195/65/16C pakettiauton rengas vai 215/60/16 A/T rengas

Anonyymi-ap

Kumpi kannattaisi laittaa alle 20 vanhaan katumaasturiin?

Lähtökohta vaihtoehdoille on siinä, että paljon joutuu ajamaan huonoja teitä joilla ns. perusrenkaat ei kestä.

Nykyiset renkaat ovat 215/65/16. Tavoite olisi hankkia himpun pienemmät renkaat, koska välitykset autossa on liian pitkät, saisi hieman parannettua ajettavuutta näin.

A/T olisi tietysti luonnollinen valinta SUV tyyppiseen autoon, mutta tuo 215/60/16 on pienin koko missä niitä saa... sen lisäksi että 195/65/16 pudottaisi välityssuhdetta enemmän, kapeat renkaat todennäköisesti parantaisivat auton urakäyttäytymistä ja ajomukavuutta.

Todella huonoissa paikoissa harvemmin tarvitsee ajaa, ja maavaraa on kyllä riittävästi joka tapauksessa, mutta vähän epäilyttää riittääkö pakettiautonrenkaissa taas sitten pito jos erehtyy pehmeään paikkaan ajamaan. Minulla on vastaavat pakettiauton renkaat olleet Audin alla, mutta sillä ei maavarankaan puolesta ihan pahimpiin paikkoihin ole tarvinnut ajaa ja pito on ollut vähän ongelma sadekelillä nurmipinnoilla.

A/T renkaista minulla ei ennestään ole mitään kokemusta. Onko isokin ero ajomukavuudessa halpoihin perusrenkaisiin. M/T en edes harkitse, koska 90 % ajoista on kuitenkin isoja teitä, ja ainakin 60 % asvalttia.

4

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kai tuossa on määritelty joko hyväksytty rengaskoko?
      SUV renkaat ja pienin joka on hyväksytty.

• Anonyymi

Kyllä nuo on lain sallimissa rajoissa. Eikä 15 tuuman pyörä edes sovi alle, niin ei korkeaprofiilisempaa pysty laittamaan. Se rajoittaa paljon noita vaihtoehtoja A/T renkaissa.

• Anonyymi

Selvennyksenä siis tuo pienin mahdollinen on 195/65/16.

Mutta pienin SUV / A/T ym. rengaskoko on tuo 215/60/16.

Ainoa "sorarengas" minkä olen toistaiseksi tuota pienemmässä koossa löytänyt on Michelin Agilis Crossclimate, mutta +200 €/kpl on liian suolainen hinta minulle.

• Anonyymi

Kauhea ihme tämä renkaiden hankkiminen.
      Älä nyt ainakaan mitään climateja tai pakun renkaita laita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 99
      1736
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1494
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1427
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      58
      1346
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1308
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      988
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      847
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      781
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      774
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      755
    Aihe