä että sinua ollaan siirtämässä sosiaalipalveluihin.

      Sosiaalipalveluihin siirtäminen vaatisi kunnolliset perusteet.

      Viranomainen ei yleensä esitä mitään näyttöä em. perusteista, vaan ainoastaan junttamamalla junttaa mielipidetään siitä että aktivointisuunnitelma noin vain tehtävä.

      Kun perustetta ei ole, silloin ei tehdä aktivointisuunnitelmaa, vaan silloin tehdään työllistymissuunnitelma.

      Tätä samaa asiaa näköjään toistetaan Suomessa vuodesta toiseen, on nähtävästi todella pieleen ajettu koko systeemi kun ei edes oikeuslaitokselta ja lainvalvojalta tulleet vastaukset kelpaa viranomaisille.


      Tietenkin pidät aina huolen siitä että et itse anna minkäänlaista perustetta tehdä tulkintoja siitä että sinä olisit sosiaaliongelmainen.

      Huomaathan, että kovapäisempien viranhoitajien kohdalla voit ottaa yhteyttä myös lainvalvojaan, ja tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta jos hän on alkanut omilla toimillaan levittelemään sinusta leväperäisiä väitteitä (esim. käynnistämällä jotakin perättömiä suunnitelmaprosesseja) sosiaaliongelmista yms. Rikoslaissa kunnianloukkaamiset ja herjaamiset yms ne on rankaistavia tekoja.

      • Anonyymi

        "tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta"


        Kaikki rankaisuvaatimukset yms. ne kannattaa tehdä vain hallintokantelun muodossa. Näin siis et vaadi itse rankaisua viranomaiselle, vaan vaadit hallintoa rankaisemaan viranomaista. Se siirtää siis mahdolliset vastuukysymykset aina hallinnolle itselleen.

        Jos itse teet rikostutkintapyyntöä asiasta, silloin olet itse vastuussa, jos esim. loukkaat rangaistusvaatimuksellasi viranomaisen kunniaa, voit joutua itse liemeen siitä.

        Hallinnon toimia on lain mukaan valvottava, ja em. syistä etenkin varattomien kannattaa hoitaa nuo asiat hallintokanteluiden kautta, tällöin vastuut vääristä tulkinnoista siirtyy hallinnon selvitettäväksi, jonka on kuitenkin selvitettävä mistä kyse.

        Noin yleisesti ottaen, kannattaa suhtautua asiaan niin, että myöskään se te-toimistossa elämänsä huippuduuniin päässyt työvoimapalvelija ei yleensä ole mikään penaalin terävin kynä, joten hän ei edes ymmärrä mitä on tekemässä, jolloin kannattaa asiaan suhtautua enemmänkin niin että häntä pitää neuvoa toimimaan paremmin.

        Jos neuvo ei mene viranomaiselle henkilökohtaisessa keskustelussa perille, sitten autetaan sen neuvon menemistä perille esim. hallintokantelun ja kurinpitovaatimusten avulla.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10569
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2281
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1071
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe