Juhlamokka kansaa

Anonyymi-ap

Sitä me olemme, vaaleapaahtoista Juhlamokkaa, se äänestettiin suosituimmaksi suodatinkahviksi,

72

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen pääsiästä sai Juhlamokkaa 3 pakettia kympillä. Nyt on taas hinta kohillaan.

    • Kyllä sitä juhlamokkaa tulee ostettua tarjouksista.
      Usein ostan presidenttiä, tykkään siitä eniten.

    • Anonyymi

      Halosen aikana en ostanut presidenttiä
      Myin salkun tyhjäksi presidentistä

    • Anonyymi

      Tarjouksessa on usein kahvia 3 pakettia kympillä. Kannattaa tarkistaa, että paketti on puolen kilon painoinen, monet pakkaukset ovat nykyisin 450 gr.
      Monet muittenkin tuotteiden määrät ovat kutistuneet, vaikka ulkokuori on sama kuin ennenkin.
      Mkr.

      • Joo ja ulkomailla tekevät sitä, että raaka-aineita huonennetaan ja hinnat nostetaan.
        Kai tuo on kohta täälläkin.


      • Eliaana kirjoitti:

        Joo ja ulkomailla tekevät sitä, että raaka-aineita huonennetaan ja hinnat nostetaan.
        Kai tuo on kohta täälläkin.

        Olen huomanut kahveista JuhlaMokka ja KultaKatarina, että laatu on huonontunut, joten olen ajatellut ostaa jotain muuta, kun vain tietäisi mitä? Costariika en osta, enkä tätä , tätä, tätä, no olkoon.

        Yllättävää oli vuosi/satojaa sitten Viro/Eesti matkalla, että se kahvi oli aluksi k a m a l a a ja juotuani sitä meninkin ostamaan lisää, joten pitäisikö nyt lähteä sieltä hankkimaan sitä, joka olikin hyvin "miunmaunmukainen" silloin, mutta onko nyt?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Olen huomanut kahveista JuhlaMokka ja KultaKatarina, että laatu on huonontunut, joten olen ajatellut ostaa jotain muuta, kun vain tietäisi mitä? Costariika en osta, enkä tätä , tätä, tätä, no olkoon.

        Yllättävää oli vuosi/satojaa sitten Viro/Eesti matkalla, että se kahvi oli aluksi k a m a l a a ja juotuani sitä meninkin ostamaan lisää, joten pitäisikö nyt lähteä sieltä hankkimaan sitä, joka olikin hyvin "miunmaunmukainen" silloin, mutta onko nyt?

        Juuri tuosta syystä enimmäkseen ostan Presidenttiä. Sopii minun makuuni, vaikka onkin vähän kalliinpaa, mutten minä kahvia urakalla juo. Mukillinen aamulla ja toinen iltapäivällä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Joo ja ulkomailla tekevät sitä, että raaka-aineita huonennetaan ja hinnat nostetaan.
        Kai tuo on kohta täälläkin.

        Ostin eilen kolmiojuustoja kaksi edullisesti.
        Nykyisin usein alennuksen saa, kun on ostaa kaksi tuotetta, Yksittäin ostettu pysyy normaalihinnassa. Niinpä moni lankeaa ostamaan kaksi, kun "halvalla" saa.
        Niin minäkin. Maku puuttuu, rasia sama kuin ennenkin. Ovat jättäneet jotakin pois valmistusvaiheessa, tai sitten sekunda pantiin halvalla myyntiin.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin eilen kolmiojuustoja kaksi edullisesti.
        Nykyisin usein alennuksen saa, kun on ostaa kaksi tuotetta, Yksittäin ostettu pysyy normaalihinnassa. Niinpä moni lankeaa ostamaan kaksi, kun "halvalla" saa.
        Niin minäkin. Maku puuttuu, rasia sama kuin ennenkin. Ovat jättäneet jotakin pois valmistusvaiheessa, tai sitten sekunda pantiin halvalla myyntiin.
        Mkr.

        Luin hiljattain jostain jonkun asiantuntijan sanomisen, että nykyään, kun juustot siivutetaan se pilaa makua. Maku karkaa.
        Ostan aina Edamia palana, se on hyvää mielestäni.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Luin hiljattain jostain jonkun asiantuntijan sanomisen, että nykyään, kun juustot siivutetaan se pilaa makua. Maku karkaa.
        Ostan aina Edamia palana, se on hyvää mielestäni.

        Siivutetut juustothan maistuu vanhalta.

        Testauksen voi tehdä, kun ostaa saman valmistajan (esim. juuri Edamia) palana sekä siivutettuna, niin maku on palana ihan toista.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Juuri tuosta syystä enimmäkseen ostan Presidenttiä. Sopii minun makuuni, vaikka onkin vähän kalliinpaa, mutten minä kahvia urakalla juo. Mukillinen aamulla ja toinen iltapäivällä.

        Presidentissä on kaksin "pussia" päällekkäin, kun taas Juhla Mokassa on vain yksi.

        Näinkö aromit säilyy paremmin?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Luin hiljattain jostain jonkun asiantuntijan sanomisen, että nykyään, kun juustot siivutetaan se pilaa makua. Maku karkaa.
        Ostan aina Edamia palana, se on hyvää mielestäni.

        Kolmiojuustot ovat palana omassa kolmion muotoisessa pakkauksessaan. Ison tuottajan juusto.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Juhla Mokasta minulle käy vain tumma paahto 4 Lempeä. Väillä tuntuu mahassa mutta tulee virkeämpi olo ja siksi kahvista nautitaan.

    • Zoegan Passion Colombiaa.
      Jos ei ole kaupassa, niin Gevalian Colombiaa.
      Kaikki muut ovat joko liian kitkeriä tai sitten vaaleampana paahtona noin kahvipannun pesuveden makuisia (en kyllä ole maistanut pesuvettä, mutta laiha vaalea litku ei ole mitään hyvää, saati sitten pannuissa painunut ).
      Tummat paahdot taas ovat liian äkäisiä, niistä puuttuu se aromirikas pehmeys, mikä tekee kahvista nautintoaineen.

      • Anonyymi

        Suomessa on laatukahvit. Taisi jäädä sinun laatutietoisuus sinne kehitysmaa kolumbiaasi.
        Suomessa on varaa laittaa vaaleapaahtoista kahvijauhetta tarpeeksi , ei tarvitse litkuun tyytyä. Sinä tunnut tietävän myös pannussa painuneen kahvin maun kuten sen tiskiveden,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on laatukahvit. Taisi jäädä sinun laatutietoisuus sinne kehitysmaa kolumbiaasi.
        Suomessa on varaa laittaa vaaleapaahtoista kahvijauhetta tarpeeksi , ei tarvitse litkuun tyytyä. Sinä tunnut tietävän myös pannussa painuneen kahvin maun kuten sen tiskiveden,

        Harvoin saa Suomessa kunnon kahvia. Suomalaiset juovat paljon kahvia, mutta määrä ei ole todiste laatutietoisuudesta.
        Kummatkin mainitsemani kahvimerkit valmistetaan Ruotsissa supremo tai excelsopavuista, joista valtaosa tulee Kolumbian Quindio, Risaralda ja Valleprovinsseista, yli tuhannen metrin korkeudesta, missä lämpötilaerot yön ja päivän johtavat papujen hitaaseen kypsymiseen ja ne saavat täyden arominsa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Harvoin saa Suomessa kunnon kahvia. Suomalaiset juovat paljon kahvia, mutta määrä ei ole todiste laatutietoisuudesta.
        Kummatkin mainitsemani kahvimerkit valmistetaan Ruotsissa supremo tai excelsopavuista, joista valtaosa tulee Kolumbian Quindio, Risaralda ja Valleprovinsseista, yli tuhannen metrin korkeudesta, missä lämpötilaerot yön ja päivän johtavat papujen hitaaseen kypsymiseen ja ne saavat täyden arominsa.

        Nuo on makuasioita, et sinä mikään yleispätevä laadun tuntija ole! Täällä ostetaan sellaista kahvia mistä tykätään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on makuasioita, et sinä mikään yleispätevä laadun tuntija ole! Täällä ostetaan sellaista kahvia mistä tykätään.

        Tämähän oli taas vain mielipide.
        Jokainen esittää asiat omalta kannaltaan ja et kai sinäkään ole mikään yleispätevä laadun tuntija :) Tai edes yleispätevä suomalaisen kahvinjuojan mieltymyksien tulkitsija. Meidän ikäluokkamme on hyvin pitkään juonut kahvinluirua ja kokee sen nyt kaikkein parhaana. En minä sille mitään voi!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämähän oli taas vain mielipide.
        Jokainen esittää asiat omalta kannaltaan ja et kai sinäkään ole mikään yleispätevä laadun tuntija :) Tai edes yleispätevä suomalaisen kahvinjuojan mieltymyksien tulkitsija. Meidän ikäluokkamme on hyvin pitkään juonut kahvinluirua ja kokee sen nyt kaikkein parhaana. En minä sille mitään voi!

        Kahvin luirua äitinikin oli nuorena juonut, mutta äiti olikin syntynyt 1920- luvulla. Oletko samaa ikäluokkaa sitten?
        Itse en ole luirua juonut koskaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämähän oli taas vain mielipide.
        Jokainen esittää asiat omalta kannaltaan ja et kai sinäkään ole mikään yleispätevä laadun tuntija :) Tai edes yleispätevä suomalaisen kahvinjuojan mieltymyksien tulkitsija. Meidän ikäluokkamme on hyvin pitkään juonut kahvinluirua ja kokee sen nyt kaikkein parhaana. En minä sille mitään voi!

        Juan vain Juan Vsldez- kahvia
        23 minuuttia pimennykseen
        Katson Mazatlanin kanavaa Sinaloan jengin jne. kanssa

        Ohut sirppi oikealle näkyy vielä


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämähän oli taas vain mielipide.
        Jokainen esittää asiat omalta kannaltaan ja et kai sinäkään ole mikään yleispätevä laadun tuntija :) Tai edes yleispätevä suomalaisen kahvinjuojan mieltymyksien tulkitsija. Meidän ikäluokkamme on hyvin pitkään juonut kahvinluirua ja kokee sen nyt kaikkein parhaana. En minä sille mitään voi!

        Olen saanut jo lapsuuskodissa kunnon pannukahvia kun 12-13 vuotiaana aloin sitä juoda 50- luvun lopulla. Ehkä evakkoperhe oli niin tiukilla että kahvinporoissa säästettiin ja keiteltiin sumppia samoista poroista.Pannun piti olla aina puhdas ja siihen raikas vesi, mitalla sopiva määrä kahvia, tuli tummaa mutta ei kitkerää. Kiehautettiin mutta ei keitetty. Oikeaa kermaa tilkka ja palasokeria, ihanat makumuistot jäi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut jo lapsuuskodissa kunnon pannukahvia kun 12-13 vuotiaana aloin sitä juoda 50- luvun lopulla. Ehkä evakkoperhe oli niin tiukilla että kahvinporoissa säästettiin ja keiteltiin sumppia samoista poroista.Pannun piti olla aina puhdas ja siihen raikas vesi, mitalla sopiva määrä kahvia, tuli tummaa mutta ei kitkerää. Kiehautettiin mutta ei keitetty. Oikeaa kermaa tilkka ja palasokeria, ihanat makumuistot jäi.

        En puhu kahvista jota olen juonut lapsuudessani tai mitä äitini keitti. Äiti suosi Kulta-Katriinaa ja keitti normaalinvahvuista kahvia. En vain pidä suomalaisista kahvisekoituksista missä on arabicaa ja robustaa sekaisin ja robusta on kitkerää ja vahvaa.

        1200 metrin korkeudessa ja sitä ylempänä pehmeä, lempeä arabicakahvi saa hienoisia suklaan tai pähkinän aromeita ja on minun mielestäni parasta kahvia mitä olen juonut.

        Vertaan nyt näitä kahvilaatuja siihen kahviin mitä olen Suomessa juonut viimeiset kolmekymmentä vuotta ja myös täällä Ruotsissa ja mieltymykseni Andien rinteiden arabicaan vain kasvaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En puhu kahvista jota olen juonut lapsuudessani tai mitä äitini keitti. Äiti suosi Kulta-Katriinaa ja keitti normaalinvahvuista kahvia. En vain pidä suomalaisista kahvisekoituksista missä on arabicaa ja robustaa sekaisin ja robusta on kitkerää ja vahvaa.

        1200 metrin korkeudessa ja sitä ylempänä pehmeä, lempeä arabicakahvi saa hienoisia suklaan tai pähkinän aromeita ja on minun mielestäni parasta kahvia mitä olen juonut.

        Vertaan nyt näitä kahvilaatuja siihen kahviin mitä olen Suomessa juonut viimeiset kolmekymmentä vuotta ja myös täällä Ruotsissa ja mieltymykseni Andien rinteiden arabicaan vain kasvaa.

        Et siis kuulukaan siihen” meidän ikäluokkaan joka on pitkään juonut kahvinluirua.” Mitä se äitisi normali kahvi sitten oli jos ei sitä sen ikäluokan luirua? Et ole kovin tasokkaissa paikoissa käynyt viimeisinä 30 vuotena, jos sinulle on luirua myyty ja tarjottu. Miksi hitossa kahvin pitäisi maistua suklaalle tai pähkinöille? Niitä syödään erikseen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En puhu kahvista jota olen juonut lapsuudessani tai mitä äitini keitti. Äiti suosi Kulta-Katriinaa ja keitti normaalinvahvuista kahvia. En vain pidä suomalaisista kahvisekoituksista missä on arabicaa ja robustaa sekaisin ja robusta on kitkerää ja vahvaa.

        1200 metrin korkeudessa ja sitä ylempänä pehmeä, lempeä arabicakahvi saa hienoisia suklaan tai pähkinän aromeita ja on minun mielestäni parasta kahvia mitä olen juonut.

        Vertaan nyt näitä kahvilaatuja siihen kahviin mitä olen Suomessa juonut viimeiset kolmekymmentä vuotta ja myös täällä Ruotsissa ja mieltymykseni Andien rinteiden arabicaan vain kasvaa.

        Mistä nuo kahvisekoitukset saa selville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis kuulukaan siihen” meidän ikäluokkaan joka on pitkään juonut kahvinluirua.” Mitä se äitisi normali kahvi sitten oli jos ei sitä sen ikäluokan luirua? Et ole kovin tasokkaissa paikoissa käynyt viimeisinä 30 vuotena, jos sinulle on luirua myyty ja tarjottu. Miksi hitossa kahvin pitäisi maistua suklaalle tai pähkinöille? Niitä syödään erikseen.

        Ehkä siksi nuo maut, jos ei osaa päättää haluaako juoda kahvia vai kaakaota.😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis kuulukaan siihen” meidän ikäluokkaan joka on pitkään juonut kahvinluirua.” Mitä se äitisi normali kahvi sitten oli jos ei sitä sen ikäluokan luirua? Et ole kovin tasokkaissa paikoissa käynyt viimeisinä 30 vuotena, jos sinulle on luirua myyty ja tarjottu. Miksi hitossa kahvin pitäisi maistua suklaalle tai pähkinöille? Niitä syödään erikseen.

        Ei se maistukaan. Siinä on vain hienonhieno vivahdus kaakaon tai pähkinän aromia. Joissakin kahvilaaduissa, jotka kasvaa yli 1800 metrin korkeudessa on erilaisia hedelmien tai kukkien aromeita, alle 1000 m. korkeudessa kasvatettu kahvi, caturra, maistuu liian maanläheiselle ja aromit ja tuoksut samoin maanläheisiä.

        Ei ole minun vikani että kahvimakuni poikkeaa suomalaisesta perinteisestä kahvimausta. Juon toki ne pari kupposta kahvia päivässä Suomessakin ihan sitä laatua mitä tarjotaan. Erot ovat pieniä ja kun lorauttaa vähän maitoa joukkoon, niin niitä hienompia aromeja ei edes huomaa.

        Pääasia että kahvisekoitus 100 % arabica-laatua. Afrikkalaiset, vietnamilaiset ja brasiliaiset kahvit ovat yleensä robustaa (halvempaa ja tuhdimpaa laatua). Keski-amerikassa viljellään myös arabicakahvia.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei se maistukaan. Siinä on vain hienonhieno vivahdus kaakaon tai pähkinän aromia. Joissakin kahvilaaduissa, jotka kasvaa yli 1800 metrin korkeudessa on erilaisia hedelmien tai kukkien aromeita, alle 1000 m. korkeudessa kasvatettu kahvi, caturra, maistuu liian maanläheiselle ja aromit ja tuoksut samoin maanläheisiä.

        Ei ole minun vikani että kahvimakuni poikkeaa suomalaisesta perinteisestä kahvimausta. Juon toki ne pari kupposta kahvia päivässä Suomessakin ihan sitä laatua mitä tarjotaan. Erot ovat pieniä ja kun lorauttaa vähän maitoa joukkoon, niin niitä hienompia aromeja ei edes huomaa.

        Pääasia että kahvisekoitus 100 % arabica-laatua. Afrikkalaiset, vietnamilaiset ja brasiliaiset kahvit ovat yleensä robustaa (halvempaa ja tuhdimpaa laatua). Keski-amerikassa viljellään myös arabicakahvia.

        allekirjoittaa: Juan Valdèzin pojantytär, Kolumbian Kahvifederaation edustaja Pohjoismaissa :) :) :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on laatukahvit. Taisi jäädä sinun laatutietoisuus sinne kehitysmaa kolumbiaasi.
        Suomessa on varaa laittaa vaaleapaahtoista kahvijauhetta tarpeeksi , ei tarvitse litkuun tyytyä. Sinä tunnut tietävän myös pannussa painuneen kahvin maun kuten sen tiskiveden,

        Kyllä sellaisessa huushollissa tiedetään pannussa painuneen kahvin maku, missä syödään keitettyjä riisejäkin, jotka ovat seisoneet kolme päivää hellan reunalla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä sellaisessa huushollissa tiedetään pannussa painuneen kahvin maku, missä syödään keitettyjä riisejäkin, jotka ovat seisoneet kolme päivää hellan reunalla.

        Olisit jättänyt ilkeilysi edes kerran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on laatukahvit. Taisi jäädä sinun laatutietoisuus sinne kehitysmaa kolumbiaasi.
        Suomessa on varaa laittaa vaaleapaahtoista kahvijauhetta tarpeeksi , ei tarvitse litkuun tyytyä. Sinä tunnut tietävän myös pannussa painuneen kahvin maun kuten sen tiskiveden,

        Eikös tässä ollut kahvista puhe ja miten kukakin pitää jostain merkistä.
        Litkua on usein suomalainen kahvi ja vielä vaaleilla paahdolla.
        Itse pidän vahvasta kahvista tummalla paahdolla .
        Ei tartte mennä henkilökohtaisuuksiin , ei kai se sinulle ole tappio mitenkään jos joku pitää erilaisesta kahvista kun sinä , ja vielä että varaa on , sillä siitähän ei ollut edes kysymys ainoastaan kuka pitää minkäkinlaisesta kahvista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on makuasioita, et sinä mikään yleispätevä laadun tuntija ole! Täällä ostetaan sellaista kahvia mistä tykätään.

        Voi hyvä Sylvi näitä taas, siis miksi laittaa tuollaista edes pränttiin , eikö hän saa kertoa oman makunsa mitä tulee kahviin , ilman että siitä aletaan vääntämään asia toiseksi , kullakin on oma makunsa kahviin nähden ,siitähän tässä puhutaan , eikä ole tarkoitus heti olla hyökkäävänsä jos toinen vaan sanoo mielipiteensä asiasta.
        Kahvin tulee olla vahvan makuista se on minun makuni, j
        Ja laiha kahvi ei ole mitään muuta kun veden värin muuttava aine.
        Merkkejä on monia joista voi valita oman makunsa mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut jo lapsuuskodissa kunnon pannukahvia kun 12-13 vuotiaana aloin sitä juoda 50- luvun lopulla. Ehkä evakkoperhe oli niin tiukilla että kahvinporoissa säästettiin ja keiteltiin sumppia samoista poroista.Pannun piti olla aina puhdas ja siihen raikas vesi, mitalla sopiva määrä kahvia, tuli tummaa mutta ei kitkerää. Kiehautettiin mutta ei keitetty. Oikeaa kermaa tilkka ja palasokeria, ihanat makumuistot jäi.

        Muistan tuosta kermasta minäkin kun 60 luvulla anoppilassa käytettiin niin kermaa kun sokeriakin.
        Minusta kahvi juodaan kahvina ei siis sokeria eikä meijerituotteita mukaan.
        Ne pilaa kahvin maun .


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En puhu kahvista jota olen juonut lapsuudessani tai mitä äitini keitti. Äiti suosi Kulta-Katriinaa ja keitti normaalinvahvuista kahvia. En vain pidä suomalaisista kahvisekoituksista missä on arabicaa ja robustaa sekaisin ja robusta on kitkerää ja vahvaa.

        1200 metrin korkeudessa ja sitä ylempänä pehmeä, lempeä arabicakahvi saa hienoisia suklaan tai pähkinän aromeita ja on minun mielestäni parasta kahvia mitä olen juonut.

        Vertaan nyt näitä kahvilaatuja siihen kahviin mitä olen Suomessa juonut viimeiset kolmekymmentä vuotta ja myös täällä Ruotsissa ja mieltymykseni Andien rinteiden arabicaan vain kasvaa.

        Vaasassa Fazerin kahvila tarjoili mahtavat sekoitukset en ole koskaan juonut niin hyvää kahvia kun siellä , ja myivät vielä juojalle pienen kahvipussin mukaankin . Se oli oikea makuelämys .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä Sylvi näitä taas, siis miksi laittaa tuollaista edes pränttiin , eikö hän saa kertoa oman makunsa mitä tulee kahviin , ilman että siitä aletaan vääntämään asia toiseksi , kullakin on oma makunsa kahviin nähden ,siitähän tässä puhutaan , eikä ole tarkoitus heti olla hyökkäävänsä jos toinen vaan sanoo mielipiteensä asiasta.
        Kahvin tulee olla vahvan makuista se on minun makuni, j
        Ja laiha kahvi ei ole mitään muuta kun veden värin muuttava aine.
        Merkkejä on monia joista voi valita oman makunsa mukaisesti.

        Voipi olla, että täällä ollaan kyllästytty tämän henkilön "suomimollauksiin".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei se maistukaan. Siinä on vain hienonhieno vivahdus kaakaon tai pähkinän aromia. Joissakin kahvilaaduissa, jotka kasvaa yli 1800 metrin korkeudessa on erilaisia hedelmien tai kukkien aromeita, alle 1000 m. korkeudessa kasvatettu kahvi, caturra, maistuu liian maanläheiselle ja aromit ja tuoksut samoin maanläheisiä.

        Ei ole minun vikani että kahvimakuni poikkeaa suomalaisesta perinteisestä kahvimausta. Juon toki ne pari kupposta kahvia päivässä Suomessakin ihan sitä laatua mitä tarjotaan. Erot ovat pieniä ja kun lorauttaa vähän maitoa joukkoon, niin niitä hienompia aromeja ei edes huomaa.

        Pääasia että kahvisekoitus 100 % arabica-laatua. Afrikkalaiset, vietnamilaiset ja brasiliaiset kahvit ovat yleensä robustaa (halvempaa ja tuhdimpaa laatua). Keski-amerikassa viljellään myös arabicakahvia.

        Paljonko se hintaero on noissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi nuo maut, jos ei osaa päättää haluaako juoda kahvia vai kaakaota.😂

        Kaakaon aromi vivahdukset on monessa kahvissa , ei kahvi silti mitenkään maistu kaakaolle, no viisastelullakin voi päivänsä aloittaa
        Kaikissa kahleissa on jokin muukin aine kun ainoastaan kahvi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se hintaero on noissa?

        En osaa oikein sanoa. Tiedän että arabica excelso on kalleinta suuressa mittakaavassa kasvatetuista kahvilajeista, vieläkin kalliimpia ovat gourmet-kahvit ja tilakahvit, mutta minulle riittää hyvin hyvärunkoinen, täyteliäs, aromirikas ja lempeä arabica excelso/excelsior. Zoegan Pasion Colombia on juuri sitä laatua ja hintaero ei ole suuri esim. Gevaliaan. Tarjouskahveja en osta, varsinkaan halpamerkkejä, mutta Suomessa juon kyllä sitä mitä on tarjolla, ja Kulta-Katriinaa se on ollut lähes aina äidin huushollissa hänen vielä eläessään. (Tuon kyllä yleensä pari pakettia kahvia tuliaisiksi mukanani siskoilleni, kun yövymme heillä. Mieheni on kahvin suurkuluttuja.)

        Makuasioista ei voi kiistellä, vanha sanonta. Maku muuttuu, sitä voi kehittäää maistelemalla eri laatuja ja oppia pitämään muistakin kahveista kuin siitä iänikuisesta mummon suosimasta tarjouskahvin vaaleasta paahdosta. Annetaan nyt vaan jokaisen juoda sellaista kahvia mistä itse pitää ja kertoa omat mieltymyksensä ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. (Tellukalle tämä vinkki)

        Muuten, muistikuvani on aika hatara tapahtumasta, mutta kerran Helsingin risteilyn yhteydessä minut vietiin Pauligin pieneen kahvioon, olisikohan se ollut lähellä satamaa, siellä oli muutama pöytä ja paljon kahvisäkkejä, en muista edes paikan nimeä, mutta kahvi oli taivaallista ja aromit huumaavat.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En osaa oikein sanoa. Tiedän että arabica excelso on kalleinta suuressa mittakaavassa kasvatetuista kahvilajeista, vieläkin kalliimpia ovat gourmet-kahvit ja tilakahvit, mutta minulle riittää hyvin hyvärunkoinen, täyteliäs, aromirikas ja lempeä arabica excelso/excelsior. Zoegan Pasion Colombia on juuri sitä laatua ja hintaero ei ole suuri esim. Gevaliaan. Tarjouskahveja en osta, varsinkaan halpamerkkejä, mutta Suomessa juon kyllä sitä mitä on tarjolla, ja Kulta-Katriinaa se on ollut lähes aina äidin huushollissa hänen vielä eläessään. (Tuon kyllä yleensä pari pakettia kahvia tuliaisiksi mukanani siskoilleni, kun yövymme heillä. Mieheni on kahvin suurkuluttuja.)

        Makuasioista ei voi kiistellä, vanha sanonta. Maku muuttuu, sitä voi kehittäää maistelemalla eri laatuja ja oppia pitämään muistakin kahveista kuin siitä iänikuisesta mummon suosimasta tarjouskahvin vaaleasta paahdosta. Annetaan nyt vaan jokaisen juoda sellaista kahvia mistä itse pitää ja kertoa omat mieltymyksensä ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. (Tellukalle tämä vinkki)

        Muuten, muistikuvani on aika hatara tapahtumasta, mutta kerran Helsingin risteilyn yhteydessä minut vietiin Pauligin pieneen kahvioon, olisikohan se ollut lähellä satamaa, siellä oli muutama pöytä ja paljon kahvisäkkejä, en muista edes paikan nimeä, mutta kahvi oli taivaallista ja aromit huumaavat.

        Me suomalaiset nautitaan joka päivä Pauligin upeista kahveista. Ne kuravedet on varmaan köyhien evakkojen keitoksia ja niistä olet katkera vieläkin suomalaisille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En osaa oikein sanoa. Tiedän että arabica excelso on kalleinta suuressa mittakaavassa kasvatetuista kahvilajeista, vieläkin kalliimpia ovat gourmet-kahvit ja tilakahvit, mutta minulle riittää hyvin hyvärunkoinen, täyteliäs, aromirikas ja lempeä arabica excelso/excelsior. Zoegan Pasion Colombia on juuri sitä laatua ja hintaero ei ole suuri esim. Gevaliaan. Tarjouskahveja en osta, varsinkaan halpamerkkejä, mutta Suomessa juon kyllä sitä mitä on tarjolla, ja Kulta-Katriinaa se on ollut lähes aina äidin huushollissa hänen vielä eläessään. (Tuon kyllä yleensä pari pakettia kahvia tuliaisiksi mukanani siskoilleni, kun yövymme heillä. Mieheni on kahvin suurkuluttuja.)

        Makuasioista ei voi kiistellä, vanha sanonta. Maku muuttuu, sitä voi kehittäää maistelemalla eri laatuja ja oppia pitämään muistakin kahveista kuin siitä iänikuisesta mummon suosimasta tarjouskahvin vaaleasta paahdosta. Annetaan nyt vaan jokaisen juoda sellaista kahvia mistä itse pitää ja kertoa omat mieltymyksensä ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. (Tellukalle tämä vinkki)

        Muuten, muistikuvani on aika hatara tapahtumasta, mutta kerran Helsingin risteilyn yhteydessä minut vietiin Pauligin pieneen kahvioon, olisikohan se ollut lähellä satamaa, siellä oli muutama pöytä ja paljon kahvisäkkejä, en muista edes paikan nimeä, mutta kahvi oli taivaallista ja aromit huumaavat.

        " Maku muuttuu, sitä voi kehittäää maistelemalla eri laatuja ja oppia pitämään muistakin kahveista kuin siitä iänikuisesta mummon suosimasta tarjouskahvin vaaleasta paahdosta"

        Oliko TAAS pakko nälväistä mummon tarjouskahvista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me suomalaiset nautitaan joka päivä Pauligin upeista kahveista. Ne kuravedet on varmaan köyhien evakkojen keitoksia ja niistä olet katkera vieläkin suomalaisille.

        Niinkö? Kyllä minä juon Meiran kahvejakin, en yksin Paulingin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaakaon aromi vivahdukset on monessa kahvissa , ei kahvi silti mitenkään maistu kaakaolle, no viisastelullakin voi päivänsä aloittaa
        Kaikissa kahleissa on jokin muukin aine kun ainoastaan kahvi

        Kerrohan mitä kahvipaketti sisältää. Tuolla ylempänä on jo esitetty sama kysymys, mutta ei ole vastausta tullut eli mistä saa tiedon, mikä sekoitus kahvipaketin sisällä on?

        (ei edes Kolumbialainen osannut vastata tuohon)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan mitä kahvipaketti sisältää. Tuolla ylempänä on jo esitetty sama kysymys, mutta ei ole vastausta tullut eli mistä saa tiedon, mikä sekoitus kahvipaketin sisällä on?

        (ei edes Kolumbialainen osannut vastata tuohon)

        Jos minuun viittaat "kolumbialaisella", niin se oli vain sellainen kevennys, suomalainen minä olen.
        Ja mielestäni vastasin sinulle.
        En minä voi tietää mitä sinun kahvipakettisi kyljessä lukee. Minun Pasión Colombia (ruotsalainen Zoega valmistaja) paketissa lukee skoitus 100 arabicapapuja Kolumbian kahvikolmiosta (korkealla viljeltyä).
        Kahvipaketti sisältää siis jauhettua kahvia, pannu-tai suodatinjauhatus, mutta kokonaisia papuja on myös myynnissä ja mikään sen parempaa kuin jauhaa itse pavuista. Sekoitus riippuu siitä, mitä papuja on käytetty ja missä suhteessa, yleensä suosituimmat kahvilaadut ovat ne mitkä menevät parhaiten kaupaksi ja joissa hinta/laatusuhde on sopiva. Robustan osuus kahvisekoituksessa laskee sen hintaa.
        Minulla oli suuri ilo pitää vieraanani muutama vuosi sitten kolumbialaista sukulaispoikaa, joka oli käynyt baristakoulutuksen; hänellä oli Italiasta ostettu kahvimylly mukanaan ja kilo autenttisia, juuri paahdettuja arabicapapuja ja parempaa kahvia en ole montaa kertaa juonut ja koko keittiöni tuoksui kahvitaivaalta pitkään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos minuun viittaat "kolumbialaisella", niin se oli vain sellainen kevennys, suomalainen minä olen.
        Ja mielestäni vastasin sinulle.
        En minä voi tietää mitä sinun kahvipakettisi kyljessä lukee. Minun Pasión Colombia (ruotsalainen Zoega valmistaja) paketissa lukee skoitus 100 arabicapapuja Kolumbian kahvikolmiosta (korkealla viljeltyä).
        Kahvipaketti sisältää siis jauhettua kahvia, pannu-tai suodatinjauhatus, mutta kokonaisia papuja on myös myynnissä ja mikään sen parempaa kuin jauhaa itse pavuista. Sekoitus riippuu siitä, mitä papuja on käytetty ja missä suhteessa, yleensä suosituimmat kahvilaadut ovat ne mitkä menevät parhaiten kaupaksi ja joissa hinta/laatusuhde on sopiva. Robustan osuus kahvisekoituksessa laskee sen hintaa.
        Minulla oli suuri ilo pitää vieraanani muutama vuosi sitten kolumbialaista sukulaispoikaa, joka oli käynyt baristakoulutuksen; hänellä oli Italiasta ostettu kahvimylly mukanaan ja kilo autenttisia, juuri paahdettuja arabicapapuja ja parempaa kahvia en ole montaa kertaa juonut ja koko keittiöni tuoksui kahvitaivaalta pitkään.

        En ole esittänyt sinulle mitään kysymystä, paitsi jos olet tuo Anonyymi
        2024-04-09 09:36:46, niin sitten minulle kävi ikävä kömmähdys tietämättäni.

        Enkä missään nimessä viitannut sinuun sanalla "kolumbialainen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voipi olla, että täällä ollaan kyllästytty tämän henkilön "suomimollauksiin".

        Onko se mollausta jotenkin jos kertoo oman mielipiteensä, minun mielestäni se ei ole sitä. Usein ihmiset jotka matkustelevat paljon omaavan tietoa muidenkin maiden tavoista ja kulttuureista , ja niistä puhutaan ihan rauhassa ilman että jonkun pitäisi tulkata se mollaamiseksi. Asia asioissa ei siin tarvitse käyttää edes sitä sanaa. .

        Minäkään en pidä erityisemmin suomalaisesta kahvista, mutta se ei ole mollaamista ainoastaan että sanon kuten minun kohdallani on . Ja totuus on minun silmilläni nähtynä että vaikka tämä ihminen kirjoittaa mistä aiheesta niin aina joku se vääntää joksikin muuksi
        Ja alkaa kirjoittelemaan riisikattiloista sun muista jutuista, mitä sellainen on olevinaan muuta kun mollausta häntä kohtaan.
        Siis olisiko hänen pitänyt ylistää suomalaista kahvia jotenkin että olisi suomalainen , ei minun mielestäni, se joka kertoo miten tuntee ja kokee asiat kertoo vaan mielipiteensä asiasta.
        Joten vaikea ymmärtää tuota ainaista halveksumista l,kuitenkin siihen tiedetään syytkin .
        Sitä voi kyllä keskustella asioista asiakannalla ilman että aloitetaan vääntämään asioita toisiksi mitä ne ovat.
        Vahat ihmiset ja aina vaan riitaa haastamassa asiasta kun asiassa.
        Viimeiset elinvuodet käytetään näköjään irvailun ja toisen ihmisen alentamiseen joka kerta jos hän sanoo jotakin. Luulisi olevan jo näillä ikäluokilla toisenlainen maailman katsomus .
        Kuten sanottu asia oli kahvista ja sen mausta , ja joku siitä tykkää toinen ei yksinkertaista . Minä en tykkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me suomalaiset nautitaan joka päivä Pauligin upeista kahveista. Ne kuravedet on varmaan köyhien evakkojen keitoksia ja niistä olet katkera vieläkin suomalaisille.

        Kuuleppas , lue nyt oma tekstisi moneen kertaan ja tulet näkemään miten lapsellisesti kirjoittelet , niin että oikein joka päivä juot Paulingin kahvia , ja mistä päättelet että toinen olisi jotenkin katkera . Kuule millä tasolla oikeastaan on ihminen kun tuollaisia tekstailee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis kuulukaan siihen” meidän ikäluokkaan joka on pitkään juonut kahvinluirua.” Mitä se äitisi normali kahvi sitten oli jos ei sitä sen ikäluokan luirua? Et ole kovin tasokkaissa paikoissa käynyt viimeisinä 30 vuotena, jos sinulle on luirua myyty ja tarjottu. Miksi hitossa kahvin pitäisi maistua suklaalle tai pähkinöille? Niitä syödään erikseen.

        Kuka on sanonut että kahvi maistuisi suklaalle , ainoastaan aromeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se mollausta jotenkin jos kertoo oman mielipiteensä, minun mielestäni se ei ole sitä. Usein ihmiset jotka matkustelevat paljon omaavan tietoa muidenkin maiden tavoista ja kulttuureista , ja niistä puhutaan ihan rauhassa ilman että jonkun pitäisi tulkata se mollaamiseksi. Asia asioissa ei siin tarvitse käyttää edes sitä sanaa. .

        Minäkään en pidä erityisemmin suomalaisesta kahvista, mutta se ei ole mollaamista ainoastaan että sanon kuten minun kohdallani on . Ja totuus on minun silmilläni nähtynä että vaikka tämä ihminen kirjoittaa mistä aiheesta niin aina joku se vääntää joksikin muuksi
        Ja alkaa kirjoittelemaan riisikattiloista sun muista jutuista, mitä sellainen on olevinaan muuta kun mollausta häntä kohtaan.
        Siis olisiko hänen pitänyt ylistää suomalaista kahvia jotenkin että olisi suomalainen , ei minun mielestäni, se joka kertoo miten tuntee ja kokee asiat kertoo vaan mielipiteensä asiasta.
        Joten vaikea ymmärtää tuota ainaista halveksumista l,kuitenkin siihen tiedetään syytkin .
        Sitä voi kyllä keskustella asioista asiakannalla ilman että aloitetaan vääntämään asioita toisiksi mitä ne ovat.
        Vahat ihmiset ja aina vaan riitaa haastamassa asiasta kun asiassa.
        Viimeiset elinvuodet käytetään näköjään irvailun ja toisen ihmisen alentamiseen joka kerta jos hän sanoo jotakin. Luulisi olevan jo näillä ikäluokilla toisenlainen maailman katsomus .
        Kuten sanottu asia oli kahvista ja sen mausta , ja joku siitä tykkää toinen ei yksinkertaista . Minä en tykkää

        "Suomalaiset juovat paljon kahvia, mutta määrä ei ole todiste laatutietoisuudesta. "

        Tuossahan saimme lukea, millaisia me olemme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalaiset juovat paljon kahvia, mutta määrä ei ole todiste laatutietoisuudesta. "

        Tuossahan saimme lukea, millaisia me olemme.

        Ja taas kerran....jos kenkä sopii, laita vaan jalkasi ja kävele pää pystyssä ylpeänä.

        Määrä ei ole koskaan todiste laatutietoisuudesta. Tai edes siitä onko laatu prioriteetti. Monet muut seikat vaikuttavat myös, mutta tapa, tottumus kaikkein suurin. Honta/laatu arkikäyttöön on myös varteenotettava tekijä.

        Kolumbian kahvinviljelykolmiossa juodaan kahvia kaikkien ateroiden yhteydessä ruokajuomana. Se ei kuitenkaan ole heidän parasta kahviaan, vaan paras kahvi menee vientiin.

        Turhaa ottaa hernettä (tai kahvinpapua) nenuun makuasioista keskustellessa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja taas kerran....jos kenkä sopii, laita vaan jalkasi ja kävele pää pystyssä ylpeänä.

        Määrä ei ole koskaan todiste laatutietoisuudesta. Tai edes siitä onko laatu prioriteetti. Monet muut seikat vaikuttavat myös, mutta tapa, tottumus kaikkein suurin. Honta/laatu arkikäyttöön on myös varteenotettava tekijä.

        Kolumbian kahvinviljelykolmiossa juodaan kahvia kaikkien ateroiden yhteydessä ruokajuomana. Se ei kuitenkaan ole heidän parasta kahviaan, vaan paras kahvi menee vientiin.

        Turhaa ottaa hernettä (tai kahvinpapua) nenuun makuasioista keskustellessa.

        Ja sitten heti korjaus: "honta": lue hinta


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja taas kerran....jos kenkä sopii, laita vaan jalkasi ja kävele pää pystyssä ylpeänä.

        Määrä ei ole koskaan todiste laatutietoisuudesta. Tai edes siitä onko laatu prioriteetti. Monet muut seikat vaikuttavat myös, mutta tapa, tottumus kaikkein suurin. Honta/laatu arkikäyttöön on myös varteenotettava tekijä.

        Kolumbian kahvinviljelykolmiossa juodaan kahvia kaikkien ateroiden yhteydessä ruokajuomana. Se ei kuitenkaan ole heidän parasta kahviaan, vaan paras kahvi menee vientiin.

        Turhaa ottaa hernettä (tai kahvinpapua) nenuun makuasioista keskustellessa.

        Laatu ja korkealaatuisuus ovat eri asioita. Monikin kehuu olevansa laatutietoinen, mutta ei olr varaa ostaa korkealaatuisia tuotteita. Ja jos niihin on varaa, tuskin tulee suomi24 vanhusten palstalle elämöimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas , lue nyt oma tekstisi moneen kertaan ja tulet näkemään miten lapsellisesti kirjoittelet , niin että oikein joka päivä juot Paulingin kahvia , ja mistä päättelet että toinen olisi jotenkin katkera . Kuule millä tasolla oikeastaan on ihminen kun tuollaisia tekstailee

        Oliko sekin väärin, että joku sanoi juovansa Pauligin kahvia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kultakatriina vaalea paahto on paras kahvi.

    • Anonyymi

      Kahveissa on eroja, hintavammat maukkaampia.

      Mutta eräs asia, joka vaikuttaa kahvin makuun on, onko kahvipannusi puhdas!
      Usein käytön jälkeen vain huuhtaistaan pannu ja jos tätä tehdään kauan,
      niin voi voi sentään!

      Myös kahvia ei saa seisottaa liian kauan, silloin siihen tulee parkkihappoja,
      vatsa ei sellaisesta pidä.

    • Kahvi on tunnetusti suomalaisille sensitiivinen asia, onhan sen juonti historian saatossa jopa kriminalisoitu. Ylhäisön piiristä kansan pariin levinnyt nautintoaine tuli tärkeäksi elämäneliksiiriksi ja kutsujen keskipisteeksi, arkiaamujen liikkeellepanijaksi ,kahvin voimalla on jaksettu puurtaa heinätöissä, tukkimetsässä, pyykkirannassa ja opiskelijabokseissa yötä myöten tenttiin lukiessa.

      Itse olin jo hyvinkin teini-iässä, kun aloin kahvia maistella, en oikein kahvikissaksi saati konössööriksi koskaan ole kehittynyt. Aamulla juon mukillisen maitokahvia, noin puolet ja puolet ja iltapäivällä tavallista suodatinkahvia , jossa maitoa noin 1/4. Kahvi saa olla vähintään keskitummaa paahtoa, eniten pidän Presidentistä, pakkauksessani lukee : Presidentti original balanced full bodied 100 % arabica. roast level 3. Pidän myös Jacobs Krönungista, joka on murukahvinakin maistuvaa.

      Nokipannukahvia keitellään joskus trangialla retkillä, ja siihen on pannujauhatusta, varalla on aina pienempi paketti Suomen suosikkia, Juhlamokkaa. Onhan nuotiolla istuminen todellinen juhlahetki! Kahviloissa ja reissuilla nautin erikoiskahveista, paikalliset spesialiteetit aina huomioiden. Kahvin pitää olla tuoretta, puhdas pannu ja puhdas raikas vesi, kuten ketjussa jo mainitaan. Erityisempiä vivahteita en osaa hakea enkä nimetä, mutta tunnistan kyllä hyvän ja huonon kahvin.

      • Anonyymi

        Saaristolaiset huviretkeläiset keittivät kahvit usein nuotiolla ja merivedestä. Kelpasi se hyvin eväsvoileipien kanssa. Saattaisi tämän ikäisellä mennä väärään kurkkuun.


    • Anonyymi

      Mikä milloinkin on parasta. :)

      "30.9.2019 19:00
      Saludo vei yllättäen voiton Ilta-Sanomien makutestissä, jossa laitettiin paremmuusjärjestykseen vaaleapaahtoiset suodatinkahvit."

      • Anonyymi

        Saludo on kyllä hyvä kahvi. elikkä JuhlaMokka tai Saludo , molemmat ihan jes.


    • Anonyymi

      Itse olen tumman paahdon kahvin juoja , joten vaalea paahto sopii joillekin toisille ei

    • Anonyymi

      Työttömyys muutti makuni.
      Hamassa muinaisuudessa oli Espanjassa työttömänä työnhakijana 3kk:n jaksoja.
      Jo ensimmäisen jakson aikana makuni mukautui paikalliseen, vahvaan TUMMAPAAHTOISEEN kahviin jonka jälkeen meikäläiset tummatkin tuntuivat litkuilta. Yritin kotona kompensoida käyttämällä meikäläistä tummaa enemmän .
      En tunne nykyisiä sääntöjä mutta silloin, 90-luvulla, oli tuon 3kk jakson jälkeen saatava Suomessa vähintään yhden kuukauden palkka- ja työtödistus voidakseen jatkaa työnhakuaan Espanjassa, koski myös muita EU-maita, ns. ansiosidonnaisen nostamista.
      Siis EU-työttömyydellä on pitkä varjo ja minun tapauksessani kahvimaun pysyvä muutos.

      • Anonyymi

        Espanjassa tummakahvi kahvilassa oli hyvää. Oliko se cortado? nimeltään ja tuotiin kahvikupissa. Sokerin kanssakin join, ei koko pussia, hieman.
        Kannattaisko meillä keittää mutteri pannulla kahvia? Mitä laatua käytetään?
        Olen viime kuukausina juonut 2 tai 3 mukia tuhoama kahvia ja kun vähensin 1 pv oli maha vaivoja ja parina pv en juonut ollenkaan niin oli pääkipua ja väsynyt olo koko päivän Iltap keitin pressolla mukillisen ja se piristi.
        Vihreä tee kyllästyttää jatkuvasti juotuna. On minulla Nkrdquistin kotimaan aines ja se maistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanjassa tummakahvi kahvilassa oli hyvää. Oliko se cortado? nimeltään ja tuotiin kahvikupissa. Sokerin kanssakin join, ei koko pussia, hieman.
        Kannattaisko meillä keittää mutteri pannulla kahvia? Mitä laatua käytetään?
        Olen viime kuukausina juonut 2 tai 3 mukia tuhoama kahvia ja kun vähensin 1 pv oli maha vaivoja ja parina pv en juonut ollenkaan niin oli pääkipua ja väsynyt olo koko päivän Iltap keitin pressolla mukillisen ja se piristi.
        Vihreä tee kyllästyttää jatkuvasti juotuna. On minulla Nkrdquistin kotimaan aines ja se maistuu.

        Kahta sorttia cortadoa.
        Takakuppilassamme toiset ottavat cotadonsa todella pienessä kupissa sokerin ja kerman kera.
        Ikääntyneemmät ukot tarvitsevat energiaa, jättävät kerman pois ja korvaavat senpienellä lorauksella Veterano brandyä.
        Itse onta reilun kokoisen mukillisen maitokahvia ja mojovan annoksen Veteranoa aromilasissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahta sorttia cortadoa.
        Takakuppilassamme toiset ottavat cotadonsa todella pienessä kupissa sokerin ja kerman kera.
        Ikääntyneemmät ukot tarvitsevat energiaa, jättävät kerman pois ja korvaavat senpienellä lorauksella Veterano brandyä.
        Itse onta reilun kokoisen mukillisen maitokahvia ja mojovan annoksen Veteranoa aromilasissa.

        Etkö ota mitään suupalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ota mitään suupalaa?

        Vaaksan mittaisen sämpylän paahdettu puolikas päällä aprikoosimarmeladia.
        Usein jätän tuon puolikkaan väliin ja napostelen vastaavan kauppahallin päässä olevassa "tiskikuppilassa" toisen Veteranon ja pienen maitokahvin kanssa.
        Asiani on ostaa vaimon aamuteelle hillotäytteinen, kasvojen kokoinen caracoles ta suuri, kurpitsahillotäytteinen rinkeli.
        Elämäni sulostuttaja oli tottunut aamiaisherkun tulemiseen klo 9:n tienoissa joten oli aina parvekkeella liottelemassa teepussiaan.
        Viimeiset 4 vuotta on saanut virittää aamiaisensa itse kotimaan kolmiossa.


    • Anonyymi

      Minulle ei sovi tumma paahto. Ei espresso.
      Cappuccino ja latte ok.
      Kotona juon aamuisin ihan tavan Juhlamokkaa ja joskus myös alkuiltapäivisin.
      Matkoilla join/juon cafe con lecheä, joka on vahvaa kahvia, mutta kompensoitu maidolla.
      Mahan sietokyky ja makutottumukset sen sanelee kohdallani.

      • Anonyymi

        Matkojesi maitokahviakin on monenlaista.
        Yritän kotona tehdä sekunda lecheä valmistamalla tummapaahtoisen hyvin vahvaksi ja laimentamalla sitä mikrossa kuumennetulla täysmaidolla.
        Keitän kahvin hitaalla valutuksella keskeyttäen sen muutaman kerran ja otan omani "keulilta" itselleni. Vaimo on tyytyväinen loppulitkuun. Joskus purnaa sitäkin liian vahvaksi.
        Espanjassa vaimoni keittelee asunnolla omat kahvinsa. Minä käyn takakuppilassa maitokahvilla.
        Pikkukaupunkimme teatterin viereisessä kuppilassa vaimokin saa tilaamalla suunnilleen mieleistään kahvia. Onneksi on kotona tottunut tummaan paahtoo.
        Tumma paahto on vaativa. Jos se jää turhan laimeaksi niin eipä viitsi juoda.


    • Anonyymi

      Juhlamokka kuvastaa suomalaisen luonnetta. Yhtä pliisua.

      • Anonyymi

        Oletteko huomannet, että on useita Juhla Mokka kahveja? Kaupan hyllyllä, Pauligin omalla sivustolla netissä näkyy ja jossa kerrotaan paatoaste pakeissa.
        Itse käytän tumma pahto 4 Lempeä Juhla Mokka joka käy Presso pannuun ja keittimeen. Pariisi niminen on 5 ja todella jo liian kitkerää juoda ja on palaneen kahvin haju. Barcelonakin 4 vahva käytin mutta tuntui liian vahvalta ja se ei sovi Pressopannu kahviin. Minulla on uudehko Moccamaster mutta ostin pienen Pressopannu jota käytän aamuisin jos haluan juoda kahvia mukillisen n. 300ml.


    • Anonyymi

      Saitte minut "lankaan" ostaman Löfbergs, darg roast kahvia. Oli niin palaneen tuoksu ja kahvi oli kitkerää, mutta maidolla laimensin.

      Vaan, olipa se kuitenkin hyvää sitten, se jälki maku, joten juotuoa tulee tuokin, kunhan vaan en totu. Ei paha hintakaan, vaikka tottuisinkin siihen, koska nuo alennus kahvit maistuvat todellakin huonoilta. Onkohan siellä joukossa akanankuoria?

      • Anonyymi

        Kyllä Löfbergin kasvikin on hyvää kun se osaa valmistaa oikeasti äoannussa kun keittää niin kahvi laitetaan vähän ennen kiehumista veteen ja sen jälkeen kun on kiehahtanut niin sivuun selkiämään. Suodatinkahvin joskus on kitkerää, kahvinkeittimen tekokkuudestakin johtuu
        on katsottava päivämäärä ettei paketti ole vanha.
        Kahvi kun kahvi sanoi minun edesmennyt ystäväni joka sai jokaisesta kahvimerkistä hyvää kahvia , osasi konstit miten mitäkin valmistettiin.
        Itse aina joskus ostan Löfbergiä ja meillä se on ihan samoissa hinnoissa kun muutkin kahvit ei suurempia eroja..
        Musta kahvi ilman maitoa tai sokeria on parasta .


    • Anonyymi

      Lööbergin jubileumissa on hyvä suun jälkituntuma.

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      ❤️ K­­­u­­u­m­a­t­­­ ­­­t­­y­t­­­ö­t­ ­­o­­d­­o­­t­­­t­­a­­­v­­­a­t­­ ­­­s­­i­n­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18348571

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe