6 Kytkin?

Jarkko*

Kuinka kauan kytkimen pitäisi kestää ja sehän ei kai mene takuuseen?

Mistä tietää, jos kytkin luistaa? Itse epäilen omassani, että voi vähän luistaa kun meinaa sammua, jos koettaa lähteä todella nopeasti.

Omani Mazda6 2004/toukokuu jaettu n. 42000km man. sedan.

10

6648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa!!!

      Jos painat kaasua reippaasti liikkeellelähtiessäsi auto ei todellakaan meinaa sammua, jos siis kytkin luistaa.

    • jope

      Jos kytkin luistaa, kone ei helposti sammu vaan ottaa turhia kierroksia. Uusi kytkin on usein senverran uudenkarhea, että kone voi sammahtaa esim. liikkeelle lähdettäessä. Älä nosta jalkaa kerralla siitä kytkinpedaalilta, vaan tee kuten autokoulussakin on opetettu.

    • Jarkko*

      Pitää viedä kai auto "pikahuoltoon" ja antaa tutkia...asia.

      Ei tunnu,että kaikki ei on ok. Käsittääkseni luistava kytkin vaikuttaa myös huippunopeuteen eli et pääse auton todelliseen huippunopeuteen -olenko väärässä?

      • jutska

        Jos kytkin luistaa koko ajan niin, ettei esim. pääse huippunopeuteen (missä Suomen teillä sitä voi ajaakkaan?), niin eiköhän aika pian saa sellaiset käryt aikaan, ettei kauan viitsi haistella..


      • varsinainen asiantuntija..
        jutska kirjoitti:

        Jos kytkin luistaa koko ajan niin, ettei esim. pääse huippunopeuteen (missä Suomen teillä sitä voi ajaakkaan?), niin eiköhän aika pian saa sellaiset käryt aikaan, ettei kauan viitsi haistella..

        kyseessä tämä Jarkko, onkohan nyt autoa nähnytkään?


    • Bebeeto

      Mulla 6 GT, ajettu 50tkm. Siinä on kans toisinaan jotain ihmeellistä kytkimessä. En tiedä luistaako vai mikä on, mutta joskus liikkeelle lähtö on aivan outoa. Ajan todella paljon enkä suostu uskomaan, että vika olisi ollut aina jaloissani.
      Kun olen siis koittanut lähteä liikkeelle isolla lastilla, niin auto käyttäytyy niin kuin koittaisi kakkosella lähteä liikkeelle. Kaasua on ja hitaasti nostan kytkintä, mutta silti alkaa tärisemään ja melko hitaissa mutkissa ei kakkosella jaksa kulkea vaan on vaihdettava ykkönen! Ei ole usein sellainen, mutta sillon tällön.
      Kyseessä ehkä enemmän toisaalta sellanen vika, joka johtuisi siitä et moottoris ei oikeen ois hevoset terveinä.

      • Jarkko*

        Kiitos asiallisista vastauksista. Olen viemässä 6:sen pikahuoltoon tällä viikolla - ilmeisesti torst-perj. Vaiva tuntuu silleen, että joutuu tavallaan luistattamaan kytkintä, että pääsee liikkeelle muuten tuntuu kuin moottori sammuis tai käy silleen oudosti - oliskohan kytkimen tai kaasuttimen säädöissä jotain....?

        Itseäni asia vaivaa ja pitää saada kuntoon. Laitan lisäviestiä jos saavat kaivokselan huollossa selvää....


      • spk
        Jarkko* kirjoitti:

        Kiitos asiallisista vastauksista. Olen viemässä 6:sen pikahuoltoon tällä viikolla - ilmeisesti torst-perj. Vaiva tuntuu silleen, että joutuu tavallaan luistattamaan kytkintä, että pääsee liikkeelle muuten tuntuu kuin moottori sammuis tai käy silleen oudosti - oliskohan kytkimen tai kaasuttimen säädöissä jotain....?

        Itseäni asia vaivaa ja pitää saada kuntoon. Laitan lisäviestiä jos saavat kaivokselan huollossa selvää....

        Eipä ole kytkimen vika, jos moottori ei jaksa vetää. Vika on jossain moottoriohjauksessa tms. Niin ja ei siitä taida kaasareitakaan löytyä. ;-)


      • GHL
        Jarkko* kirjoitti:

        Kiitos asiallisista vastauksista. Olen viemässä 6:sen pikahuoltoon tällä viikolla - ilmeisesti torst-perj. Vaiva tuntuu silleen, että joutuu tavallaan luistattamaan kytkintä, että pääsee liikkeelle muuten tuntuu kuin moottori sammuis tai käy silleen oudosti - oliskohan kytkimen tai kaasuttimen säädöissä jotain....?

        Itseäni asia vaivaa ja pitää saada kuntoon. Laitan lisäviestiä jos saavat kaivokselan huollossa selvää....

        Moi, jarruissakin saattaa olla vikaa, esim. ESP saattaa virheellisesti jarruttaa jotain pyörää/pyöriä jolloin ei ihme jos moottori meinaa sammua liikkeellelähdössä normaalisti.


      • Jimmi123
        spk kirjoitti:

        Eipä ole kytkimen vika, jos moottori ei jaksa vetää. Vika on jossain moottoriohjauksessa tms. Niin ja ei siitä taida kaasareitakaan löytyä. ;-)

        Osatko sano paljonko kytkin asennus maksaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe