Muisteltiin vanhoja vesisateita

Anonyymi-ap

Muisteltiin vanhoja vesisateita. Kuka muistaa milloin oli Jyväskylän ensimmäinen vesisade?

24

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sillon kun kiljusade iski

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­­N­­y­­­m­f­­o­m­­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Muistaakseni se oli torstaina 20.4.1837, vajaa kuukausi kaupungin perustamisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Vain unelmissas dementikko


    • Anonyymi

      Ei ollut Kekkonenkaan vielä syntynyt.

    • Anonyymi

      Minä muistan ajan kun Nooa katseli Kanavuoren päällä suuria mäntyjä arkkiaan varten. Merkkasi sopivat puut lyömällä pilkan puun kylkeen kirveellä.
      Silloin satoi vettä ja sadetta kesti, monta kuukautta yhtä soittoa.
      Sateessa kaadettiin puut ja hevosella vedettiin ne Vaajavirran rantaan jossa oli sahalaitos.

      • Anonyymi

        Tuokin vain unelmissas fossiili


    • Anonyymi

      Kekkosen kanssa olin pari kertaa samassa sateessa Helsingissä.

    • Anonyymi

      Kekkonen ei pitänyt sateesta kun tukka kastui. 🤠🌨☂ Siksi hänpiti sateella hattua.

      • Anonyymi

        Jännää kääkk


    • Anonyymi

      Kekkonen raapi päänsä kaljuksi sen jälkeen kun hän oli sisällissodassa penkalla ammuttanut punaisia.

    • Anonyymi

      Jaaaa,.. aa... Mietipä tätä

    • Anonyymi

      Minä olin historiallisten sateiden aikana kaivamassa Suezin kanavaa lapiolla.

      • Anonyymi

        Jos oikein muistan niin ruokana oli kaksi palaa näkkileipää ja keittona oli työvaatteiden pesu että jossa kelluin perunankuoria
        30 metriä kaivoin Suezin kanavaa päivässä lapiolla, kyllä sitä nuorempana jaksoi.


    • Anonyymi

      Tuskin sellaista on enää elossa.

      • Anonyymi

        Höpöjen aloitus tämäkin


    • Anonyymi

      Kekkonen kävi tutustumassa kanavaan aikoinaan. Silloin satoi Suezilla. Se oli tosi harvinaista. Mutta niinhän se on, että jos kepulainen tulee johonkin tilaisuuteen, niin sade pilaa tilaisuuden.
      Muistan aikoinaan Laihian urheilukentän avajaisissa, kun Santeri Alkio rupesi puhumaan, niin karmea ukkoskuuro iski päälle.

      • Anonyymi

        Veikko Vennamo juoksi avajaiskisassa 100m aikaan 11,8. Seon edelleen kentän ennätys.


      • Anonyymi

        Minä muistan Kekkosen käynnin. Suezin kanavan kun olin saanut kaivettua kokonaan niin 187 fiskarsin pistolapiota olin kuluttanut loppuun.
        Ei siinä kauan mennyt kun kumaraan meni ja antoi käsivarsien heilua.
        Muistaakseni 7 kuulautta kaivoin niin valmista tuli. Olis kyllä viidessäkin kuukaudessa mennyt mutta enimmäkseen kaivoin yhdellä kädellä, toisella vetelin punaista norttia.


    • Anonyymi

      Minä muistan kaatosateen kun olin Kivennavalla ja vihollinen tulitti niin perk....leesti. sadepisarat muuttui yhdeksi sumuksi kun luotia tuli yhtenä kyr....pänä

      • Anonyymi

        Juu, talvisota oli kovaa aikaa. Hurjat pakkaset.


    • Anonyymi

      Niin oli. Vettä satoi kaatamalla ja teltan katto vuoti. Saappaat paloi kaminaan kiinni ja tukka jäätyi teltan reunalla maahan kiinni. Lähde siinä sitten vauhdilla kun häly iski. Tai hulivilikakka.
      Mutta niin vain hävittiin kunnialla sekin sota, vaikka hankalaa oli.

    • Anonyymi

      Jatkosoras oli sitten jo helepompaa, kun punikkijen mukulaat pantihin etulinjohin. Ei tullu omille nin paljoo tappijoota.

    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      😋 K­u­­­u­­m­­­a­t­ ­t­y­t­­­ö­­t­ ­­o­d­­o­­t­­t­a­v­­­­a­­t­ ­­s­­i­n­­­u­­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18351840

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe