Solussa A5 on (vaihtuva) osoite, esim. Tullikuja 1, 00100 HYLLYKALLIO tai vaikka Kuusikkokuja 4, 60810 OULU eli millä saa osoitteen ja postiosoitteen (postinumero ja postitoimipaikka).
Samassa solussa oleva osoite ja postinumero erikseen?
3
1287
Vastaukset
- paavali
Jos osoitteet ovat juuri tuossa muodossa, saadaan osoite kun otetaan merkit vasemmalta pilkkuun asti.
=VASEN(A5;KÄY.LÄPI(",";A5)-1)
Postinumero ja paikka taas kun poimitaan merkit pilkusta oikealle.
=POIMI.TEKSTI(A5;KÄY.LÄPI(",";A5) 2;30)- Kari
Toimii loistavasti!
- -PUPPE-
Tere!
Yks tapa olis tämä. Menee vähän kikkailun puolelle, mutta...
1. Napsauta saraketunnusta, jossa tiedot ovat.
2. Valitse Tiedot/Teksti sarakkeisiin.
3. 1-vaihe valitse Erotettu, paina Seuraava.
4. 2-vaihe valitse erotin merkki. Tässä tapaukssessa lienee väli. SEURAAVA.
5. 3-vaiheessa napsauta postinumeron sisältävän sarakkeen otsikko esikatselukuvassa, ja valitse sisällön muodoksi oikealta ikkunasta Teksti.
VALMIS.
6. Yhdistä katuosoite ja numero sekä postinumero ja postitoimipaikka samaan soluun seuraavaksi.
7. Kirjoita soluun, johon tulee tiedot kaava esim. =A1&" "&B1, (A1=katuosoite, " ", lainausmerkkien välissä välilyönti -> välilyönti katuosoitteen ja numeron väliin, B1=numero
8. Tee sama kaava soluun, johon tulee postinumero ja postitmp.
9. Liitä vielä pelkät arvot ilman kaavaa, näin ei tule jatkossa ongelmia.
10. Kopioi tiedot, napsauta solua, josta lähtien tiedot liitetään.
11. Ja valitse Muokkaa/Liitä määräten, Arvot, OK.
Tämmöinen askare.
Mukavaa kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078