laatat raparperinlehden mallilla

olisis niin suloiset

onko kukaan tehnyt pihalaattoja raparperinlehden mallilla laittamalla betonia lehtien päälle?
ja millaista verkkoa tarvii laittaa sinne sisään valuun...riittääkö kanaverkko esim?

9

2438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • galep

osta nyt kuitenkin oikeaa betoniverkkoa (2 x 3m n.6 euroa) ja laita sitä. Kanaverkko ei oikein hyöhytä sielä mitään kun on niin notkeaa. Muuten ajatus on ihan ok. Olen joskus kokeillut ja ehkäpä hieman notkea kura jättää paremmin kuvion kuin oikein kankea. Kannattaa ensin tehdä yksi kpl molemmilla

• Nimetön

Kyllä se kanaverkkokin auttaa. "Sitoo" betonia...

• minna

Minä olen tehnyt ihan ilman verkkoja ja hyvin on kestäneet. Ainoa pointti on, että koetan saada latoista noin 4 cm paksuja.

Katkon raparpereistä ns. poimullisia noin 30-40 cm kokoisia (ryppysiä, saadaan hyvä kuviointi) lehtiä, pieni puhdistus roskista ja laitan lehdet alapuoli ylöspäin levyn päälle. Taputtelen betonia päälle tasaisesti (huomioi myös reunat, etteivät jää liian ohuiksi). Peitän ressulla, ettei aurinko lämmitä liian ja halkaise laattoja. (Kastelen kerran päivään vedellä). Teen itse yleensä seinän vieressä ja laitan rimat seinää vasten ja ressun päälle. Noin 2 pvän päästä irrottelen lehdet. Lehdet saattaa jäädä kiinni mutta irtoaa kyllä käytössä. Vahvuutta kyllä saat kaiketi kanaverkolla, itse en ole käyttänyt mitään, en tosin ole autolla niiden päällä ajellut. Kokeilemalla saat tietysti mieleisiä laattoja....

• Kokeillen??..

Ei kun vain..ostat valmista betoni sekoitusta mihin laitat vettä,, Rapanperilehtiä isoja,niiden päälle..laitat betoniseosta,,siinä kun kuivuvat,,otat lehdet pois..ja laattasi on valmis..muuten tulee kauniita;))

• raparperin alla ;)

tulihan sieltä neuvoja kun vähän potkii... ja ne tulee laatat meinaan patiolle..ei ajotielle ollenkaan, joten kanaverkolla meinaan vahvistaa ja sillä sipuli :)
        ja ei kun kiisselin tekoon....

• Kaisa 45
        raparperin alla ;) kirjoitti:

tulihan sieltä neuvoja kun vähän potkii... ja ne tulee laatat meinaan patiolle..ei ajotielle ollenkaan, joten kanaverkolla meinaan vahvistaa ja sillä sipuli :)
        ja ei kun kiisselin tekoon....

Hei!
        Alkoi kovasti kiinnostaa raparperin lehdistä tehdyt pihalaatat. Mutta millaiseen alustaan kaadatte betonin? Siis onko teillä perinteinen nelikulmainen valumuotti?
        tiedosta kiitollinen

• ylenpää
        Kaisa 45 kirjoitti:

Hei!
        Alkoi kovasti kiinnostaa raparperin lehdistä tehdyt pihalaatat. Mutta millaiseen alustaan kaadatte betonin? Siis onko teillä perinteinen nelikulmainen valumuotti?
        tiedosta kiitollinen

Kun juuri yläpuolella kerrottiin että RAPARPERI LEHDEN päälle.

• miettiväinen2
        ylenpää kirjoitti:

Kun juuri yläpuolella kerrottiin että RAPARPERI LEHDEN päälle.

Ei ymmärtänyt hän. Siis ihan vaan pelkän raparperilehden päälle sitä betonia? No eikös se leviä epätasaisesti ympäriinsä? Vai sekö onkin tarkoitus? Täytyy olla kuitenkin tasainen alusta? Luulin, että pitää aina olla jokin muotti. Ja voihan sitä tietysti haluta sellainen tasareunaisen neliön, jossa on raparperilehden kuva keskellä? :))

• miettiväinen2
        miettiväinen2 kirjoitti:

Ei ymmärtänyt hän. Siis ihan vaan pelkän raparperilehden päälle sitä betonia? No eikös se leviä epätasaisesti ympäriinsä? Vai sekö onkin tarkoitus? Täytyy olla kuitenkin tasainen alusta? Luulin, että pitää aina olla jokin muotti. Ja voihan sitä tietysti haluta sellainen tasareunaisen neliön, jossa on raparperilehden kuva keskellä? :))

Tuli luettua huonosti, sori vaan? Aamusumeet silmät! Kiitokset ohjeista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      35
      3767
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      50
      1687
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1369
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1201
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1057
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1051
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      40
      829
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      781
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe