pihassani on 4 omenapuuta, joista yksi ei kuki lainkaan. mistä voisi olla kyse. hyvässä lehdessä kyllä on eikä mitään vikaa näyttäisi olevan. puu ei ole yhtä vanha kuin muut kukkivat, mutta todella iso.
omenapuu ei kuki
5
6273
Vastaukset
- tai sitten
riippuu lajikkeesta-jotkut meillä kukkivat vain joka toinen vuosi jne.
- ...
Jotkut lajikkeet tulevat myöhemmin satoikään kuin toiset. Tämän lisäksi lannoituksella on myös vaikutusta kukkasilmujen muodostumiseen, kali- fosforilannoitteet suosivat kukkasilmujen muodostumista, kun taas typpi lisää lehtien määrää.
- kenties
-lajikkeet ovat kukintavarmoja.
- rita
Taas kerran sai pettyä kun perhepuun toinen haara ei kuki ollenkaan . Nyt jo kymmenen vuotias puu. Olen joitain vuosia sitten joutunut poistamaan yhden lajikkeista koska se repesi omppujen painosta.Se oli bergius.
Valkea kuulas kukkii komeasti joka vuosi mutta åkerö lajike ei ole milloinkaan kukkinut.Muuten kasvaa normaalisti .Keväisin olen ruiskuttanut ja syksyisin ovat saaneet syyslannoitetta. Mutta antaako tämä lajike odottaa omenoitaan .tietäiskö kukaan - raamatun lukija
oli noin kymmenen vuotta ja ei tehnyt kuin yhden omenan koko aikana.
Tänä kesänä hakkasin sen raamatun ohjeiden mukaan pois, koska satoa ei tullut.
Se oli entisen vanhan omenapuun paikalla ja olen kuullut ja lukenutkin, että toisen omenapuun paikalle ei kannata laittaa uutta omenapuuta.
Että aina eri paikkaan.
Kai se juuristo on jotain tehnyt sille maalle, vienyt voimat tai sellaista.
Tällaistakin syytä voi olla, jos ei satoa tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835