Taidan olla ihastunut ulkomaiseen kirjekaveriini. Onko outoa?

Anonyymi-ap

Hän on minua 7 vuotta nuorempi eli minua voisi luulla siksi puumaksi. Ollaan kirjoiteltu kolmen vuoden ajan ja avauduttu vaikeista aiheistakin. En ole varma mitä hän ajattelee minusta ja olen varovainen, ettei lopulta paljastuisi mikään huijari. Muistetaan puolin ja toisin toistemme syntymäpäivän ja hän on kertonut voivani puhua kaikesta hänelle. Hän pyysi minua vähän aikaa sitten Google Meetiin ja kiinnostaisi kyllä tavata siellä. Nähtäisiin toisemme livenä. Tuntuu, että olenko järjitäni, kun tällaisia ajattelen? :/ En ole kenellekään tästä aiemmin kertonut, itse vain pähkäillyt asiaa mielessäni.

Olemme siis kirjoitelleet sähköpostia toisillemme eli olemme sähköpostikirjekavereita. Ehdotin hänelle noin kaksi vuotta sitten, jos voisimme siirtyä kirjoittamaan perinteisiä kirjeitä ja hän piti ideaa hyvänä ja pyysi postiosoitettani sitä varten. Vastauksessani hänelle meni puolitoista vuotta ja vasta nyt alkaa oikeiden kirjeiden kirjoittamaninen. Tässä välissä laitoin viestiä ja pahoittelin, etten ole vastannut, mutta hän ymmärsi. Postitse kirjoitettuja kirjeitä ehdotin ihan sen takia, koska pitkien viestien kirjoittaminen on aika työlästä puhelimella ja oikein harmittaa, että vastauksena aina viipynyt siksi ainakin puoli vuotta. Kerroin viimeisimmässä viestissäni hänelle, että Google Meet sopii minulle.

En halua ainakaan tunnustaa ihastumistani, koska en ensinnäkään tiedä onko hän vapaa tai yrittäisikö vedättää. Ja muutenkin, kun hän asuu USA:ssa niin tulisimmeko koskaan edes tapaamaan oikeasti?

Mitä tekisin? En toisaalta halua pilata hyvää kirjeystävyyttä.

27

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa koittaa mahdollisimman nopeasti saada liveyhteys tähän ihmiseen. Videopuhelu on paras keino selvittää, onko se ihminen ihan oikeasti se mikä väittää olevansa. Ja hälytyskellot soimaan, jos tämä ei muka millään keinoin onnistu eikä käy sille tyypille. Silloin on kusetusyritys kyseessä melko varmasti.

      • Anonyymi

        Sellainen kasvojen mikroilmeskanneri voi tulla myös tarpeeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kasvojen mikroilmeskanneri voi tulla myös tarpeeseen

        Hurraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurraa

        Feeling a bit god if?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kasvojen mikroilmeskanneri voi tulla myös tarpeeseen

        Sellainen löytyy jokaisen omasta päästä kyllä ja toimii vain kasvokkain kohdatessa, ei netin syövereissä ja anonyymipalstoilla.


      • Anonyymi

        Oikein! Onko siellä oikean näköinen tyypi vai nigerialainen huijari.


    • Anonyymi

      Asuu Afrikassa. Älä ole noin sinisilmäinen.

      • Anonyymi

        No niillä joillain on apinan koijaus -liigoja juu, mutta ei kaikilla, hyvä köyhän tarinan mies ja AP


    • Anonyymi

      En lue noin pitkiä blogitekstejä täällä mutta luin alkua. Anna mennä vaan mutta rahaa älä sille lähetä minnekään ;)

      • Anonyymi

        Joo, hälytyskellojen pitää soida, jos kirjekaveri yhtäkkiä joutuu "vaikeuksiin" ja pyytää rahaa. Nämä nigerialaiset voivat lämmitellä suhdetta vuosikausia, ennenkuin pyytävät rahaa.

        Heillä on myös apureita muissa maissa, jotka postittavat kirjeitä, niin että lähetysmaa ei näytä Nigerialta.


    • Anonyymi

      Joo pakkaa tavarat ja muuta hänen maahan, älä tuo tänne sitä sontaläjää loisimaan.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä olen. Eksoottisia eläjiä haikailevien pitää muuttaa heidän maahansa eikä toimia höynäytettävinä typeryksinä joiden avulla kusettaja pääsee kaikkien suomalaisten elättämäksi.


      • Anonyymi

        Joku puhuu,kirjoittaa asiaa.


    • Anonyymi

      Muista sitten kun muutat hänen luokse.vaadi tasa-arvoa,ja semmoista pinta kiiltoa
      Ja vapautta olla ja mennä.!eikä haittaa jos osaat valehdella ja kieroilla.
      Näillä ohjeilla pärjäät kyllä!

      • Anonyymi

        Vaadi tasa-arvoa ja semmoista, ei niin kovin kohtuutonta


    • Anonyymi

      Seitsemän vuottako ois siis kriisin raja?

    • Anonyymi

      Aivan, olet ihastunut siihen sananhelinään mitä hän sinulle syöttää.

    • Anonyymi

      Sun pitäisi olla 20 vuotta vanhempi että olisit puuma.

    • Anonyymi

      Aika varma tapa päästä rahoistaan ja itsekunnioituksestaan.

    • Anonyymi

      Olipas tullut paljon kommentteja. Ensinnäkin, osaan kyllä olla varuillani eli en todellakaan mene mihinkään rahankerjuuseen mukaan. Nytkin juuri mietin välittääkö hän oikeasti vai onko vain jokin ovela keino esittää välittävää ja höynäyttää. Inhottavaa näin ajatella toisesta, mutta enhän häntä tunne, koska en ole tavannut. Toiseksi, enhän edes tiedä ajatteleeko hän minua vain kirjekaverina. Sen takia pidän tällä hetkellä täysin utopistesena ajatuksena mitään muuttoa hänen maahansa. Väärältä tuntuu edes ajatella niin. Silti joskus ajatellut, että jos hän kertoisi seurustelevansa, voisi olla harmi. Mutta miksi harmitella jotain sellaista tyyppiä, jota en tunne? Kaikista parasta ajatella häntä vain platonisesti kirjeystävänä enkä ainakaan omalta puoleltani anna mitään vinkkiä kiinnostuksesta.

      Meillä on tiettyjä yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Hän itse ehdotti tapaamista Google Meetissä mikä olisi hyvä asia, koska näkisimme livenä toisemme. On myös mahdollista, että videopuhelun aikana tajuan, että pidän häntä vain ystävänä enkä muuta. Nyt odotan hänen ekaa oikeata kirjettä USA:sta, jossa menee parisen viikkoa. Itse ehdotin oikeata kirjeenvaihtoa, koska sähköpostitse kirjoittelu ollut aika työlästä, koska viestit venyneet pitkiksi ja viime kerralla meni yhteensä 20 tuntia kirjoittaa viesti. Siksi ei ole ollut intoa vastata niin usein, koska puhelimen näytön selaaminen edestakaisin ylös ja alas on hermostuttavaa. Ehkä kirjoittamaninen paperille motivoi enemmän, toivottavasti. Kiinnostavaa kyllä saada aina viesti, mutta vastaaminen harmi vain aikaavievää.

      Nyt mietin olinko liian päällekäyvä, kun laitoin ensin pitkään viestiini vastauksen, että voidaan tavata Google Meetissä ja kun hän vastasi tuohon pitkään viestiin lyhyesti, että vastaa minulle postitse ja että voin silti laittaa s-postia, kirjoitin uudestaan, että voidaan tavata Google Meetissä, jos hän haluaa? En missään nimessä halua vaikuttaa miltään ihme hyypiöltä, joka painostaa Google Meetissä enkä halua menettää hyvää kirjeystävää.

      • Anonyymi

        Vastasi sähköpostiini, mutta ei siihen, kun kerroin, että voidaan tavata Google Meetissä, jos haluaa ja että voisin siten harjoitella englanninkieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasi sähköpostiini, mutta ei siihen, kun kerroin, että voidaan tavata Google Meetissä, jos haluaa ja että voisin siten harjoitella englanninkieltä.

        Epäilyttävää. Ei ehkä ole löytänyt ketään joka haluaisi näytellä häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilyttävää. Ei ehkä ole löytänyt ketään joka haluaisi näytellä häntä.

        Oon kyllä tällä hetkellä niin pettynyt. Miksi ite ehdotti Google Meetiä ja sitten ei kuitenkaan vastaa mitään, kun suostun? Eli tammikuussa laittoi s-postia ja ehdotti sitä. Viime viikolla vastasin viimein 1,5 vuoden jälkeen pidempään viestiin, johon vastasin samassa myös lyhyempään viestiinsä ja kerroin, että Google Meet sopii sekä kysyin mikä kellonaika hyvä. Lisäksi laitoin uuden s-postin tällä viikolla ja pyysin kertomaan, jos haluaa tavata Google Meetissä. Ihan sen takia kerroin uudestaan halukkuudesta Google Meetiin, koska tiedän hänen kirjevastauksessa menevän pari viikkoa eikä Google Meetiä muutenkaan hyvä sopia kirjeitse hitauden vuoksi.

        Nyt en oikeasti jaksaa enää ehdottaa, olkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kyllä tällä hetkellä niin pettynyt. Miksi ite ehdotti Google Meetiä ja sitten ei kuitenkaan vastaa mitään, kun suostun? Eli tammikuussa laittoi s-postia ja ehdotti sitä. Viime viikolla vastasin viimein 1,5 vuoden jälkeen pidempään viestiin, johon vastasin samassa myös lyhyempään viestiinsä ja kerroin, että Google Meet sopii sekä kysyin mikä kellonaika hyvä. Lisäksi laitoin uuden s-postin tällä viikolla ja pyysin kertomaan, jos haluaa tavata Google Meetissä. Ihan sen takia kerroin uudestaan halukkuudesta Google Meetiin, koska tiedän hänen kirjevastauksessa menevän pari viikkoa eikä Google Meetiä muutenkaan hyvä sopia kirjeitse hitauden vuoksi.

        Nyt en oikeasti jaksaa enää ehdottaa, olkoon.

        Eli siis ehdotti ennen Uutta Vuotta, jos voisimme tavata Google Meetissä ja katsoa ilotulitusvideoita netissä jakamalla näytön. Vastasin viime viikolla ja kerroin, etten voi jakaa näyttöä, koska älypuhelin muutenkin niin pieni näyttöinen, että pienentäisi sitä ennestään. Kerroin kuitenkin, että voimme silti jutella siellä ja kysyin mikä kellonaika ja päivä sopisi hänelle parhaiten.


    • Anonyymi

      Voisiko olla ujoutta tai jos vain unohti kommentoida Google Meet-asiaa? Ehkä löytänyt naisysystävän eikä siksi viitsinyt kertoa suoraan, ettei voikaan enää olla Google Meetissä?

    • Anonyymi

      Jollakin kommennti viimeisimpiin?

    • Anonyymi

      Päivitys tilanteeseen: Sain kirjeen häneltä, jossa vastasi, että voin ehdottaa hänelle aikaa Google Meetissä. Nyt kuitenkin huomasin, että oli laittanut s-postiinsa profiilikuvan ja ajattelin heti, että ai tuon näköinen ja iso nenä. En haluaisi ajatella liikaa ulkonäköä, mutta ei voi pakottaa itseään tykkäämäänkään :/ Toisaalta hänhän on kirjekaveri eli ei pitäisi asennoitua pettyneensä ulkonäköön vaan ajatella häntä ystävänä eikä ystävien ulkonäköä ole oikein arvostella. Voi hyvinkin olla sitä paitsi, ettemme tule koskaan tapaamaan muuta kuin korkeintaan videon välityksellä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe