Onko vaimolla tämä häiriö

Anonyymi-ap

Ollaan oltu yhdessä vaimon kanssa kohta 20v, ollaan vajaa 50-vuotiaita. Pääosin vaimo on aika tasainen luonne ja hyvä ihminen, korkea koulutus, hyvä asema ja pitkäaikainen työsuhde. Kuitenkin etenkin suhteen alkupuolella 27-31-vuotiaana hänellä oli silloin tällöin vaikeita masennuskausia, jotka kestivät alle viikon, yhteensä ehkä 10 kertaa. Silloin hän koki olevansa täysin turha ihminen ja kaiken olevan hyödytöntä, ei päässyt sängystä ylös. Se oli mielestäni epänormaalin syvä masennustila terveelle ihmiselle, vaikkakin lyhytaikainen. Myöhemmin ne loppuivat, kun hän lopetti epillerit,

Saimme 4 lasta ja on mennyt ihan hyvin, mutta nyt korona-ajan aikana ja jälkeen on ollut kaikenlaista oireilua. Korona-aikana hän masentui, kun joutui olemaan poissa työpaikalta ja hän oli luonnottoman allapäin. Sen jälkeen hän on tykännyt valtavasti käydä matkoilla yksin, kavereiden ja perheen kanssa. Se oli jossain vaiheessa lähes maanista, hän vain eli matkoilleen, kuitenkin matkusti varojensa puitteissa. Sitä ennen hän oli valtavan innostunut käsilaukuista ja osti kymmenkunta 300-1000 euron laukkua, kun taas nyt vuoteen ei ole katsonut niihin päinkään. Viime syksynä hän masentui valtavasti, kuten suhteen alussa ja saattoi puhjeta itkuun pikkuasiasta. Toki oli n. 10-14-vuotiaiden lastenkin kanssa raskasta. Syksyllä hän myös alkoi maanisesti keräillä itselleen kaikkea mahdollista ylimääräistä tekemistä, mitä kukaan keksikään ehdottaa. Sanoi kaikkeen kyllä ja hänestä tuli valtavan sosiaalinen.

Lokakuussa hän keksi, että hän on pelkästään kiinnostunut BDSM-seksistä, mistä ei ollut aiemmin ollut mitään tietoa. Tästä kuulin vasta keväällä. Hän otti yhteyttä BDSM-harrastajamieheen ja tapaili häntä työaikana kymmenisen kertaa hotelleissa. Eli siis piiskausta, sidontaa ja rajua seksiä. Raiskausfantasioita, hän oli Herransa Huora ja täysin alistettu jne. Meidän suhde oli aivan pilalla, vaikken tiennytkään tästä kuviosta. Hän ei välittänyt minusta lainkaan ja vihjaili erolla. Keväällä hän kyllästyi BDSM-kuvioon ja palasi suhteeseen minun kanssani. Pian tämän jälkeen sain suhteen selville kännykän viesteistä. Tämä tuli minulle aivan puun takaa, koska yleensä hän ei ole lainkaan epäluotettava, nyt valehteli surutta joka asiasta ja paljastui tällainen aivan uusi ja tuntematon puoli.

Nyt on puhuttu tosi paljon ja pohdittu suhteen tulevaisuutta. Olen ihmetellyt hänen puheitaan, ne ovat aivan epärealistisia, välillä todellisuudesta vieraantuneita. Esimerkiksi hän ihmettelee, miten ikinä voisin fyysisesti kyetä harrastamaan hänen kanssaan seksiä, vaikka kyllähän nyt heteromies pystyy naisen kanssa seksiä harrastamaan useimmissa tilanteissa. Tunnetasolla hän tuntuu toisaalta rakastavan minua. Toisaalta hänen suhteensa seksiin on täysin muuttunut, välillä BDSM oli ylivoimaisen tärkeätä ja hän suunnitteli asuvansa yksin ja käyvänsä vain piiskattavana aina eri miehen luona. Tällä hetkellä hänestä tuntuu, ettei hän pysty koskaan harrastamaan enää seksiä ainakaan minun kanssani, toisaalta BDSM ei tunnu samaan tapaan kiinnostavan. Muutenkin kiinnostuksenaiheet täysin muuttuu. Ennen hän tykkäsi touhuta pihalla puutarhatouhuissa, nyt hän ei ole kesän jälkeen edes käynyt pihalla kuin ehkä kerran.

Voisiko hänellä olla joku lievä kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tuo pettäminen ja siihen liittynyt hyperseksuaalisuus ovat hänen persoonalleen todella outoja juttuja, ja hän itsekin aidosti ihmettelee, miten hän on toiminut noin moraalittomasti. Minusta tuntuu, että korona-ajan psyykkinen kuorma aiheutti hänen persoonassaan tällaista epävakautta. Välillä joku asia on todella masentava ja toinen asia kaikkein tärkein. Ajattelin ehdottaa hänelle terapiaa Turussa, mutta missä voisi saada matalan kynnyksen tukea tämän sairauden mahdollisuuden tutkimiseen.

Vai voiko joku muu mielenhäiriö selittää tällaista. Voiko esim. vaihdevuosien lähestymiseen liittyä tällaista. Toisaalta hän on vasta 45-vuotias. Olen hänen kanssaan valtavasti keskustellut, mutta hän ei tunnu olevan lainkaan sinut omien ajatustensa ja tunteidensa kanssa. Hän ei ikään kuin lainkaan tiedä, mitä hän mistäkin asiasta ajattelee tai mitä hän haluaa. Missään tapauksessa hän ei ole normaali oma itsensä. Täysin hukassa, vaikka ennen oli poikkeuksellisen päämäärätietoinen ja vakaa ihminen.

13

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todettakoon vielä, että samaan aikaan kun hän löysi itsestään BDSM-puolen hän yhtäkkiä täysin yllättäen alkoi vaatia muuttoa toisenlaiseen asuinympäristöön ja samoin hän alkoi hakea uutta työpaikkaa, vaikka hän on hyvässä asemassa nykyisessä työpaikassa ja uusi paikka olisi olisi ollut huonompi ja vähemmän sopiva hänelle. Vaikuttaa maaniselta, kun hän oli yhtäkkiä laittamassa melkein kaikkea uusiksi: työpaikka, avioliitto, asunto, seksi.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­­N­­­y­­m­­f­­o­­m­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Vaikuttaa että on epätasapainossa se voi johtua hormooneista koska vaihdevuodet alkavat yleensä 50 kieppeillä . Hänen pitäisi mennä lääkäriin noista asioista ja nopsaan.ei tuollainen seksittely ole normaalia ollenkaan ..
      Ja jos vielä on alkanut valehtelemaan sinulle.
      Ihminen ei tavallisesti ala enää siinä iässä valehtelemaan vaan on tehnyt sitä aikaisemminkin .
      Mutta voi olla mieleltään pahasti epätasapainossa , olen kuullut yhden naisen puhuvan että hänestä tuli seksi hullu vaihdevuosien aikana ja heille oli tullut ero sen vuoksi . Mies ei ollut jaksanut sitä touhua katsella, siinä 60 ikäisenä hän sitten itki kovasti menestystään mutta ei saanut miestään enää takaisin sinäkin voisit mennä itse terapeutille puhumaan näistä asioista , he osaavat selittää asiat kuten ne ovat .
      Korona aika muuten aiheutti monelle ihmiselle masennuksia ja ne saattaa kestää kauemmin kun on ikää , nuorena ne menevät nopeammin pois . Ei kuulosta hyvältä ollenkaan tuollainen asia . Tsemppiä

      • Anonyymi

        Korona-aika on tietysti itsessäänkin hyvä ja ehkä riittävä selitys, mutta meneekö tuollainen maaninen vaihe, jossa samaan aikaan mieliala voimakkaasti vaihtelee, vaihtuu seksuaalisuus rajusti, ollaan vaihtamassa työpaikkaa ja asuntoa ja lopetellaan avioliittoa masennuksen piikkiin? Eikö masentunut olisi kyvytön tuollaiseen toimeliaisuuteen? Kaikki samassa kuukaudessa. Ja tosiaan vaimo on täysin kyvytön ymmärtämään itseään ja vaikuttimiaan. Vaikka ollaan syvällisesti keskusteltu, niin hän ei ole pystynyt itsekään ymmärtämään, miksi nämä kaikki muutokset tapahtuivat. Hänet tuntien tässä on jotain isompaa takana. Sellainen tietty korona-alakulo on vaihtunut tällaiseen rajumpaan touhuun. Koronasta on kuitenkin jo vuosia aikaa. Raju pettäminen ja seksuaalinen seikkailunhalu taitaa olla tyypillistä maanisessa vaiheessa.


    • Anonyymi

      En usko että vaimolla on vaihdevuodet koska silloin limakalvot kuivuu ja tuskin silloin seksikään onnistuu vieraan miehen kanssa. Ne limakalvot ei siitä parane vaikka olis vieraan miehen kanssa. En usko että kuivat limakalvot saa vaimon noi seksuaaliseksi.

      • Anonyymi

        Varmaan joo, ja voihan pettää ihan muista syistä, mutta jotenkin tasapainottomaksi on nainen mennyt ja laidasta laitaan seilailee.


      • Anonyymi

        Ei ne limakalvot mitenkään kuole vaihdevuosien aikana kaikilta, viiden ja kuudenkympin välillä on ihan normaaleja vielä , joten joillain voi tietysti kuivia, mutta enemmistöllä ei ja niihinkin vaivoihin on lääkkeet.
        Mutta luulen että tämä on vaipumassa psykoosiin ja silloin ei koskaan tiedä mitä saa päähänsä , usein on tälläistä sekoilua ennekun viedään pakkohoitoon .
        Vaikuttaa hyvin narsistisella käyttäytymiseltä , koska ei ota huomioon puolisonsa tunteita ja lapsetkin voivat alata vieroksutaan jotenkin , lapset on hyviä huomaamaan silloin kun vanhempi ei käyttäydy tavallisesti vaan on kun jotenkin muuttunut . Ei kai tuollaista elämää kukaan voi elää ihmisen kanssa jonka on pakko mennä muiden kanssa riehumaan , en hyväksyisi päivääkään sellaista sinä olet hänen puoliso etkä isä tai huoltaja . Siksi sinun on otettava asia toiselle tasolle, siis nainen lääkärille ja siellä selitetään kaikki mitä hän touhuaa, ehkä tarvitsee hoitoa, itse voit mennä keskustelemaan asiantuntijan kanssa , että,saat ohjeita .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne limakalvot mitenkään kuole vaihdevuosien aikana kaikilta, viiden ja kuudenkympin välillä on ihan normaaleja vielä , joten joillain voi tietysti kuivia, mutta enemmistöllä ei ja niihinkin vaivoihin on lääkkeet.
        Mutta luulen että tämä on vaipumassa psykoosiin ja silloin ei koskaan tiedä mitä saa päähänsä , usein on tälläistä sekoilua ennekun viedään pakkohoitoon .
        Vaikuttaa hyvin narsistisella käyttäytymiseltä , koska ei ota huomioon puolisonsa tunteita ja lapsetkin voivat alata vieroksutaan jotenkin , lapset on hyviä huomaamaan silloin kun vanhempi ei käyttäydy tavallisesti vaan on kun jotenkin muuttunut . Ei kai tuollaista elämää kukaan voi elää ihmisen kanssa jonka on pakko mennä muiden kanssa riehumaan , en hyväksyisi päivääkään sellaista sinä olet hänen puoliso etkä isä tai huoltaja . Siksi sinun on otettava asia toiselle tasolle, siis nainen lääkärille ja siellä selitetään kaikki mitä hän touhuaa, ehkä tarvitsee hoitoa, itse voit mennä keskustelemaan asiantuntijan kanssa , että,saat ohjeita .

        onko tollanen käyttäytyminen ihan normaalia vaihdevuosioireita että seksi vieraan kanssa ja vielä noin raju muutos. Jos haluu rajua seksiä niin voi ehdottaa miehelleen. Mä tiedän ettei mulle ainakaan tule tollasia vaihdevuosioireita.


    • Anonyymi

      Maailmassa on naisia kuin mannaryynejä. Huono ryynipussi veke ja uusi puuro hautumaan.Näin olen itse toiminut enkä ole katunut. Tottakai ero pelottaa,täytyy vaan uskaltaa riuhtaista itsensä irti huonosta parisuhteesta.Vaikka se tabloudellisesti kävisikin raskaaksi,kuten usein käy. It's only money.
      Olet nyt pelkkä kynnysmatto "puolisollesi".

      • Anonyymi

        Voipi olla näinkin. Paskamainen tilanne, ja enpä olisi ikinä uskonut meidän tähän ajautuvan. Joku iso psykologinen muutos on tapahtunut ennen kiltissä ihmisessä.


      • Anonyymi

        No Haloo!.Tässä puoliso näyttäisi olevan sairastunut ja sieltä heitellään erokorttia. Vai on sun mielestä naiset mannaryynejä,mikä itse olet?Toivottavasti et itse tai puolisosi sairastu ,kaikkea hyvää täydelliseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voipi olla näinkin. Paskamainen tilanne, ja enpä olisi ikinä uskonut meidän tähän ajautuvan. Joku iso psykologinen muutos on tapahtunut ennen kiltissä ihmisessä.

        Jos olisin sinä niin antaisin hänen muuttaa yksin , vaikuttaa ettei lapset ja avioliitto näytä merkitsevän hänelle mitään . Ja samalla luulen että on aika tavalla psyykkisen sairausådesta kynsissä . Voi olla sekin mahdollista että on löytänyt jonkun toisen ja kamofleeraa näillä jutuillaan sitä ettei tiedä jättääkö hän perheensä vai ei. Jota ohjakset käsiisi ja mene puhumaan osaavien kanssa asiasta ja saat neuvoja miten tulee toimia , et sinäkään kauaa jaksa olla tuollaisessa jännitystilassa jota hän ylläpitää , joten sinä ja lapset ehkä tulette jatkamaan ilman häntä , sillä jos vaan katselet ja mietit niin koko perheen elämä siitä kärsii .
        Rumasti tehty sinua kohtaan, jos haluaa eron niin erotkoon; sekin on parempi kun elää tuollaisessa sirkuksessa jossa mennään jotenkin ainoastaan hänen ehdoillaan


    • Anonyymi

      Huhhuh,näin maallikkona epäily olisi kaks suuntainen mutta ehkä kuitenkin lääkärin arvioon pikimmiten.Tehän kärsitte tästä koko perhe ja olette vaarassa sairastua myöskin.Lääkitys on olemassa joka voi hillitä tätä maanisuutta.Sairastua voi missä iässä vaan, varsinkin ne kiltit suorittajat.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe