Löysin tänäkin vuonna tienvarrelta itäviä vaahteransiemeniä, ja alkoi säälittää, kun eihän ne siellä ruohonleikkurien kynsissä voi mitenkään pärjätä. Kai ne voisi vain viedä metsään, mutta ajattelin, että ehkä niistä voisi kokeilla kasvattaa itse omia pikkupuita ruukussa, mutta onnistuisikohan se tavallisilla isoilla vaahteroilla? En myöskään tiedä, pitäisikö vaahteran siemenet pistää vesilasiin juurtumaan, vai pitääkö ne vain laittaa ruukkuun kasvamaan... Lajikkeesta ei kyllä ole mitään hajua. Ehkä joku taitava puutarhamestari osaisi neuvoa minua tässä. Vaahtera on nimittäin mun lempipuu. Kiitos avusta jo nyt etukäteen:)
Ps. Jos joku haluaa käyttää minusta jotain nimimerkkiä, niin kutsukaa minua vaikka Puuliljaksi (minun lempikukkia, nuo liljat<3)
Laitan muuten tänne ensimmäistä kertaa viestiä enkä oikein tiedä mitä pitäisi sanoa, joten toivottavasti ymmärrätte, jos kirjoitan jotain täällä jotenkin kummasti.
Voiko vaahteran kasvattaa ruukussa?
Anonyymi-ap
3
487
Vastaukset
- Anonyymi
Laina itävät vaahteran siemenet ruukkuihin itämään, noin sentin syvyyteen. Vaahteroita menestyvät kesän parvekkeella. Mutta vaahterat eivät pärjään talvea ruukuissa. Vaahterat voi syksyllä istuttaa metsään tai puutarhaan.
- Anonyymi
Kiitos tosi paljon! Tuo oikeasti auttoi, kiitos ja jos joku muu löytää tämän keskustelun, niin ei tarvitse enää vastata. Saatan itse asiassa jo tietää, mikä metsä olisi sopiva.
T. Minä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 741135
- 1131086
- 651044
- 68921
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251867- 65862
- 32777
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12731