Virkanilkki ei osaa kirjoittaa

Anonyymi-ap

Aivan hirveitä kirjoitusvirheitä tuossa työnhakukeskustelu kutsussa. Virkanilkki ei osaa kirjoittaa, tai noudattaa lakia.

Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä. Toinen niistä on se, ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan. Enää yksi rike niin saan viiden vuoden työssäolovelvoitteen. Sitten ei virkanilkki pääse enää tallomaan oikeuksiani.

38

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teen tarinasi pohjalta elokuvan. A.K-mäki

      • Anonyymi

        Kepin tarina?


    • Anonyymi

      Työnhakukeskustelukutsu on yhdyssana.

      • Anonyymi

        Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja virkanilkki on luonnevikainen noita-akka.

        Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää toisaalta ymmärtää kyllä sinäkin v*ttuuntuisit jos joutuisit työksesi olemaan tekemisissä tämän palstan asiakkaiden kaltaisten hiippereiden kanssa.

        Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
        Yksinkertaista ja toimivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vittuuntunut virkailija voi ottaa lopputilin ja sitten ongelma poistuu.
        Yksinkertaista ja toimivaa.

        Miksipä ottaisi. Ei siihen riitä jokin tunari joka ei osaa allekirjoittaa aktivointisuunnitelmaansa.


    • Anonyymi

      Virkanilkki vain välittää työnhakukeskustelukutsum, jonka joku toinen on kirjoittanut

    • Anonyymi

      Ymmärtääkö työssäolovelvoitteen uhkaama tukiloinen Te-toimistosta saamaansa kirjallista viestiä?

      Vai keskittyykö viestinsaaja epäolennaisuuksiin ja itse asia jää sisäistämättä?

      Oli jo ennakkoon tiedossa, että työssäolovelvoite tulee olemaan kuuden kuukauden sijaan 12 kuukautta. Miksi et täyttänyt työssäolovelvoitetta, kun se oli vain kuusi kuukautta?

      Olisit päässyt ansille ja voinut hyödyntää ns. 80%:n sääntöä, joka tarkoittaa että uusi ansi on vähintään 80% suuruinen edelliseen ansiin verrattuna.

      • Anonyymi

        Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssäolovelvoite on eri asia kuin työssäoloehto. Työssäolovelvoite tarkoittaa sitä, että menettää oikeuden työttömyysturvaan ja putoaa toimeentulotuelle.

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?

        retardi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma siitä, että ymmärsit viestn?

        hän ei ymmärtänyt viestiä, jonka kirjoitti retardi


    • Anonyymi

      Virkanilkit ovat loisineet vuosikausia ilman vastuuta ja oikeita töitä. Ei heiltä voi odottaa mitään normaalia toimintaa.

      • Anonyymi

        Se on virkanilkkien normaalia toimintaa.


      • Anonyymi

        Mitä olet itse tehnyt? Loisinut vuosikaudet vai peräti vuosikymmenet?


    • Anonyymi

      "ettei mennyt kuntouttavaan työtoimintaan."

      Esittivätkö pitävät ja varmat perustelut miksi olisi pitänyt mennä kuntouttavaan?
      Kuntouttavan pitäisi ola vapaaehtoista, joten millä kiristivät?
      Pelkät olettamukset ja luulot eivät ritä perusteena kuntouttavaan joutumiseen ja karenssilla uhkailuun.

      • Anonyymi

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.

        Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jengi jauhaa täällä vieläkin vanhoista kuntouttavaan työtoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, jotka poistuivat jo 2019, kun lakia kuntouttavasta työtoiminnasta selkeytettiin.

        Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jauhaa vai? Kyllä tuo sama toiminta on vieläkin kunnissa ja te-toimistoissa käytössä. Kuntouttavaan laittavat väkisin

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
        Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaan työtoimintaan voivat ilmeisesti kiristää vedoten pitkäaikaiseen työttömyyteen?
        Eivät taida nykyisin juuri muuta syytä tarvita karenssin suhteen?

        Sitä sattui ennen 2019 lakimuutosta, mutta viime vuodet on ollut eri meno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät laita kuntouttavaan yhtään mitään väkisin.

        Ongelma lähtee siitä, että te-toimistossa jotkin virkailijat lähettelevät (edelleenkin?) kutsuja aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka aktivointisuunnitelman yksi olennainen peruste on se että pitäisi saada siirrettyä työtön sosiaalipalvelujen pariin.

        Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta.

        Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi.


        Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä.

        Tämän sijasta toki teette työllistymissuunnitelman, ja siinä suunnitelmassa varmistatte aina sen että teidän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan tehdään juuri tarkalleen kuten laki sanoo - eli viranomainen ei käske, määrää, vingu, hingu, yski eikä röhki teidän oikeuksienne vastaisesti.

        Varmistakaa aina oikeutenne perustoimeentulon tukeen, koska viranomaisesta riippuen varmasti voi olla riita edessä, mutta toisaalta, kun eivät tosiaan ole perustetta esittäneet niille sosiaaliongelmillekaan ja olette kuitenkin työllistymissuunnitelman laatineet (ja toimittaneet esim. työkkärin kirjaamon sähköpostiosoitteeseen) niin ette te ole silloin myöskään toimineet mitenkään "työvoimapoliittisesti moitittavasti".


        On muuten ihan täysin pelle systeemi että työvoimapoliittisesti moitittavaa on se jos ei suostu leimaamaan itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi (johon aktivointisuunnitelma siis perustuu). Todella häikäilemätöntä valtiovallan väärinkäyttöä, toivottavasti joku teistä saa aikaan tästä myös rikossyytteen valtiota vastaan, mutta huolehtikaa että se tapahtuu hallintokanteluiden kautta, itse ei kannata omalla rahalla lähteä käräjöimään mitään, antaa viranomaisten itse maksella itse aiheuttamansa vahingot.

        Kuntien painostamana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko laittaa tähän uudet ohjeet?

        Ks. Laki kuntouttavasta työtoimlnnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        "Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi."


        Ei näin.

        Viranomainen käyttää tällöin omaa lakiin perustuvaa oikeuttaan todeta omissa menettelytavoissaan olevan ongelmia, ja silloin viranomainen tekee aktivointisuunnitelman sijasta työllistymissuunnitelman.

        Kas kun se aktivointisuunnitelma vaatisi edelleenkin ne perusteet.

        Ei tästä asiasta tämän enempää, asiastahan on jo vastaukset tullut lainvalvojalta, joten jos ei viranomaiselle neuvot kelpaa, sitten viranomainen lähtee ratkomaan niitä ongelmiaan esim. käräjäoikeudessa.

        Viranhoitohan on syytä laittaa muutoinkin keskeytykseen silloin jos viranomainen sitkeästi jatkaa vääriä menettelytapojaan, koska viranaomainen aiheuttaa tällöin täysin tahallisesti vahinkoa omille asiakkailleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästähän se ongelma lähtee jo heti liikkeelle, kun te-toimisto on edes alun alkaenkaan lähettänyt yhtään mitään kutsua aktivointisuunnitelmaa tekemään, vaikka ei ole edes selvittänyt onko niille sosiaali"palveluille" alun alkaenkaan mitään perustetta."

        Kutsu aktivointisuunnitelmaan lähetetään jokaiselle työttömälle työttömyyden keston perusteella (ks. laki kuntouttavasta työtoiminnasta).

        "Lainlaatijalle ilmeisesti käynyt aika paha moka, kun laissa mainitaan jokin päivien määrä 180 päivää jonka jälkeen työtön ilmeisesti nykytulkinnalla muuttuu automaattisesti elämänhallintaongelmaiseksi."

        Ei. Silloin pyritään ainoastaan selvittämään onko tarjottavissa palveluita, jotka mahdollisesti edesauttaisivat katkaisemaan pitkään jatkuneen työttömyysjakson.

        "Tokihan vastaatte aina em. kutsuun siten että kiitti mutta nöy tänks, kun perusteita sellaiselle aktivointisuunnitelmalle ei ole, silloin sellaisen tekemistäkään ei aloiteta millään tavalla, ei edes millään keskustelulla jossa sosiaalipuolen ihmisiä läsnä."

        Ikävä neuvo työttömän kannalta, sillä kieltäytymisestä seuraa lopulta karenssi.

        Laki ei anna viranomaiselle mitään perusteita tehdä asiakkaistaan tulkintoja heidän olevan sosiaaliongelmaisia esim. pelkän työttömyysajan perusteella.

        Jos viranomainen ei selvitä perustetta suunnitelmillensa, viranomainen toimii tällöin virkavastuulain vastaisesti ja joissakin tapauksissa myös tekee rikoslaissa rankaistavan rikoksen (mm. suunnitelmat joiden perusteet on täysin olemattomat)

        Ei niitä työvoimahallinnon palveluita ja suunnitelmia voida edelleenkään lainmukaisesti käyttää sellaisiin tarkoituksiin jotka ovat LAINVASTAISIA tarkoituksia. Lainvastaisia tarkoituksia ovat esim. työttömän leimaaminen tai pakkotyön vaatiminen (joka on siis ns. "sosiaalipalvelua") kun mitään perustetta ei edes löydy.

        Työttömien tarvitsee vain tehdä hallintokanteluja te-toimiston toiminnasta, kyllä se viranomaisten toimintakin laitetaan lopulta takaisin kuntoon.


    • Anonyymi

      "viiden vuoden työssäolovelvoite"
      Mitä tuo tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Pitää olla töissä viisi vuotta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Loispummivirkailijaksi päätyy, jos ei ole kelvollinen tekemään työtä.

    • Anonyymi

      Älkää menkö sinne kyykytettäväksi, taistelkaa oikeuksistanne, kyseenalaistakaa kaikki, opiskelkaa ihmisoikeudet, puolustakaa itseänne, jos ette tee mitään niin vievät tuhkatkin pesästä. Jeesus on Herra, uskokaa häneen ja tehkää parannus synneistänne.

      • Anonyymi

        Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene kirkkoon kyykytettäväksi, amen!

        Kannattaa mennä töihin.


    • Anonyymi

      Työllisyyspalveluissa on aivan saatanan tyhmiä ihmisiä töissä.

      Jos työtön on tehnyt rikkeitä, niiden selvittäminen kuuluu poliisille, ei työvoimavirkailijoille. Niistä saa yleensä jonkinlaista rikesakkoa.

      Mitä rikkeitä olet tehnyt? Siis muita kuin sen rikkeen etteivät suomalaiset työnantajat koe tarvetta sinun työpanoksellesi ja pidät kiinni omista perustuslaillisista oikeuksistasi?

    • Anonyymi

      "Kerran kun jättää allekirjoittamatta aktivoitisuunnitelman, saa kaksi rikettä"


      Lähtökohtaisesti, aktivointisuunnitelmassa on kysymys siitä että sinua ollaan siirtämässä sosiaalipalveluihin.

      Sosiaalipalveluihin siirtäminen vaatisi kunnolliset perusteet.

      Viranomainen ei yleensä esitä mitään näyttöä em. perusteista, vaan ainoastaan junttamamalla junttaa mielipidetään siitä että aktivointisuunnitelma noin vain tehtävä.

      Kun perustetta ei ole, silloin ei tehdä aktivointisuunnitelmaa, vaan silloin tehdään työllistymissuunnitelma.

      Tätä samaa asiaa näköjään toistetaan Suomessa vuodesta toiseen, on nähtävästi todella pieleen ajettu koko systeemi kun ei edes oikeuslaitokselta ja lainvalvojalta tulleet vastaukset kelpaa viranomaisille.


      Tietenkin pidät aina huolen siitä että et itse anna minkäänlaista perustetta tehdä tulkintoja siitä että sinä olisit sosiaaliongelmainen.

      Huomaathan, että kovapäisempien viranhoitajien kohdalla voit ottaa yhteyttä myös lainvalvojaan, ja tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta jos hän on alkanut omilla toimillaan levittelemään sinusta leväperäisiä väitteitä (esim. käynnistämällä jotakin perättömiä suunnitelmaprosesseja) sosiaaliongelmista yms. Rikoslaissa kunnianloukkaamiset ja herjaamiset yms ne on rankaistavia tekoja.

      • Anonyymi

        "tapauksesta riippuen voit vaatia viranomaiselle myös rangaistusta"


        Kaikki rankaisuvaatimukset yms. ne kannattaa tehdä vain hallintokantelun muodossa. Näin siis et vaadi itse rankaisua viranomaiselle, vaan vaadit hallintoa rankaisemaan viranomaista. Se siirtää siis mahdolliset vastuukysymykset aina hallinnolle itselleen.

        Jos itse teet rikostutkintapyyntöä asiasta, silloin olet itse vastuussa, jos esim. loukkaat rangaistusvaatimuksellasi viranomaisen kunniaa, voit joutua itse liemeen siitä.

        Hallinnon toimia on lain mukaan valvottava, ja em. syistä etenkin varattomien kannattaa hoitaa nuo asiat hallintokanteluiden kautta, tällöin vastuut vääristä tulkinnoista siirtyy hallinnon selvitettäväksi, jonka on kuitenkin selvitettävä mistä kyse.

        Noin yleisesti ottaen, kannattaa suhtautua asiaan niin, että myöskään se te-toimistossa elämänsä huippuduuniin päässyt työvoimapalvelija ei yleensä ole mikään penaalin terävin kynä, joten hän ei edes ymmärrä mitä on tekemässä, jolloin kannattaa asiaan suhtautua enemmänkin niin että häntä pitää neuvoa toimimaan paremmin.

        Jos neuvo ei mene viranomaiselle henkilökohtaisessa keskustelussa perille, sitten autetaan sen neuvon menemistä perille esim. hallintokantelun ja kurinpitovaatimusten avulla.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe